April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Hoe was jullie eerste ongi na de bevalling???
    dacht het vandag te zijn geworden maar het is eigenlijk te verwaarlozen .... ben het een beetje vergeten geloof ik haha. Of bouwt het zich op en kan ik morgen een stormvloed verwachten?

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier meteen een stormvloed helaas...
    Sinds de bevalling elke maand helaas!
    Alleen de laatste 2 maanden gaat t weer redelijk...

Maar van mij mag t wegblijven!! Grrrr
    Hoop dat t bij jou meevalt

3. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    @Ongi: hier heel heftige menstruatie na 6 weken al :(. Nu ben ik weer aan de pil, dus menstrueer ik gelukkig lichter.

4. 2babygirls

2babygirls Actief lid

7 dec 2011
    213
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ongi: vreselijk erg eigenlijk. Hier is het weer de maandelijkse feestweek en dacht toevallig net op het toilet dat ik alleen hierom zwanger willen zijn. Vreselijk.
    @hier: vreselijke nacht gehad. Q paar x wakker geweest met flink huilen en weer heel erg overstekken. Niet normaal weer. Lijkt echt weer op een paar maanden geleden. Nog steeds diarree en dan echte waterluiers. De Reflux is ook echt nog steeds niet onder controle dusssss conclusie: mama word een beetje moedeloos. Dinsdag naar d ha en dan kijken wat zij zegt.
    Maar al met al iedereeen en hele fijne PASEN van ons gewenst!!!

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Vrolijjk pasen iedereen!!!
    S. heeft al vlijtig eieren gezocht en de paashaas had er een cars autootje tussen verstopt dus meneer was gelukkig haha.
    Opa en oma duitsland balen als een stekker dat we niet konden komen en hebben in 5 minuten telefoongesprek wel 100x sorry gezegd.
    Ongi is inmiddels erg aanwezig maar nog binnen de perken en gelukkig geen perikelen als bij musty.
    Ik leg A gewoon iets vaker aan en tot nu toe lijk ik niet veel te merken van een dip.
    (al viel ze net na het drinken wel haar rietjesbeker aan haha)
    Ze ligt nu in bed en tegen 1 uur gaan we naar mijn ouders. Bedoeling was Mondo Verde maar wegens eieren zoeken wordt het op en neer rijden (MV ligt in de andere richting dan waar opa en oma wonen)

6. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Vrolijk pasen iedereen!

Mir, en nog een goede nacht eraan geplakt??

Luckey, Tnx voor het compliment! Mijn ongi kwam ook als een tsunumi… Was al een maand na de bevalling.

Minime, hoop dat jullie er van kunnen genieten vandaag…

Jojoki, Ook jij bedankt voor het compliment, zou er wel wat mee willen doen, alleen geen idee wat en hoe… ;)

2bg, Reflux is idd niet echt ‘handig’ Jelte heeft het ook gehad maar is er nu gelukkig vanaf.

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Pfff wat een snelle ongis allemaal zeg..... dan heb ik echt nog "geluk" met mijn 1 jaar na de bevalling.....

ga A uit bed halen, gaan zo naar mijn ouders....

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Luckey: bij mij eerste keer 8 mnd na de bevalling, en was ook heftig. Na JP niet ongi geweest want zwanger van Fee hahaha. Bij Fee ook na 7/8 maanden en ook heftig. Wordt wel beter.

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Gefeliciteerd met fee....

Hier weer terug van ouders en ga zo de taart maken voor dessert morgen. Kijken wat we dit keer ervan maken hihi

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Ongi: Hier na 6 weken na de bevalling geloof ik weer. Maar ik was na 3 weken al met de pil begonnen, dus geen 'echte' ongi afgewacht. De eerste paar keer wat het wat heviger dan wat ik gewend was, maar nu is het weer zoals vanouds (=bijna niets gelukkig)

@2bg: Sterkte met je meisje! Verschrikkelijk om ze zo te zien.

@Hier: Feestje is toch doorgegaan vandaag. Vanochtend ging het heel goed met Robin, eigenlijk bijna zoals normaal alleen wat rustiger. 's Middags had hij wat brood en drinken op, en vlak daarna kwam de visite. Schijnbaar had hij toch teveel gedronken (drinkt altijd de hele fles van 150ml in een keer leeg) want toen kwam het er weer uit:(
    Gelukkig was dat de enige keer vandaag dat hij moest spugen, en daarna ging het dus heel goed. Ook heeft hij maar een keer vandaag een spuitluier gehad, dus dat valt ook mee. Toen de visite er was, was het toch wat druk voor hem want rond een uur of 4 werd hij echt heel erg hangerig en wilde hij niets meer. Al met al was het toch gezellig en is hij weer goed verwend:)
    Nu ligt hij weer lekker in zn bedje en hebben papa en mama lekker rust vanavond.
    Hopelijk is het nog een beetje weer morgen, dan kan hubby weer verder aan de tuin. De tuin is zo goed als helemaal leeg gehaald, dus nu zijn we toe aan de opbouw-fase:) En dan binnenkort genieten!

