Jojoki Hoe was het bij de KA? Schema hier: (hebben dit al een paar maanden, enige verschil is overstap naar half volle melk) 07:30 wordt ze wakker papflesje 180cc halfvolle melk en 3 scheppen ontb, granen 12+ ze gaat dan nog even terug het bed in tot 09:30 10:00 fruit (partjes banaan, geraspte appel, avocado is ze ook gek op) tussendoor drinken (water uit bekertje, ik houd het vast) 12:30 2 boterhammen met korst uit het handje 12:45 120cc halfvolle melk uit fles (ga dit binnenkort ook uit beker aanbieden) 13:00 naar bed (valt meteen in slaap) 15:30 wakker tussendoor drinken (water) en een of 2 matze mini cracker(s) 17:30 avond eten met de pot mee (gek op pasta, sperziebonen met aardappeltjes, aardappelpuree gemengd met snijbonen en kwart biefstukje fijn gesneden, eigenlijk vindt ze alles wel lekker) 18:00 klaar met eten en dan spelen tot naar bed. Ze kijkt ook graag nog even tv (Baby Einstein) 19:00 flesje halfvolle melk 150cc op slaapkamer dan bed in. Ze slaapt de hele nacht door tot ergens tussen 07 en 08 uur de volgende ochtend Ze gaat 3 keer per week mee met T in bad. Spelletjes: kiekeboe hop-hop-paardje klap eens in de handjes (klapt alleen mee en beweegt van links naar rechts bij "zo gaan de scheepjes voorbij") balletje verstoppen onder een kommetje blokje op haar hoofd leggen en als het er dan afvalt is het lachen gieren brullen. Legt ook zelf het blokje op haar hoofd Praten: papa mama (meer dan papa) Tijtij (Thijmen) dagdag (zwaait dan ook) haaaaaaai (op zo'n heerlijk hoog toontje) en dan nog klanken als joei joei prrrrrrrrrrrrrrrrrr tatatatatatat
Sorry meiden ik heb ff geen puf om te reageren! Jelte heeft al voor de 2e nacht gehuild en is over zn toeren . Hij was gisterochtend ineens snotverkouden en heft behoorlijk last van zn tanden (krijgt 2 kiezen en 2 hoektanden tegelijk) Zoooo zonde! En met als gevolg dat ik behoorlijk moe ben. Haeb vanochtend toch echt gepoetst want dit was meer dan nodig en krijg straks visite! Gelukkig wel iemand waarbij ik mezelf gewoon in de hoek van de bank kan ploffen Gister 2 blogs uit mn mouw geschud en mn moeder heeft ze allen gelezen, ze was er flink van ontdaan maar vind het super dat ik alles zo kan verwoorden
Foeske: wat ellendig dat jelte zo slecht heeft egslapen de afgelopen 2 nachten. Dat hakt er dan meteen in he als je dat niet gewend bent.... Wel druk bezig geweest op je bolg. Mooi hoor! Fleuri: van harte met je meisje's eerste verjaardag! Hier vanmorgen de prikjes gehad in plaats van met de controle bij 1 jaar omdat Guus toen koorts had. Hij gaf geen kik en speelde rustig verder met het houten staafje waar de KA mee in zijn mond had gekeken. Wat een bikkel Hier ook echt weer 1/2 tanden en 2 kiezen die tegelijk doorkomen. Hee rode billen en kin, maar verder vrolijk. We zijn helaas wel in de fase beland waarin hij driftig wordt als iets niet gaat zoals hij wil....ik was hem weer even vergeten maar ik weet het weer van de andere twee....
