April mama's 2011 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door cvm1985, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Musty: mee eens. Pushen heeft geen zin en beloningen hebben hier nooit gewerkt. Waren vd een op de andere dag zindelijk rond 2,5. Guus nu lekker bezig maar zit niet op z'n huid teveel veranderingen op het moment sowieso.

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @musty: bedankt voor je reactie. Maakt me toch weer wat geruster. Ik weet dat pushen geen zin heeft, maar toch denk je dan: goh het wordt wel tijd dat ik me er eens mee bezig ga houden. Ik wil hem wel proberen te stimuleren, maar als hij niet wil, dan moet ik maar gewoon geduld hebben. Ik merk wel dat hij het heel interessant vindt, dus wie weet komt het binnenkort spontaan.
    Hij is nog niet eens 2.5 natuurlijk dus in principe nog tijd genoeg.

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ja het zal per kind verschillen maar bij de vijf oudere neefjes en nichtjes van Liv kwam het nooit vanzelf, die wilde echt niet tot ze 3.5 waren en alsnog met veel pushen zindelijk gemaakt moesten worden. Dus wilde ik dat niet afwachten en bleek dat Liv het na 1 dag licht pushen al doorhad, gelukkig anders was ik er na een paar dagen ook mee gestopt (als ze er nog niet aan toe was geweest)
    Stiefzoon is 9 en is nooit gepushd en nog niet goed zindelijk, dus niet bij elk kind komt er een moment waarop ze vanzelf willen/kunnen. Al heeft het bij hem ongetwijfeld andere oorzaken ;)

Wat betreft nachten, dat verbaasd me ook hoor, ik had wel verwacht dat dat nog even zou duren omdat het tot 5 jaar inderdaad heel normaal is als ze dan niet zindelijk zijn. Mazzeltje dus :)

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier waren ze de nachten ook meteen droog.

Als kinderen (vaak jongens) na hun 7de nog bedplassen is er vaak een lichamelijke of geestelijke oorzaak (stress). Plaswekker zou kunnen helpen.

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ja er isook zeker wel een oorzak, lichamelijk isuitgesloten door de uroloog dus vermoedelijk psychisch, er ligt al heel lang een indicatie voor zowel een plaswekker als kinderpsycholoog maar mijn mans ex vind dat niet nodig. Inmiddels is bureau jeugdzorg ermee bezig maar de wachtlijsten zijn enorm.

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Cvm: kan je toch niet begrijpen hè dat ze niet mee werkt?
    Je wilt toch t beste voor je kind?!
    Of ontkent ze het probleem?

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    De ene keer ontkent ze dat hij in bed plast, de andere keer erkent ze het maar geeft ze aan het niet zo'n probleem te vinden, want ooit zal het vanzelf wel stoppen. Overigens zijn er nog meer problemen zoals overvloedig aandacht vragen en nog een hele lijst waar ik niet over uit wil wijden, het hele circus is natuurlijk niet in gang gezet enkel vanwege bedplassen.

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @zindelijk: hier ook niet mee bezig, er staat wel een potje in de kamer, vorige week zei hij dat hij er op wilde plassen, dus hem er opgezet, maar hij liep er steeds vanaf en plassen ho maar, dus hij vindt het nog wel even best zo en ik ook. Begreep de vorige keer op t bureau dat jongetjes vaak tussen de 2,5 en 3 jaar beginnen met zindelijk worden.. En 2,5 is tie volgende week, dus we zullen zien hoe ver we over n half jaar zijn ;) Ik maak me er niet druk om, t komt wel een keer.. Paar weken geleden dacht ik er anders over en wilde ik er actief mee bezig gaan zijn, maar ik geloof dat t bij Lars nog geen zin heeft

@middagslaapje: slapen jullie kids nog s middags? Lars heeft nu al 3 middagen niet geslapen en ik betwijfel of hij vanmiddag wel gaat slapen, hij is erg druk aan t kletsen en spelen in bed.. Hij gaat wel steeds naar bed, maar slaapt gewoon niet. Als hij dan rond 14.30u nog wakker is, haal ik hem er maar weer uit, ben bang dat ie dan nog gaat slapen en dan is tie s avonds tot 22u wakker en dat vind ik ook niks ;)

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Robin slaapt nog zeker 2 uur overdag.
    Vannacht wat onrustig dus vanmiddag heeft hij zelfs 3 uur geslapen.
    Heerlijk hoor, zeker nu met Nova erbij. Kan ik ook nog even rusten s middags.
    S avonds gaat hij om 20.00 uur naar bed en is rond 7.30 uur wakker s ochtends.

