Gezond eten: jesley krijgt ook elke dag groente en fruit. Fruit 2x per dag, groente elke avond. Ook al eten we patatjes ofzo dan doe ik er altijd wat groente bij voor jesley... Maar het is niet zo dat we maar zelden patat of chippies eten...
Super leuk een meisje!!! Gefelie Ben het eat grzond eten betreft met mini eens en als wij friet eten geef ik Liv vaak een groentehap uit de vriezer en daarna krijgt ze wat patatjes. Niet als we op visite zijn en daar patat eten oid dan doet ze lekker mee
Hier eten ze elke dag groente en vruchten. Vinden ze ook erg lekker aale drie. Vandaar dat ik niet erg moeilijk doe over een keer frietjes. Gezond eten is bij hen geen opgave neten eerst hun spinazie en dan pas de frietjes hahahaha
@Me2: Oh dat is wel heel handig dat ze eerst de spinazie eten en dan de frietjes Robin pakt altijd als eerste het vlees. Echt een vleesetertje! Daarna aardappeltjes en als laatste groente.
@MiniMe, van harte! Wat leuk een meisje erbij. @Gezond eten... tja.. ik vind geregeld mac ongeveer 1x per maand ofzo. Soms wel 3 maanden niet. Zovaak eet ik het zelf ook niet. Friet alleen bij de mac want ik heb zelf geen frituurpan. Wel wil ik wel eens ovenfriet bij het avondeten doen, wat natuurlijk gezonder is dan in boter gebakken aardappelen. Maar 1 keer in de week ongeveer wel ongezond eten. Als in minipizza, pannekoeken o.i.d. Ook een beetje vanwegen budget. Hier word ik echt helemaal gek. Vorige week griep gekregen met een enorme verkoudheid. Leek af te nemen en nu steeds meer verstopt in de neus en onderhand mijn hele gezicht staat zwaar onder druk. Heb dit nog nooit zo gevoeld en ik vind het zoooo geen pretje. Gelukkig vandaag ff de kids naar mijn moeder gaan een paar uurtjes dus heb ff kunnen slapen. Maar men wat voel ik mij slecht nu.
1x in de maand naar de Mac vind ik niet veel hoor. Dan eet Robin ook regelmatig ongezond. Maar als wij frietjes eten is dat meestal op woensdag, als hij al bij opa en oma gegeten heeft. Dus dan eet hij nog 3 of 4 frietjes met ons mee. Morgen eten we trouwens pannenkoeken! Vond hij vorige heerlijk! Als wij pizza eten, krijgt Robin een potje ofzo. Hij eet geen pizza (waarom weet ik ook niet, hij heeft het nooit geprobeerd). @Vica: Balen dat je je zo voelt. Zijn de kinderen nu wel thuis? Als het niet beter wordt misschien maandag even naar de dokter. Misschien heb je voorhoofdholte ontsteking o.i.d. Veel beterschap!
Robin was net voor het slapen gaan een beetje wild, dus was druk aan het rondrennen en stoeien etc. Op een gegeven moment begint hij met speelgoed te gooien, en pakt ook ineens mn telefoon en gooit die tegen mn hoofd! AUW! Ik heb nu een opgezette wenkbrauw Hij had het niet eens door, was gewoon in zn enthousiasme. Maar ik heb wel duidelijk gemaakt (hoop ik) dat hij niet met spullen mag gooien!
@MiniMe, oh ik dacht dat 1x per maand best veel was Wij hadden dat vroeger in ieder geval niet dat we zo vaak naar de mac gingen ofzo. Balen van dat gooien. Hopelijk neemt de zwelling snel af. Ik denk zelf ook aan voorhoofdholte ontsteking. Kinderen zijn nu idd weer thuis dus hoop dat ik mij morgen wat beter voel. Maar tot nu toe wordt het enkel erger. Pfff.... als alleenstaande moeder kan je echt niet ziek zijn zeg. Mijn moeder wou eerst alleen Rebecca meenemen maar na wat aandringen toch ook maar Vince meegenomen. Ik blij, heb ik toch nog ff kunnen slapen.
Ik deel je mening mini... Hier wil ik gewoon 2 a 3x pw aardappelen groenten vlees. 2x pasta of rijst en 1x os snelle hap. Varieert van ovenschotel of frieten of pizza en een keer eten we femiddels bij mijn ouders. Viarieert natuurlijk wel eens maat ik let er wel op dat het genoeg afwisseling biedt en gezond is. Ik geef elke dag fruit Sem is helaas een slechte eter en alina eet echt alles. Maakt dan ook maat zelden wat apart voor haar. Snoep of chip krijgen ze bijna nooit maar koekjes wel. Ben sinds ik alina heb een stuk soepeler qua eetgewoontes geworden want alina heeft al heel wat dingen gehad die Sem op deze leeftijd nog niet eens geproefd had. Mac komen we nauwelijk.... Iedereen moet gewoon doen waar hij zij zich goed bij voelt.