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Me2: Gefeliciteerd met je meisje! 3 alweer?

Minime: Gelukkig lijkt het beter te gaan met Robin, en hebben jullie een leuk dagje gehad. Beter zeg, dat de tuin nu leeg is. Opbouwen is altijd leuker dan afbreken haha. Wat gaan jullie ermee doen?

2bg: Ach arme Q. Zo zielig dat je weet waar ze last van heeft, maar toch kun je niets :(

Luckey: Eerste ongi had ik na 8 maanden. Toen heel licht, pas nadat ik met de bv gestopt was weer ongi met 10 mnd was het drama, maar sindsdien weer aan de pil en als vanouds gelukkig.
    Maar kan me alsnog gestolen worden hahaha.

Hier lekker dagje gehad, vanmorgen kwamen mijn ouders paasontbijtje doen, ze hadden echt bergen lekkers mee genomen. Liv kreeg een klein choco paashaasje waar ze even aan mocht knabbelen maar ze had amper een hap op of het kwam eruit. Dus voorlopig nog even niets van chocoladezooi! 's Middags bij J op visite geweest, hij zit nu op een hele grote instelling waar zelfs een (zorg)borderij en grote speeltuin is. Leuk hoor, allemaal lammetjes en kalfjes enz. Kids hebben zich prima vermaakt daar. En daarna door naar souders, lekker gegeten met zn allen. Helaas wil Liv nergens slapen, behalve thuis, bij mijn moeder en op het kdv. Dus zwaar oververmoeid, wel in bed gelegd en geprobeert in de buggy te laten slapen maar nee hoor...Ze bleef wel heel lief met haar duimpje en knuffel dus geen kind aan gehad, maar net in bed keihard brullen, over de moeheid heen denk ik. Nu ligt ze lekker in dromeland.

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    CVM... klinkt als een fijne instelling waar J zit. Hopelijk vindt hij er de rust zodat hij ook in een andere instelling goed geholpen kan worden. Hoe is het nu met de ex.....

Minime... gelukkig dat het beter ging met R.

S is bij opa en oma slapen en wij hangen voor de buis Avatar kijkend, geweldige film.
    A ging zonder problemen naar bed dus ik verwacht haar (zoals gewoonlijk) om de 3,5 uur.... Mag van mij wat minder worden hoor, maarja komt vanzelf wel.
    Nu snel verder met de film, reclame is afgelopen....

13. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    @CVM: klinkt als een geslaagde pasen. Fijn dat iedereen zich zo goed vermaakt heeft

@Mini: gelukkig was Robin halverwege de dag weer opgeknapt. Heerlijk verwend ook :). Succes met de tuin, duim mee voor droog weer.

@Luckey: lekker genieten van jullie film avondje!

@Hier: nacht is weer goed gegaan, dus ik ben allang blij.

Vanochtend eindelijk op kraamvisite geweest bij vriendin. Wat een klein poppetje is haar baby zeg. Wel een kleintje ook voor bijna 38 weken...maar 2900 en 47 cm. Gelukkig doet ze het verder wel goed.

Vanmiddag gezellig paas lunch gedaan met vriendlief en zusjelief. Ik had lekker broodjes gebakken en eieren gekookt ed, dus het was smullen. Verder lekker rustig dagje gehad. Daimen was echt super lief vandaag, heerlijk zoet gespeeld en weinig geklaagd ;). Ook oefenen we steeds met los staan en het gaat steeds beter. D kan steeds langer zelfstandig los staan. Zo leuk!

Dames duimen jullie mee voor droog weer morgen??? We gaan namelijk naar de Apenheul. Vindt een beetje regen niet erg, maar hoop niet dat het met bakken uit de lucht gaat vallen.

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Heel verhaal getypt op gsm, kom ik aan verkeerde knop en alles weg. grrrr.

nou ja dan maar eerst wat taken verricht (bedden verschoond haha) en nu even opnieuw.

A heeft super goed geslapen. 23 tot 6.15 (en door tot half 9) dus wij blij haha.
    S is bij opa en oma blijven slapen dus het is erg stil hier op het moment.

eten jullie kids gekookte eieren?
    S gruwelt ervan, echt kokhalzen en mijn vader hield gisteren een gepeld ei voor A's neus en nou nou nou jullie hadden haar moeten zien.... kwart stuk heeft ze opgepeuzeld hihi.

Mir... hopelijk valt het weer een beetje mee, hier is het aan het regenen....

