April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    @Melk: hier ongeveer 300 cc opvolgmelk (poeder+water).

@Luckey: gelukkig dat A toch nog ging slapen, idd veel te jong om slaapje over te slaan.

@FB: Daimen eet 2 boterhammen per dag en ongeveer 250 gr avondeten+toetje, maar krijgt wel weer minder melk als Jesley dus ik denk dat het voor Jesley wel genoeg is hoor, D is echt een vreetzakkie en had aan 1 boterham niet genoeg. Hoop dat hij vrijdag bij het wegen wel is aangekomen.

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Fb... ik denk dat je je helemaal niet druk moet maken hoor.
    Je zegt zelf dat hij erg druk is (en dus veel verbrandt).
    Hij eet veeel meer dan Alina en over haar hadden ze niks aan te merken.
    Wat willen ze doen ook? Meer eten naar binnen duwen????

Schema Alina;
    Smorgens BV
    9.30: fruit (soms heel potje, soms maar kwart) idem met vers.
    11: fles 50 of live bv
    11.30: 1 snee brood, soms 2
    ergens in de middag 1x bv
    tussendoortje
    17: middaghap, met pot mee of 1/2 tot heel potje met een klein toetje
    19 uur: bv en bed
    wel nog 1 a 2 nachtvoedingen.

Dus echt wel minder hoor en toch... ze is tevreden, ontwikkelt zich goed en heeft een lekker bol lichaampje....

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hey meiden,

jullie gaan me echt te hard hoor! Ben bijgelezen maar daar is alles ook wel mee gezegd.

Schema:

0630 bordje pap van 150 (halfvolle) melk
    tussendoor sap/soms koekje
    1130 1 a 2 broodjes met fles 180 melk
    1430 fruit en sap
    1800 groente en toetje
    1900 fles 150 melk.

Ik geef gewone halfvolle melk. Op aanraden van cb ivm langzame groei volle melkproducten ed gegeven maar hier kan Liv dr maagje niet tegen. Dus nu halfvol en dat gaat goed. Ben niet zo'n voorstander van dreumesmelk ed ivm hoge suikergehalte.

tweede kindje: Nog even niet hoor! Maar hoop met heel mijn hart dat het er later wel van zal komen...Eerst maar orde op zaken stellen in huis en met de stiefkids.

Hier heel veel gezeik op het werk, de zaken gaan slecht in de kinderopvang en ze moeten zoveel mogelijk personeel eruit zien te werken. Nu zit ik redelijk safe met mijn vaste contract maar nu eisen ze dus dat elke werknemer inzetbaar is van maandagochtend tot vrijdagavond...dus als je 3.5 dag werkt kan dat op elke dag van de week zijn, geen vaste vrije dag meer enz. Voor mij en vele collega's met kinderen is dat niet te regelen, ik kan geen vijf dagen kinderopvang nemen omdat ik eventueel moet werken (voorheen maandag en woensdagmiddag altijd vrije vaste dagen). Zeg je nee als je op wat voorheen je vrije dag was moet komen werken, dan valt het onder werkweigering en hebben ze een reden om je te ontslaan :( En dan krijg je dus ook geen uitkering...Iemand enig idee of ze dit wel mogen doen zo???

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Geen idee of dit zomaar mag!
    Lijkt me niet...
    Maar wat een gezeik joh!
    Zou t even aankijken, vaak is het een storm in een glas water, en valt t allemaal wel mee...

5. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    @CVm, moet je voor zo'n grote wijziging in je contract niet tekenen? Zo ja, in ieder geval niet doen. Weigeren dit vast te laten leggen.. dan kunnen ze weinig. Maar ben niet zeker of ze dit zomaar kunnen maken of niet.

@Melk, 2 keer 150cc halfvolle melk.

@All, zwaaai!

Druk druk druk.. maar wel huisje aan kant en gaat goed op het werk :). Rebecca slaapt alweer 2 nachten in haar eigen bed en gaat zonder driftbuien naar bed toe savonds.
    Oorzaak: Ritme en regelmaat. In mijn geval dus elke avond hetzelfde ritueel, gezond koken, eten aan tafel, spelen/tv, om de dag badderen en dan naar bed. In de ochtenden ook aan tafel eten.
    Dit lijkt echt goed te werken voor Rebecca en dus ook voor de rest.

