April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Vandaag heeft ze de eerste keer gewone melk gekregen p het kdv omdat ze bv slecht drinkt daar.
    Nou de gewone melk dronk ze ook slecht. 30 cc maar terwijl ze het sap een tuitbekertje leeg drinkt (na het fruit).....
    Weet nu even niet wat ik zou doen?
    * toch gewoon bv laten aanbieden tot de voorraad op is.
    * gewone melk laten geven of ander melkprodukt, joghurt ofzo
    * gewoon sap bij de boterham.
    Als ik haar haal tussen 12 en 1, krijg ze thuis (live)bv voor het slapen gaan......

2. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    fb......welke kant en klare gebruik jij?

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    eten jullie kiddies trouwens gewoon alles met de pot mee????
    Hier eigenlijk wel, behalve natuurlijk als het te gekruid ofzo is.
    Vlees eet ze eigenlijk nauwelijks en lang niet alles......

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dreumesmelk van Nestle dacht ik, ga nu twijfelen! Haha
    Je moet wel kijken waar je het koopt.
    Bij AH 1,45 per pak en bij c1000 1,99 per pak! (1ltr)
    Andere supermarkten er tussenin.

Ook geef ik vaak pyamapapjes, van die kant en klare pakjes a 200/250 cc

Maar ja, jesley is heel tenger en komt heel weinig aan, dus voor hem kan t weinig kwaad.

Heb al paar x gewone melk geprobeerd, maar hij vind t niet lekker.
    Wil dreumesmelk sowieso blijven geven tot we terug zijn van vakantie.
    Hoef ik daar niet moeilijk te gaan doen met goeie melk zoeken!

5. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    door alle drukte van vandaag is het nog gewoon bv geworden haha

zal straks eens een foto in me mapje zetten.....

6. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    hij staat er

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Eten: Ja hier ook gewoon met de pot mee. Ook gekruid vindt hij lekker en heeft er geen last van.

Lopen: hier elk moment denk ik. Zet al af en toe los pasjes en loopt aan 1 handje. Hij is erg gefrustreerd op het
    moment, mijn andere twee liepen nu al en hij wordt zwaar dus hoop ook dat hij het snel doorkrijgt hahaha

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    goeiemorgen,

wat een heerlijk weer is het hier nu! Hopen dat het zo blijft!

Luckey, ik zou gewoon sap laten geven op het kdv, als ze bij jou drinkt rond 1230 is het toch prima?

Mikija: Wat een heerlijk meisje heb je! Ben je, als je de avondvoeding vervangt, helemaal gestopt met bv? Of krijgt Lisa 's morgens nog?

Me2: Heerlijk he, als ze meer willen dan ze kunnen...Hopelijk krijgt Guus het snel door :)

Hier alles goed, Liv is goed aan het opknappen van de antibiotica, ik heb mijn vrolijke lieverdje eindelijk terug.

9. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Eten, Jelte eet in principe ook alles mee maar wanneer het te gekruid is of bijv. pizza heb ik altijd nog reserve in de diepvries staan…

Me2, als hij al met 1 hand loopt zal het wel goed komen ;)

10. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    thnx...ben er ook retetrots op hahahaha
    nee ze krijgt nu al een paar weken alleen de avondvoeding nog, 's-morgens drinkt ze bekertje halfvolle melk

fijn dat Liv weer opknapt!!!!!

11. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ff een zwaai.

Ik lees met jullie mee hoor ;)

Reageren gaat steeds moeilijker worden.

Inmiddels naast het werk een training occ-b lopen en weer begonnen met de financieel administratieve opleiding.
    Tijd tekort dus.

Verder gaat het goed hier.. Ook met de liefde. Geen 'relatie' maar wel iets wat er op lijkt maar we geven het maar nog geen naam :p
    Is overigens nog altijd dezelfde man ;)

Ik had ff een vraagje.

Weten jullie toevallig of een kattenallergie met deze leeftijd al aangetoond kan worden?
    Vince gaat steeds meer hoesten (echte zeehondenhoest) en is vaak benauwd, vooral in de slaapkamer. Ook heeft hij 24-7 een loopneus. Behalve aan het eind van de opvangdag, dan is het loopneusje een beetje onder controle en bij zijn vader heeft hij geen loopneusje en hoest ook niet.
    Het begint echt zielig te worden, maar op de gok de kat weg doen wil ik ook niet. Het is overigens wel begonnen toen de kat er net was.
    Ik ga morgen de huisarts bellen en hoop maar dat een allergie al aan te tonen is dmv een test zodat we het zeker weten voor ik maatregelen neem.

