April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Schema hier:

Tussen 7.30-9.30: Ontbijt: 150+5 met 6 scheppen Bambix ontbijtgranen
    10.30 soepstengel of lange vinger
    12.00 boterham met fruithap, jam, appelstroop, banaan oid
    15.30 vers fruit, meestal banaan of mandarijn, moet nodig ns wat anders gaan bedenken/kopen eigenlijk
    17.30 groenteprak + toetje (vaak met de pot mee, soms nog olvarit)
    Tussen 19.00-19.30 fles 120+4 en aansluitend naar bed

En dan over heel de dag genomen ca 150 ml roosvicee

Als hij erg vroeg wakker is doet ie s morgen een tukkie van ca 10.00-11.30 en dan s middags van ca 15.30-16.30. Maar hij is ook vaak de hele ochtend wakker en dan slaapt ie alleen van 12.30-14.30/15.00. Alles is ongeveer hoor, kan er niet echt de klok op gelijk zetten hier. En de fles voor het naar bed gaan heeft ie nog erg graag, daar wordt ie rustig van en hij weet dat hij daarna gaat slapen, dus die houden we er gewoon nog lekker in.. Nog ff lekker tutteren met mama of papa

2. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    en toch blijf ik jaloers op hoeveel die kleintjes van jullie overdag slapen haha

3. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Daimen slaapt tegenwoordig steeds minder overdag. Soms maar 2x 45 min.

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hahaha... Hier gebeurt het ook regelmatig dat ie minder slaapt hoor. Ik heb bij hem nog geen knopje voor wakker of slapen kunnen ontdekken, zou best wel ns handig zijn eigenlijk :D:D Maar over het algemeen genomen klopt t schema wel zo ongeveer, uitzonderingen zijn er altijd. Soms ook afhankelijk van mijn eigen planning voor een bepaalde dag ;)

Nadeel van weinig slapen is dat ie dan aan het eind van de middag zo vreselijk zeurderig is en wil ie alleen maar op schoot ofzo, maar ja als ik eten moet koken, is dat niet echt heel erg handig, gaat ie op mijn voeten liggen of zichzelf optrekken aan mijn broekspijpen ook zo handig :) En dan na t eten aan t begin van de avond gaat het meestal dan wel weer even goed zeg maar..

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    hoi hoi,

slapen: Hier meestal nog vrij veel, sowiezo slaapt ze 's morgens rustig tot minimaal 9 uur op vrije dagen, dan meestal van 1030-1230 en 1500-1630. 's avonds altijd 19 uur erin. Op het kdv maak ik haar rond zessen wakker en dan slaapt ze daar van 8-11! en 1400-1630. Echte slaapiekop dus!

Schema (op werkdagen, in het weekend verschilt het)

630 bordje van 150cc pap (meestal niet helemaal op)
    1130 1 a 2 broodjes en fles 180cc
    1400 fruithapje en sapje
    1800 groente en danoontje
    1900 of 2200 uur flesje 150cc ( soms voor het naar bed gaan, als ze veel groente op heeft pas als ik zelf naar bed ga anders zit ze te vol)

Heb een kleine eter, momenteel eet en drinkt ze heel slecht, denk ivm doorkomende tandjes. Spuitluiers ten top hier en rode billen, arm kind. Ze mag tussendoor een koekje/sap enz maar omdat ze dus nog veel slaapt komt het er vaak gewoon niet van.

Dan nog een vraagje: Zijn er nog meer mama;s die fruit en groente nog pureren??? Ik probeer Liv ook kleine stukjes fruit en geprakte groente te geven, maar Liv weigert ook maar een hap te nemen. Alleen als het compleet glad is krijg ik er wat in...
    Gekke is, ze kan wel brood en koekje enz eten hahaha.

Titania, hoe is het eigelijk bij jullie? Radiostilte...?

6. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    fruit krijgt ze hier in stukjes, groente pureer ik....heb het geprobeerd wat groffer maar dat ging moeizamer...dan maar pureren en eet ze goed

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Schema: (op dagen dat Robin thuis is)
    8.30 uur: Opstaan en pap eten (150cc melk + Bambix)
    Daarna spelen tot fruithap
    10.30/11.00 uur: Fruithap
    11.00-13.00 uur: Slapen
    13.00 uur: Boterham + 150cc melk
    Meestal daarna wandelen, anders spelen
    Tussendoor nog minstens 150cc diksap, vaak meer
    17.00 uur: Warme hap + meestal nog 150cc sap
    18.00 uur: Badje + aansluitend toetje
    19.30/20.00 uur: 150cc melk + aansluitend naar bed

Fruit geef ik gepureerd, alleen banaan krijgt hij in kleine stukjes, die hij ook prima eet. Warme hap krijgt hij altijd een potje, dus ook gepureerd. Hij krijgt wel eens een hapje van ons eten, en dat gaat er ook allemaal prima in.

Robin slaapt heeft dus standaard een dutje van 2 uur aan een stuk (soms 2,5 uur), en de rest van de dag is hij wakker. Ik heb wel eens geprobeerd om hem om 16.00 uur nog een keer in bed te leggen, maar dan wil hij echt niet slapen. Hij heeft vanaf de geboorte eigenlijk al weinig geslapen.

@Hier: Vandaag weer mn handen vol aan Robin. Lopen langs de bank en tafels gaat steeds sneller, en vandaag liep hij ook gewoon al langs de muur en de deur (waar hij zich dus niet eens stevig kan vasthouden). Nu kan hij dus echt gewoon overal komen:$

Ook heeft hij zich weer lekker 'laten gaan' vandaag. We waren gezellig naar de stad gewandeld, toen ik rook dat hij gepoept had. Dus ik naar de V&D om hem te verschonen, kwam ik tot de ontdekking dat hij zich helemaal ondergepoept had! IEHHH!! Dus helemaal verschonen, incl nieuwe romper en broek. Daarna thuis na het eten lekker in bad. Ik doe altijd zn kleertjes uit terwijl hij in bed staat (op het aankleedkussen blijft hij nauwelijks liggen), dus toen hij even 2 sec helemaal naakt in bed stond, begon hij te plassen! Jippie...:( Deken en lakentje dus nat, dus dat ook maar verschonen. Ach ja....kan altijd erger he.
    Nu ligt hij lekker te slapen...was ook wel een vermoeiende dag voor hem met al dat gewandel haha

@Titania: Vroeg me ook al af hoe het met je gaat? We missen je!

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Schema....
    7 uur: bv (wil boterham gaan invoeren bij ontbijt maar die ochtenden he..... :()
    9.30: fruithap
    11 uur: fles als we geluk hebben drinkt ze 80
    11.30: boterham 1 snee met korstjes
    Op het KDV slaapt ze max 30 minuten
    13 uur: bv voor het slapen gaan (ene keer veel andere keer paar slokjes)
    Middagdut van ca 3 uur
    16 uur: bv
    ca 17 uur: met de pot mee geprakt of potje. Daarna eet ze nog rustig bij ons van de vork af (ongeprakt dus)
    19 uur: bv en bed
    Sinds 3 dagen (hoop dat ik het nou niet jinx) alleen een voeding om half 3 ongeveer.

Brood en middageten gaat slecht ivm doorkomende tandjes.
    luiers nog steeds diarree en tjernobylkleur en geur.
    Is ook hangeriger......

CVM. Pureren heb ik nooit gedaan. potjes fruit altijd of zacht fruit (rijpe peer, banaan)
    Heb je al eens grote stukken gegeven, dus waar zij zelf wat af moet bijten??? Misschien gaat dat wel goed???

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Wie weet waar ik een leuk zomerjasje voor Robin kan vinden?
    Online of gewone winkel? Ik ben al bij verschillende geweest, maar kan niet vinden wat ik echt leuk vind:)

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    gisteren een banaan in het handje gegeven, ze nam een hap, proefde dat het fruit was en weigerde er ook maar iets mee te doen...ja de hele omgeving mee ondersmeren haha, maar dat was toch niet mijn idee....
    Ook avondeten van ons bord af wil ze niet als er ook maar enige structuur inzit, meteen kokhalzen met vaak spugen tot gevolg.
    Vind het geen grote ramp hoor, als ze maar eet, maar toch, ze zou het nu toch wel moeten leren haha.