6. 2babygirls

2babygirls Actief lid

7 dec 2011
    213
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey meiden,
    @schema: 7.30 (nog steeds) een fles met opvolgmelk 210cc met pap en medicatie
    10.00 een koekje/fruit
    12.00 boterham en een beler melk
    15.00 fruit/koekje
    17.00 avondeten
    19.30-20.30 een fles 210cc met 2 schepjes pap en medicijnen
    De fles wil ook wel eens verplaatsen naar 22.00. Ligt een beetje aan hoe moe ze is van de dag.
    @2e/3e kindje: lig aan de dag;) De ene dag denk ik ja hoor nog een kindje wat een verrijking en de andere dag denk ik aan het afgelopen jaar met het getob en gezeul met Q naar ha/ka/cb enz. En aan de zwangerschap die ook niet makkelijk was. en dan denk ik nee bedankt. En het scheelt dat me man ook echt niet meer wilt.
    @hier: vanmiddag naar de ha geweest (dit is zo'n dag;)) met Quinte en het is waarschijnlijk een flinke buikgriep geweest waar ze nog steeds last van heeft. we moeten der wel goed in de gaten houden. Maar zolang ze vrolijk en alert blijft is er geen reden tot ongerustheid. Mocht het volgende week nog niet over zijn gaan we weer terug en word het op kweek gezet.
    Maar als ik naar de kijk denk ik van ach het komt wel goed. Het is zo'n vrolijk lief meisje wat (bijna) de hele dag lacht. Hoop alleen dat we die reflux nu een keertje onder controle krijgen.

7. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ik spring hier weer in hoor...pppfff veels te veel lettertjes om bij te lezen LOL

zag wel iets over ongi....volgens mij was ik dat met 3-4 mnd ofzo na de bevalling.

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Melk: Ik geef nog opvolgmelk nr3, maar wil wel binnenkort ook eens gewone halfvolle melk gaan proberen.

@FB: Robin krijgt exact hetzelfde te eten. Tussendoor 's middags vaak nog een soepstengel of koekje ofzo, en verdeeld over de dag nog 2 a 3 flesjes diksap van 150cc.
    Tot nu toe kwam Robin altijd prima aan, helemaal volgens zijn groeicurve. Vraag me af hoeveel hij de afgelopen dagen is afgevallen toen hij ziek was. Hij voelt een stuk dunner, maar komt hopelijk wel weer goed de komende week. Vandaag heeft hij weer goed gegeten.

@CVM: Wow heftig van je werk! Geen idee of ze dat zomaar mogen doen, maar vaste vrije dagen staan natuurlijk niet in je contract, dus ben bang dat het gewoon mag. In je contract staan de werkdagen/tijden en op die dagen en tijden mogen ze jou gewoon inzetten als ik het goed heb. Misschien weet Me2 er meer van?
    Wel heel gemeen om het zo te spelen, zij weten ook dat jij (en vele collega's met jou) geen keus hebt:(
    Hier op het KDV hoor ik ook al dat er veel geschoven wordt met vaste krachten, en dat de uitzendkrachten er allemaal uit moeten.

@Drinken: Sinds Robin 1 jaar is moet hij op het KDV uit een beker drinken.....Hij kan dit nog helemaal niet zo goed, thuis krijgt hij nog altijd de fles (ik oefen wel, maar hij 'moet' niks, hij is tenslotte nog maar 1!). Kunnen jullie kindjes dit al? Ik vind het vrij vroeg om al uit een (gewone) beker te drinken eerlijk gezegd.
    Wat mij betreft leren ze het hem maar op het KDV, dan kan hij straks thuis ook uit een beker drinken, zonder dat ik al dat geknoei heb;)
    Als hij maar wel gewoon genoeg binnen krijgt, want hij is echt een zuiplapje, en anders zou ik het wel sneu vinden (maar dan laat hij zich wel horen haha)

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    In het contract staat niets over werktijden vermeld, alleen dat de werktijden liggen binnen de openingstijden van het kdv., wat dat betreft kunnen ze het helaas maken...mini, ik vind één echt nog wel jong om uit een gewone beker te moeten drinken hoor, wij beginnen dan met tuit te oefenen naar tot anderhalf krijgen ze ook gewoon een fles als ze daar nog behoefte aan hebben...

Zucht, weer vergeten om liv der tandjes te poetsen...ben ik de enige die dat met regelmaat vergeet? Moet er echt om gaan denken, ontaardde moeder!

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM: Oeps nu je het zegt....ook vergeten haha.
    Moet zeggen dat ik het ook regelmatig vergeet. Ik doe het normaal na de laatste fles gelijk, maar de afgelopen dagen ook niet gelukt, omdat hij ziekjes was. Hij wilde echt geen tandenborstel in zn mond. Morgen maar vol goede moed weer mee beginnen.

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Cvm: door de bepaling in je contract kunnen ze het idd maken maar vaste vrije dagen kan wel een verworven recht zijn geworden als het al lang zo is en mogen ze het dus niet zomaar anders gaan doen tenzij er een zwaarwegend bedrijfsbelang is.

