15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Op deze mooie zondagmiddag nu echt dit topic geopend. Kunnen we verhuizen van de zwangeren pagina!

De krampjes van Hidde zijn al minder door de infacol. Vannacht heeft hij verbazend goed geslapen, van 10:30 tot 3:00... Ik alleen niet, omdat ik rond 12:00 er zeker van was dat hij wakker zou worden, viel om 1:00 in slaap;)

Nu ligt hij lekker in de box te slapen, in zijn wiegje was hij klaarwakker, maar blijkbaar toch te moe om te spelen...

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ga mn best doen om ook af en toe wat te posten.

Hier is het kleine mannetje erg verkouden en veel last van krampjes. Dus best intensief mee bezig nu. Gelukkig is het een heerlijk mannetje!!

Zal even een foto spammen

3. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

#3 Babyliciouss, 11 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2012
    Na lief en leed gedeeld te hebben in het zwangerentopic, nu dus door naar het mamatopic, nadat gelukkig alle kindjes gezond ter wereld zijn gekomen!

Wat een mooi kereltje is Sep! Heerlijk die blik in zn oogjes!

Veel kindjes dus last van krampjes, ook X heeft er af en toe wel eens last van en ik gebruik dan rooibosthee. R heeft dit bijna 9 maanden aan een stuk gebruikt en heb me er altijd goed mee kunnen behelpen!

X is sinds woensdag over op 5 voedingen, maar ons veelvraatje lijkt steeds meer te willen. Niet qua voedingen maar wel per keer.. denk dat ik maandag toch maar weer terug ga bellen naar het CB om te vragen wat ze adviseren, of meer aanbieden of gedeeltelijk over op andere voeding.

4. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Dan zal ik ook nog even een fotootje spammen van ons binkie..

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    He meiden, ik ben er ook weer.
    Vandaag hebben we weer eens een rustig dagje. Zonder huilpartij tot nu toe. Gisteren was het toppunt. Lynn huilde van 14.00 tot 17.30.... Was helemaal gesloopt gisteravond.

We zijn dan vandaag ook weer terug gegaan naar 7 voedingen. En het lijkt dat ze nu weer tevreden is.
    Maar ik juich nog niet te vroeg hoor.....

Kunnen jullie eens aangeven hoeveel jullie kindje weegt en hoeveel voeding jullie nu geven.
    Onze Lynn weegt 3250gram en krijgt nu 7x80ml

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Janna drinkt nu 6x 120 ml, ze weegt rond de 4300gr. Vanaf woensdag ga ik weer gedeeltelijk aan de borst voeden, dus dan gaat ze weer zelf bepalen hoeveel ze wil :)

Refluxklachten lijken terug te komen; ze spuugt weer meer, kokhalst vaak, ruikt zuur uit haar mondje... Dus waarschijnlijk toch een allergie!

7. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hier geveld met een buikgriepje. Man heeft natuurlijk nergens last van en menneke maar heel minimaal.... T kost me flink moeite om bij te blijven drinken...

Kruikjes hebben we hier helemaal niet gebruikt, alleen de eerste nacht een mutsje op maar dat bleek al te warm. Onze slaapkamer is dan ook erg warm, de warmte uit de woonkamer stijgt er bijna meteen naar op.

Het lichtje, gefeliciteert! en sterkte met bijkomen ;)

Hier trouwens nog steeds om de 2 a 3 uur drinken, is dit bij meer kindjes zo? Ook denk ik dat we spruw hebben... gelukkig morgen een huisarts afspraak staan om te babbelen over anticonceptie, dan kan spruw er ook nog wel bij ;)

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik kon de fotootjes net niet zien, maar nu wel; prachtige kindjes!!

9. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Wat een prachtige kindjes!! Ik zal ook even een fotootje spammen :)

Bekijk bijlage 229666

En wat balen van de krampjes bij die kleine hummeltjes. Jasmijn begint er ook steeds meer last van te krijgen. Of het is eerder een huiluurtje. Verder is het nog steeds een schatje!
    Dit weekend veel bezoek gehad en tijdens het bezoek was ze heel rustig. Wanneer het bezoek weg was, begon ze met wat jengelen. Maar 's nachts slaapt ze nog steeds als een roosje.

We moeten haar ook nog steeds wakker maken voor een voeding. Overdag doen we om de 3 uur en 's nachts hebben we 2x 4 uur er tussen zitten. Maar als ze deze week goed is aangekomen wil ik misschien gaan overleggen of we niet beter op voeden op verzoek kunnen beginnen. Het is zo sneu om haar steeds te moeten wakker maken als ze geen honger heeft....

