April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik vind het soms moeilijk hoor, naud gaat bij waarschuwing3 netjes op de trap zien maar 15 minuten later doet hij hetzelfde waardoor ik soms inderdaad het idee heb dat het instinct is en hij het niet met opzet doet.. Ook kan hij ontzettend driftig en verdrietig worden bij straf..

Tsja opvoeden, wanneer doe je het goed? Uiteindelijk doen we allemaal maar wat en hopen dat dat het goede is want een uitgebreide handleiding zullen w er nooit bijkrijgen als we bevallen

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Gevoel volgen.... mocht het niet niet werken kun je kijken naar een oplossing die anders is maar het dichtste bij je eigen gevoel ligt.....

Hier heerlijk aan de bak.... dis dag weer cursus en het is zooooo leuk om te doen....

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Scheelt dat bij Liv alleen waarschuwen vaak al helpt. Ze zit misschien 1x per week echt in de hoek.

Volgende week weer veel bakken voor mn moeders verjaardag. Vrijdag viert ze het met haar vtiendinnengroepje en dan wil ik chocoladebiscuit vullen met chocomousse en kersenvulling en overgieten met ganache, voor zondag een grote appeltaart (lekker ouderwets) en cupcakes voor alle kids. Moet ook iets verzinnen met sojamelk en suikervervangers ivm allergisch neefje....eeens googelen!

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    opvoeden is wat;) lastig moeilijk frustrerend en soms zenuwslopend en gaat echt uiterste van alle kanten van je zelf laten zien en ontdekken, maar owww die lachjes en warme handjes in je geziecht en nek en kusjes en:ik vindt je lief mama
    pas met na bed brengen babbel ik nog even met ze na, en louise-faye pakte mn gezicht mama ik wil jou niet kwijt raken hoor! dan heb ik hélemaal niets meer! de schat (ze had iets op tv gezien)

ze moeten leren wat wel en niet mag en ook dat er consequenties zijn.
    hier 2 enorme stuiterballen met een hele sterke eigen wil die steeds de grenzen opzoeken.
    prima, maar ik laat me zeker niet ondersneeuwen en nu is dat nog niet zo , maar als je jaren verder bent.....
    instinctief of niet, consequenties moeten ze leren en beter van jou dan uiteindelijk doordat ze tegen de verkeerde persoon/kindje oplopen.
    emotie benoemen is belangrijk en uitleg, maar ook dat elke vervelende actie een vervelende reactie heeft/krijgt
    en ja ik ben een vrij strenge ouder voor tegenwoordige begrippen maar
    vriendjes maken ze op school/buiten ect, wij zijn de ouders en opvoeden kan je maar 1 x, jammer dat ze me af en toe niet lief vinden en als ze ouder zijn van tijd tot tijd een b*tch vinden ;) tja ook dat mogen ze
    later zullen t zelf inzien/begrijpen

en uiteraard zijn dr ook ouders die het niet verdienen om ouders te zijn maar das weer een hele andere kant

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik zet Robin nooit in de hoek of op de gang eigenlijk....:)
    Gang werkt sowieso niet, want we hebben glazen ruitjes in de deur, dus dat zou hij niet erg vinden.
    Daarnaast zou ik zo even niet weten wanneer ik hem in de hoek moet zetten. Robin is ook weleens stout natuurlijk, maar als ik dan boos wordt, dan houdt hij meestal wel op. Maar misschien ben ik ook wel redelijk makkelijk.
    Maar als hij bijvoorbeeld de katten verveelt, dan zeg ik dat het niet mag, en dan stopt hij ook.
    Robin heeft ook nog niet echt driftbuien ofzo. Hij zoekt gewoon iets anders om te spelen / te doen als hij iets niet mag.
    Maar goed, wat niet is, kan nog komen....:$

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nou hier af en toe ook een driftkikkertje hoor...
    Ben er achter dat afleiden t beste helpt.
    En anders in de hoek, en dan zeg ik wat hij fout heeft gedaan en dat dat echt niet mag en dan zeg ik klaar en loop ik weg en ga op de bank zitten. Dan komt hij snikkend bij me kroelen en gaat lief spelen....

