April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Cvm: wat en goed nieuws betreffende het werk! Ik hoop dat er ook meer duidelijk wordt over Liv.. is zij al door de kinderarts onderzocht voor dit probleem?

Meeting: in april kan ik helaas niet, elk weekend feestjes en afspraken.. 24 maart is mijn eerste keus!

Fb: pfoew gelukkig nog een meisje ;) was het hoofdje klein in verhouding tot de rest of is het gewoon een klein poppetje?

Hier: taart vanochtend langs gebracht op mijn werk en mijn baas waardeerde het echt en vond 'm onwijs leuk.. dit weekend een opdracht voor 2 taarten dus ik kan weer aan de slag :)

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nikske: nee alleen t hoofdje was kleiner. (Ongv 1,5 / 2 wkn groei verschil)
    Geen idee of t echt kwaad kan. Ze kan ook gewoon een klein hoofdje hebben... ? Ik blijf positief; makkelijker bevallen hihi

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    24 maart is hier een slechtere optie dan 21 april. Maart is hier net druk en kinderfeestjes enzo.
    Maar goed ik schik me naar de rest en zal wel even moeten kijken of ik erbj kan zijn...

4. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Luckey: welke bakvorm gebruik jij eigenlijk voor je taarten.. Ik heb een springvorm maar mijn taarten worden nooit hoog genoeg! Ik kan maar 1 laag vulling erin doen :(

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Is je bisquit wel.luchtigngenoeg? Je.moet de eieren/suiker echt tien minuten mixen voor je het bakmeel erdoor spatelt. Ik gebruik ook gewone springvormen maar heb echt hele hoge taarten en twee lagen kan makkelijk.

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ja heel luchtig en krijg aldoor complimenten dat hij zo goed smaakt, ik klop zelfs 15min...

7. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    @Meeting: mijn voorkeur gaat ook naar 25 Maart. 21 April is mijn moeder jarig.

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Gebruik gewoon de springvirmen Vd blokker. Taarten zijn grmiddeld 6 cm hoog na bakken.
    Doe je alles op dezelfde temperatuur bakken of doe je oplopend bakken. 10 min 135 graden 10 min 150 en rest baktijd op ca 165 graden...

9. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Luckey ik doe oplopend bakken en de mijne was inderdaad ook 6cm hoog, voor mijn gevoel was dat zo laag.. Haha

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Haha maar deze kun je met gemak 2x doorsnijden hoor....

11. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Denk dat ik gewoon te bang was dat het biscuit zou breken :p

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik ga ook de bakster uithangen haha, ik ben van plan om voor Lars verjaardag cupcakes te maken met Bert en Ernie (en misschien Elmo) erop. Hij vindt B&E (en Elmo) echt heel leuk. Ik ga snel oefenen met fondant, kijken of ik het gemaakt krijg en als het lukt, ga ik dus die cupcakes maken voor zijn verjaardag.

Ik heb er zin in, nu maar hopen dat het me lukt, want zo heel creatief ben ik niet, maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen ;) Ik heb nog n maand de tijd.. En met wat tips en trucs van het internet zou het moeten lukken.

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    CVM: wat geweldig avn de nieuwe baan! Van harte! Wel heel evrvelend van Liv dat vele spugen. Ben je al met haar bij de kinderarts geweest?

Nikske: nou die taart van jou was ook prachtig! Blij dat het een succes was!

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Nee ik heb wel bij de kinderarts gelopen toen ze zo vaak ziek was, maar nu isnze niet ziek verder alleen spuugt ze vooral.als.ze in bed ligt. Soms een paar dagen niet en dan weer twee dagen achter elkaar. Vandaar dat ik denk aan een reactie op bepaalde voedingsmiddelen. Zelf twijfel ik al een jaar aan zuivel, ze vertoont geen typische koemelk allergie zoals diarre/verstopping/huilen maar heeft wel een moeilijk huidje, snel benauwd (vaak bij melk intolerantie) en dus het spugen. Ik vind het nog steeds heel typisch dat ze deze klachten allemaal direct na het stoppen met bv kreeg en heb wel eens een tijdje enkel karnemelk en yoghurt ipv melk gegeven en toen ging het beter, dit zijn makkelijknte verteren te zijn vanwege een lager lactosegehalte. Maar langzaamhand is meer melk er weer ingeslopen,ze vind het erg lekker en vraagt er echt om, evenals om kaas op brood. Maar ik wil het nu toch door een natuurgenezer laten checken, familie van me heeft hier veel baat bij gehad met veel fittere kids als gevolg. Baat het niet dan schaad het niet.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, nog gefeliciteerd met je baan!
    Intolerantie is heel anders dan allergie voor melk he. Bij intolerantie is er zowiezo diaree.. De melk komt bijna onverteerd weer eruit als razendsnelle reactie. Spugen en benauwdheid kan er natuurlijk ook bijhoren maar het belangrijkste is dat de darmen het gewoon totaal niet verteren met een renpartij naar de wc als gevolg. Intolerantie is ook vrij zeldzaam bij kinderen (ik ken wel een geval dus mogelijk is het wel, maar komt bijna niet voor) Allergie is wel goed om even na te checken. Ook als iemand maar weinig overduidelijke symptomen heeft kan dit zo zijn natuurlijk. En proberen om een tijdje soyamelk ofzo te geven? Als ze dat lust natuurlijk. Dan ontneem je haar niet de melk maar kan je wel uittesten of het dan beter gaat.

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Cvm: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat goed!

Hier: in de keuken gestaan voor vanavond.. Cakepops en koekjes

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @cvm.... proficiat met je baan en jeetje, zag je berichtje op fb :( arm meiske, hoop dat je nu eens snel antwoorden en nog beter er een oplossing voor aangereikt krijgt!

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    leuk! hier wordt het of auto thema of nijntje! ben er nog neit over uit

19. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    leuk een meisje!! er kan nog vanalles gebeuren zoals een flinke groeispurt ;)

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    die ga ik onthouden, heb weleens gehad dat ie zowat massief uitpakte :s

Deel Deze Pagina