Pfff tussen 19 en 4uur ben ik en ZEVEN keer uitgeweest en vanaf 4uur is hij al klaarwakker, dus eerst maar eens laten huilen zoals iedereen zegt maar om 4.50 schreeuwde hij nog steeds de boel bij elkaar dus ben maar met hem opgestaan en babytv gaan kijken en dat terwijl om 6.15 "de wekker" gaat dat ik moet gaan werken Hoe houd ik dit vol??? Het slapen van Naud is alleen in het begin echt goed geweest dus mijn energielevel is sowieso al veeeel lager dan normaal, maar nu is het al 3weken op rij (op twee nachten na) zo'n vreselijk drama en draai langzaam door
Nikske knuffel hoor..... is bij jullie in bed geen optie.... of het bedje van hem direkt naast die van jullie zetten zodat hij jullie hoort..... zeg eens tegen hem dat hij lekkerkan gaan slapen en dat jullie 1 deur verder zijn en meteen komen als hij roept.... jullie laten hem niet alleen. Beetje dom gepraat misschien maar wil nog wel eenshelpen bij verlatingsangst.... hoe is hij overdag bij afscheid bij de oppas?
Luckey: in ons bed helpt ook niet want dan gaat hij spelen, ik zeg elke avond tegen hem "mama waakt over je en is in de buurt, slaap zacht kanjer ik hou van je" Afscheid bij oppas gaat redelijk, zolang ik in de buurt ben wil hij bij me zijn maar als ik weg ben ik het na een paar traantjes ook gewoon goed.. Overdag slaapt hij ook gewoon goed, maar de nachten zijn gewoon NIET TE DOEN En dan ook nog alleen eruit want vriendlief vindt dat Naud zich aanstelt en gewoon aandacht wil! Maar zelfs beneden op de bank bij me bleef hij huilen, dus dat lijkt mij geen aandacht maar echt angst...... ?!?!
Even weer een abbo. @Nikske, misschien een nachtlampje? Weet niet hoe donker het is maar sommige zijn met periodes echt bang in het donker. De rest reageer ik straks even, nu eerst ontbij maken.
Enkele eerste gedachtes.... bedje op andere plek in kamer zetten Nachtlampje Niet praten en geen licht aan en niet verschonen Accepteren en mantra herhalen "het is een fase" Veel zal je wel al geprobeerd hebben dus blijft er niks anders over dan je een virtuele knuffel te geven en als je wilt kotsen treffen we ons wel eens in avonturenland
@Niske, heb geen tips, wil je er alleen even sterkte mee wensen. Hopelijk gaat het snel beter. Ik vind het wel een beetje vreemd dat je vriend jou er uit laat gaan omdat hij denkt dat het aanstellerij van Naud is. Stel dat je vriend een keer de nacht zou doen, zodat jij dan ns "goed" kan slapen (voor zover je als mama goed kan slapen als je weet dat vriendlief met de kleine in de weer is), pikt Naud dat wel of wil hij echt alleen maar bij mama zijn? Want als hij papa ook goed vindt, dan zou ik het wel weten, dan doet papa de nacht maar een keer hoor, het is ook zijn kind..)
Nikske: ik zou proberen om het vanaf nu anders aan te pakken! Misschien toch maar laten huilen. Ik doe tegenwoordig als hij gaat huilen.m Eerst half uurtje laten gaan, behalve als hij krijst dan ga ik meteen. Dan ga ik naar hem toe, schone luier, (eventueel zetpil), dan boven in zijn kamer een flesje geven! En dan nog even kroelen, en terug naar bed. Hij gaat dan gillen/krijsen. Ik laat hem gewoon gaan. Is moeilijk en volhouden! Maar dit werkt t beste! Ik ga daarna ook niet meer naar hem toe. Alleen als hij helemaal over zn toeren is. Maar nu gaat t elke avond en ndacht iets beter. Wel standaard elke keer een extra flesje. Maar ja. Succes! Hoop dat je er iets aan heb. Zou toch proberen even het huilen te negeren!!
