April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @luckey en me2: wat goed zeg dat jullie nog steeds bv geven! Ik ben met 9 maanden gestopt, productie zakte echt terug en Stijn groeide niet. Ik was toen ik daar achter kwam al aan het afbouwen en heb toen ook doorgezet. Ik heb nooit superveel voeding gehad, altijd precies genoeg zeg maar. Het is niet zo dat ik kon nakolven na een voeding bijvoorbeeld, dan kwam er nooit geen druppel meer uit! Ik hoor wel eens mensen over 200cc kolven of nog meer, nou bij mij was 100 cc al behoorlijk ;)

@me2: wij hebben 4 tobi's, voor allebei de auto's 2, en ik heb daarstraks even een test gedaan en wat denk je, met wat passen en meten krijg ik nét 3 tobi's naast elkaar op de bank! Geluk dat er op de middelste plek ook een 3punts gordel zit ;) Ze staat allemaal wel een beetje krap en de buitenste stoeltjes staan ietsje scheef maar ach, ik kan mijn kroost in ieder geval superveilig vervoeren en mag zelf lekker voorin bij papa! :D

@musty: sorry helemaal vergeten, heel veel sterkte meid! wat een ellende allemaal! knuffel!

@foeske: lekker op z'n tijd het rijk alleen toch! Lekker genieten en vroeg je bedje in ;)

@eten: onze Stijn eet ook supergoed hoor! 's ochtends en 's middags 1 boterham en 's avond gewoon een flinke portie met de pot mee, hij eet ook echt alles! :D heel fijn! (voor zolang het duurt)

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Suus: fijn dat de tobio's naast elkaar passen, maar je krijgt toch niet meteen een dreumes. de maxi cosi moet er eerst in toch ?;)

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Okay ben ik nou de enige muts die tranen moet laten omdat haar kind 1 word? Nu ineens dringt het tot me door, mijn geweldige, mooie, lieve, maar vooral kleine meisje word morgen echt 1 jaar!!! Geen baby meer, niet meer 100% afhankelijk van mama, ze heeft een eigen mening en weet wat ze wil!!! Dit is helemaal niet leuk, de tijd gaat veel te snel. Ik wil mijn baby terug!!!

Okay, tuurlijk is mijn meisje nog steeds helemaal geweldig leuk, en ik hou elke dag meer van haar, maar zat net de foto's van net na de bevalling terug te kijken en word gewoon helemaal emo ervan. Wat is dit jaar snel voorbij gegaan!!! Liefst haal ik haar nu uit d'r bedje en knuffel d'r helemaal fijn, maar ik zal me inhouden ;)

4. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    @cvm, nee hoor!! Hier ook zo een! Vorige week ook foto's gekeken met dezelfde emoties daarbij en heel wat tranen! Gefeliciteerd met je mooie princesje!!!

5. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @me2: hehe, nee, het is niet te hopen dat ik gelijk een dreumes krijg ;) Maar ik ga er wel vanuit dat als 3 tobi's passen dat 2 tobi's en een mc dan ook passen ;) Die staat op zolder, dus die ben ik niet helemaal gaan halen, anders gaat de hele buurt gelijk roddelen :D

@cvm: ow, als je het zo zegt heb je helemaal gelijk hoor! Je moet er niet teveel bij stilstaan, want dan heb je straks een gezin van 10 kids en uiteindelijk worden ze allemaal groot....helaas...

6. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    ff ego hoor..*zucht* Krystian heeft iets nieuws, s'ochtends 10min slapen ipv. 1,5 uur!! Al sinds eergisteren zo.. en dan beneden super chagerijnig zijn. Je hebt dit slaapje toch nog echt nodig baby!! en mama vond het ook altijd fijn even een momentje te hebben om rustig de krant te lezen en bakje koffie te drinken :(

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jarige Liv & Vince: gefeliciteeeerd!!! :D

8. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ik ken het!!

