Mini: effe hier hoor, niet iedereen hoeft te weten haha Sommige zijn iets té nieuwsgierig op fb! Ben nu 8,5 kg aangekomen. Bij Jesley zat ik nu op +13 kg. En aan t eind (38 wkn) op +19,5/20kg Dus als ik nu nog elke week 1kg aankom, tot 40 weken kom ik op ongv t zelfde uit, hihi Maar hoop minder!! En jij? Bij Robin en nu? En hebben jullie al een naam?
@Nikske: Kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent! Ik vind het knap dat Naud de deur nog open gekregen heeft. Was Robin niet gelukt hier, wij hebben een draaiknop aan de voordeur namelijk. @Vica: Joepie wat goed! Hopelijk weer lekker buiten zitten in de zomer dan! @FB: Ja ik ben nu ook wat minder gaan werken omdat ik veel last van harde buiken had. Deze week voor het eerst minder uren, dus even afwachten wat het effect is. Ik heb voor mijn gevoel al veel meer rust in ieder geval. Vanochtend hoefde ik pas om 11.15 uur te beginnen, dus ik kon lekker uitslapen Maandag en dinsdag ging ik eerder naar huis, en heb thuis ook even een uurtje op de bank geslapen voordat ik Robin van het kdv haalde. Ik ben nu trouwens 6kg aangekomen. Vorige keer rond deze termijn ongeveer net zoveel, maar ik vind wel dat het superhard gaat ineens! Ben er niet blij mee. Maar goed, hoort erbij, mn buik groeit de laatste weken gelukkig ook goed
Minime: gaat snel he! Ik zit al op 30 weken. Gister telefonische intake gehad met kraamzorg. Toen adviseerde ze mij om met 36 weken al matje op t matras te leggen. Denk oei das al over 5,5 week! Slik! Komt dichtbij! Ik sta elke keer weken stil met mn gewicht, en dan binnen 1a2 wkn komt ik iets van 3 kg aan
Het gekke is, de broeken die ik met jesley paste tot eind vd zwangerschap gaat nu al echt strak zitten bij mn buik Te klein eigenlijk...
Oeh leuk al die zwangerenpraat Her is alweer zo lang geleden en je vergeet zoveel Maar netjes hoor dat gewicht erbij, volgens.mij zat ik met 30 weken al op 18 kilo ofzo hahaha. En nog steeds niet alles eraf van de 30 die er totaal.bij waren gekomen (nog 13 kilo teveel bedenk ik me nu terwijl ik net een berg chips op heb...)
Cvm: ik was na 9 mnd al mn kg's kwijt... Daarna toch weer 4kg aangekomen... Na mn zwangerschap wil ik terug naar mn oude gewicht voordat ik de schildklierziekte kreeg... Dus mn zwangerschaps kg's + 11 kg extra pfoe Gelukkig gaat vriend ook meedoen en willen we rustig afvallen en de tijd ervoor nemen Hopelijk lukt het!
@FB: Ik ben een paar kg lichter begonnen dan voordat ik zwanger werd van Robin. Maar qua bijkomen zit ik ongeveer gelijk met toen ik zwanger was van Robin. Alleen de broeken die ik toen aanhad, zitten nu echt best heel los (bij mn benen/kont) omdat ik toen over het geheel iets dikker was. In totaal was ik 15/16 kg aangekomen bij Robin, en ik verwacht deze keer weer zoiets. Ik had gehoopt op minder, maar goed, dan moet ik minder snoepen.....en dat is moeilijk En jaaaa we hebben al een naam Jullie ook al een tijdje toch? De meisjesnaam hadden we al toen ik net 5/6 weken zwanger was geloof ik. Jongensnaam zijn we nooit uitgekomen, dus mocht het per ongeluk toch een jongetje zijn, dan moeten dan nog even heel snel iets bedenken Dus ook weer bijna tijd voor de klossen onder je bed? Voor mijn gevoel gaat deze zwangerschap echt veel sneller dan de eerste! Het is alweer aftellen tot mn verlof (vorige week begon ik ook met aftellen toen ik nog 10 weken moest) @CVM: 30kg? Wow dat is best veel inderdaad! Maar ook veel vocht dan ofzo? Ik was de eerste 10kg na de bevalling zo kwijt (toen ik uit het ziekenhuis kwam). De laatste 5kg duurden iets langer. Bij 9 maanden na de bevalling was ik ongeveer weer op mn oude gewicht en daarna is er nog zo'n 3kg extra afgegaan. En toen werd ik weer zwanger....en inmiddels dus alweer hard op weg...
