April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ga nu echt slapen!!

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    FB:Leuke Bumba taart!!! (en herkenbaar kleed haha)

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @fb: mooie taart!

@hier: robin inmiddels al weer een paar keer wakker geweest, maar ik denk dat ik zelf de schuldige ben. Robin heeft gisteren verse aardbeien gehad en nu heeft hij uitslag op zn buikje en beentjes:( waarschijnlijk jeukt het heel erg en kan hij daardoor niet slapen. Zo sneu! Hopelijk is het morgen weg getrokken.

4. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    *breekt even in*

@fb: nog proficiat met Jesley! Zag een hele mooie taart voorbij komen, leuk! Fijne verjaardag morgen!

Groetjes Eeka (van de andere april-mama's)

*breekt uit*

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    goodmorning,

FB: Fijne dag vandaag! En goed gelukt die taart! Ik ga volgende week voor Liv een fototaart maken met slagroom en vers fruit.
    Ga nog even op zoek naar een recept voor monchouvulling, lijkt me wel lekker.
    En daarnaast wil ik cupcakes met marsepein maken, ook voor op het kdv. Nooit eerder gedaan, dus dit weekend even oefenen.

Wat trakteren jullie eigenlijk op het kdv? Ik maak dus cupakes voor de juffies/grotere kindjes en voor alle kindjes mee naar huis heb ik een uitdeelzakje met bellenblaas en ontbijtkoekje (hema per stuk verpakt) en een fotootje eraan.

Minime: Hoe is de nacht verder verlopen? Aardbeien kunnen ze aardig op reageren ja. Had je ze eerst afgespoeld met warm water? Hier wel gedaan en Liv reageerde er toen niet op.

Vraagje: Wat drinken jullie kleintjes aan sap/water? Liv lust geen water en krijg er ook met geen mogelijkheid diksap of roosvicee in, ze drinkt dus alleen maar thee met melk.
    Nu heeft mijn smoeder haar gisteren gewone limo gegeven uit zo'n blik en dat dronk ze zo weg....Dus denk dat ik haar dat maar ga geven. Was het niet van plan zo jong maar altijd maar thee drinken is ook zo wat haha.

Hier alweer vroeg dag, hoewel ik vandaag had mogen uitslapen. Manlief zou opstaan maar hij reageerde nergens op en Liv lag al een tijdje te jengelen in bed, ook zo sneu dus ben er maar zelf uitgegaan. T is toch mooi weer, scheelt een hoop. Beneden had de kat nog een mooie verrassing voor me, een dood en totaal ontleed vogeltje :( Die laat ik dan wel weer liggen voor manlief. Ligt gelukkig in de gang dus Liv kan er met geen mogelijkheid bij. Vind het zo naar he, maar t is natuurlijk wel de natuur...

Fijne zaterdag allemaal!

6. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Goedemorgen dames,

@FB: fijne verjaardag vandaag. Hopelijk ben je straks niet zo moe als ik was na het feestje van D. Was helemaal gebroken en had geen benen meer eind v.d dag :(. En probeer te genieten he???

@Foeske: van harte gefeliciteerd met je kleine man <:-D!!!

@Mini: ik denk dat het idd door de aardbeien kwam dat R zo reageerde, maar ja dat kun je van te voren ook niet weten hoor. Ik durf Daimen voorlopig nog geen aardbeien te geven ook i.v.m z'n KMA verleden enzo, je leest een hoop over aardbeien. Ik hoop voor je dat Robin verder de nacht wel goed door geslapen heeft.

Heb nog niks voor aan het stuur waar D evt. mee kan spelen, heb je daar iets voor te koop dan??? Zou hij wel leuk vinden denk. Maar hij keek nu al z'n ogen uit hihi.

@Luckey: ik denk ook het eerste aan BB-zwangerschap. Maar blijft idd wel een apart verhaal.

@CVM: heerlijk he die kerels die overal doorheen slapen :$ NOT! Groot gelijk dat je het vogeltje voor je man laat liggen, zou ik zelf ook niet aan moeten denken hoor. Het is idd zielig, maar ja het is de natuur en hou je niet tegen helaas.

@Hier: vriendlief heeft vanochtend vroeg de fiets naar fietsenmaker gebracht en waarschijnlijk hebben we geluk en zijn het alleen de banden die vervangen moeten worden (achterwiel zat een flinke bobbel in) :). Misschien een hele kleine slag achter, maar leek tot nu toe mee te vallen. Pak van m'n hart.

