April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Goeiemorgen,

Musty, wat vervelend dat MD geen fijne nacht gehad heeft. En wat moet jij je machteloos voelen thuis zonder hem. Sterkte, ook voor je man en meisje want die voelt natuurlijk ook haarfijn aan dat het niet klopt.

Titania, schrikken zeg! Voel je vooral niet schuldig, dit soort dingen gebeuren en gelukkig wist je Krystian goed te beschermen tijdens de val. Hoe is de nacht gegaan?

Isra: Haha zeker een achterstandje, maar goed, je bent ermee bezig. Fotograferen is toch je hobby/werk? Mijn zus is ook fotografe, haar huis hangt vol met ingelijste foto's van de kids maar ze heeft nog geen 1 album af, en de oudste is 8 ;)
    Zal wel net zoiets zijn als de tuinman die zelf thuis alles vollegt met stenen of de verwarmingsman die thuis een lekkende verwarming heeft haha.

Mir: Mooie fiets hoor, en nu word het nog mooi weer ook, lekker eruit!

Hier: Helaas nog flink last van mijn kies, hij zit ook los...lijkt me niet de bedoeling? Nouja, met pijnstillers elke 4 uur is het goed te doen dus wacht nog maar even af.
    Vandaag lekker aan de bak in huis, ramen en deuren open en flink aan het boenen. Soms moet het even haha. Liv is bekaf van het weekend, het is zo intensief voor haar als de jongens er zijn, de maandag erna slaapt ze alleen maar. Gisteren bij mijn zus de garage leeg geroofd. Driewieler en loopauto van Puky gescoord, een glijbaan van little tikes en een ballenbaan. Livje is er helemaal happy mee.
    Vanmiddag weer een gesprek bij een stichting die ons begeleid met mijn oudste stiefzoon (ernstige gedragsproblemen). Helaas kunnen zij weinig voor ons doen omdat de kinderen hier zo weinig zijn. Wel hebben ze ons al gezegd dat de problemen niet voortkomen uit onze manier van opvoeden (die is dik in orde) maar puur komen door het kind zelf. Maakt het niet makkelijker want we kunnen dus niets, maar wel fijn om te horen dat wij het goed doen allemaal.

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Meiden hier gaat het echt zwaar k*t.. Ik kan de energie niet vinden om bij te lezen en te reageren :( we hebben een paar betere nachten met naud gehad (lees: 2-3x eruit ipv 6-7x) .. Maar verder is er vanalles aan de hand waar ik nu alle energie in moet steken!

Als het wat rustiger is dan hoop ik dat ik weer gezellig mee mag komen kletsen :( :)

Liefs, N.

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Nikske, sterkte meis. En gefeliciteerd met je wondertje!

4. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Cvm ja dat klopt dat ik fotografe ben en whahaha wat grappig dat het er bij jou zus net zo aan toe gaat. Hier idd ook veel foto's in huis van de kids maar met de albums ben ik helemaal niet vlot...... Maar daar ga ik verandering in aan brengen, vond het zo leuk om weer al die foto's terug te zien van Ryan toen hij nog zo klein was dat ik nu ook heel snel de andere albums ga maken.

En wat balen dat je kies nog zo pijn doet, als de pijn blijft aanhouden zal ik nog wel even naar de tandarts gaan als ik jou was.

En wat fijn om te horen dat jullie het allemaal goed doen met je oudste stiefzoon en het niet ligt aan de manier waarop jullie hem opvoeden. Het lijkt me een moeilijke situatie, sterkte!!

Nikske gefeliciteerd met jullie mannetje. Heel veel sterkte meid met de situatie waarin je nu zit, ik hoop dat de donkere wolken snel verdrijven en voor jullie gezinnetje snel de zon weer gaat schijnen. Knuffel!

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Nikske...proficiat en als je hulp nodig hebt...roep maar. Dikke knuffel enhopelijk komt alles gauw goed.....

6. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    meiden.....het plekje wat ik heb weg laten was niks !!!!! ikke heeel opgelucht !!!

7. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #967 titania, 19 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2012
    @ CVM, auw wat vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt van je kies.. dat ie nu los zit lijkt me idd niet de bedoeling, hopelijk gaat het vanzelf allemaal minder worden..
    Wat betreft de gedragsproblematiek van je stiefzoon..heftig en al helemaal in de situtie waar jullie nu in zitten. :( Kan me niet voorstellen dat dat geen invloed heeft op hem. Als z'n moeder dat ook maar zag. Wel fijn dat jullie bevestiging hebben gehad van proffesionals dat jullie het helemaal goed doen in de tijd dat hij bij jullie is.

@ Luckey, veel plezier met de kindjes op Sem's z'n feestje!

@ Nikske, oh meissie.. heel veel sterkte en Gefeliciteerd met Naud! Ik hoop dat je wel een beetje kan genieten van deze bijzondere dag. Ik hoop dat Naud ook de komende nachten wat rustiger blijft. Wat is er trouwens uiteindelijk bij de paragnost uitgekomen? kan zijn dat ik er overheen heb gelezen hoor!

@ Hier is de nacht goed gegaan. Elke twee uur ging de wekker op m'n iphone en werd Krystian ook wakker. Hij ging steeds zitten en heeft 10min een beetje aan onze haren zitten plukken en ging vervolgens weer slapen. Ik heb hem geen flesje meer hoeven geven. Hij was allert dus de klap heeft hem zo te zien niets gedaan, thank god!
    Ik ben echt zoooo beurs. Gisteren heb ik geloof ik de hele dag op adrenaline geleefd en ik voelde me nog wel ok.. vanaf vanochtend is de pijn komen opzetten. Ik heb vanaf mijn bil tot knie een gigantische blauwe plek, de enkel waarmee ik tegen het traphek knalde is dik en pijnlijk en mijn elleboog ligt open. Toch is het overwegende gevoel dat van opluchting. Ik ben zooo blij dat mijn kleine lieverd niets mankeert en hij niets van deze pijn hoeft te voelen. Zijn glimlach en knuffels maken echt alles weer beter!

Krystian is trouwens sinds eergisteren aan het kruipen ipv tijgeren! Hij heeft ook al een paar keren los gestaan dus het gaat echt super. Hij heeft ook z'n fijne motoriek vollop ontdekt en pakt steeds kleine stofjes van de grond in de pincetgreep en laat die trots aan ons zien hahha.. uhh vaker stofzuigen dus ;)

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Mir: Mooie fiets!! Het wordt deze week mooi weer, dus lekker gaan fietsen hoor, het is zóó leuk (vind ik hoor haha)

@Niske: Gefeliciteerd met Naud! En ook gelijk sterkte!

@Titania: jemig zeg, je hebt een flinke klapper gemaakt! Gelukkig gaat het verder prima met hem. Hopelijk wordt de pijn bij jou snel minder en trekken de blauwe plekken snel weg

@Hier: wilde gaan fietsen, maar ik vind de wind nogal hard en fris, dus heb maar gekozen voor een kleine wandeling met Lars op zijn eigen fietsje :) Morgen en woensdag werken, donderdag mooi weer als t goed is, dus dan wel lekker fietsen :)

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Nikske: Allereerst gefeliciteerd met Naud! Hopelijk hebben jullie ondanks alles toch een hele leuke dag gehad!

Wel zwaar k*t dat het nog steeds niet goed gaat. Zijn jullie al bij een osteopaat geweest?
    Natuurlijk begrijpen wij dat je nu minder tijd voor zp hebt. Je bent van harte welkom om mee te kletsen wanneer je wilt.
    Sterkte in ieder geval! Hopelijk is het snel voorbij en kunnen jullie weer lekker genieten als gezinnetje:)

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hoe gaat het met jullie kindjes en in bad gaan???

Ik doe Robin altijd in het grote bad, en normaal lag hij altijd lekker op n buik te spelen met zn badspeeltjes, maar sinds een week of twee wil hij alleen nog maar staan! Hoe glad het ook is, hij gaat staan (en valt regelmatig). Best lastig, want ik moet hem steeds wat ondersteunen (anders glijdt hij uit) en zo kan ik hem moeilijk wassen...haha..doen jullie kindjes dat ook?
    Gewoon zitten wil hij ook niet, want ook dan pakt hij gelijk de badrand en gaat weer staan...;)

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    in bad.... hier zit ze de hele tijd (zorg dat er genoeg speeltjes in de buurt zjn dat ze ook blijft zitten anders is het kruipen geblazen...
    Snel wassen en daarna gewoon wat laten spelen...
    Is een badmatje (zo'n antislip ding) niks om er in te leggen???

