April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Zolang ik nog hier zit dan kan ik zo ff naar buiten lopen. 1,5 meter naast mijn balkon/terras zit een grasveld. Ik kan gewoon naar binnen kijken en de kids zien. Dus ze hoeven niet elke keer mee naar buiten gelukkig. Aangezien het op gelijke hoogte zit met het balkon enzo en ik niet uit het zicht hoef te gaan om daar te komen.

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, de babyfoon werkt op hier op de hondenuitlaatplaats dus als ik de avondronde loop dan loop ik gewoon rond de uitlaatplaats tot hij zijn behoefte gedaan heeft. Sochtends zijn mijn kinderen gelukkig niet zo dat ze direct eten willen. In het begin zal dus eerst het hondje aan de beurt zijn en dan de kids. Als de hond het beter volhoudt eerst de kinderen en dan de hond, dan kunnen we een lange ronde lopen. Of ik doe in het begin eerst de hond via het balkon op het veld laten plassen, dan de kinderen eten en daarna een grote ronde lopen.
    Het zal passen en meten zijn allemaal, maar idd een hele verrijking voor het gezin. Ook voor de kinderen. Plus het gaat mij hopelijk helpen om niet meer bang te zijn savonds en brengt gezelschap in de saaie eenzame avonden. Daarbij gaat het mij verplichten om netter en georganiseerder te leven en daar heeft iedereen baat bij. De hondjes worden momenteel al 5x per dag naar buiten gebracht bij de fokker. Hopelijk gaat dat helpen met het zindelijkheidstrainen hier. Hij doet niet aan krantzindelijk ofzo. Na het eten, hup naar buiten. En dat zowiezo al vanaf 5 weken. Ze zijn nu 6 weken.

Ik heb speciaal voor dit ras gekozen, hoewel sommige wellicht gelijk schrikken van de combinatie stafford/kinderen. Het is 1 van de meest kindvriendelijke rassen en dat zie ik ook om mij heen. Die honden kunnen kinderen gewoon bovenop klimmen en nog blijven ze vertrouwd kijken. Wel ga ik gehoorzaamheidstraining doen met hem. Niet puppycursus vanaf 8 weken, maar vanaf 12 weken beginnen. Ik wil mij eerst richten op het wennen/settelen en zindelijk maken.

@de rest... ik lees mee hoor :) Weinig tijd om te reageren steeds en met 100.000 dingen bezig in mijn hoofd.

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vica: o dat is wel beter!! Zo dichtbij je balkon!
    Wij hebben ook een klein veldje vlakbij onze voordeur,
    Voor ff snel een plasje wel handig:)

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Even een update n.a.v vraag FB in een ander topic...mijn nieuwe baan waar ik vrijdag zou starten gaat niet door :(
    Alles was.al geregeld, verklaring gedrag aangevraagd, liv ingeschreven voor kinderopvang, zelfs een auto gekocht om naar het werk te kunnen rijden en de dag erna belt het bedrijf doodleuk op, ze hadden een ander en kwamen terug op de mondelinge overeenkomst. Aangezien ik nog geen.contract getekend had kan ik er niets mee ook al is een mondelinge overeenkomst bindend, het is haar woord tegen het mijne. Degene die er nu gaat werken is notabene een collega van mijn vorige werk, meisje van net 20 zonder kids enz dus veel goedkoper dan mij.
    Baal enorm, niet zozeer vanwege de baan want iemand die zo met mensen omgaat daar wil ik niet eens werken, maar wel omdat ik veel kosten gemaakt heb, nu opnieuw ww moest aanvragen met bijhorende wachttijd (had mn ww aanvraag gecancelled vanwege nieuwe baan) en ik daxht weer wat zekerheid te hebben :(

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Tsoooo balen zeg!!!! Wat een rotstreek!!

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, jeetje wat een klotestreek zeg! Dat is toch niet normaal?

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Lars heeft nog geen kleispullen, wie weet na zijn verjaardag wel ;)

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ojaa tuurlijk... dim dom....zo gewend aan Sem zijn speelgiedkast te plunderen hihi.

Cvm... heb het al gezegd maar wat een rotstreek zeg. Het is dat het yeveel negatieve energie kost maar anders.... hopelijk is de WW snel weer rond en heb je gauw ander werk!!!

9. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    #4929 Nikske89, 27 feb 2013
    Laatst bewerkt: 27 feb 2013
    Meiden even een teken van leven (op de paracetamol en ibuprofen).. Pff dat ik net nu zo ziek moet worden :( Heb hoge koorts en mijn keel is zo vreselijk gezwollen dat ik alleen vloeibaar kan eten :( Moet ook nog werken want er is 1 collega op vakantie dus die kan niet voor me inspringen en aangezien we maar met zijn 3tjes zijn is er dus weinig achterban.. Hoop dat ik deze dag een beetje doorkom!!

Sorry als ik veel vergeet..

Vica: schattige pup zeg :) Ik zou er zelf niet aan beginnen als alleenstaande mama met 2 kindjes, financieel gezien niet maar ik zou het ook niet redden denk ik met de planning.. Dus knap dat jij het wel aandurft!! Wanneer komt hij??