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Demaco: Goed weer even wat van je te horen en wat fijn dat het zo goed gaat! Klinkt positief allemaal! Je leven zit in een positieve flow zo te horen:)
    Wat betreft de eventuele allergie: ik zou het niet weten, maar ik denk dat het wel al te testen is. Zou wel jammer zijn als de kat weg moet, maar ja, wat nodig is dat moet.
    Maar ik dacht trouwens dat je die kat (van je moeder toch?) toch alweer terug had gegeven? Of is dit een andere kat?

13. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Hij is tijdens de zwangerschap hier geweest en toen is hij idd terug gegaan.
    Maar nu is hij alweer ruim 2 maanden hier omdat mijn moeder hem echt weg wou doen.
    En nu gaat het met de kat erg goed hier (was de vorige keer wat schuw en greep Rebecca 1 keer vanuit het niets) en voelt zich supergoed thuis hier.
    Maar sindsdien hoest Vince en heeft hij een loopneusje. Het hoesten wordt steeds erger. Ook benauwdheid en op die momenten heeft hij rode bultjes op zijn gezicht.

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ja, dat klinkt toch als een allergische reactie. Ik zou inderdaad ook even langs de HA gaan. Verder alles goed met Vince?

15. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ja verder gaat alles prima :D

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Demaco... super om te horen dat je leven helemaal op de rit zit.
    Druk druk druk maar met allemaal positieve dingen!!!! Goed zo meid, het is je gegund.

Qua allergie zou ik idd evne langs de huisarts gaan.

Hier ook zoiets vreemds... overdag wel verkouden maar alleen het snachts hoesten enzo... echt zielig, houdt haar uit de slaap (en mij dus ook). Bedje staat al wat schuin...

Morgen babyschoentjes kijken.... heb al leuke gezien bij scapino maar die kreeg ik niet dicht, hoge wreef dus.
    Morgen even "echte" schoenenzaak in.
    Durlinger heeft op de site leuke oxxy schoentjes staan, even kijken hoe die opmeten.

Waar hebben jullie schoentjes gehaald????
    Wil nog geen echte echte schoentjes hebben (die haal ik pas als ze echt al een tijdje goed losloopt) maar wel een paar met een stevigere zool hebben, die slofjes van nu is ook maar stofzooltje... niet echt geschikto m buiten te lopen

17. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    @luckey...ik heb hier de babyproof van shoesme

18. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    @Luckey, voor mijn dochter heb ik schoentjes gehaald bij schuurman schoenen. Geen idee of jullie dat ook hebben maar is gewoon een winkel met de bekende merken. Rebecca had haar 1e schoentjes van Geox. Dit waren schoentjes van toen ze bijna ging lopen. Buigzame, flexibele zool maar wel leren zool, geen stof en ook dik genoeg om buiten te stappen.
    Vince heeft nu schoentjes van de Scapino. Stoffen zool met nopjes. Ga nu geen andere meer kopen want hij loopt nu los. Wacht nu tot hij een tijdje goed los loopt.

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Schoentjes: Ik heb een tijdje terug adidas schoenen gehaald, met harde zool en hoge bovenkant (jordans?)

Ik wilde eigenlijk weer schoenen met een rubberen zool, dus goed buigzaam.
    Maar in de winkel adviseerde ze om dit absoluut niet te doen.
    Jesley loopt namelijk veel op zn tenen, en als ik te lang wacht met harde zool, kan t zijn dat hij die niet meer aankan, en speciale schoenen moet via orthopeet?
    Schoenen met harde zool kregen we ook heel moeilijk aan.
    Met wat tips en trucs gaat t nu heel goed, en loopt ook niet meer op zn tenen als t balletdanser ;)

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier: Jesley ziekjes :( Vanmorgen al erg zeurig en hulerig. Echt niet gewend van hem. En ja daarna elk uur een spuitluier... :(
    Best zielig. Veel huilen en zeuren...!
    Hij slaapt nu! Hopelijk een goeie nacht zodat hij snel beter is!

Gister op kraambezoek geweest, baby had ook diarree, dus hopelijk geen virus!!??

Deel Deze Pagina