@Nikske, beterschap met Naud! @MiniMe, fijn dat Robin weer lekker terug is. @Titania, oh wat leuk zeg! Ik verbaas mij echt als ik zie hoeveel jullie al met de kleintjes kunnen. Met Vince is dat totaal anders. Hij leeft in zijn eigen wereldje, kan niet te lang zijn aandacht erbij houden als ik wat met hem doe. Als ik tegen hem praat kijkt hij me aan maar het lijkt lang niet altijd goed door te komen. Praten gaat nu wel wat harder, maar meestal nog losse woordjes die voor anderen vaak nog niet eens verstaanbaar zijn. Behalve als hij iets niet wilt.. Dan zegt hij Nee en dan het woord wat hij niet wilt. Bijv. Nee dinken. Spelen doet hij eigenlijk niet echt. Fantasie heeft hij nauwelijks. Hij legt al zijn speelgoedjes in een rij voor of naast elkaar of stapelt het op. Zijn autotjes wilt hij nog wel eens een klein beetje mee rijden, maar ook dat alleen op eigen plek. Ik maak mij hier wel zorgen om en ben blij als ik weer naar het cb kan.
@Niske: Hoe gaat het nu met Naud? @Hier: Lars is nog steeds erg hangerig en bankzitterig. Maar er zit wat vooruitgang in zo lijkt het, hij heeft trek in eierkoek! Geen idee hoe gezond die dingen zijn, maar beter een eierkoek eten dan helemaal niks denk ik dan maar... Nu is alleen de vraag of het erin blijft, altijd spannend om hem s middags uit bed te halen
Mini: wat heerlijk dat Robin weer thuis is Mijn vriend gaat vooruit, het zicht veraf is verbeterd maar hij kan dichtbij nog steeds niet lezen.. Hij moet nog 3 weken wachten om te kijken of het zicht dan volledig hersteld is.. En in totaal nog 3maanden zalven&druppelen Titania: Wat een goed idee om dat van pita broodjes te maken, die heb ik nog in huis dus kan ik morgen misschien ook met Naud doen Vica: Bied je wel genoeg nieuwe en uitdagende activiteiten aan Vince aan?? Naud heeft ook niet altijd evenland zijn concentratie bij maar ik probeer het wel gewoon steeds.. We doen sowieso elke dag 1 creatieve (kleien, kleuren, soms uitgebreider) en een leerzame activiteit (puzzelen, lezen, kleuren/tellen van blokjes, etc..) Als je zelf het idee hebt dat je genoeg aanbiedt maar hij toch niet actief reageert of echt in zijn eigen wereldje blijft zou ik het gewoon eens overleggen met CB, zeker omdat jij nu zelf ook bepaalde testen krijgt.. Het hoeft natuurlijk helemaal niets vreemds te zijn, maar voor je eigen geruststelling kun je het altijd overleggen!! Naud: Hij is de nacht goed doorgekomen en toen hij wakker werd vroeg hij meteen zelf om drinken dus ik zei volmondig JAAAA haha.. Helaas kwam hij even later wel naar me toe "mama, naud nat" en toen zag ik een spoor diarree achter hem aan op de grond dus dat loopt nog flink weg Verder is hij nog extreem moe en hangerig, en sinds de opname zegt hij heel vaak eng/bang.. Dus ik denk dat het behoorlijk wat indruk gemaakt heeft (hij snapt nu natuurlijk heel veel).. Maar ik ben allang blij dat hij drinkt!! Ben dit weekend alleen thuis met hem (Roel is weg met vrienden) dus ik doe lekker rustig aan en dan duim ik heel hard dat hij maandag weer opgeknapt is als ik moet werken
Welke schoenmaat hebben jullie kids... hier loopt alina al hele winter met maat 21 en had het idee dat ze vooraan zat dus gisreren naar de stad en meten en overal komt uit dat ze maat 21 /nodig heeft... Vansaag dus scetchers met lichjtes gekocht maat 21... vallen wel groter maar goed... Had ook al ballerina willen kopen maar wacht daar toch maar even mee.....
@Nikske, fijn dat hij gedronken heeft. Hopelijk knapt hij dit weekend een beetje op. Ik bied ze heel veel dingen aan, maar hij heeft er gewoon geen intresse voor. Wel voor muziek. Hij danst zich een ongeluk elke dag haha. Maar vanmiddag een hele hoop kleurtjes neergelegd en papier en kleurboeken enzo. Hij heeft heerlijk zitten spelen op zijn manier. Hij is zeker een uur bezig geweest met alle potloden in bepaalde patronen te leggen en steeds weer te veranderen. @Schoenmaat, Vince heeft al een tijdje 20 en dat past nog heeel erg goed.
Vica.... je kunt niet meer als navragen op het cb als je weer daar bent. Hier danst alina ook veel en speelt ze ook wel met dingen maar nooit echt lang.... Moet ook eerlijk erbij zeggen dat ik niet elke dag tijd heb om te gaan kleien (heeft ze nog niet eens) of kleuren of spelletje of zo... Ben natuurlijk wel met haar bezig maar meer dat ik op de grond erbij zit of op de bank hang en zij turnt over mijn benen heen....