Klei spullen: Naud heeft dat sinds kort ontdekt en vind het geweldig.. wat een fantasie!! Hij maakt een bol klei, duwt daarop en het is een huis :p hahaha

CVM: ik las het op facebook van je werk en toen vond ik het al een rotstreek maar hoe meer ik erover nadenk hoe asocialer ik het vind!!!! Hoop dat je snel leuk werk vindt

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Nikske, beterschap. Financieel is het probleem niet zo. Ik laat wel een dierenartsverzekering afsluiten. Voer heb ik voor een hele lange tijd opgeslagen en ook al voorzien van alle benodigde kuurtjes voor het komende half jaar zeker. Qua tijd en aandacht gaat het pittig worden, maar vast ook heel leuk. Ik kan hem 12 maart ophalen. Spannend dus haha.

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Nikske, al wat opgeknapt?

Zo naar fysio, waarschijnlijk.laatste keer want gaat een stuk beter met mn rug!

Daarna lekker zwemmen met mn meissie, met een vriendin en haar kids. Zin in! Moest net eerst zwemluiers halen want die waren.op, dure business zeg!. 7,70 voor een klein pakje luiers pfff

12. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Oef Nikske, beterschap! Hopelijk gaat het vandaag al ietjes beter.

Hier zowel ik als Hubby pijnlijke keel en mega verkouden..kan niet wachten tot de lente.. Dit najaar/winter was echt extreem met alle virussen :( volgens mij hebben we hier in huis alles wat heerste wel gehad.

Musty, hoe gaat het nu met MD??

Cvm, hufterige streek van de werkgever. Echt schaamteloos en respectloos gedrag. Soms vraag ik me echt af waar deze wereld naar toe gaat, vooral hoe mensen in zogenaamde machtsposities anderen behandelen. Daar wil je idd niet voor werken, maar zwaar k*t is het wel :( ik hoop dat met de ww allemaal lukt nu en duimen draaien voor een nieuwe baan!

Vica, wat een schatje. Kan me iid voorstellen dat het dwingt om meer regelmaat en structuur in je leven te brengen..en vooral heel veel fun en een leuk maatje voor de kids. Zit je voorlopig nog thuis?

@Hier, begin maart ga ik naar een informatie ochtend voor de opleiding voor Doula hier in Utrecht! Het is wel heel anders dan wat ik in het verleden heb gedaan, maar ik voel zo'n enorme behoefte om vrouwen te helpen. De pnd heeft me zo verandert maar zo zwaar als het was en soms is wil ik echt wat van wat ik heb geleerd doorgeven. Zwangerschap, nieuw moederschap is een hele bijzondere, maar ook kwetsbare tijd en veel vrouwen hebben geen netwerk of goede steun in hun omgeving. Ik zie ook veel van mijn nieuwe expat vriendinnen die heel ver van huis zijn, er is best veel behoefte aan. Ik vind het iig heel spannend, maar ook leuk om een nieuwe weg in te slaan! Ik zou het free lance kunnen doen, diploma kan je halen in 6-18maanden afhankelijk hoe snel je met stage/meelopen aan de slag gaat( je moet 3 bevallingen bijwonen)
    Ik wil iig nog thuis blijven totdat K naar school gaat, dus het zou wel goed te combineren zijn.

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Titania: klinkt erg leuk zeg!!

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Nikske: En hoe gaat het? Morgen de grote dag toch?

@Vica: Superschattig hondje zeg!

@Titania: Oh klinkt leuk zeg! En je kan dus redelijk snel je diploma halen, dat is ideaal. Maar is dat niet een fulltime opleiding dan? Of hoe werkt het precies?

15. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #4935 titania, 28 feb 2013
    Laatst bewerkt: 28 feb 2013
    Het is parttime; vrijdag middag en 6u op zaterdag.. Precies wanneer ik kan, want manlief werkt vr halve dagen. Veel studie uren ook thuis, maar dat vind ik prima. praktijk is dus drie bevallingen en dat bepaalt ook wanneer je examen mag doen. Ik vind het erg fijn dat je je eigen tempo kan bepalen.

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nou kom je naar mijn bevalling en die van mini, heb je er al 2 hahaha!

(Nee hoor, wil zo min mogelijk mensen om mij heen)

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    aha, bij mij mag je wel komen hoor, maar ik krijg een keizersnee dus daar heb je niet veel aan;)
    Volgens mij mag ook alleen mn man erbij in de OK..

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meiden,

Even snel vanuit de auto want we zijn onderweg naar renesse..
    Ben nog steeds niet koorts vrij en heb klieren als pingpong ballen in mijn hals, dus meneer paracetamol en mevrouw ibuprofen zijn mijn beste vrienden op dit moment! Echt afschuwelijk dat ik neet nu zo ziek moet zijn..maar ondanks dat ga ik toch genieten want hey mijn kleine zusje, mijn eigen kleine zusje gaat gewoon trouwen morgen :D Haha nu we in de auto zitten komt het zoooo dichtbij!

Titania: wat stoer dat je een nieuwe weg gaat inslaan, iets heel anders gaat doen dan je gewend bent en jouw ervaring gaat gebruiken om andere vrouwen te helpen :)

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nikske: veel plezier en beterschap!!

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

whaha nou je mag mijn 3de bevalling komen doen hoor als t zover is :p
    maar mssn ben je tegen die tijd wel al klaar?:)

echt super gaaf!

de vrouw die mijn bellypaint bij louise-faye heeft gedaan toen, is nu ook doula :)

Deel Deze Pagina