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hier wel echt en temperament volle driftkikker Haha, vriendlief en ik zijn beide ook pittige types en behoorlijk aan elkaar gewaagd dus ik had ook geen rustig kindje verwacht :) hihi word nog gezellig hier bij ons thuis

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    :) hier ook alle4 whahaha, alleen op de een of andere manier ben ik degene die de rust en kalmte behoud en alles in het gereel hou (zal ook deels met manliefs ass te maken hebbn)
    beide kids hebben heel erg mijn karakter en kippie helemaal dat botst weleens maar dan doen we effe ons eigen ding effe elkaar met rust laten en dan dikke kroel en klaar

9. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Precies dit!
    we krijgen geen handleiding maar wel een heel sterk moeder instinct en daarin vind je al veel als je er naar luistert.
    Ik ben thuis vrij streng opgevoed, veel hypocriet gedrag en "ouderwets" doe-omdat-ik-het zeg-ouderschap waar zowel ik als mijn broertje keihard tegen hebben gerebbeld dus met dit andere extreem in mijn achterhoofd weet ik hoe ik het niet wil. Er is zeker een tussenweg in lekker laten en vriendjes met je kind willen zijn of de autoritaire boeman. Ik ben me sterk bewust van hoe je zelf als voorbeeld dient voor je kind..dus bv schreeuwende ruzie tussen ouders en dan tegen je kind zeggen dat ze niet moeten schreeuwen naar broer/zus. Kinderen trappen daar na verloop van tijd echt niet in. Elkaar en kind met respect behandelen is heel belangrijk voor ons.
    Wij zijn niet zozeer pittig als in temperamentvol maar wel heel koppig en dat zie ik zoooo terug in Krystian. Als hij eenmaal een mening heeft is hij er niet makkelijk van af te brengen of af te leiden met wat anders en dat mag best, zolang het niet gevaarlijk of echt te gek wordt.
    Ik ben thuis denk ik wel de strengste, maar dat is ook omdat ik de meeste tijd met K doorbreng..ik ben me wel heel bewust van alle signalen van hem emotioneel of wat hij wil en ik kan een lastige situatie, driftbui oid wel redelijk goed voorkomen of oplossen. Mijn man is echt mega Zen rustig en dat straalt hij echt uit op K want bij hem wordt er meestal ook niet tot nauwelijks getest.

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ;) yup en toch twijfelen we allemaal erg vaak aan dat instinct whaha :D

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier ook kinderen met behoorlijk sterk karakter. Hebben ze ook van geen vreemden. Deze morgen hebben ze alle drie al weer een keer op de trap gezeten. Opvoeden wordt steeds lastiger en je Jan het maar 1x (goed) doen zoals Musty terecht zegt. Ik krijg ook wel eens te horen dat ze een andere mama of papa willen omdat we "stout" (lees:streng) zijn. Maar later zullen ze me dankbaar zijn ;)

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Even heel iets anders, iemand al bevallen (ks) in het juni 2013 forum!
    25 wkn...
    Pfff zou er niet aan moeten denken!
    Tot nu toe gaat alles goed met t kleine mannetje , nu 1 dag oud

13. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Weet nog wel dat laravelk toen ook al heel vroeg bevallen was met 26 weken terwijl haar mannetje tegelijk met onze beebs verwacht was. Met hem is het goedgekomen, hopelijk geld dat ook voor dit kindje!

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja duimen maar!!

15. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    jeetje wat vroeg en pffffff, t is en blijft een wonder als alles goed verloopt en gaat

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @me2... hoe gaat het met jou/jullie?

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    FB: jeetje wat vroeg, veel te vroeg...

Musty: hier alles goed. Beetje moe/misselijk. Allemaal herkenbaar. Over een week weer echo. Laatste echo al weer kindje gezien met armen en ben. Hartje ook al gevonden met de Angelsounds ;)

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Me2: o leuk weer een echo!
    Hoever ben je nu?

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    FB: morgen 10 wkn. Heb met 7 en 9 weken een echo gehad. Met 11 weer. Dan ook nekplooimeting.

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Vreselijk, daar moet je toch niet aan denken :( zie meteen dat programma "kleine baby's grote zorgen" voor me..

Duimen dat het goed komt met de kleine !

Deel Deze Pagina