Fb... dat moet je kunnen hoor... ik zou dat niet kunnen. gewoon gejengel kan ik nog wel aanhoren maar echt krijsen en over de toeren gaan (wat hier dus gebeurt als ik niet ga) dat kan en wil ik zelf niet negeren...( ook al kan ik er erg slecht tegen om elke 1,5 uur eruit te moeten "om niks") Ook al kunnen babys eraan wennen dat je elke keer weer gaat heb ik toch weer dat stemmetje in mijn achterhoofd zitten dat zegt dat babys niet zonder reden huilen. Wanneer doe hem in bad Nikske??? Zwitsal Lavendel kan rustgevend werken, maar je hebt ook kindjes die helemaal opdraaien van het badje kort voor het slapen gaan. Je brengt hem om 19 uur naar bed, begint hij dan al gelijk met huilen of niet???? heb je al (wat fb zegt) een extra fles geprobeerd??? Of zo'n pyamapapje...... Verder idd een papanacht inlassen hoor... Laat hem het ook maar regelen. Als je echt knalhard wilt/kunt zijn zou ik een nacht ergens anders gaan slapen en het hem laten regelen. Tenzij hij net zo iets als Alina, die accepteert papa dus echt niet snachts.....
Even snel FB: we hebben hem vannacht 50 minuten laten huilen, nouja schreeuwen.. Maar zelfs op mijn borst was hij totaal over z'n toeren.. En Naud houdt het huilen makkelijk 2uur vol dus dat is geen optie vind ik Jorietje: Naud pikt het wel als vriendlief hem pakt maar zijn voorkeur gaat toch naar mama, ik blijf iets liever op zo'n momenten.. Vriendlief is dan snel "boos"
@nikske: een hele dikke digiknuffel van mij. Weet (helaas) hoe je je voelt. Q huilde natuurlijk de hele dag *klopklop*. Maar wat dacht je van overdag een slaapje minder/korter? En voor het slapen gaan een lekkere (extra) zware papfles? Of idd een lampje?
nikske... dentinox erop doen snachts???? of zijn het niet de tandjes wat hem parten spelen???? tja ik word ook boos hoor als ik voor de zoveelste keer eruit moet, heb haar laatst zelfs aan de slaapzak opgetild ipv onder de armpjes.... (wel geknuffeld daarna).... Sem werd altijd rustig als ik een liedje humde..... praten hoe zachtjes ook werkte averechts....
Ik laat hem ook zeker niet over zn toeren huilen, dan ga ik er meteen heen. Je hoort zelf precies wanneer je er naar toe moet, en wanneer het "aandacht vragen is" Als t echt niet ander gaat komt hij bij ons in bed. Slapen doet hij niet. Maar probeer ik zelf wel te slapen. Maar dit is al een tijdje niet nodig geweest!
Ik hoor dus niet of het aandacht vragen of honger bv is en voed dus elke keer. in principe heeft ze geen nachtvoeding meer nodig nu maar waarom valt ze dan zo aan..... soms is het 1x wakker worden en de andere keer elke 2 uur.... Nou ja zodra het echt de spuigaten uitloopt neem ik wel maatregelen...
Meiden het gaat me iets te snel ff kijken wat ik onthouden heb. @slapen overdag 2x 1,5 à 2 uur per x en s avonds om 7 uur 10 uur en 1 uur een fles van 150 cc sinds ze ziek geweest is overdag eet ze minder goed dus vooruit maar weer Het s nachts krijsen is hier gelukkig over en heeft zon 4,5 week geduurd en toen werd ze ziek @ hahahah nu alweer blanco @ hier gaat het redelijk het eten gaat beter alleen af en toe een poep broek allememaggies wat een hoop uit zon klein lijfje.