Zojuist zijn we heerlijk een rondje gaan wandelen. Even een frisse neus gehaald.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hi meiden,

Ik zal me ook eindelijk eens voorstellen:D
    Mijn naam is Gwenolyn, ik ben 31 jaar jong, ben getrouwd met een internationaal vrachtwagenchauffer en we hebben een dochter die op 6 maart 2 jaar is geworden. Haar naam is Joënna.

Op 22-02 na een zwangerschap van 39+4 zijn wij de trotse ouders geworden van een zoon Jaëlian. Hij woog 3850 en was 50 cm lang.
    Even in vogel vlucht mijn bevalling:

09.00 : Gestript bij de VK, daarna stad in gegaan, waar de krampen/weeën begonnen. Op de terugweg nog een collega tegen gekomen die tegen mij zei dat ze toch zo gek gedroomd had, dat ik die dag zou bevallen:D. Ik natuurlijk vertellen dat alles rustig was, en ondertussen niks laten merken
    13.00 : Dochter laten ophalen door mijn zwager
    15.30 : VK gebeld, nadat ik onder de douche stond werden de weeën erger ipv minder
    16.00 : Vliezen gebroken 4 cm. Wel wilden de VK naar het ZKH gaan, daar ze in 1x begon te twijfelen aan het geboorte gewicht. Ze dacht ipv een 7 ponder een dikke 8 ponder zo niet zwaarder
    16.30 : Aankomst ZKH
    17.57 : Jaëlian geboren met 2 persweeën
    21.00 : Weer thuis

Ik heb een goede zwangerschap gehad, alleen wel heel veel last van BI (had ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook, en toen lag ik met 20 weken al zowat plat omdat ik niks meer kon). Nu zat de pijn veel meer in mijn schaambeen en stuitje ipv SI gewrichten, waardoor ik een stuk mobieler was. Wel is mijn man op het einde thuis gebleven om voor mij en onze dochter te zorgen. Kon het gewoon niet meer.

Super fijne kraamweek gehad. BV perfect op gang gekomen, en Jaëlian hapten super goed aan en dronk ook goed.
    Helaas afgelopen week spruw gekregen, tepelkloven die niet wilden helen, en een beginnende borstontsteking. Ook wilden hij absoluut niet meer aanhappen:(.
    Na veel wikken en wegen besloten om te stoppen met BV (heb flink zitten te janken, wilden het zo graag, en het ging zo goed). Mijn man gaat morgen weer aan het werk, en dan ben ik de hele week alleen met onze peuterdochter.
    Ik heb helaas niet de tijd (en ook energie) om hem weer terug te krijgen aan de borst. Dochter is behoorlijk opstandig, en heeft ook haar aandacht nodig.

Nu dus over op KV (Friso comfort). Hij drinkt 7 flesjes van 100 cc op een dag.

Hierbij ook even een foto van onze trots met grote zus:

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Mopje: Hahahahah, dan heeft Hidde je goed gefopt vannacht door in 1x langer door te slapen:D

@ Madeliefke: Mooie foto!

@ Babyliciouss: Hoeveel geef jij per keer?
    Stoere vent!

@ Jacky78: Klinkt als een behoorlijke pittig dagje gisteren, zoveel huilen. Hoe doe jij dat met je peuterdochter?

@ Andreea85: Vermoeden ze KMA? of een andere allergie? Mijn docher heeft ook veel last gehad van reflux.

@ Syrae: Beterschap met je buikgriep!! Hopelijk ben je er snel vanaf.

@ Miepens: Wat een dotje *love smiley*

@ Hoeveelheid voeding en gewicht: Afgelopen woensdag was hij 3860 gr en krijgt 7x 100 cc per keer.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hmm, zie nu pas dat de foto een beetje wazig is:)

Wat een weertje vandaag!!! Heerlijk. Vanmiddag een tijdje de achterdeur open gehad, zodat Joënna lekker buiten kon spelen.

Tijdens het koken kwam ik erachter dat ik vergeten was melk te halen (aten andijvie stampot), dus even schoonzus gebeld of ik wat melk kon komen halen: Geen probleem.
    Draagdoek omgeknoopt, en Jaëlian erin gestopt, Joënna in de bolderkar en op naar mijn schoonzus.
    Mijn man liep mee met de hond (rottweilerteef genaamd Freggel). Tis maar 3 pleintjes verder, maar vond het ver genoeg om zo met een bolderkar te lopen.

Heerlijk even eruit om een frisse neus te halen!!