Nu moet ik wel wat bekennen...ik prak nog altijd mijn eigen eten én eet alleen als er appelmoes doorheen zit hahahaha dus misschien heeft dametje het niet van vreemd.

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ze kan trouwens wel patatjes eten haha, dus het is ook een beetje aanstelleritis en wilnietkanniet.

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @stukjes/pureren: Lars eet van alles.. Qua fruit schijfjes banaan en halve partjes mandarijn e.d. Qua groente wisselt het, hij eet zowel geprakt eten als wat grovere stukjes, maar zodra hij vol begint te raken spuugt ie de stukjes gelijk weer uit haha. Vanavond had ie dus een pot (olvarit 12 mnd) daarin zitten ook blokjes aardappel en tegen de tijd dat zn bordje leeg was, werd alles opgegeten behalve de stukjes aardappel, die gooide hij er vakkundig weer uit, de boef

Patat gaat er ook prima in, stukje leverworst, soepstengel, lange vinger. Broodkorst aan de vork spuugt ie uit, maar als ik t in zijn hand geef, eet ie t zo op. Het is hier dus ook een beetje willekeur en waar heb ik zin in :) Maar verder een prima etertje, we mogen echt niet mopperen

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    CVM... komt vanzelf wel hoor.
    ze eet toch ook koekjes en brood dus het is niet dat ze het niet "kan"..... ze wil gewoon niet..
    waarom kauwen als gewoon slikken ook voldoende is haha.....

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Heb al te veel leuke zomerjasjes gezien,maar ga toch voor vestjes!

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Eten: Jesley eet zowel potjes (met en zonder stukjes), geprakt eten, maar ook stukjes fruit, aardappel enzo.
    Heel makkelijk dus!
    Gister heeft tie een hele kipnugget zelfs opgegeten bij Mac:)
    Vreetzak!!

16. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Hey dames,

Sorry kan het momenteel echt heel moeilijk bijhouden. Probeer om het andere forum (alleenstaande ouders) bij te houden aangezien ik hun niet op fb heb en volg jullie via fb zowiezo.
    Ik lees geregeld hier bij. Maar Vince is echt een handenbindertje aan het worden en valt de laptop en toetsenbord zowat aan als die ziet dat hij aan staat. Dus meestal even snel snel fb lezen en dan de klep weer dicht.

@Zomerjasjes, ik vind het moeilijk. Want wat voor maatjes nemen jullie?
    Vince heeft maat 80 in shirts, maar 86 past ook al. Gewoon maat 86 halen?

Morgenochtend gaat Vince onder het mes voor zijn oogje. 7.15 uur melden op de kinderafdeling en 8 uur operatie. Hij mag dus niks eten als hij wakker wordt en voor 6 uur nog even iets drinken.

Rebecca is wat ziekjes maar hopelijk kan ze morgen weer naar het kdv.

Verder weet ik nu dat ik 15 maart de beenmergpunctie krijg. Als het is wat ze denken dat het is zal ik levenslang aspirine moeten nemen. Dan zal ik altijd verhoogde kans op trombose hebben.
    Ben mega zenuwachtig hiervoor!

Liefde gaat goed haha :D nog steeds hoteldebotel ;)

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Even vlug: demaco succes voor Vince morgen!!!!

18. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    succes voor vince !!!

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @FB: Misschien doe ik ook wel gewoon vestjes voor Robin, kan net zo goed. Ik kijk wel wat ik tegen kom.

@Demaco: Succes morgen met Vince! hopelijk valt het allemaal mee!

En wat fijn dat je zo verliefd bent! Het is je zo gegund:D

20. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Demaco: Succes voor Vince en toppie dat je hoteldebotel bent haha

Maat zomerjas: wordt hier een 80 denk ik.. Zijn winterjas is nu ook 80 maar die is eigenlijk veel te groot, die had ik op de groei gekocht, maar met een beetje geluk kan hij die t najaar ook nog aan.
    Gewone kleertjes gaat hij nu naar 74 (68 past ook nog wel) dus lijkt me 80 voor een jasje prima.
    Ik denk dat ik 1 zomerjasje koop en ook wat vestjes. Ik zou niet zonder zomerjas willen, als het regent is een zomerjasje toch wat beter denk ik dan een vestje

Deel Deze Pagina