Titania: Wauw dat is een berg little people, leuk! Ik heb de mazzel dat mijn zus drie kids heeft en ze heeft al hun speelgoed bewaard. Dus Liv heeft bakken vol van alles. Leuke foto's trouwens in de speeltuin op fb, Krystian is echt al een dreumes om te zien!!! Verjaardag: Wat balen als mensen die dicht bij je staan niet op de verjaardag van je kindje komen zeg. Onbegrijpelijk ook. Ik zou ook flink pissig zijn hoor, maar inderdaad je kunt er niets van zeggen. Hier komt wel alle familie, ook al zijn er een berg verjaardagen achter elkaar. Vorige week die van nichtje gevierd, vandaag neefje en nichtje (broer en zus) die 1 en 2 worden, en volgende week vieren we Liv. Gelukkig kan het in goed overleg want ze zijn allevier in een tijdsbestek van 2 weken jarig. Weet wel dat mijn vader er stiekem van baalt, want hij werkt zaterdags en zondag is dus zijn enige vrije dag, en nu zit hij de hele maand op verjaardagen. Maar hij moppert er niet over en hangt gewoon de gezellige lieve opa uit. Manlief is wezen stappen vannacht, die kwam om 3 uur thuis dus die zal voorlopig nog niet beneden zijn. Dochterlief slaapt ook nog. Kon ik eindelijk uitslapen, was ik om 7 uur (oude tijd) gewoon klaar wakker!!! Ben de keuken ingedoken, taartje bakken voor mijn neefje want die mag geen suiker en mijn broer was vergeten iets voor hem te halen. Houd een mens bezig
Liggen jullie kindjes eigenlijk alweer in zomerslaapzakken? Ik heb er net twee gekocht via marktplaats (2 voor een tientje incl verzendskosten). 's nachts is een dikke nog wel lekker maar vind het overdag wel warm worden, maar had nog geen dunne en die dingen zijn nog best prijzig!
Dat had ik net willen vragen CVM haha... Je bent me voor. Hier nog winterslaapzak zonder mouwen en pyamatje. Verder lakentje en dekentje... Wil idd de zomerslaapzak weer aan doen.. even kijken of ik er nog heb (veel gekregen)...Anders duik ik idd MP even op haha...
Slaapzak: Snachts in een dikke slaapzak (zonder mouwen) met pyama.... Overdag: Dunne slaapzak (zonder mouwen) met pyama, zonder broek.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie eet-schema's. Van de ukkies natuurlijk haha.... En hoe geven jullie avond eten? In stukjes/geprakt/gepureerd/potjes?? Dit is ons schema: 07.00/09.00 Fles pyamapapje 200 cc of bordje pap (ligt eraan hoe laat hij wakker is) 10.00 Ontbijtkoek 11.00 Fruit: potje 200 gr of vers fruit geprakt of stukjes. 12.30 1 of 2 boterhammen 14.00 fles dreumesmelk 150 cc (niet altijd) 17.30 Potje 200/250 gram en daarna nog wat hapjes met ons mee eten. Soms doe ik nog vers maken en prakken, en soms ook in stukjes. (Maar ben laatste tijd beetje lui en vind potjes wel erg makkelijk!) 19.30 fles dreumesmelk of pyamapapje 150 cc. Tussendoor nog een koekje/soepstengel en sapjes!
Dagje hier... 7 uur: bv, daarna 1 snee brood (soms meer soms minder) 9.30: fruithap (grof gepureerd, thuis vaker vers in stukjes) 11.30: boterham en fles bv 13: paar slokken voor het slapengaan thuis maar die weigert ze de laatste tijd regelmatig 15: koekje oid 16: bv 17: potje of met ons mee eten, beetje prakken of gewoon van ons bord af haha. ene keer heel potje, andere keer half.... met de pot mee, geen idee eigenlijk hoeveel ze dan eet 19: bv Tussendoor bied ik nog wel eens beker water aan, ene keer drinkt ze veel andere keer speelt ze er alleen maar mee..