Voor de rest vandaag heerlijk genieten van de zon en vanavond dan eindelijk de langverwachte date met vriendlief :D. Denk dat we Utrecht in gaan, daar is altijd van alles te doen en ook redelijk dichtbij huis. Heb er zin in!!! Hopelijk gaat het met Daimen ook goed bij opa en oma. Voor de eerste keer logeren, dus ben benieuwd!

7. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    FB, de taart ziet er goed uit zeg! Gefeliciteerd!

Mir, veel plezier vanaaf!

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM: Robin drinkt melk bij de boterham en melk voor het slapen gaan. De rest van de dag drinkt hij ongeveer 2 of 3 keer een flesje diksap van 150ml. Ik doe er wel heeeel weinig in, hoeft niet te zoet vind ik.

Voor traktatie op het KDV heb ik gisteren Dikkie Dik plaatjes uitgeprint. Die ga ik nog even oranje inkleuren. Dikkie Dik heeft een ballonnetje in zn hand, waarop staat: HOERA! Robin 1 jaar!. Die plaatjes plak ik dan op een Danoontje.
    Maar zo'n ontbijtkoekje vind ik ook wel heel leuk, dus misschien doe ik dat ook wel:)

@Mir: Ik heb een stoeltje van Quibbel en daar kun je een toybar op zetten:
    Startpagina / Fietsstoeltje / Qibbel Fietsstoeltje / Qibbel Accessoires / Qibbel toybar
    Die wil ik nog kopen.

Veel plezier met jullie date vanavond!

@FB: Fijne dag vandaag!

@Hier: Robin heeft gelukkig goed geslapen, toen hij rond 22.00 uur (of iets later) weer in slaap viel. Gelukkig maar, ik vond het zo sneu, vooral omdat het mijn schuld was! Ik had er niet bij nagedacht...beetje stom.
    Vanochtend was hij wel redelijk vroeg (7 uur) Wakker, maar wel weer lekker vrolijk gelukkig. En de uitslag is helemaal weg:)
    Nou, heb ik weer van geleerd;)

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Foeske: GEFELICITEERD met Jelte!!!

10. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    vruchtenthee (verschillende smaken in huis) en roosvicee 2 smaken.....

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @drinken: Lars drinkt over heel de dag ongeveer 150cc roosvicee. Soms ook maar 2 slokken en soms ook 2 bekers :$. Verder tegenwoordig bij de boterham ca 70-80cc yokidrink, dat vindt hij echt lekker :). Aanmaaklimo drinkt hij bij mijn schoonmoeder, dat vindt hij ook lekker, kortom hij drinkt prima tegenwoordig!

@speeltje op fiets: hier nog niks, hij kijkt zn ogen uit... Van bobike heb je ook n stuurtje geloof ik, maar ik denk niet dat ik dat ga kopen.. Zolang hij rondkijken ook leuk vindt, komt er geen speeltje oid op de fiets

@Foeske: Gefeliciteerd!!

Straks (weer) pannekoeken eten met schoonmams, Lars krijgt weer een peuterpannekoek dus dat wordt smullen ;)

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Groeispurt.... tenminste dat denk ik dat hier gaande is want mevrouw eet/drinkt een stuk meer dan voorheen.
    's Morgens jat ze het brood bij sem van het bord... ze krijgt dus nu een eigen boterham/broodje. (soms helemaal op, soms alleen om te spelen) en rond het middageten geef ik haar een beker drinken (zo'n rietjesbeker) en de ene dag drinkt ze een paar slokjes maar vandaag was hij half leeg (helemaal vol gemaakt).... Verder nog gewoon 5x bv overdag hoor en de dagelijkse portie fruit (heel potje vandaag, normaal de helft) en heel potje middagmaal (met daarna nog brood bij de bbq en stukjes fruit na....)

Verder flink puin geruimd achterom en druk bezig geweest met lijstjes maken voor de boodschappen van volgende week.

CVM... leuk cupcakes maken voor het kdv, weet niet of er een boerenbond bij je in de buurt ligt maar die hebben echt heerlijke mix voor cupcakes/taart en ook de fondant is daar niet duur en erg prettig om mee te werken.
    Ik weet al precies hoe ik Alinas taart ga maken alleen over die van Sem kom ik maar niet verder.... Hij wil een Cars taart, dus met straat enzo... dat gaat me wel lukken hoop ik haha maar de vulling kom ik maar niet uit....