Liv heeft al sinds september schoenen maar 22 aan maar die vallen als 21, vrijdag voetjes laten opmeten en ze heeft nu maat 22 (ruime.cm.groeiruimte.met 22) maar helaas noet geslaagd voor schoentjes. Van alles geprobeerd ook.geox en ecco maar haar voetjes zijn zo.smal en dun dat niets aansluit. A.s vrijdag met schoonmams op schoenenjacht voor Liv, ze.krijgt ze van haar voor de bday. Hopelijk dan meer succes!!!
Robin heeft maat 21. Hij heeft ook Adidasjes voor de lente/zomer in maat 22, maar die zijn nog te ruim. GIsteren nog geprobeerd, maar hij doet ze zo uit. @Vica: Ieder kind heeft toch andere interesses? Robin vindt puzzels, boekjes, kleuren/verven etc wel heel leuk, maar dansen doet hij bv niet. Je kan het aankaarten bij het CB maar ik denk dat je gewoon moet blijven aanbieden en hij kiest toch wel wat hij zelf leuk vindt. Als hij het leuker vindt om de stiften op een rijtje te leggen ipv ermee te kleuren, ook prima toch
@schoenmaat.... md heeft 25 & 24.... zoveel schelen de beentjes en voetjes dus zal zo recente foto toevoegen (moet t bij houden van de therapeut ook voor hun), nog steeds niets van t sofia gehoord terwijl ze hier in t ziekenhuis er spoed van hebben gemaakt en de papieren echt weg zijn @ spelen.... elk kind heeft andere intresses... hier speelt ie t liefst met autotjes of de speelkeuken, hij is wild van potten en pannen lepels ect...of hele rollenspellen met zn garage en auto'tjes.... kleuren vind ie niets aan, ja om met de kleurtjes zelf maf te doen, kleien ook niet echt... ik ga me er niet druk om maken, bied alles gewoon aan en hij maakt de keus, uiteindelijk kunnen ze toch allemaal t zelfde @nikske.... wat fijn dat ie weer drinkt! zou t wel even in de gaten houden, want ze hebben hier liever dat ze spugen dan diarree, dat schijnt vele malen meer vocht te ontrekken van je lichaam @cvm.... schoenenjacht eeks! *zweet breekt uit bij gedachte* 1ste foto breedte verschil zie je niet zo goed door licht val, maar na metingen scheelt t zeker 1 tot zelfs 2 cm scheelt ook een dikke schoenmaat voetje rechts is veel voller en groter 2e foto voetjes op 90 graden stand
speelkeuken is hier ook echt favoriet, hij verteld dan wat hij kookt en gaat het uitdelen aan iedereen, zo grappig.. ook echt koken blijft hij interessant vinden, Wij zeggenal vandaf zijn baby tijd dat het een chef kok word haha musty: wow wat een flinke schoenmaat al zeg.. ik blijf me wel iedere keer verbazen over jullie ziekenhuis avonturen, waarom zit er nou nooit eens schot in de zaak
oh trouwens naud begint weer praatjes te krijgen, we waren gisteravond even bij mijn ouders omdat mijn broertje op ski vakantie vertrok.. geef ik naud een waarschuwing zegt hij opeens "mammie naud ziek" haha alsof hij nu vrijspraak zou krijgen van alles
lol nikske, de slimmerik t is in de hele zorg een steeds grotere zooitje als ik hoor hoe het mett dinnetjes doorverwijzing voor ivf umc is gegaan....
zo hehe effe op de pc, via telefoon reageren is rampzalig hier hebben ze kinder dolce gusto koffie apparaat, iedereen die passeerd krijgt direct : koffie? LOL
Hoi hoi, Fijn dat Naud weer praatjes krijgt! Is de diarree ook al minder? MD: idd een groot verschil zeg, frustrerend dat het zolang moet duren voor de zorg opgepakt word. Zo lekker shoppen, oa primark en prijzencircus. Heb al sinds de geboorte van Liv amper kleding kunnen kopen voor mezelf.en loop zelfs nog in.voedingsshirts omdat ik zo weinig passende kleding heb. Maar nu wat geld kunnen reserveren en dat ga ik vanmiddag heerlijk uitgeven!!! Heb de rest vd foto's van de shoot, moet er echt nog 1 spammen hoor...
CVM: Mooie foto's weer.. Goed geslaagd voor jezelf?? Voedingsshirts 2 jaar na je bevalling kan inderdaad echt niet mer, dan verdien je het dubbel en dwars om jezelf eens te verwennen Hier: Pff vanmiddag in de pauze even genoten van het zonnetje in de stad maar ik kwam terug met 2 broekjes, 3 shirtjes en een blouse voor Naud.. Haha wat is dat toch?! Ik dacht dat dat alleen in het begin zou zijn?!
Nikske: nou dat blijft! Haha Ik blijf shoppen voor jes en baby! Van t weekend weer een keer voor mezelf geshopt Schoenen, 3shirts en 2 soort colbertjes