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Drinken: Jesley drinkt uit een rietjes beker.
    Die staat op tafel en kan hij zelf pakken...
    Soms krijgt hij ook een pakje drinken.
    Verse jus d'orange vind hij ook heerlijk!!
    Uit een beker drinken vind ik m echt nog te jong voor.
    Komt vanzelf hoor!
    Hij krijgt soms paar slokjes thee uit mijn mok...

Tandjes poetsen: dit doe ik altijd als hij in bad gaat!
    Daarna krijgt hij wel altijd nog een flesje melk, maar ja...
    Wil niet de strijd aan gaan voordat hij naar bed ga.
    Meestal poets ik heel even, maar daarna doet hij zelf poetsen!

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    CVM... balen zeg van je werk. hopelijk loopt het in praktijk allemaal wel los....
    Geen idee of ze het mogen weigeren.
    Anders proberen gewoon met de andere collegas (in de groep waar je werkt) een soort van rooster te maken en dat voor te leggen aan de leiding????

Tanden poetsen... vergeet ik hier ook regelmatig hoor.
    Probeer het nu smorgens te doen tijden shet aan kleden, (kan ik tenminste rustig die luier verwisselen....)

Ze is naar bed gegaan met 39.2 en zonder zetpil dus hoop dat het allemaal meevalt morgenvroeg anders mag ze niet naar het kdv.

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    drinken.... soms slokje uit een glas/beker maar echt nog niet om te oefenen ofzo hoor.
    ze heeft een tuit of rietjesbeker waar ze uit kan drinken en op eht kdv krijgt ze sap uit een tuitbeker en de melk uit een gewone fles....

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Drinken: Ik heb ook een rietjesbeker, maar een paar maanden geleden snapte hij dat nog niet. Ik moet het nog maar eens aanbieden.

Vandaag had ik een plastic bekertje met oortjes voor hem neergezet met wat sap erin. Hij pakt het al heel goed vast, en brengt het ook goed naar zn mond, alleen weet hij het nog niet goed te doseren. Dus er komt teveel sap in zn mond, en wat hij teveel vindt, laat hij er gewoon uitlopen....resultaat: t-shirt, tafel en vloer nat;)

@tandjes poetsen: Doe ik ook altijd eerst zelf, maar meestal pakt hij de tandenborstel af (of klemt hij zn kaken erop) en wil dan zelf poetsen. Het belangrijkste is nu toch dat hij fluor in zn mondje krijgt .

@Luckey: Beterschap met je meisje.
    Het is toch wat met die kleintjes he.

16. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    tanden poetsen......die tandenborstel wordt al uit me handen gerukt voordat ik er soms tandpasta op kan doen haha

17. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @melk, Lars krijgt nog Friso nr 3 tot en met onze vakantie, daarna ga ik over op halfvolle melk.. Hij krijgt s morgens 120+4+ontbijtgranen of 150+5+ontbijtgranen en s avonds 90+3 en tussen de middag bij de boterham krijgt hij ca 60cc yokidrink en na het avondeten een klein toetje. Hij laat van alles wel een restje (of meer dan een restje haha) staan, dus gemiddeld zit hij rond de 300cc aan melkproducten per dag

@drinken, Lars drinkt roosvicee uit een tuitbeker en hij kan het zelf tegenwoordig *mama kijkt trots* Hij doet de tuit in zijn mond, gooit zijn hoofd naar achter en zuigt... Knappe vent hè ;)

@tanden poetsen, hier na het flesje s avonds eerst handjes wassen en dan tanden poetsen.. Ik vergeet het ook wel ns hoor. De tandpasta vind hij overigens wel errug lekker, die zit hij zo geinig op te smikkelen :D Ik doe het gewoon zelf, hou even zijn handjes vast en dat gaat tot nu toe prima. Als ik klaar ben met poetsen mag hij nog even zelf poetsen..

18. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Wegen, Jelte moet pas eind de maand naar het CB, de elf maanden afspraak was ik vergeten… (oeps)

Cvm, lastige situatie zeg! Ik zou meegaan in de (functie)eisen, misschien kun je met je team wel al afspraken maken over bijvoorbeeld vaste werkdagen (onderlinge regeling)??

Demaco, hier ook elke dag dezelfde routine hoor ;)

Schema,
    7.30 150cc dreumesmelk en boterham
    10.00 stuk fruit
    12.00 1,5 tot 2 boterhammen en halfvolle melk
    15.30 fruit en sap
    18.00 avondeten (eet zoveel mogelijk met ons mee) en water
    20.00 150cc dreumesmelk

Drinken, Jelte wisselt ook nog af met tuit en beker hoor! Alles op z’n tijd!