Jarige beebs die ik gemist heb: ALSNOG GEFELICITEERD!!!!!

13. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Luckey, heerlijk toch als ze zo lekker eet?!
    Voor de taart maak ik zelf bisquitdeeg, vulling doe ik mascorpone/jam mengsel. Aan de zijkant van de taart minismarties en bovenop de foto op eetpapier en slagroom/verse aardbeien/chocolaatjes.
    Voor de cupcakes gebruik ik gewoon cakemeel en bovenop marsepein. Helaas geen boerenbond hier in 't gooi, maar xenos heeft ook veel goedkope marsepijn. Onder de marsepein doe ik botercreme...

Hier vandaag veel in huis gedaan, Liv was helaas niet te genieten en heeft ook niet willen slapen vandaag. Madame kan ineens met slaapzak en al staan in bed en raakt dan in paniek want ze kan niet terug en wil helemaal niet staan haha. Er komen twee tanden door naast allebei de voortanden, ze heeft er behoorlijk last van. Net trok ze papa's blikje hier van tafel helemaal over zich heen dus lekker gedouched en nu slaapt ze.
    Manlief is vanavond weg dus ga er denk ik maar vroeg in. Kan wel wat slaap gebruiken.

Liv heeft vandaag een vervroegd verjaardagskado van opa en oma gehad, een zandbak (little tikes schildpad) met inhoud. Ze vind het helemaal geweldig!!!

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    CVM... ik vind marsepein niet lekker en het schijnt lastiger te verwerken zijn. Jamin heeft ook veel voor dit soort dingen en de marsepein/fondant zijn er ook niet duur....
    Alinas taart wordt rond 22 cm, helemaal rose uiteraard haha met witte 1tjes op de rand en bovenop wil ik verschillende maatjes bloemetjes maken van rood en wit. Biscuitbodem met mascarpone en jamvulling. Afsmeren met botercreme
    Sem wilt een cars taart en heb wat leuke dingen kunnen vinden op het net dus die gaat denkelijk helemaal lichtblauw worden met een (grijs/witte) straat erop en een (echte) auto erop... Verder met rood de naam erop en nog wat versiersels. Vulling... tja daar kom ik maar niet uit. Wil geen mascarponevulling dus denk dat deze gewoon banketbakkerroom wordt (of zwisterse room)

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Nou t pannekoeken eten was niet echt een succes. Voor ons wel hoor, heerlijk gegeten... Maar Lars heeft geen hap op, zo kennen we Lars helemaal niet. Normaal begint hij echt wel te piepen rond etenstijd, maar vanavond niet. Wel viel hij bijna in slaap in de kinderstoel (in die drukte van een pannekoekenhuis) en voelde hij nogal warm aan.. Thuis zijn pyamaatje aangedaan en gelijk even zijn temperatuur opgemeten: 38.7 dat verklaart waarschijnlijk wel het een en ander. We vermoeden dat het met tandjes/kiezen te maken heeft, want hij heeft ook flink rode plekken op zijn billen en zelfs wat pukkeltjes. Voor ons compleet nieuw dit, maar goed we houden hem goed in de gaten! Net voor hij naar bed ging een fles gegeven (150+5, normaal 90+3) en die ging bijna helemaal leeg. Hij ligt nu lekker te slapen en we hopen dat hij de nacht lekker doorgaat en morgen weer fitter is!

Oeps lang bericht, maar ff van me afschrijven is wel even lekker, vooral omdat het dus echt nieuw is voor ons, Lars is nog nooit hangerig/ziekjes geweest..

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dank je!! Wat leuk :)

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jesley's feestje was zeer geslaagd! En echt heel verwend.
    Echt een super leuke gezellige dag!!
    We hebben zelfs lekker in de tuin gezeten tot half7.
    Er zouden 8 pers mee blijven eten, en uiteten zaten we met 17 man te eten! En ik heb nog over hahahah!