Me is happy.... Zag bij Hema een leuk tule rokje dus denk hey perfect voor Alinas verjaardag... Was ik me toen bij v&d het neuzen (online) en hebben ze daar soortgelijk rokje van nijntje voor 5 euro hahahahaha. Gierigaard als ik ben meteen besteld en het is zoooo leuk. Grijze legging eronder en grijs truitje erop en klaar. Ik heb strijkapplicaties gekocht (sterren) en die strijk ik erop.... Even showen Bekijk bijlage 226974 Zo nu weer snel door met eten koken
oja we hadden het over middagslaapjes... Mevrouw heeft geslapen van 12.45 tot 16.30 en ligt er sinds 10 minuten weer in... OF ze moet echt bijtanken OF ze gaat vannacht spoken... Ik stel me maar op het laatste in, dan kan het alleen maar meevallen.....
Leuk rokje Luckey! Slapen overdag, hier verwend met een hele goede slaper, ze slaapt 's morgens rustig 2-3 uur, soms langer, en slaapt dan 's middags ook nog een uurtje. Standaard 19-1930 naar bed en tukt dan de hele nacht door, tenzij ze ziek is, dan komt ze weleens voor een flesje 's nachts. De laatste 2 nachten heb ik het flesje ipv voor het slapen gaan om 22 uur gegeven in dr slaap en dan tukt ze de nacht door. (Ze heeft hem nu echt nodig ivm aankomen!) In het weekend krijgt ze rond 6 uur een fles en slaapt dan rustig uit tot 10 uur en door de week staan we na 6 uur meteen op. Nikske: Geen tips voor je. Hoop dat het heel snel beter gaat, dit vreet energie. Minime: Jeetje wat balen zeg! Mijn zus heeft dit onlangs ook gehad, heeft nu gelukkig een nieuwe baan. Maar uwv betaalde inderdaad niet dezelfde maand uit en het schijnt drama te zijn om die lui te pakken te krijgen! Hier: Liv heeft de eerste dag op haar nieuwe groep erop zitten, en het ging heel goed! Ze accepteerde naast oma ook de andere leidster (heeft zelfs haar flesje bij die leidster gedronken!) en vond het ook prima als oma met andere kindjes bezig was. Soms moest ze even huilen als ze oma de groep af zag gaan maar dat was ook binnen een minuut over. Goede keuze geweest dus! Nu even dochterlief in bed leggen en dan een bakkie doen met 2 collega;s.
@Nikske: Kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit! Dat slaaptekort breekt je echt op Ik heb ook geen tips voor je. Robin heeft wel sporadisch een nacht dat hij gewoon niet wil slapen, en dan delen manlief en ik de nacht op. Eerst ik een paar uur heen en weer lopen of beneden zitten met Robin en dan vanaf een uur of 3 is hubby aan de beurt. Zo krijgen we allebei toch nog een beetje slaap. Maar dit is een keer of 3 of 4 voorgekomen, dus heb geen ervaring als dit continu het geval is. Als hij niet kan slapen smeer ik wel Dentinox en als hij echt lastig is, krijgt hij ook een zetpil (maar alleen in het uiterste geval, ik wil niet voor niks medicijnen geven). Ook heeft hij standaard een nachtlampje op zn kamer. @Luckey: Leuk rokje! @FB: Hoe is het met jou? Je schreef dat je wat gestresst bent de laatste tijd. Heb je het al met je werkgever gehad over je ouderschapsverlof uren?
@cvm... ow wat heerlijk dat ze het zo goed doet op t kdv, moet een hele opluchting ook voor jou zijn! @ luckey... wow das een hele slaap! hoop dat t inhaalslag was! en wat gaaf rokje! wij hebben voor ons meis heel wat nijntje kleding gehad, was zo stoer! (was toen veel jeans) @ KC... fijn dat t de betere kant op gaat! hopelijk is ze snel de oude @ luckey... wij hanteren 1 nachtvoeding, de andere keren heeft ie simpelweg pech @ nikske.... ik zou toch aantal nachten gecontroleerd laten huilen toepassen (beetje wat FB zegt) ik ben blij dat wij door die periode heen zijn het heeft ons geholpen om die cirkel te doorbreken, dikkke knuff want het breekt op!