Jorietje, hoe gaat het nu met Lars? Titania, vervelende situatie zeg! Phoeh wat een speelgoed Maar goed dat de helft naar je moeder gaat haha Hier, ben flink kapot! De kleine man is flink verwend Gister 2x 20 man visite gehad, erg gezellig maar ook slopend. Ik merk dan toch dat mn lichaam niet kan wat ik wil Maar ach gewoon doorgaan is het motto! Vanmorgen om 07.00uur (nieuwe tijd) wakker gebeld met het nieuws dat ons nichtje Fenne afgelopen nacht is geboren Leuk,leuk, leuk! We zijn vanmiddag eerst naar een verjaardag geweest en net ons nichtje wezen bewonderen. Zoooo lief en oo zooo klein
schema hier: 7.30/8.00 fles met pap 180/6 10.00 fruit in stukken en diksap 200 12.00 boterham(men) (1, hooguit2) + opvolgmelk 120 dan na het slapen diksap 200 en rijstewafel/soepstengel/koekje 17.30 groente en nog wat sap 19.00 fles 180/6
hier weer zo ongeveer elk uur gezien van de klok. 4 uur was ze dan klaar wakker en om 5.20 uur heb ik haar maar (na gescheld) bij mij in bed gepakt waar ze vervolgens bleef spelen en kletsen en aan de haren bleef trekken. 6 uur heeft papa haar gehaald. Zucht, waarom kan ze nou niet gewoon door slapen? Heb haar laten huilen maar na een half uur had ik daar ook genoeg van en werd het steeds erger...... Zo genoeg geklaagd, ik ga me douchen en S. uit bed tillen haha....
ons schema: 7.30 - pap 9.30 - fruit 11.30-12.00 2 boterhammen en beker thee (ene x op andere x niet) 15.00 - koekje en roosvicee 17.00-17.30 eten 19.00 bv de hele dag staat er wel water of wat roosvicee wat ze kan drinken
mikija, je geeft dus nog maar 1x per dag bv? En je productie blijft op peil? Knap hoor! Me2: Wilde jij nog gaan stoppen als Guus 1 is? En drinkt hij inmiddels al wat naast de bv? Hij was toch een moeilijke drinker? Schema hier: 0700 bordje pap van 150 melk of fles melk 180 met boterham 1000 sapje/thee met koekje 1200 1 a 2 broodjes en fles 180 1500 fruit en sapje/thee 1800 warme hap en toetje 2200 flesje melk 180 Die laatste melk zou normaal voor het slapen gegeven worden maar dat krijgt Liv echt niet weg als ze net groente op heeft. Omdat ik het nog wel belangrijk voor haar vind omdat ze zo klein is geef ik hem 's avonds laat. Ze slaapt dan gewoon door. Warme hap is met de pot mee, soms gepureerd (rijst/pasta/harder vlees gerechten) en soms geprakt (aardappels/groente/zacht vlees) Als we groente/aardappels eten vries ik vaak een extra portie in voor als we een keer iets eten wat Liv niet kan eten. Dametje is wel fan van pittig eten, vorige week aten we griekse kofta, zo'n wereldgerecht, en daar heeft ze een enorm bord van op. Heb wel de saus voor haar achterwege gelaten. Als toetje krijgt ze iets van kwark, yoghurt of een danoontje. Hier zijn er weer twee tanden door, waar ze flink last van heeft gehad. Zijn ook echt meteen enorme tanden haha, links en rechts naast de voortanden. Nu heeft ze er 6! Tip voor tandjesleed (misschien niet heel pedagogisch, maar het werkte geweldig!!!) Ik heb Liv gisteren een stukje van een ijslollie gegeven, zo'n zakje die je in de vriezer gooit. Ze vond het heerlijk en hield het lekker tegen de doorkomende tandjes aan. Daarna was ze eindelijk even pijnvrij! (dentinox werkt hier niet helaas).
ik heb trouwens vrijdag een telefonische afspraak met de kinderarts, omdat Liv borstvorming heeft en dan hoort niet. Was al eerder opgemerkt door het cb maar toen gaf ik nog bv, en daar zou het door kunnen komen. Het is echter niet weg sinds ik gestopt ben en de kinderarts merkte het tijdens de opname op, dus vandaar een belafspraak. Ze zou opzoeken wat oorzaken kunnen zijn en of het kwalijk kan zijn want het schijnt niet vaak voor te komen...