Kadootjes: schelpen zandbank, auto (automatisch), 3wieler, bumba puzzel, emmertje, schepje enzo, speelgoed voor in bad, oranje shirt met zn naam, feyenoord pak, speelgoed boot, little people bus, en nog veel meer! Ook veel kleding, geld en tegoedbonnen!
    (Dus morgen misschien shoppen voor m hihi)

Van ons heeft hij little people garage, loopkar woezel en pip, en speelkleed gekregen :)

Heel goed verwend dus!! Ben helemaal happy.
    Ook wel kapot... Haha

18. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #1058 titania, 24 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2012
    ah goss, arm ventje.. hopelijk hersteld hij een beetje vannacht. Wel een goed teken dat hij goed heeft gedronken. Heel veel beterschap met 'm! Hier ook een manneke die nooit ziek is geweest, ik zou er ook even van schrikken als ie ineens zo hangerig zou zijn. Dus knuffel voor jou!

Ik weet niet of het echt typische luier uitslag is wat je beschrijft maar een aantal weken terug had Krystian ook ineens uitslag en daardoor echt pijn. Sudocreme werkte totaal niet meer en ik heb toen een beetje gekke tip grekegen, namelijk om aardappelzetmeel te gebruiken en dit werkte binnen een dag! misschien dat je hier ook wat aan hebt.

@ FB, klinkt als een fantastisch feestje! fijn dat het zo geslaagd is en geweldig al die cadeaus zeg!

@ Foeske, gefeliciteerd met Jelte!!!!! leuk nog de foto's van z'n kamertje :D

@ Luckey, lekker zo'n eetlust!! fijn dat ze het nu een beetje zelf kunnen aangeven- zoals brood "stelen" en niet alleen met huilen. Hier hebben we bijvoorbeeld een drinkbekertje staan op de rand van de bank overdag en tegenwoordig gaat Krystian er naar wijzen als hij wil drinken.

@ CVM, leuk een zandbakje!! zag het ultra schattige filmpje al op fb!! te gek zeg.

We vieren Krystian's verjaardag morgen bij mijn moeder samen met mijn broertje en zijn gezin. Helaas komen allebei mijn schoonouders NIET. Svader en zijn vrouw een maand geleden gebeld en hij zou nog even in z'n agenda kijken.. nou niets meer van gehoord. Ik ben er ook niet meer achter aan gegaan, sorry hoor maar het is blijkbaar niet belangrijk genoeg. Smoeder was een maand geleden al langs geweest.(zei dit expliciet toen we haar vroegen om te komen) Als ze nu zou komen zou ze alleen met de trein moeten gaan, normaal gaat ze met de broer van mijn man. Alleen vond ze "eng" en een lange rit(is het ook wel uit noordoost Groningen) maar we hebben aangeboden dat ze kan blijven slapen etc etc. dus ook niet belangrijk genoeg blijkbaar. Sorry hoor maar ik ben dus ook echt pissig. Nou is de famillie van mijn man ook niet suuper close maar ook niet onvriendelijk met elkaar ofzo, gewoon wat laks denk ik. Krystian is hun eerste kleinzoon en ik had het gewoon anders verwacht, ook voor hem is dit niet leuk. Wie weet dat het verandert als hij groter wordt. Zo weet ik dat mijn svader niks met baby's heeft, maar toch! Ook geen vragen wat een leuk cadeautje zou kunnen zijn, dus ik verwacht ook niets van hun.. van svader ook niets gehad na de geboorte. Sorry voor al het gal gespui hoor!! :x:x;)

even wat positiefs, net uuhhhh een beetje om mezelf op te vrolijken en mijn kleine man te verwennen voor z'n eerste verjaardag op marktplaats een bescheiden :p hoeveelheid little people gekocht ;). Wel voor een heel mooi prijsje en de collectie gaat voor de helft naar mijn moeder zodat hij daar ook speeltjes heeft.

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Wat balen van je schoonouders zeg. Mijn schoonouders komen ook nooit op het verjaardagsfeest maar hebben de volgens redenen: ze praten allemaal Nederlands met elkaar dus ze snappen er niks van en ze hebben dan niks van de kinderen.
    Wkj gaan dus met Pasen daarheen em vieren dan daar de verjaardag van de kids. Kan me er wel over ergeren maarja zij missen de fun. Ik ga geen 2 taarten enzo maken. Als ze nu wat lekkers bij de koffie willen halen zij het maar in huis....

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Gave hoeveelheid LP zeg....

Fb... wat een heerlijke dag is het dus geweest. Super zal jou ook goed hebben gedaan. Of niet?

Jorietje beterschap met Lars. Het zal de drukte zijn geweest denk ik....

Deel Deze Pagina