Nu eerst even ontbijten, daarna alina naar bed en taart versieren.... Intussentijd ook nog wat machines was wegwerken.....

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    zo taartje is klaar.... even op fb kijken andrs plaats ik hem ook wel hier haha....
    Als je weet hoe je hebt hebben wilt en je hebt de goede uitstekers ervoor, is het echt zoooo makkelijk he...

Volgende week even naar de ikea, zag dat die hele leuke dingetjes ervoor hebben
    DRÖMMAR Uitsteekvormpjes in doos set v 13 - IKEA
    DRÖMMAR Taartdecoratieset - IKEA (geen gehoddel meer met een broodmes om de lagen te maken)
    en deze vind k ook gaaf!!!!
    Bakvorm Bloem - Lobbes.nl

Zo nu heb ik jullie genoeg verveeld haha

16. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Kben wel benieuwd luckey! Heb je niet op faceboek dus plaats je hem hier ook ff?

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ luckey.... is t gelukt met sems kamer?

@ minime.... klinkt als een super vakanti! fijn dat jullie ook de tijd voor jullie zelf konden nemen

@ titania.... wat super dat ze nu eindelijk mama is!

@ luckey.... a.s week dus niet mer kolven? ik durf dat momenteel echt nog niet aan

@ FB.... jesley gaat goed!! is t al wat rustiger allemaal?

@ lopen en staan.... md heeft vorige week toen we zn 1ste stappers kochten (leren slofjes ect zijn niet meer in zn maat te krijgen) aan manliefs hand zn eertste stapjes! en gister trok hij zich op tot staan aan manliefs knie :D

@ cvm... meis even een hele hele dikke knuff en sterkte voor jou en jullie

@ me2.... is t gelukt om helemaal af te bouwen of? en nog proficiat!!

@ suus... proficiat! leuk!! en in nl is autosstoel/zitje ook verplicht tot 12 jr en/of een bepaalde lengte van t kind

@ foeske... wat een blog!! en deels herkenbaar (kom daar later nog op terug) en wat super dat jullie voor een 2de uk gaan! moest wel lachen, bij jou 9/3 spiraal eruit maar bij mij erin ;)

@ cvm.... proficiat met liv's verjaardag en die tranen horen erbij!

@ titania.... whahaha md slaapt sochtends ook niet zo lang max 30 min

@ jorietje... heerlijk heh die boeve streken? klinkt goed die vakantie!

@ mir.... ai ai, straffen heeft nu nog niet echt zin, ze leggen de link tussen oorzaak en gevolg nog niet, t is wie de langste adem heeft, nee zeggen ergens anders neerzetten/afleiden en dat blijven herhalen, als dat begrip er is heeft pas echt nut om ze in de 'hoek' oid te zetten

@ de 13 mnd sprong... nou zet je schrap whahaha das de ergste van alle sprongen maar daarna is t klaar ;) althans niet zo hevig meer

@ luckey.... sjees hevig zeg beterschap voor je smoeder en ook voor je szusje en sterkte voor dr

@ vakantie.... wij blijven thuis whahaha t is hier dan al vakantie iedereen van buren is bijna weg ;)

@cvm..... ow meis :( wat heavy allemaal gecondoleerd en sterkte, je werk kan toch wel beetje begrip opbrengen, bha
    fijn dat er eindelijk iets gevonden is voor J hopelijk zsm een vast stekkie voor hm

@ minime.... is robin inmiddels weer de oude? en was het idd koortslip of? knuff

@mir... knuff

@ luckey.... ook proficiat met je meiske!! had mooie taarten of fb gezien :)

@ 2bg... hoe is t nu met je meisje, ben je nog bij de ha geweest of?

@ minime... gelukkig geen koortslip! balen dat ie alles zo terug blijft geven :(

@ foeske.... goed op jezelf letten heh meis?

@ mir... oorontsteking varieert per kind en per keer
    kan zijn : koorts, oren peuteren, rooie oren, slecht eten, troep uit de oren, weigeren te liggen en als ze liggen krijsen.....

@ minime... fijn dat ie iig meer binnen houd!

@ KC... jeetje wat een eikel zeg :$ mn mond valt ervan open....

@ luckey... knufff

@ minime.... sneu dat i zon last van zn mond/tandjes heeft

@ demaco... jij ook nogmaals proficiat met vince!
    is ie inmiddels wat opgeknapt?

@ 2bg.... jeetje dat ze jullie zolang laten lopen :( is t nodg steeds waterdun nu?

@mir.... hihihi :) zijn de kriebels er nog ;)?

@ cvm... respect voor je meis, fijn dat hij t zo goed doet op de opvang en dat iedereen tot rust kan komen... let wel vaak gaan ze in t begin super hun best doen maar vervallen ze uiteindelijk in hun vaste patroon net als thuis.