Idd auw hopelijk trekt het snel weg. Heeeel herkenbaar hier gaat Krystian vaak met spullen gooien als hij moe is.. Voor ons elke keer hét teken dat hij naar bed moet. Hij doet het ook vaker bij mijn moeder waar het veel minder "baby proof" is.. Op een gegeven moment boeken uit de kast trekken en door de kamer gooien ed. je hoeft hem op dat punt ook maar vragen of hij moe is en hij loopt zelf naar z'n bedje toe boefjes dat t zijn.. Gefeliciteerd met het roze nieuws! Wat fantastisch! Ik ben vrij streng met wat K krijgt, maar dat weten jullie inmiddels wel.. Als hij ouder wordt zullen we wat losser worden, maar nu heeft hij nog geen idee wat hij mist. McDonalds of snackbar komen we nooit.. Nou is het niet zo dat wij zelf altijd gezond eten, ik vind dat we nog te vaak pakjes eten of Chinees bestellen ed. uit gemakzucht. Is eigenlijk ongezonder dan friet. Maar K krijgt dan zijn eigen hap, hij heeft er geen probleem mee en vraagt niet om ons eten of om chips ed op feestjes(chips wijst hij altijd aan als "voor papa", chocola voor mama ). Wat je eet of je kind te eten geeft is echt zo persoonlijk en moet iedereen lekker zelf weten. Ik vind het wel goed dat ze op kdv's geen ongezonde traktaties toestaan tegenwoordig(kaas of worst vind ik daar niet zo onder vallen) maar pakjes chips, spekjes, haribos ed. Want dan dring je het echt op en neem je de keus ook van de ouders, van nog hele jonge kinderen, weg.
@Mini: Leuk zeg een meisje! @Eten: Wij eten door de weeks altijd 'gezond' in de zin van aardappelen (of rijst/pasta) en groenten en vlees. Maar in het weekend kijken we niet zo krap, gister bijvoorbeeld biefstuk met gebakken aardappels en salade op (Lars een paar kipfrietjes met friet en appelmoes) en vanavond eten we friet met pangafilet en doen we er erwten bij.. Als we friet halen bij de snackbar eet hij dat 'gewoon' mee en krijgt hij een (stuk) frikandel en vorige week zijn we bij de mac geweest en eet hij ook frietjes mee en frietsaus hoort daar ook bij (slecht he haha).. Happymeal bijv vind ik dan nog weer niet nodig, zoveel eet hij ook weer niet. Verder eet hij best veel fruit, banaan, appel, mandarijn, druif enz alles gaat er in.. En kaas en worst krijgt hij ook. Knijpfruit wil ik binnenkort ns proberen, dat heeft hij eigenlijk nog nooit op, ik lees dat hier regelmatig en elke keer denk ik dat kan ik Lars ook wel ns geven En snoep en chips eet Lars ook haha, maar uiteraard krijgt hij niet alles op 1 dag en er gaan ook gerust dagen voorbij dat hij helemaal niet snoept en dat mist hij dan niet ook. Papa en mama bepalen wat hij krijgt en dat zal voorlopig ook zo blijven en als hij bij opa en oma is dan bepalen zij dat en ik leg er dan niet wakker van als hij dan iets meer te snoepen krijgt dan thuis.. Wat al eerder gezegd is, ieder moet dit op zijn eigen manier doen! En nu ga ik friet bakken!
@Eten: ik ben best lang streng geweest wbt Daimen allemaal binnen kreeg, ook mede door zijn KMA. Gelukkig heeft hij daar nu totaal geen last meer van. Ik ben ook pas met diksap begonnen toen D ong 15 mnd was. Snoep krijgt hij van mij nooit, van opa en oma soms wel. Verder eet D vrijwel altijd met de pot mee, dus ook 1x in dr week friet/pizza oid. Fruit eet hij 2 a 3 stuks per dag. Maar idereen moet doen waar die zich prettig bij voelt.
Mini: wauw een meisje, heerlijk nieuws! Geniet van het rose shoppen Eten: nou naud heeft echt al behoorlijk wat keren bij de mac gegeten.. Woensdag is papadag en daarbij ook pannenkoekendag Ach hij krijgt elke dag 2-3 stuks fruit en we eten gewoon normaal, niet overdreven gezond maar ook absoluut niet ongezond in mijn ogen.. Vica: beterschap! Hier: zaterdagavond spontaan een avond carnaval gevierd want opa en oma boden aan dus dan zeg ik geen nee, hihi.. Vandaag met de kleine boeg carnaval gevierd in zijn politie uniform Verder druk bezig aan een taart voor mijn baas, die is vandaag 40 geworden en dat vond ik wel en mijlpaal dus tijd voor een verrassing