Nikske: ik heb Jesley nog nooiit op hoeven halen gelukkig! (Ja toen hij stuk jonger was 11/12 mnd) Ik denk als ik daar eenmaal aan begin dat hij nooit meer gaat slapen ergens anders. Mn ouders zijn alleen wat langer bezig eer dat hij slaapt. En ik zit niet echt op mn gemak... Dus meestal nemen we m maar mee
@FB: Ik zal hem ook wel heel erg missen hoor, die dagen dat ik in het ziekenhuis lig. En ik ben benieuwd hoe het daarna gaat als ik thuis ben. Ik moet natuurlijk herstellen van de keizersnee, dus vraag me af of Robin het gaat snappen dat ik wat voorzichtiger moet zijn en hem niet kan tillen (doe ik nu ook al nauwelijks). Maar ik ga proberen hem er zoveel mogelijk bij te betrekken en ook gewoon genoeg aandacht te geven, zodat hij hopelijk niet te jaloers wordt.
Ja vervelend is dat van keizersnede he Lijkt me ook erg moeilijk... Ben ook erg benieuwd hoe Jesley reageert
Ik heb er nog wel eens aan gedacht om het toch zelf te proberen, een natuurlijke bevalling. Maar dat durf ik toch niet aan. Daarnaast wil ik echt niet dat het zo gaat als de vorige keer (spoed spoed spoed), dus dan liever zo. En als ik na 4 dagen weer thuis kom, kan ik toch het meeste alweer zelf, dus komt wel goed denk ik. En dan heb ik ook nog kraamhulp en mn man natuurlijk
Hier mogen ze tegenwoordig 2 dgn na keizersnede al naar huis... Snel hè?! Te snel denk ik... En ik snap je keuze! Je weet wat er gaat gebeuren en geen onnodige spoed stress... Ik hoop t hier te kunnen voorkomen! Bij jesley smeekte ik op t einde naar keizersnede, was op! Maar heb nu ook tegen mn vriend gezegd als ik dat weer vraag dat hij me moet omlullen zodat ik t toch weer volhoud! Voor jesley en baby (en mezelf) is snel herstel beter!
Ik mocht na 3 dagen naar huis, maar Robin moest nog een dagje langer blijven, dus uiteindelijk na 4 dagen naar huis gegaan. 2 dagen is wel erg snel inderdaad! Ik hoop dat ik 3 dagen mag blijven, dan heb ik in ieder geval die eerste dagen echt rust om wat te herstellen. Bij jou gaat het vast beter dan de vorige keer! You can do it!
Vind 2 daqen echt wel te kort na een ks. Ik hoop echt nooit meer op een ks. Fee lag in stuit dus was een geplande. Snel herstel dus maar mijn jongens zijn normaal geboren en dat is toch echt zoveel relaxter....Overigens zou ik nooit het risico nemen als een ks veiliger was voor mijn kind. Maar hier mag het alleen normaal bevallen na een ks op voorwaarde dat het litteken dik genoeg is, de baby goed ligt en je niet overtijd gaat want je mag niet worden ingeleid. Gelukkig heb ik de 40 weken nooit gehaald maar dat je weet natuurlijk nooit... Bij no2 was JP wel jaloers op een gegeven moment. Heb ik niet kunnen voorkomen. Is gewoon karakter. Bij no3 geen van tweeën jaloers geweest. Hoop ik nu ook op, alhoewel ik natuurlijk niet weet hoe Guus gaat reageren. De andere twee hebben in ieder geval veel zin in de kost van hun zusje. Wij lieten de baby ene cadeau voor de andere(n) meenemen, Dat hielp de laatste keer erg goed. De wensen lijst is ditmaal zelfs al aangegeven hahahaha
Herstel na bevalling: Ik hoop dat jullie allemaal snel mogen herstellen meiden!! Ik zelf zou een keizersnede zo weer overdoen wat betreft herstellen, op zaterdagavond keizersnede, op zondagochtend stond ik Naud al in bad te doen en op dinsdag gingen we naar huis.. Maar een natuurlijke bevalling is zoveel mooier, meteen je mooie baby op je borst, en niet je baby weg naar de afdeling en jij op de recover kamer.. Me2: haha geweldig dat hun wensenlijkst al klaar ligt!! de 2 oudste gaan het nu natuurlijk nog veel bewuster meemaken dan in 2011, mooi hoor Oeeehh dan begint het hier toch weer te kriebelen Balen dat vriendlief echt nooit meer een tweede wil
Ik vind het trouwens wel echt grappig dat we in 2011 bijna allemaal jongetjes gekregen hebben en jullie nu allemaal meisjes krijgen
@Me2: Robin krijgt sowieso ook een cadeau(tje) als de baby geboren is. En waarschijnlijk ook van het kraambezoek wel.... En jij alweer 25 weken! Gaat ook snel zeg! Gaat alles goed tot nu toe? @Nikske: Ik vond het herstel ook reuze meevallen, vandaar dat ik er deze keer ook voor kies. Maar het is maar afwachten hoe het nu gaat, zeker nu ik al een peuter heb die ook aandacht wil. Maar nooit meer een tweede??? Vorig jaar zouden jullie nog voor een tweede gaan. Waarom is hij nu ineens zo veranderd van gedachten?
