@FB: Schattig zo'n wiegje! Ben je ook al bezig met de babykamer (of is ie al af)? Wij nemen geen wiegje, gewoon ledikantje. De eerste dagen/weken slaapt ze nog naast ons bed in de reiswieg van de kinderwagen. Althans zo hebben we het met Robin gedaan en dat ging prima. @Vica: Leuk dinsdag je hondje halen! Leuke voor de kinderen ook, zullen ze geweldig vinden @Hier: Afgelopen weekend was Robin bij opa en oma logeren, dus wij hebben zaterdag doorgebracht op de meubelboulevard. Nieuwe kledingkast uitgezocht, bed voor Robin (superstoer Jeep-bed!) en ook alvast matras, dekbed en kussen voor erbij gekocht. Het bed moest besteld worden, dus zullen we volgend weekend kunnen halen verwacht ik. Dan binnenkort alles in orde maken boven, en dan kan ik eindelijk echt met de babykamer aan de slag . Nu wel al veel ideetjes/inspiratie aan het opdoen op internet.
@FB: Oh stomme vraag van me, je hebt natuurlijk net vorige week een foto van de babykamer geplaatst! Ehm...dus negeer mijn vorige vraag maar haha
Mini: haha ja zwangerschaps dementie? We moeten nog wel wat dingen doen hoor. Rolgordijn halen en ophangen, vensterbank halen en plaatsen, kozijnen afwerken met latjes, radiator verven.... En dan de aankleding Wiegje: jesley heeft 2 wkn naast ons geslapen in een wieg. Dit was een dichte wieg, dus moest ik nog telkens half uit bed om te kijken naar m, sliep daardoor erg onrustig! Nu komt de wieg ook naast ons bed, maar hoef ik alleen mn ogen te openen om haar te zien. Slaap ik weer zo onrustig, dan gaat de wieg naar haar eigen kamer! Stoer he dat bed! Wij hebben jesleys bed ook al staan (nu nog ff op babykamer) maar gaat naar zolder tot hij erin kan, of we zetten m al als extra bed in zn kamer om te wennen... Daar zijn we nog niet over uit ?
Ik denk dat ik de kamer gewoon wit houd (gebroken wit). Althans de muren. Misschien wel met een mooie muurtekening of de naam op de muur of iets dergelijks, daar ben ik nog niet over uit. Het is maar een klein kamertje, dus als we de muren een kleur gaan geven, wordt het optisch alleen maar kleiner ben ik bang. Ik wil wel met roze accenten gaan werken en bv een roze/rode rolgordijn. En verder het dekentje en waskussenhoes etc, en knuffeltjes..
Ook erg leuk ja! Bij ons word t nu wel erg roze! Dus rolgordijn word denk toch wit Hebben jullie al een naam voor de kleine meid?
@FB: Leuke wieg!! @Hier: Vanmorgen naar het nazorgbureau geweest, alles was prima, behalve zijn gewicht. Hij is nu 87 cm en 10 kg, dus hij is totaal niet aangekomen in de afgelopen 5 maanden.. Hij eet en drinkt wel gewoon goed, dus nu vraagt de KA zich af waarom hij niet is aangekomen. We moesten bloed laten prikken en we moeten wat urine op zien te vangen en morgen afgeven bij het lab, dan gaan ze checken of daar soms wat in te zien is wat dit kan veroorzaken. En we gaan over 2 weken met hem naar een diëtist om te kijken of we misschien wat kunnen veranderen aan voeding e.d. We hopen maar dat er niks bijzonders uit de onderzoeken komt.. We maken ons niet al te veel zorgen, want hij is verder levendig zat, maar we zijn toch ook wel benieuwd hoe dit verder za gaan.. Nu dus alleen nog een plasje op zien te vangen en zo'n plaszakje, hopelijk gaat dat lukken.. Net de kamer versierd, morgen wordt onze stoere vent al weer 2!! Maar zaterdag vieren we het pas
fb: oh wat een schattige wieg! mini: mooi witte muren en rose aankleding jorietje: spannend zeg al die onderzoeken nu, hopelijk komt er niets vreemds uit! alsvast gefeliciteerd met de kleine man.. wij vieren het ook zaterdag hier: pfoe naud zit op dit moment in een zeer vermoeiende fase, slechter slapen, extreem mama gericht (ik kan nog niet eens naar de wc) en heel snel huilen om alles.. herkent iemand dit? is het nog een sprong?