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ nikske... hele dikke knuff

@ alle jarigen beebjes..... zo zo mn excuses als ik er 1 heb over geslagen om te feliciteren!

okay daar komt de update, kopieeren plak effe heel lui 1 bericht want ben doodmoe

beremans is onrustig en rommelig de nacht doorgekomen ze hebben zelfs uiteindelijk op een andere kamer moeten leggen omdat kids op de gang er last van hadden

en wat is de stomme *pieperdepiep* vergeten
    ... kom ik daar sochtends.... hebben ze de nachtvoeding niet gegeven, *PLOF*

gesprek gehad met de logopediste, t kan zijn dat die onstekingen zorgen dat ie slecht eet
    maar als ze het hoort over t krijsen en overstrekken kronkelen halverwege de warme maal neigt ze meer naar maagproblemen

we bieden nu alles helemaal fijn gepureerd aan op brood na om te zorgen dat t kauwen niet te veel energie eist doordat t pijn doet door die oren (volgen jullie me nog?) eerst brood aanbieden, pakt ie t niet dan nog pap aanbieden.

fysio is geweest, maar die had liever dat zn eigen fysio langs kwam voor testen anders zou er mssn onnodige dingen gebeuren
    ze 'kende'hm wel maar meer omdat hij 1 van de zeldzame gevallen is waarbij een baby oedeem heeft) en ze willen hm niet nog meer irriteren/forceren, dus die komt morgen

LK was ziek, de dieetiste zou ipv komen niet gezien....morgen is de andere lk aanwezig en dat is echt belangrijk aan gezien er een hele discussie is mbt de borstvoeding er zijn echt 2 fronten

hmmmmmmmmmmm de kno
    zn oren zijn beroerd zachtjes gezegt,en is echt 1 van de grotste problemen volgende week woensdag is hij aan de beurt (uiterlijk dat plekje is onverwachts vrijgekomen en hebben ze hm ertussen gepropt)
    zodra er 1 uitvalt word ie meteen opgeroepen/gehaalt

pedagogish medewerkster die staat helemaal achter mij net als de fysio en logopediste

morgen is er mdo overleg en dan weet ik meer
    vandaag overdag heeft ie t eigenlijk goed gedaan maar hij is zooooo zo doodmoe, fruit weigerde hij middagbrood ook pap heeft ie wel gepakt zn avondeten vloeibaar ook op
    ze hebben zn hoofdend nog hoger gezet

hij fleurde zoooooo op toen ie louise-faye vanochtend zag en elke keer als ie wakker werd en haar zag ze is de hele dag meegeweest en prima gegaan, veel bekende daar ook dus maakte het heel gemakkelijk voor dr, prima vermaakt aleen toen papa dr op kwam halen....

ik heb daarnet eindelijk sinds lange tijd heerlijk rustig in mn armen in slaap gewiegt zonder overstrekken en kronkelen en krijsen en daar even van genoten... om hm vervolgens achter te laten*slik* maar goed ik ben allang blij en ik blijf t zeggen... instinct......

nu de nacht in en houd mn hart vast want hij heeft nu weer wat 'energie' opgedaan en als ie kan gaat ie overend zitten ivm druk op oren/maag

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Pffff wat een weg zeg.....
    Arme jullie allemaal...
    Wat zijn de fronten dan van bv, want mij lijkt het toch alleen maar super zo...
    Of hij moet al te zeer geprikkeld worden door het eten dat JIJ eet, maw als je op dieet moet als je doort wilt gaan met bv...

Geen nachtvoeding gegeven.... hoe hebben ze hem dan stil gekregen????