@ All: Vraagje: Hoesten jullie baby's ook? Jaëlian hoest nu al een paar dagen, soms is zijn ademhaling ook heel rochelent. Zou dat kwaad kunnen? (hoe onzeker kun je weer zijn met een tweede:))

13. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hidde krijgt nu ~7x 120 cc en weegt ~4000 gram. Maar aangezien de infacol werkt gaan we morgen weer een paar keer aan de borst! Hopelijk blijven de krampjes beperkt tot wat het nu is, even huilen 's avonds, maar bij mama weer blij;)

@gwenolyn: ik lees je berichtje terwijl ik al aan het typen ben! Welkom! Mooie namen hebben je kinderen!

@Jacky: vreselijk die huilbuien, had ze krampjes?

@miepens: spannend morgen of ze goed op gewicht is, het zal fijn zijn als ze weer bij jou mag drinken!

@Andrea: balen hoor, allergie... Ben je nu op "dieet"? En wat moet je allemaal laten?

@Baby: geef jij kv of bv? En de rooibosthee, voor jou of de kleine???

Het valt me op dat er veel van ons kolven! Om verschillende redenen, maar toch zitten we elke dag te "melken"... Welke kolven hebben jullie? Ik een ardo calypso, op aanraden van de vk.

@foto's: wat een schatjes allemaal... ik zie aan Hidde nu echt dat hij "ouder" is. Het pasgeborene is er af, al is hij natuurlijk nog wel heel klein voor zijn leeftijd, maar in zijn gezichtje lijkt hij wel ouder. Deze foto is van de week toen we samen in bad lagen!

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    #14 Andrea85, 11 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2012
    @Gwenolyn: ze vermoeden inderdaad kma, naast reflux heeft onze dochter ook wat verkoudheidsachtige klachten, arts dacht dat dat misschien ook een symptoom van een allergie is (ipv een verkoudheid). Mijn man heeft een aantal voedselallergien dus vandaar ook dat ze zo snel aan een allergie dachten.
    En het lijkt dus ook te kloppen, net spuugde ze weer 3 uur na de voeding en begon ook weer hard te huilen. En haar neusje zit ook weer verstopt sinds vandaag.

Heel begrijpelijk trouwens dat je gestopt bent met bv; ik heb geen peuter in huis en vond het al heel zwaar om vol te houden!

@Mopje: ik moet alles met melk, ei, soja en noten laten staan. Prima te doen, kwestie van goed de etiketten bekijken :)
    En ik heb een Medela Symphony gehuurd, hou hem waarschijnlijk nog een week en ga daarna - dan hoef ik niet meer 6x per dag te kolven - met mijn eigen enkele kolf aan de slag (Medela Swing).

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zie dat veel mensen hun kindjes wel meer te drinken geven dan 150 ml per kilo lichaamsgewicht. Janna krijgt ook wel meer op dan 120 ml, ze heeft een paar uur geleden 150 ml gehad en slaapt daar nu heerlijk op, dus ik ga die 120 ml eens los laten :)

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb begrepen dat je met bv meer mag geven dan de 150 ml per kilo. Aan de borst weet je ook niet wat ze drinken natuurlijk... En ik heb het gevoel dat Hidde heel wat aan de borst kan drinken (al spuugt hij dan ook veel weer uit!)

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Mopje: Dank je wel!
    Leuk dat Hidde morgen weer aan de borst gaat!! Ik hoop ook voor jullie dat de krampjes beperkt blijven.

Ik heb een avent handkolf. Ik vind hem persoonlijk erg fijn en makkelijk in gebruik (maar weet niet hoe dat is als je hem maanden intensief gebruikt).

Het pas geboren is er echt snel van af gegaan. Wel een prachtige foto zo in bad.

@ Andreea85: Ben je zelf op een KMA vrij dieët? *edit, lees al verder dat je inderdaad op dieët bent* Petje af!!!
    Ik kon dat bij mijn dochter niet meer opbrengen om op dieët te gaan. Ze is geboren met 36+6, maar had de reflexen van een baby die met 34 weken geboren was. De kraamweek was zeer intensief om haar aan de borst te krijgen (geen zuigreflexen meer, giga afgevallen, finger feeding zodat ze niet in het ZKH terecht kwam, kolven, kolven en nog meer kolven), maar uiteindelijk na 52 uur kraamzorg is het gelukt.
    Toch bleef ze onrustig, stink windjes, krampen, en hele bogen spoog ze. We hadden hele scene's van de excorsist, zulke bogen spoog ze over haar wieg heen. Maakten niks uit hoelang ik haar omhoog hield.
    Schoenen versleten naar de HA en KA, maar wilden geen medicatie geven. Zelf begonnen met Pepti te geven, daar mijn zusje KMA heeft gehad, en ik ook vol zit met allergieën.
    Na 2 maanden heb ik jankend de HAP gebeld (sliep maar 4 uur per 24 uur) dat er NU iets aan gedaan moest worden.
    Daar aangekomen was haar slokdarm al zeer geïriteerd door het maagzuur. Maagzuurremmers gekregen, en binnen 48 uur had ik een compleet ander kind.
    Daarna onder begeleiding van de KA de Pepti afgebouwd, en ze bleef het zo goed doen. Waarschijnlijk als ik meteen maagzuurremmers had gekregen had ik gewoon BV kunnen blijven geven. Ik baalden er flink van.