@Nikske, ik herken het, maar Vince is nooit anders geweest. Op het slapen na dan.. Hier vandaag Bentley ophalen. Jeeej heb er echt zin in! Kan wel wat positiefs gebruiken. Gisteren een mail gehad die ik maar niet uit mijn hoofd kan zetten. Ik heb vragenlijsten in moeten vullen voor onderzoek naar mogelijk ADD. Mijn moeder heeft ook dingen in moeten vullen. Gisteren mailde ze dat er verder onderzocht moet worden en dat ik op de wachtlijst ben gezet voor onderzoek door middel van gesprekken met mijn ouders. Ze denken niet aan ADD, wel aan Autistisch Spectrum Stoornis. Hoewel ik het al in mijn achterhoofd hield aangezien ik als kind ook al voor autisme getest ben, maar toen PDD-Nos (lichte autisme) nog niet bestond. Ik had net niet genoeg symptomen voor klassiek autisme dus is er toen niks uitgekomen. Maar goed.. Toch wel even heel vreemd om dat te lezen in die mail. Ik weet nog niet hoe lang de wachtlijst is en wat de volgende stap is voor eventueel diagnose. Maar ik ga het maar stapje voor stapje over mij heen laten komen.
Kamertje: oooh leuk weer een kamertje inrichten. Liv haar kamer is klein dus wij hebben 1 roze muur en 3 wit gehouden maar dan wel in t midden een randje van prinsessensjabloon (hartjes, kasteeltjes en sterretjes) met roze verf. Volgend jaar krijgt ze een grotemeidenkamer, die gaat wel over de top roze worden denk ik hahaha
Jorietje, wat raar dat hij niets is aangekomen in zo n lange tijd...goed dat ze het meteen onderzoeken. Nikske: heerlijk dat mama plakken, word je gek van. Hier is het momenteel weer wat minder gelukkig al hangt ze wel veel meer aan me dan toen ik nog werkte maar dat is logisch, ze is elke dag bij me. Vica: veel plezier met je pup!
Nikske: dat plakken heeft jes ook heel erg. Ik ben hier wat harder in geworden, want werd te erg! Ging is plassen begon hij al te krijsen en moest mee... Sinds een maandje zeg ik wat ik ga doen, (bijv plassen, douche, was ophangen, iets pakken) En blijft hij even beneden bij papa. In t begin over zn toeren, en gillen, maar ik negeerde het en papa afleiden, nu vind hij het vaak wel best en trekt hij wat meer naar papa... Soms even laten gaan werkt hier t beste! Hier sinds een aantal wekem dat hij buiten bij de auto wegrend en blijft rennen!! Niet goed voor mijn zwangere lijf
Vica: is bentley er al?? Jorietje: gefeliciteerd met de kleine man! En goed dat ze verder gaan kijken ivm zn gewicht
@Jorietje: Van harte gefeliciteerd met je kleine mannetje! Of eigenlijk grote vent alweer he! Ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt. @Sprong: Robin heeft nog nergens last van. Wel slaapt hij af en toe slecht, dan slaapt hij gewoon even bij ons in bed (uurtje of 2), maar dat is al een hele tijd zo. Dan weer een paar nachten gaat het heel goed, en dan weer een nacht wat minder. Van plakken heb ik nog geen last. Wel wil hij tegenwoordig mee naar de wc als ik zeg dat ik ga plassen, maar meer omdat hij dat interessant vindt en dan ook wil. Tot nu toe merk ik nog niks van een opstandige of driftige peuter. Hopelijk blijft dat zo.
Gisteren trouwens weer voor controle bij de gyn geweest, en alles zag er goed uit. Alleen moet ik me minder druk maken. Ik moet alle stress situaties zien te vermijden (ook omdat Robin zo klein was bij de geboorte - 2506 gram). Maar ja, zo gemakkelijk is dat niet. ' s Ochtends heb ik altijd haast, omdat het kdv pas om 7.30 uur open gaat en mn trein om 7.55 uur gaat. Maar goed, dan maar te laat komen. Volgens de gyn moet ik nu echt ' broeden' , dat is het belangrijkste. Ik moet ook met 34 weken met verlof (was eigenlijk met 36 weken van plan) en eventueel zelfs eerder minder gaan werken (ook afhankelijk van de groeiecho bij 28 weken). Was best even schrikken, zo serieus nu al, maar aan de andere kant ben ik blij dat iemand met verstand ervan die keuze voor mij maakt. En nu maar afwachten hoe het verder gaat.