Germ zeg.... *snik*

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @luckey..... daar komt ie ze hebben hm op die andere kamer gewoon laten janken, ik was bloepissig ze waren 'effe vergeten' (ik heb de wisseling van dienst gemist) dat ie nog nachtvoeding kreeg, kind is zittend in slaap gesode**********

nou nu ben ik niet moeilijk met wat te laten janken maar dr zijn grenzen!

maar goed ik heb eigenlijk t idee om rond t nachtuur zelf even terug te gaan (we wonen toch aan de overkant)

de pedagogish medewerker heeft hm uiteindelijk bij zich gepakt toen ze binnen kwam.....

ze denken nu dat ie teveel bv krijgt en daardoor te winig eet, maar heb allang alles bewezen en onderbouwd dat dat onmogelijk is en zoals de logopediste zei had ie dan alsnog gewoon aan moeten komen en geen afbuigen lijn moeten vertonen

mijn iziccht is wat ik al sinds zn alle begin roep hij drinkt zoveel melk om zn maag rustig te houde.....
    en hij drinkt zekers niets teveel als ik zn plasluiers tel

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Musty: heb jij ook Marucha (of zoiets) als Fysio? Forse vrouw, wel aardig, vinden wij.. Nou hopelijk komt het allemaal goed met je "beremans" sterkte er mee iig

@In bad: Gaat hier best goed, Lars gaat al een hele tijd in het grote bad. Eerst "zwom" ie alleen een beetje heen en weer op zijn buik, maar sinds hij kan staan doet hij dat dus ook in bad. Toen hij nét kon gaan staan, wilde hij ook echt alleen maar staan in bad. Inmiddels wordt dat wat minder en kan hij ook weer lekker blijven zitten :) Wij hebben wel een antislipmat in bad, dus het - gaan staan - blijven staan - en weer gaan zitten - gaat hier prima!

16. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Pfff Musty... Hem gewoon maar laten huilen is toch wel triest hoor... Slordig zeg om 'te vergeten' dat hij nog een nachtvoeding krijgt!

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ jorietje, nee hij heeft anne, ik ken marucha wel mn broertje heeft bij dr gelopen

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Musty: ik zie je updates op fb voorbij komen!
    Heel moeilijk voor jullie allemaal!
    Zou gek worden!! :( Sterkte!

Bad: Ik zet Jesley zn badje in t grote bod, en daar zit een zitring in.
    Maar meneertje wilt alleen maar staan, of over zn rand heen hangen.
    Ga binnenkort is proberen in groot bad zonder zitje...

Vandaag de hele wc opgeknapt met mn vader en vriend.
    Pfff alles ging mis! Haha. Elke dingetje wat we aanraakte ging kapot...
    Maar alles nu weer goed en mooi!
    Van de week nog een klein randje verven van het wandplankje.
    En even opzoek naar ee zwart wc kleedje!

Morgen worden (eindelijk!!!) De spiegels opgehangen boven dressoir.
    Heb ze al 1,5 op dressoir staan...!
    En dan werken van 12.30 - 22.00 :(
    Dan week vrij:D

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    O ja, jesley heeft vandaag mij, zichzelf en de bank onder gepist!!!
    Hahaha lang geleden!

20. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Zo dames er is flink gebept ;) ff kijken of ik alles gelezen krijg…

@Mir, Ziet er een mooie fiets uit!

@ titania, Jemig zeg! Jullie zijn er goed vanaf gekomen!!! Ik snap dat de schrik er naderhand nog flink in zat… En vandaag flink stijf zekers?? (o lees idd net dat je beurs bent ;))

@ Isra, Jelte ook voor het eerst in de babyschommel gezet vorige week. Hij vond het prachtig!

@ CVM, Zo jammer dat ze jullie niet kunnen helpen! Je valt als ouder met een bijv. een weekend regeling helemaal buiten de boot, terwijl het zo goed kan doen! Al zijn het maar een aantal handvaten die aangereikt kunnen worden… Wel fijn om te horen dat jullie het goed doen!

@Nikske, sterkte! En gefeliciteerd!

@ jorietje, ik vind het fietsen ook nog wat fris.. Nog even ;)

@ musty, phoeh eej vind het nie gek dat je moe bent hoor! Sterkte!

@ in bad, Jelte gaat in een badstoeltje aangezien ik lichamelijk niet altijd de gemakkelijkste posities kan aannemen… Maar gaat prima hij blijft nu nog netjes zitten en zolang hij iets heeft of te spelen vind hij het wel best!

@ FB, altijd leuk die plasongelukjes…

@ nachten, Mag hier echt niet klagen, dus dat doe ik ook niet! Jelte slaapt al vanaf de 6e week door en al met al zijn we er misschien 15 keer uit gemoeten…

Hier alles oké! Vandaag gewerkt en net geverfd… Baal wel ontzettend want ik heb net wat verf te kort maar ach morgen weer een dag!

Deel Deze Pagina