Ik snoep echt elke dag veel te veel Vandaag frietjes gehad (met sla/rauwkost erbij!, daarna yoghurt met cruesli, dropjes/snoepjes, Kinder Pingui (ken je die? - superlekker!!!). En vandaag overdag al 2 grote eierkoeken met rozijnen, en 1 mini kitkat en 1 mini Twix. En dat is dan een 'goede' dag.....soms dus nog meer. Minder eigenlijk nooit
Ik snoep ook best veel hoor! Zal maar niet zeggen wat ik vandaag op heb, of toch wel... Mijn slechte dag: *schaam* Bordje pap (al jaren niet op, had ik ineens trek in) Roze koek 2 bruine boterhammen met kaas en pindakaas Bakje optimel kwark Patatjes, groenteburger, sperzibonen Kitkat 2x grote (nu de 2e) Mergpijp 2 Speculaasjes Meuslireep Oepss Wel eet ik de laatste weken bijna elke avond wel gezond, op vandaag na. En veel fruit Omdat ik anders constant harde buiken heb door rommelende darmen. Merk wel dat ik dan minder snoep ook savonds Maar ja vanmiddag berg koeken en snoep ingeslagen Had ik niet moeten doe
Mini: wij hebben de naam ook al ja! Ben er zo blij mee! Weer hadden we m heel snel. De 2e naam die ik noemde zei vriend: jaaa leuk!! Jongensnaam hebben wij ook niet. Kon ook geen leuke verzinnen toen we nog niet wisten wat het was
Hihi nog even geduld sorry! Ben wel 3,5 week geleden voor t eerst tante geworden! Ook erg leuk! 1 dag na Jes zn verjaardag geboren
Ga nu echt even douchen hoor! En dan in bed tv kijken... Wilde er eigenlijk al in liggen... Nog ff een vraagje? Slapen jullie kindjes nog smiddags? En hoe lang dan? En hoelaat savonds tot de ochtend? Jes zn ritme is een beetje door de war... Dus beetje aan t testen nu wat t beste werkt!
hihi FB, lekker hoor! Wat ik al zei, vandaag had ik een redelijk 'goede' dag, dus ik kan er ook wat van hoor. Het is dat we nu geen chips of ijs in huis hebben, anders had ik dat ook vast nog genomen Ik merk wel dat ik de laatste week minder kan eten, omdat mn buik dan gelijk echt vol is! Dat is misschien wel een beetje mn redding voorlopig (alhoewel het me er soms ook niet van weerhoudt...) @Naam: Ik ben ook heel benieuwd naar jullie naam FB! Misschien hebben we wel dezelfde hihi (zou wel heel toevallig zijn). Wij hebben twee lettergrepen. Meer durf ik er niet over te zeggen, stel je voor dat iemand het raadt @Slapen: Robin slaapt 's middags nog, en heeft hij ook wel echt nodig. De laatste tijd gaat hij meestal rond 12.00 uur slapen. Dan zorg ik dat hij al wat melk heeft gehad, en eventueel een boterham (maar die eet hij meestal pas na zn slaapje). Hij slaapt dan gemiddeld nog wel 2 uur. En dan 's avonds weer om 20.00 uur naar bed (tot 7.30 uur ongeveer).
Was idd heel.veel.vocht, liv woog maar drie kilo en.placenta was klein en vruchtwater op. Kwam de laatste weken 2 kilo per week aan en je kon mijn benen helemaal indrukken van het vocht. Ook tintelende handen.enz doordat t vocht zenuwen beknelde. Dus na de bevalling was t vocht wel vrij snel weg een kilo of 10, maar verder ging er 0,0 af de maanden dat ik bv gaf. Raar want ik.lette wel redelijk op mn eten. Na stoppen met bv is er nog zo'n 5 kilo afgegaan vanzelf maar voor de laatste 13 zal ik toch echt een t werk.moeten...plus nog 5 die ik voor.mn zwangerschap was aangekomen in de fijne eerste.maanden van onze relatie Moet dus nodig 20 kilo afvallen maar ik krijg de motivatie maar niet te pakken. Steeds wel weer excuses om het van mezelf.niet vol.te hoeven.houden
Naam: denk niet dat we dezelfde naam hebben, als ik naar Robin en Jes kijk... Maar je weet maar nooit! Hihi Wij ook 2 lettergrepen Bij ons past hij ook goed bij jes zn naam, vinden wij hihi
Jesley gaat savonds rond 20:00 naar bed, maar valt de laatste tijd vaak pas rond 22uur in slaap. Ligt wel gewoon heel rustig te liggen en beetje te praten... Dan word hij sochtends rond 9 uur wakker (lekker hoor) Smiddags rond 14:00/14:30 gaat hij weer slapen Ongv 2 (soms 3uur) Slaapt best veel dus, maar vind t zo zielig dan het savonds zo lang duurt voordat hij slaapt! Maar als ik m smiddags wakker houd (houd hij makkelijk vol) Dan is hij snachts 2/3 uur lang klaar wakker!! Lief liggen en babbelen, zingen , spelen met knuffels. Maar ja ook niet de bedoeling.... Lastig!! Jaa moet nog steeds douchen!! Haha
als hij slaapt van 14.30-16.30 is het best logisch dat hij om 20.00uur nog niet moe is.. kun je hem er niet eerder in leggen naud slaapt van 12.00-14.00/14.30 , dan gaat hij rond 20.00 weer naar bed en speelt dan tot 20.30 slaapt vervolgens tot 7.00
Zover als ik weet valt Robin ongeveer gelijk in slaap als ik hem 's avonds in bed leg. Soms hoor ik hem nog tegen zn knuffels praten, maar dat is maar een paar minuten. Laatst vond ik een boekje van Nijntje in zn bed, had hij zelf van de commode gepakt, dus hij had nog even 'gelezen' voor het slapen gaan haha @FB: Ik zou ook proberen hem wat eerder te laten slapen 's middags. Rond het middaguur inderdaad. Dan is hij rond 14.00 uur weer wakker en dan is hij vast wel weer moe om 20.00 uur.