Tandenpoetsen, heb dit ook even in de routine moet inbouwen hoor! Vergat het soms wel 3dagen achter elkaar (schaam!) Nu doen we standaard ontbijten en dan samen tanden poetsen :) sinds deze week vind jelte het niet meer nodig om zelf te doen en vind het prima dat ik het doe (mij hoor je niet klagen :)) Kben volgens mij wel de enige die het ’s ochtends doet ;)

19. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #1379 titania, 10 apr 2012
    Laatst bewerkt: 10 apr 2012
    even snel(ik ben zooo moe..) een paar algemene dingen die ik heb onthouden.. morgen reageer ik persoonlijk!

kindjes die langzaam aankomen, hoe zit het met lengte? als een kindje wel flink in cm's groeit wordt dat door het cb ook in acht genomen. Hier inmiddels alles precies op het gemiddelde lijntje . Sinds begin december is hij net geen 300gram aangekomen, maar wel 5,5cm gegroeid. Ik vond het wel heel wat minder grammetjes dan ik had verwacht!

@ melk, Krystian krijgt geitenmelk. Hij zijn poep stinkt met volle koemelk echt heeel erg had ik gemerkt. Geitenmelk is stukken makkelijker verteerbaar.

schema;
    8:00 broodje en 120ml melk of pap(gelepeld) of yogurt met havermout
    11:00 fruit "smoothie"(laatst green smoothie gemaakt met banaan, mango en spinazie-was een grote hit! of bessen met een beetje griekse yogurt, yumm en mama eet dan ook mee ;)) of 2 stuks fruit in stukjes
    14:00 warm eten, 300gram ongeveer
    17:00 2 boterhammen + sap
    19:30 180ml met 4 schepjes pap

Hij eet soms dus 3 boterhammen op een dag, is dat te veel denken jullie? Het gaat er allemaal moeiteloos in.. Ik eet niet eens zo veel, hahaha!
    Worden jullie kindjes ook boos als het eten op is? oefff soms echt dra-ma!

@ drinken uit open beker. Ik heb vandaag toevallig de nieuwe beker van Avent gekocht. Het is een anti lek met platte bovenkant dat wanneer een kindje aan de zijkant met zijn mondje drukt de vocht naar buiten laat komen en het kindje dus net zo leert drinken als uit een gewoon glas, maar zonder te morsen zeg maar. Echt super handig!
    uhh beetje lastig uitleggen, dus ff een foto
    http://www.dearbornbaby.com/images/P/360%20cup.jpg

verder weet ik het niet meer!

oh ja, nog een vraagje. Zijn jullie kindjes gedoopt, of is iemand het nog van plan? Hier wordt Krystian 13 mei gedoopt. Ik had het eigenlijk eerder willen doen, maar het is er uhh nog niet van gekomen zeg maar. Bij ons in de kerk moet iemand echt praktiserend katholiek zijn om peetouder te zijn. Helaas heb ik dus geen mannelijke kanditaten voor peetvader, dus krijgt Krystian twee peetmoeders..wat dus blijkbaar ook mag. Ik vind het wel goed zo. Het zijn allebei goede vriendinnen die katholiek zijn en veel voor mij hebben betekend tijdens mijn zwangerschap en dol zijn op de kleine man.

20. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Goedemorgen,

@Tanden poetsen: iedere avond voor het slapen gaan (heel af en toe vergeet ik het), maar als ik er niet ben vergeet vriendlief het weleens ;).

@Drinken uit beker: hier wordt het voornamelijk bij opa en oma en szus geoefent. Af en toe krijgt D een slokje van m'n thee ofzo. Maar ik vindt het wel erg jong om ze nu alleen maar bekers aan te bieden.

@CVM: k**** van je werk zeg. Ik ben bang dat er zoeits bij ons misschien aan zit te komen (werk bij Kruidvat). Maar bij ons zijn de werktijden nog uitgebreider. Ook vaak avonden en zaterdag-avonden voor feesdagen (net als de za voor pasen :$) gaat nergens meer over. Gelukkig heb ik souders in de straat wonen die D regelmatig op bed willen leggen, anders was het wel heel moeilijk te combineren. Gelukkig werk ik tot aan de bouwvak maar lekker 2 dagen. Veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat het een beetje bij trekt.

@Dopen: Daimen is niet gedoopt .maar zat er wel aan te denken. Ook omdat vriendlief en ik zelf wel gedoopt zijn. Misschien nog eens overleggen....

Deel Deze Pagina