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Potverdorie, zit ik een heel verhaal te tikken, wil ik even een link openen wat ie normaal in een nieuw tabblad doet, doet ie dat op deze pagina en is mijn reactie foetsie :(:x

maar goed even opnieuw dan maar

@Cvm: gefeliciteerd met de kleine meid. Een jaar gaat snel. Bij de geboorte hebben we vaak gehoord: geniet ervan voor je het weet loopt ie door de kamer en dan denk je ach t zal.. Maar het is echt zo, het gaat o zo snel.. Fijne dag!

Wij lachen ons momenteel rot om Lars, hij heeft van die heerlijke gezichtsuitdrukkingen! Van mij mag nu de tijd even stil staan, hij is zo leuk nu. Baby was leuk hoor, maar de ondeugende streken zijn ook geweldig! Als je zegt van kom dan, dan weet ie niet hoe snel ie weg moet kruipen en dat soort dingen, héérlijk! Ogen en oren te kort komen, overal aan zitten.. Hij weet wat wel en niet mag, maar het toch uitproberen en ja probeer maar ns boos te kijken als meneer je aankijkt met zijn ondeugende snoet ;)
    Alleen het alles in zijn mond stoppen vind ik wat minder, maar ja ook dat hoort erbij.

Nog 6 weekjes dan gaan we 3 weken op vakantie, lekker genieten van Lars en van elkaar. Manlief is erg enthousiast over die camping La Yole (tip van hier haha), dus dat wordt ons mikpunt. We boeken niks, in het voorseizoen is er allicht plaats en bevalt t niet, dan gaan we ergens anders heen. En als t wel bevalt houden we m in gedachten voor de komende jaren dat we in het hoogseizoen moeten gaan en dus wel moeten boeken..
    Dag voor vertrek trouwt mijn broertje, dus dat is wel even rommelig, maar ook wel heel leuk natuurlijk! Voor Lars leuke kleertjes geshopt voor de trouwerij: witte broek, lichtblauw met wit overhemdje en een bijpassend giletje/vestje, echt heel leuk!

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    #1210 Me2, 3 apr 2012
    Laatst bewerkt: 3 apr 2012
    Suus: wil je niets aanpraten want zal wel net lukken, maar mijn ervaring is dat de mc juist erg lastig is te plaatsen door de draagbeugel. Hierdoor stond bij mij op de achterbank 1 stoeltje wat schuin. Nu met de drie stoeltjes sluit alles aan maar staan ze wel recht.

CVM: ja als je het zo zegt, klinkt het wel naar, maar sta er niet teveel bij stil. Zoals Suus zegt heb ik anders straks 6 kids (en zie bij mijn vriendin met 6 dat ze ook allemaal zo groot zijn). Voor mij ligt het natuurlijk ook wel iets anders omdat ik weet hoe leuk deze periode juist/ook is die er nu komt. Na een tijdje overheerst dat weer en vaagt de babytijd weer weg.
    Ik heb gisteren het album eerste jaar van Guus bij elkaar verzameld en hoewel ik die foto's van de eerste dagen heerlijk en lief vond, ben ik ook wel blij dat ons gezin nu "gewoon" weer draait en iedereen in min of meer het zelfde ritme zit.

Van harte met je verjaardag Liv en Vince!!!

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ow en Vince is ook jarig.. Gefeliciteerd!!!

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Jorietje: ja leuk he deze periode...vind ik zelf ook. De interactie die je nu hebt is soms echt onbetaalbaar hahahaha
    lekker bijna vakantie voor julli!!

13. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    @Liv en Vince: hiep hier hoera!!! Van harte gefeliciteerd, maak er een leuke dag van.

@Lopen: hier ook langs de tafels ed. Daimen kan wel steeds vaker en langer los staan. We zullen zien hoe lang het duurt voordat hij gaat lopen :D. We hebben geen haast haha.