Tja, ik vind het voor mijn zoontje erg lullig, maar ik heb er inderdaad de tijd niet voor om hem weer terug aan de borst te krijgen.
    Bij mijn dochter alle tijd, maar die heb ik nu niet.

@ Hoeveelheid drinken: Voor zover ik weet mag je BV inderdaad onbeperkt geven. Als ze aan de borst liggen weet je ook niet hoeveel ze drinken.
    Wel heb ik het idee dat ze uit een fles meer drinken, daar dit een stuk makkelijker drinkt als uit de borst. Ze hebben veel minder zuigkracht nodig, waardoor ze zich makkelijker overdrinken (teveel in 1x).

18. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ben ook echt zo blij dat de KA ons serieus nam (de HA zei gewoon dat het normaal was voor baby's), en nu hebben we ook gemerkt dat ze echt een heel tevreden kindje kan zijn, dus er is iets aan te doen! Als dit niet zou werken, dan zouden we maagzuurremmers krijgen. Maar hopelijk weten we nu wat het is en kan ik het oplossen dmv dat dieet.

19. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @andrea, wat fijn dat dat dieet zo goed lijkt aan te slaan.
    @mopje, wat een dropke is Hidde!
    @gwenolyn, welkom. En nog gefeliciteerd! Ik herken je frustratie/teleurstelling dat de borstvoeding niet lukt. ik heb hier helaas ook hetzelfde probleem. Na een week zwaar emotioneel hieronder te zijn geweest, heb ik vandaag voor het eerst niet gehuild bij het woord borstvoeding.

Ik kolf nu 8 keer per dag. Er komt meestal iets tussen de 60 en 70 cc uit na ruim 10 minuten kolven met de medela symphony (gehuurd). Na de 10 minuten kolven zijn mijn borsten volgens mij leeg.
    Als ik haar deze voeding met de fles geef (ik merk dat ze met de difrax fles goed drinkt), drinkt ze ongeveer 80cc. Dus ze krijgt 1 flesvoeding op een dag en de rest moedermelk. Ik merk wel dat ze van de flesvoeding meer wil drinken dan van de MM, misschien omdat MM toch wat vetter is????
    In ieder geval zit ik nu gemiddeld op 530cc voeding op een dag (bij 7 voedingen), en Jasmijn weegt nu 3 kilo (hopelijk alweer ietsie meer :) ), dus ik zit ook ruim boven de 150ccxgewicht. Maar ze lijkt er geen last van te hebben. Toch wil ik het CB vragen of ik straks niet een nachtvoeding mag overslaan (of wachten totdat ze zichzelf meld). Ik moet haar echt wakkermaken voor die voeding, en dat vind ik nogal iets.

Vandaag heb ik jasmijn wel 1x aangelegd en laten drinken en dat wil ik morgen of overmorgen ook weer doen. ik vind het namelijk zo gezellig.

Tja, en wat kolf betreft. Ik wil nog even afwachten hoe dit gaat bevallen met kolven. Ik merk wel dat het vrij intensief is om eerst zelf te kolven en dan ook nog flesvoeding te geven. Het is net alsof mijn dag alleen maar uit voeden bestaat. Maar als ik besluit om te blijven kolven zal ik ook een kolf zelf aanschaffen (ik denk ook de medela dubbelkolf). Maar eerst eens even afwachten.

Morgen is ze trouwens 2 weken oud. Raar dat zo'n klein hummeltje in zo'n korte tijd er helemaal bij hoort!!

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ze werd net voor het eerst in bijna twee weken ineens weer gillend en spartelend wakker, nu wil ze alleen maar op mij liggen met haar speen (ze sabbelt als een bezetene). Hopelijk slaat mijn dieetmelk snel aan en is die oude melk net allergenen snel volledig uit haar systeem..

Deel Deze Pagina