@Fleuri: Gefeliciteerd met de kleine meid! Fijne dag gewenst @Foeske: Balen zeg dat je zo in de weer bent geweest, dat sloopt je behoorlijk zou ik me zo voor kunnen stellen @Me2; Wat een kanjer is Guus! En driftig worden lijkt me ff lastig, Lars heeft hier wel dat ie gaat piepen als iets niet helemaal lukt, maar driftig kan ik het niet noemen.. Hij heeft zo'n vormenstoof, maar hij doet alle blokjes door de grote opening zeg maar, alleen valt die klep steeds vrij makkelijk dicht en als dat 2x gebeurt dan is het piepen en een beetje boos worden, ik vind het nog wel grappig, zo klein als dat ze zijn, dat ze boos worden als iets niet lukt haha
hoi meiden, ik ben weer bij...! Jojoki, hoe was het bij de ka? Musty, wat goed dat m-d ineens zoveel meer kan en doet zeg! Logisch dat hij daarop ook onrustig kan reageren, hij zal ineens een hoop nieuwe indrukken opdoen! Minime, het verplicht uit een beker moeten drinken al met 1 jaar vind ik absurd en heb het ook nog nooit meegemaakt op de kdvs waar ik gewerkt heb. Het is voor een 1jarige vaak nog veel te moeilijk om dit onder controle te krijgen en jullie als ouder hebben het recht om aan te geven dat jullie dit nog niet nodig vinden voor je kind. Wat betreft groente, dat is wel iets wat vaak maar tot 1 gebeurd. Ook omdat er op verticale groepen tot 14 kinderen mogen zijn. Vanaf 1630/1700 sta je als leidster vaak alleen en dan is het echt niet te doen om iedereen groente te geven. Liv eet ook vaak pas na 18 uur om dezelfde reden, maar dat is nu eenmaal niet anders. Overigens krijgt zij geen avondfles meer dus wat tijden betreft kom ik niet in de knoei, en dankzij het extra soepstengeltje rond 1630 op het kdv redt ze het prima. Slaapjes overdag: Hier twee keer per dag, ongeveer van 10-12 en 15-16 uur. Vaak in het weekend 1 lange slaap van 11-14, daarvoor en daarna gaan we vaak de hort op. Kletsen van kindjes: Meisjes zijn vaak wat eerder met taalontwikkeling. Liv zegt behoorlijk wat woordjes maar in lopen is ze bijvoorbeeld totaal niet geïnterreseerd. Vaak doen kleintjes óf het één, of het ander. Dus of lichamelijk snel en cognitief wat langzamer of andersom. Boterham s ochtend: Liv eet nu helemaal zelf. s morgens zet ik haar bij de salontafel met een fles melk en een bordje brood en dat werkt ze zelf naar binnen. Heerlijk, want zo heb ik zelf wat tijd over s morgens! Schema: 0700 boterham en fles melk of een bordje pap. 1000 sapje/koekje 1200 broodje (2) en beker karnemelk 1500 fruit en sapje 1800 groente en yoghurt met toegevoegde multivitamine Tussendoortjes: Liv is er niet zo dol op, voert alles (koekjes, ontbijtkoek, rozijntjes noem maar op) aan de hond . Bad: Liv gaat elke dag mee onder de douche. Vrijdags niet, dan is ze bij oma en die wil haar altijd graag in bad doen. Heel zelden thuis een badje, wat ze overigens héél leuk vind maar douchen is zoveel makkelijker voor ons Me2: Aii ja die dreumes-driftbuien, erg leuk. Liv probeert het ook wel maar helaas voor haar hebben manlief en ik er geen boodschap aan, nee is nee en papa en mama zijn de baas Wat sneu dat Guus zo'n last heeft van rode billen. Hoort er nu eenmaal bij met tanden maar leuk is anders. Demaco: Bij jullie alles goed Nikske: Hoe gaat het met jou en Naud? Heeft Naud nu omgang met je ex, zo ja, hoe is het voor jou om hem dan te moeten missen? Hier: Druk druk druk, lijkt wel of alles tegenzit (werk, rechtszaak, stiefkids+ex en gedoe met de gemeente omtrend onze tuin, de vorige bewoners hebben een deel gemeentetuin onrechtmatig bij de tuin getrokken wat wij niet wisten ten tijde van de koop) dit jaar maar ooit gaat de zon vast weer schijnen In de tussentijd geniet ik maar gewoon van mijn heerlijke meisje!
Help! Jesley eet heel slecht! De laatste 1.5 / 2 weken. Je kan beter zeggen, hij eet niet!! Leeft op melk en vla... Word er helemaal gek van! Wat moet ik hier nou mee?? Kan wel janken! Slaat meteen lepel of eten uit mn handen. Zelf eten doet hij ook niet, smijt alles op de grond. Hij word gewoon driftig! Met avondeten het ergst. Wat moet ik hier mee?? Kan m toch niet alleen maar flessen geven?