Mini: zeker ff schrikken! Maar wel goed dat je nu al gewwarschuwd word... Gewoon doen hoor!! Ik werk nu halve dagen en krijg fysio em gaat stukkem beter. Minder harde buiken , minder pijn en groeiende buik! Vrijdag groei echo ivm klein hoofdje En vrijdag ook overwachts mri scan! Brrrrr Ivm migraine/paniek aanvallen
Oh jij werkt ook al halve dagen. Wel beter inderdaad, maar ja, jij hebt ook fysiek zwaarder werk dan ik. Ik zit de hele dag maar op kantoor Maar het is de laatste tijd wel superdruk, dus veel stress, wat ook niet goed is. Ben benieuwd naar je groeiecho! Hopelijk is het hoofdje weer op ' schema' . Wat gaan ze anders doen? Of weet je dat nog niet. En die MRI is dus voor jezelf? Heh bah klinkt niet fijn zeg. Ik wist niet dat je last had van migraine en paniekaanvallen. Heftig zeg! Het is niet altijd een roze wolk he, dat zwanger zijn.... Veel sterkte en succes voor vrijdag alvast!
Mini: ik zit sinds een paar weken ook binnen op kantoor... Maar dat is juist funest voor mn bekken Mri is voor mezelf indd Vind t doodeng!!! Groeiecho: ze hebben nog niet verteld wat ze gaan doen als t hoofdje niet gegroeid is? Collega van mij dr dochter ligt nu te bevallen! Best spannend! Leef helemaal mee...
Heb trouwens de babycook gekocht. Zo ideaal ding zeg... Net verse appelmoes gemaakt! Kan niet wachten om zelf groente en fruithapjes te maken voor baby Hihi nog even geduld
Jeejtje kan me je schrik goed voorstellen, loopt straks weer wat anders dan je verwachte, vroeg verlof ed. Heeft je gyn de adviezen gegeven omdat je door rust placenta loslating kan voorkomen of algemeen omdat je je zorgen maakt en overdadige stress en haast überhaupt niet goed is tijdens zwangerschap voor moeder en baby? Als het het tweede is heeft ze je volgens mij meer aan het stressen gekregen, anthans zo zou ik erop reageren als iemand het zo stelde, alle stress/haast situaties vermijden met een peuter en werk is dwijlen met de kraan open. Iig veel sterkte met het verwerken van de schrik en lekker rustig aan broeden en genieten dus! Zou je niet met je werkgever kunnen afspreken om elke dag een uur later te beginnen? Misschien zou je die nog als ziekte zou kunnen opschrijven in overleg met gyn/uwv. Volgens mij scheelt dat al een hele boel..begin je je dagen met een beter gevoel en niet steeds het idee dat je je niet moet haasten. Jorietje, nog gefeliciteerd met jullie kanjer!! Vica, is de pup er al? FB, Jeej, mri is geen pretje.. Sterkte iig. Ik heb ze een paar keer gehad met m'n hernia, leuk is anders maar je krijgt een koptelefoon op met muziek en bedenk van te voren leuke dingen waar je aan gaat denken, baby kamer inrichten , outfits voor je meisje ofzo Ik wist niet dat je last had van paniekaanvallen, wat ontzettend naar Lastige fase, hier komt weer een achterste kies door, dat is hét recept voor meer plak, zeur en claim gedrag hier. Manneke heeft het erg moeilijk met zichzelf, gisteren driftbui van 10min gehad omdat z'n sappie niet zoet genoeg was. Terwijl het de laatste tijd juist zo goed ging en hij nauwelijks meer driftbuien had. Een kies is inmiddels door en hij wijst zelf aan welke pijn doet als je het m vraag en er komt dus nog een aan de andere kant. Ook weer veel kwijlen(das een tijd geleden) dus hij draagt weer een sjaaltje als slab overdag. Uhh, meiden hoe zit het met de meeting? Ik had in m'n agenda 24maart met vraagteken, maar die gaat dus niet door? Eind april misschien wat nieuws plannen???