@demaco... is de verjaardag geslaagd?

@ minime... hoop dat jullie ook een top dag gehad hebben?
    lichtgelen/witte? heb een boel rare luiers gezien door noro en rota afgelopen weken maar dit niet

@ lcueky... whahah gelukkig nu pas weer ongi ;)

@ cvm... geloof dat 1e paasdag wel geslaagd was nav foto's op fb en wat een lief konijntje hebben jullie

@ luckey... beetje bij kunnen tanken?

@ mir... geloof dat je baggerweer hebt getroffen vandaaag:(

@ luckey.... lf vind gekookte eitjes heerlijk! altijd feest

-----------

nu effe snel opslaan/posten en verder typen was al een keer alle tekst kwijt daarnet :$

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    HI ben geloof ik bij :D

md.... heeft dinsdag laatste ab druppels in zn oren gehad en ging goed, alleen sinds vanacht weer koorts en in zn oren peuteren :( we kijken t heel even aan

afgelopen week druk bezig geweest alles helemaal op de rit weer te hebben van huishouding ect na die opname, boodschappen ect
    tijd voor mezelf genomen, avondje geshopt met hubby alleen, dat hadden we al 2,5 jaar niet meer gedaan alleen echt op pad

Woensdag en donderdag EEEKS ik had zo goed als geen melk meer :$dus druk in de weer gewest met lk en ha en pffff, maar we zijn weer op de rit, 2 dg powerkolven en neuspprayen, had al domperidon meegekregen voor paar dagen maar heb deze niet hoeven te gebruiken, hij heeft nu wel echtregeldaagjes zat gister op zn 12 x bv

ook gesprek gehad mbt de BI en mn onderrug....
    de nieuwe bedrijfsarts is heilig overtuigt dat t geheel herstelt, de rest hebben t op gegeven de reumatoloog kon zo niets vinden op 1 verhoogd stofje in t bloed na en dat onderrug deels verleten is op de foto te zien
    bechterew / ontstekingsreuma is ook al gevallen maar ze hebben geen duidelijke aanwijzingen al met al
    verbetering zal niet meer komen, en ben nu doorverwezen na de pijnpoli en beginnen met spuiten in mn SI gewricht om te kijken of dat helpt en mochten hun t nodig vinden komt er verder onderzoek via hun
    sochtends heb ik lang nodig om op gang te komen kan de kids dan niet eens uit hun bed tillen om op de commode te zetten, smiddags gaat t goed en savonds instorting....
    as donderdag moet ik bij t uwv komen

ook nog controle gehad bij gyn, blijf nog steeds vloeien wel veel lichter en soms een dagje bijna niets.... t is allemaal wel heel gevoelig:) en als je dan eens feest gevolgt door buikpijn, dus dat allemaal voogelegt, mirena zit iig op de goeie plek en of ik t nog even de tijd wilde geven, worden klachten erger meteen bellen en/of als ik niet tevreden ben ook

tja en donderdagavnd werd t duidelijk waar de bv crisisi doo kwam, verloor inene hele stolsels en de dag erna was t weg :(

zaterdag MD zn verjaardag echt gevierd, hij heeft genoten! en gesmult whahaha en hij is verwent niet normaal, zelfs schoonouders konden t met elkaar uithouden een halve dag :$:D
    gister even lekker gezwommen en ze liggen nu dik 2 uur beide uitgetelt op bed

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Zooo wat een post zeg.... cool
    sems kamer...of niet gedaan. Eerst geld nodig dus wordt pas met belastinggeld of vakantiegeld

Taartje posten doe ik straks. Nu bij mijn ouders dus kan niks van fotos plaatsen haha.

Kolven... deze week ook al niet gedaan. Lijkt stabiel te zijn. Morgen even kijken hoe ik met werken zit. Maar goed ondanks alles toch nog 7x bv per 24uur hoor.....

20. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    @Musty: pfffff wat een getob weer, lijkt geen eind aan te komen :(. Knuf!

ps.kriebelt nog steeds hoor :p.

@Luckey: lekker een lange nacht gehad dus ;) nice!

@Hier: Apenheul was ondanks de regen reuze gezellig. Helaas weinig los lopende aapjes gezien, denk miss te koud voor ze ;). Daimen vond het ook geweldig om bij de apen (overdekt) te kijken. Stond lekker tegen het raam aan, dus kon alles goed zien. Hij heeft zich ook voorbeeldig gedragen. Op de terugweg lekker getukt in de auto.

Ennnnn.....thuis heeft Daimen z'n eerste stapjes los gezet. WOW we zijn echt super trots op hem. Bedenk me wel dat we nu wel rap moeten zijn met traphekjes, want nu gaat het heel snel allemaal. Al met al een super geslaagde tweede paasdag :D.

Deel Deze Pagina