Me2 en Jorietje Bedankt voor de felicitaties. Echter was ze de 9de al jarig. Zie pagina 133 Ik zie nu pas dat mijn banner de indruk geeft dat het vandaag is...
fb... ik zou dan toch even het consultatieburo of huisarts raadplegen hoor. alleen melk en vla is toch niet goed??? Wil hij helemaal niks dan??? Crackers??? Pasta gewoon voor hem neer leggen? Boontjes, bloemkool, broccoli???? Zou er ook echt gek van worden hoor.... Meeting.... wanneer gaan we deze weer plannen???? Heb er wel weer zin in haha.... Valt me ook op dat er maar een paar meisjes zijn he, jongens zijn echt in de meerderheid he?
ja de meiden zijn in de minderheid, maar dat was in de zwangerschap al zo duidelijk, dwz, bij diegene die een geslachtsbepaling hadden laten doen. Ach ik zie het maar zo, dan heeft mijn meisje later extra veel keus met al die mannelijke leeftijdsgenootjes FB: Geen idee wat je ermee kunt, als hij het ook niet zelf wil doen. Ook geen brood/pap? Moeilijk hoor!
fb kun je op internet geen tips vinden... ik weet alleen dat je er geen strijd van moet maken. Een strijd om eten win je nooit. Niet aan dringen, gewoon aanbieden en wegzetten als hij het niet wilt. Verdomde moeilijjk want je wilt toch dat hij eet maar als hij honger heeft komt dat wel.... Pyamapapjes enzo eet hij die wel?
Even snel (ben film aan het kijken): Ja, meeting! Ik ben voor ! Ik vond het vorige keer erg gezellig! We zouden mei/juni toch doen?
Cvm: wij negeren driftbuien ook altijd...is er niets meer aan hihihihi Ik heb trouwens ook die app waar jij het over had gedownload. Jeetje wat een topkringen. Ben ook al 1,5 kilo kwijt. Fleuri: stom ja, ik dacht vanwege je bannen dat het vandaag was! Fb: inderdaad geen strijd maken. Geef hem waar hij wel zin in heeft. Hoop dat cb echte tips voor je heeft!
Eten: Alles uit zn fles wilt hij wel; dreumesmelk, pyamapapje, warme vla. En stukjes fruit wilt hij ook, potje niet! Brood tussen de middag, een paar hapjes, of bijna niks. Avondeten: drama!! Maakt niet uit; potje, prakkie, stukjes... 2 hapjes hooguit en dan word hij driftig, uit mn handen slaan, keihard nee schudden! Af en toe is niet erg, maar nu al dagen achtereen Hij heeft wel een kiesje wat doorkomt, maar ja, potje moet dan lukken toch... Hij heeft nu als avondeten aardbeien en vla op! En nog een speculaasje. Is het misschien verstandig om zn middagfles te laten vallen? Na zn brood?? Kan hij nog vol zitten??
@Fleuri: haha ik zal je toen ook vast wel gefeliciteerd hebben haha, maar dat kan ik allemaal niet bijhouden Volgens mij had je nog wat foto's gezet van je knappe meid (of ben ik nu in de war met een andere knappe meid haha) Doordat Me2 je feliciteerde keek ik naar je banner en dacht ja verrek er is er 1 jarig @FB: Lars heeft dat ook een keer een week gehad, alleen at hij wel tussen de middag een sneetje brood, maar s avonds geen warm eten, nou oké 2 of 3 happen en dan de lepel wegduwen en daarna de mond stijf dichthouden en hard nee schudden haha. Oorzaak bleek achteraf 2 doorkomende hoektanden te zijn. We hebben er geen strijd van gemaakt, eet ie niet dan eet ie niet. Hij sliep er s nachts gelukkig niet minder om, gewoon van 19.30-7.30u (ik was erg bang dat ie s nachts wakker zou worden van de honger...)
Omdat hij al zo slecht aankomt, of beter gezegd afvalt. Maak ik me er best druk om dat hij savonds niks eet! Vrijdag wegen... Dan kan ik kijken of hij wel aangekome is. Ik dacht hier ook aan tandjes/kiezen. Maar de vorige keren wilde hij dan juist zn fles niet! Ik wacht vrijdag even af
@FB: Lastig zeg! Ik maak me ook gelijk druk als Robin een keer niet wil eten. Maar als het al dagen achtereen is....hopelijk heeft het CB tips voor je. Maar waarschijnlijk gewoon kijken wat hij wel wil, en dan gaat het hopelijk vanzelf weer over.