@Jorietje: (kom er nu pas achter dat je nicknaam zonder n is, hoe erg??? schreef ik het heel de tijd verkeerd :)) heerlijk zo'n vakantie om naar toe te leven. 6 weken zijn zo voorbij hoor haha.

@Hier: het is idd een hele leuke periode, maar ook ZOOOO moeilijk (vindt ik). Ik heb er dus één rond kruipen die op het moment echt het bloed onder m'n nagels vandaan kan halen :$. Daimen is nu zo vervelend en constant aan het testen. Wil niet eten, niet drinken, niet slapen. S' nachts gaat ook nog steeds slecht (schrikt steeds wakker). Is het te vroeg om te beginnen met straffen??? Tijdens het ontbijt gooit hij meerdere keren z'n brood op de grond en kijkt me ook lachend aan als hij dat doet. Eerst maakte het wel indruk op hem als ik "NEE" zei, maar hij luistert op het moment totaal niet. Ook wil hij helemaal niet slapen overdag (is wel moe) en hij denkt dat als hij 10 min geslapen heeft (wat Titania ook ervaart) genoeg heeft en niet meer hoeft. Maar als ik m dan uit bed haal is hij alleen maar aan het jengelen en aan het hangen heel de tijd. Is dit een periode??? Want ik begin m'n geduld te verliezen!!!

Sorry voor ego!

14. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Mir, Mijn nickname slaat eigenlijk nergens op, dus ik 'luister' overal naar haha. De naam van manlief begint met Jo en op mijn werk noemen ze mij altijd Riet, vandaar Jorietje hahaha...

@Straffen, wij willen hier de tik op de vingers gaan introduceren, als het nodig is. Gister ging Lars steeds naar het blad met kaarsen (uiteraard branden ze niet) op tafel. Dat trekt ie dan naar zich toe, tot nu toe zeiden we nee en na 2x nee haalden we hem er weg en zetten hem bij zijn speelgoed, maar meneer kruipt net zo makkelijk weer terug naar de kaarsen op tafel.. Dus hubbie en ik hebben besloten om na 2x nee een tik op de vingers te gaan geven. We weten dus nog niet wat het effect is. Ik vermoed dat Lars een keer huh zegt (zo van ja t zal wel), zijn liefste lachje opzet en weer vrolijk verder gaat, maar dat zullen we zien ;)

Ik ga ook niet alles van de tafel halen, hij moet gewoon weten/leren dat hij van sommige dingen af moet blijven.. Ik zet er bijv geen bos bloemen op, bang dat hij die omver trekt en de boel zeiknat wordt, maar kaarsen kunnen geen kwaad (als ze niet branden en als hij ze niet in zijn mond doet)..

Niet eten, drinken en slapen hebben wij gelukkig (nog) geen ervaring mee, want dat lijkt me wel echt lastig. Hoop voor je dat de rust snel weer keert en je weer van je vrolijke mannetje kan genieten.. Doet Daimen het alleen bij jou of ook bij anderen?

15. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    CVM, Gefeliciteerd! Hier geen tranen gehad, maar wel even bij stilgestaan dat we al een jaar flinke genoten hebben :D

Ochtenddutje, Jelte doet dit al heel lang niet meer… Soms nog wel een powernapje in z’n box maar that’s it!

Demaco , Gefeliciteerd!

Mimiek, Hier ook! Heerlijk! Probeert hij ineens te knipogen, zijn neus optrekken en als wij er niet om lachen doet ie het zelf :D (smelt)

Test123, ik vond het in het begin ook moeilijk hoor die grensopzoekerij, maar door ff door te zetten gaat het luisteren beter en kon ik mezelf ook rustig houden! En Jelte heeft natuurlijk nog een paar testmomenten op een dag. Ik doe verder hetzelfde als jorietje, ik verdom het om vanalles steeds te verschuiven en weg te zetten. Dat moet ie maar leren…

16. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik dacht zelf meer aan straffen in de zin van: na 2x waarschuwen of op de gang of in de kinderstoel met gezicht naar de muur. Maar is nog even uitproberen hoe we dit het beste aan kunnen pakken. Vandaag 2x met stoel omgedraaid gezet, maar had helaas weinig effect. Ik ga vanmiddag op visite bij szus (die tevens ook Daimen's gastouder is) en dan zal ik gaan vissen hoe D het bij haar doet. Ik merkte wel dat hij vanochtend bij opa en oma ook heel slecht luisterde. Laten we maar hopen dat het een periode is.

17. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    afleiding wil hier ook nog wel us helpen...

18. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik weet niet of dat nu al effect heeft, ik weet niet of ze dat al snappen (ja ze snappen meer dan wij denken, dat weet ik haha).. Persoonlijk wacht ik daar nog even mee.. Ik denk ook dat ieder daar anders mee omgaat. In de kinderstoel met gezicht naar de muur zou hier geen bal uithalen, dan draait ie vrolijk zijn hoofd om en ach daar kan ik m dan geen ongelijk in geven en op de gang vind ik nog zo zielig (erg he) ;):D Maar nogmaals bij mij is t 'probleem' niet zo groot als bij jou, bij jou is Daimen echt aan t uitproberen zo te lezen en dat is hier nog niet aan de orde.. Weet ook niet wat ik zou doen als Lars zo dwars zou zijn...
    Je kan m moeilijk een tik op zijn vingers geven als hij niet wil eten of drinken, tik op de vingers is voor als hij ergens aan zit wat niet mag.. Dus dat heeft bij jou weinig zin en moet je idd wat anders verzinnen..
    --
    Wat ik alleen wel vind is dat papa bijv zijn telefoon wel ns binnen handbereik van Lars heeft liggen, ja dat vind ik dan een les voor papa, die moet zijn telefoon niet zo neerleggen dat Lars m kan pakken. Daar vraagt papa dan min of meer om, die dingen trekken aan als magneten, net als de afstandsbedieningen...
    Die pak ik wel netjes van hem af, zeg dat die van papa en mama zijn, maar daar krijgt ie geen straf voor.. Soms als ie strontvervelend is, geef ik m juist ff m'n telefoon ofzo, is ie weer even zoet.. Dus ja dan ga ik m niet straffen, anders snapt ie er niks meer van wanneer ie m nou wel en niet mag hebben :D Als hij die niet mag hebben, moeten we zelf zorgen dat hij er niet bij kan..
    Ik kwam van de week in de kast een oud mobieltje tegen, ik wilde m weggooien, maar heb m toch nog even bewaard, leuk nieuw speeltje voor over een tijdje, alleen licht dat schermpje niet op, dus zo interessant zal die wel niet zijn ;)

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM en Demaco: GEFELICITEERD met Liv en Vince!!!

Ja, dat eerste jaar is echt omgevlogen!!! Soms wil ik graag dat kleine schattige babytje terug, maar zoals Robin nu is, is nog veeeel leuker! Echt een heerlijk ventje!

@Mir: Met 13 maanden is er weer een sprong, die redelijk heftig schijnt te zijn. Moet je maar eens googlen, dan krijg je veel berichten met herkenning! Hoe vervelend het nu ook is, het komt ook wel weer goed gelukkig...;)

Vanavond meer, ga zo even met schoonzus en Robin naar de kinderboerderij:)

20. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ben ik de enige die weinig merkt van al die sprongetjes...? Lars vliegt echt overal doorheen :D Hij heeft wel ns een dag dat ie weinig wil slapen of dat ie bijna niet eet, maar de volgende dag is dan alles weer normaal zeg maar..

Ik ben er blij mee hoor, begrijp me goed, als ik die drama's lees van sprongen, dan mag ik in mijn handjes klappen dat het hier allemaal vanzelf lijkt te gaan.. En ja, dit is de goden verzoeken natuurlijk, waarschijnlijk wordt de 13 maanden sprong een drama :(;)

Deel Deze Pagina