Jorietje: hoop dat Lars verder beter is geweest... Luckey: lekker als ze zo goed eten he! FB: klinkt heel geslaagd. 17 man te eten en nog over, doe je goed!! En wat veel cadeaus!!! (JP kreeg voor zijn eerste verjaardag alleen de bus van LP hahahahaha) Titania: ja niet leuk als de souders zo onverschillig doen! K zal er nu nog niets avn merken gelukkig, maar zou wel leuk zijn als hij ouder is dt ze dan wel komen....Zooooowat veel LP!!!! Erg leuk! Foeske: Jelte dus ook erg goed verwend!!! Kamp jij nog steeds met bi of heb ik niet goed gelezen? Vervelend hoor als je het lichamelijk zo voor je kiezen hebt.... CVM: ja ik wil echt stoppen met bv als Guus 1 is, dus nog een anderhalve week hihihi. Ik kolf nog 1x per dag en hij krijgt nog 1x live smorgens, maar vind hem echt te groot. Het is al zo'n dreumes.....Ik geef nu inderdaad ook laat savonds nog een flesje. Die pakt hij nu goed. Overdag drinkt hij water uit een beker en dat gaat eigenlijk ook prima. Vervelend van die borstvorming. Ik weet dat ze het na de geboorte kunnen hebben doordat er nog hormonen van mama vanuit de buik in het lichaampje ziten (denk ook aan baby acne), maar later heb ik dat nog nooit gehoord. Hoop dat het vanzelf weg gaat (en natuurlijk later weer terug komt hihihi).
voorlopig wel is nog maar sinds een paar dagen hoor.....al mis ik de "voeding" van 10 uur zo ongeveer wel haha vaak dronk ze niet veel maar ze viel wel makkelijk in slaap haha
Me2 .. hihi, geweldige foto van Guus!! Krystian heeft dezelfde schoenen en union jack shirtje! De schoenen dus van het weekend gekocht bij de hm en ze vallen groot zeg!! hij heeft er maat 16-17 in. verder passen ze wel perfect. schema hier 8u - boterham en 120ml melk met twee schepjes melk(gaat meestal niet op) of bordje pap met een gewelde dadel 11u - twee stuks fruit. 12:30 soms 120ml kabouter thee met klein scheutje melk voor zn slaapje 14:30 warm eten, ongeveer 250-300 gram tussendoor thee op diksap naar behoefte, hij komt het zelf "vragen" 17:00 2 boterhammen incl. korstjes en sap 19:30 210ml met 5 schepjes melk en 4 schepjes granen pap CVM. ik ben benieuwd wat de KA zegt over de borstvorming. Ik gok dat zoiets als vehoogde hormoongehaltes wel in het bloedbeeld aan te tonen zijn. hier.. Verjaardag gisteren erg geslaagd! Ik vond het met 7 man incl. onzelf druk zat. Ik zei nog tegen mijn man dat dit waarschijnlijk de rustigste verjaardag gaat worden in een heeeele lange tijd. Krystian vond de aandacht iig geweldig, al was hij wel enorm eenkennig richting mijn broertje die een baardje had laten staan. Hij had echt een dik half uur nodig om een beetje te wennen. Veder heeft Krystian van mijn vader een abbonament gekregen voor Artis, ofja ik dan want voor hem is her gratis Ik ben nu in Amsterdam dus daar gaan we zo even heen! Ik vind het helemaal geweldig, vroeger gingen mijn ouders met mij en mn broertje zo wat om het weekend naar Artis dus het is wel een bijzondere plek! Krystian is de laatste tijd gek op beestjes op de kinderboederij en onze katten en die van mijn moeder hebben inmiddels een soort van superhelden status, dus die zal wel zn ogen uitkijken! temperament, hoe is dat met jullie kindjes? Krystian kan zoooo boos worden als hij iets niet krijgt wat hij wil! gisteren bijvoorbeeld toen zijn stukje taart op was en hij andere mensen taart zag eten.. gillen, rood worden. Op zon moment negeren we het eigenlijk volledig en dan gaat het redelijk snel weer goed. Maar als hij iets op de grond bijvoorbeeld blijft doen dat niet mag (bij de bank staan en papas been bijten) dan zetten we hem na een aantal keer waarschuwen op een andere plek, hij gaat dan overstrekken en gillen. Hij kan dit soms wel even volhouden. Maar poe hee wat een drift, bij het rood worden kan hij soms echt shaken van woede! Ik moet mezelf soms echt knijpen om niet te lachen! sorry baby, je hebt er alleen jezelf mee nou op stap en genieten van Krystians laatste dag als baby!