Hij is zo van gedachten veranderd na onze Time-out.. Hij heeft toen besloten echt geen tweede meer te willen want hij is ervan overtuigd dat het zware babyjaar (aangezien Naud geen enkele nacht doorsliep etc) zwaar heeft meegewogen in onze relatie dip
Nikske: zeg nooit, nooit... Mijn vriend was er ook van overtuigd dat hij het er bij 1 wilde laten. Ik was hier echt verdrietig van en kon t niet accepteren. Ik heb t toen laten rusten en langzaam maar beetje begon HIJ er steeds vaker over... De reden van jou vriend is natuurlijk wel anders... Maar joh misdchien als Naud weer ietsje ouder is? Kan je t zelf wel accepteren?
Nee ik kan het niet goed accepteren, ik zie mezelf niet als moeder van 1 kindje.. Maar goed ik kan hem niet dwingen.. Wel zegt hij als het gebeurd dan gebeurd het maar hij wil er AB-SO-LUUT niet meer voor naar het ziekenhuis (ik gebruik geen anticonceptie al meer dan 1jaar) terwijl ik er opzich de hele MMM weer voor over zou hebben
Nikske: ja lastig hoor... Ik zie je ook wel als moeder van een 'groot' gezin! Nou misschien gebeurd er een klein wonder en word je spontaan zwanger ik gun het je! En duim voor je..
Maar als jij al een jaar niet aan de anticonceptie bent, vraag ik me af hoe zeer hij het echt niet wil Hij weet dat je dus ook zomaar zwanger kunt worden (ook al gaat dat bij jullie misschien wat lastiger). Waarom zat je ook alweer in de MMM? Misschien kost het even tijd voor hem om er weer voor te gaan, maar ik zie ook nog wel een kindje bij jou. Jullie weten nu wat je kan verwachten het eerste jaar (en misschien gaat het juist wel veel gemakkelijker), dus wie weet draait hij nog bij tzt. Je bent nog hartstikke jong, dus dat scheelt
Mini: wat voor kadootje gaan jullie geven aan Robin dan? Ik heb daar eerlijk gezegd niet eens aan gedacht! Oeps... Ja ik heb hem een ballon beloofd , zo 1 met gas erin uit t ziekenhuis. Dus dat is eigenlijk ook al een kado
Mijn moeder is trouwens een kraamkadomand aan t maken. Elke dag een kado voor baby en elke dag 1 voor Jesley, Ook erg leuk!
Ja grappig he dat de meisjes nu de overhand hebben en in 2011 de jongens. Lijkt me lastig als je niet beide dezelfde kinderwens hebt. Ik denk wel dat je het alle twee echt moet willen want wat je vriend zegt is wel in veel gevallen waarheid. Het eerste jaar met je nieuwe kind is voor een relatie heeeeel hard aanpoten. Ook wij hebben dat gemerkt, hoe mega stabiel wij doorgaans ook zijn. Mini: ja alles goed tot nu toe. Voel me prima, slaap goed, maw geniet weer met volle teugen maar realiseer me ook dat dit echt de laatste is want wordt allemaal wel druk nu....