Lars is weer helemaal de oude. Gisterochtend nog niet, hij was al vroeg wakker en wilde niet meer in zijn bed slapen, dus maar een keertje tussenin genomen en meneer bleef liggen als een ziek vogeltje (zoooo zielig) normaal gaat ie staan en kruipen en is amper op bed te houden, maar dat was nu geen probleem.. Rond half 10 er uit gegaan en pap gegeten en toen ineens ging hij weer spelen, staan en lekker ondeugend doen. En de rest van de dag was er niks meer aan de hand en ook vandaag gaat het prima! Hij heeft wel weer iets nieuws: als hij een paar happen eten op heeft en ik kom met lepel/vork dan doet ie eerst zn mond open en als de lepel/vork bijna in zn mond zit, doet ie zn mond stijf dicht, schud nee en draait vervolgens zijn hoofd de kant op waar ik niet zit (kortom dan heeft ie genoeg haha).. Kan ook door de tandjes komen, want Lars eet graag. Er zit boven een hoektand door te komen zagen we gister en ik heb begrepen dat het doorkomen van hoektanden pijnlijker is dan de gewone tandjes.. Ooow en hij slaapt s middags als een os, vandaag om 12.30u naar bed gebracht en hij ligt nu nog Normaal was ie dan om 14.15/14.30u weer klaarwakker @schema: als hij wakker is ontbijt pap 150+5+ontbijtgranen ca 10.30u lange vinger of soms ook fruit ca 12.00u boterham + soms fruit + 80cc yokidrink (melk weigert ie) 12.30-14.30/15.30 slapen ca 15.30 fruit (meestal banaan, mandarijn of pruim zonder vel) ca 17.30 warm eten + toetje, meestal met de pot mee soms potje 12+ ca 19.15 flesje 90+3 en aansluitend naar bed En verder over heel de dag een bekertje 150cc roosvicee en als hij erg dorstig is soms wel 2 bekertjes (alleen gaat dat meestal ten koste van de hoeveelheid warm eten s avonds, dus toch n beetje mee uit gaan kijken dat hij later in de middag niet teveel drinkt en niet meer wil eten) dan liever na t eten nog wat drinken denk ik) @jarige kindjes: GEFELICITEERD @Me2: leuke foto en wat een kereltje al zeg Vraagje: eten jullie kindjes als rijst en macaroni e.d. met de pot mee? Lars vindt dat soort eten te droog of korrelig ofzo, hij werkt het gelijk weer naar buiten en ik weet ook ff niet goed hoe ik dat voor hem wat smeuiiger kan maken, iemand tips hiervoor? Rijst en macaroni e.e. uit een potje eet hij wel, maar zelfgemaakt werkt ie gelijk weer naar buiten met zn tong
Titania: klinkt als een geslaagde dag! JA dat driftige ken ik op die leeftijd, maar niet van Guus maar van onze oudste....die was net zo, ben benieuwd of Guus ook zo gaat doen.....Negeren is het beste dan.... Schoenen vallen idd erg groot. overweeg om nog een maat groter te kopen omdat ze inderdaad wel erg goed zitten! Shirtje is van www.boden.co.uk. erg leuke onlinewinkel voor kids. Heb het shirt ook voor onze oudste hihihi
Jorietje: ja hoektanden zijn pijnlijker dan de anderen. Hier nu 2 kiezen....helemaal vuurrode billetjes en sudocreme helpt maar even....hebben we met Guus nog niet eerder gehad. De KA zag echter dat er twee kiezen doorkwamen dus dat verklaart het. Guus eet alles (met de pot mee). Wil vaak juist geen eten meer dat niet voldoende gekruid is......net z'n broer en zus (komt door de Portugese oppas mama die overal 3 tenen knoflook in doet hihihi)
hier weer een mega portie gegeten net (eerst 1 grote aardappel met volle lepel boontjes geprakt, daarna nog van mijn bord een redelijke portie en daarna nog een 3/4 potje joghurtfruithapje.) Toen manlief half uurtje later ging stond ze daar ook weer te schooien haha. Zag net wel een hoektand (2 voortanden en 1 tand ernaast, is dat al hoektand?) doorschijnen dus denk dat dat de oorzaak is van de nachten.. Net ingesmeerd met dentinox, gevoed en in bed gelegd.... kijken wat het doet. Schoonzusje is vandaag geopereerd aan buitenbaarmoederlijke zwangerschap. hoe en wat weet ik niet, maar ik baal in elk geval als een stekker. Is ze eindelijk zwanger (na geloof ik 7 iui's en in duitsland totaal niet vergoed voor lesbische stellen dus alles eigen kosten) en dan is het buitenbaarmoederlijk... Geen idee of ze nog doorgaan hierna???