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Middagslaapje: tsja hier is slapen een drama, dus verschilt er dag.
    We proberen hem overdag niet meer te laten slapen omdat hij snachts dan echt klaar wakker is. Vandaag was hij echt moe, dus heb ik m op bed gelegd en na uurtje weer wakker gemaakt. En soms slaapje in de auto....
    Voorheen sliep hij ook 2/3 uur in de middag

Maar ben nu al 2 weken slaapschema aan t bijhouden om te kijken wanneer hij wel en niet goed slaapt... Zo kijken of we achter het "probleem" kunnen komen

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Lars huilt gelukkig niet s middags in bed, hij is ruim anderhalf uur aan het spelen met zijn kroeltjes en kletsen, dus mij op zich ook best. Hij is de kamer uit en dat vind ik nog wel even lekker. Maar hij is aan het eind van de middag echt strontvervelend, maar ja, ik kan hem moeilijk is slaap slaan he... Wie weet is het een tijdelijk iets en gaat ie binnenkort weer slapen (alhoewel ik daar niet serieus op reken)

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Hier ben ik ook weer eens....
    Beetje dipje periode gehad dus kan dan beter wegblijven dan jullie te vervelen met mijn negatieve gepraat....
    Weet wel dat jullie het niet erg vinden maar ik vind het vervelend.

FB... vergeet dan ook niet de activiteiten vd dag op te schrijven.... ik heb het boek gelezen "lekker slapen zonder huilen" (heb het laatst verkocht anders stuurde ik het je op) en kan misschien beter inzicht geven....
    Heb je bedje al eens verplaatst, kamer anders ingedeeld... schemerlampje, muziekje... roep maar even wat (vast niks nieuws voor je maar goed wie weet)

CVM... super gaaf van Livje zeg.
    Hier gaat ze al de hele zomer op het potje zitten, tijdens de echt warme dagen liep ze hele dagen zonder luier, maar helaas nog ooit iets op het potje gedaan. Telkens buiten of op de mat.
    Zucht.... Op het kdv gaat ze ook mee op de wc/potjesronde maar nog nooit iets in gedruppeld.
    Nou ja dan niet, komt wel...

Middagslaap... elke middag maken we haar wakker na 2 uur slapen... mag van mij nog lang aanhouden, kan ik ook even lekker liggen....

Geheim projectje... ziet er naar uit dat het hele feest niet doorgaat. MIjn moeder wil niet extra opvangen.... dus morgenavond even met betreffende persoon om de tafel of er iets anders te regelen is anders helaas pindakaas. Zal zodra het mogelijk is uiteraard meer informatie geven!!

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Luckey: bedankt voor de tips!
    Ik ga eens kijken voor dat boek...
    Morgen een gesprek bij cb met pedagoog
    Ach ja , wie weet helpt het??

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Luckey, ik ga voor je duimen dat jullie er toch nog uitkomen...

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @groente eten: Hoe gaat het met jullie kids met het eten van groente bij de aardappels zeg maar? Sommige dingen eet ie zo op en andere dingen vindt hij er al niet lekker uitzien en dan proeft hij ook echt niet! Ik ga er geen strijd van maken, dat eet hij alleen zijn aardappels en vlees maar op, maar hubbie kan er dus echt niet tegen en die dwingt hem dan, wat natuurlijk averechts werkt. Dat kan ik hubbie 100x uitleggen, maar dat haalt niks uit (en dan zeggen dat ik eigenwijs ben haha)

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jesley eet zn groente als eerste op, hij vind dit heerlijk
    Favoriet zijn doperwten, peentjes en brocolli (boom eten haha)
    Aardappels verschilt per keer... Vleesie altijd maar paar kleine stukjes
    En als toetje meestal fruit

Zou ook zeker niet dwingen hoor... Werkt indd niet
    Hier eet hij wat hij eet, en zo niet dan niet...
    Pasta lust hij ineens sinds een paar weken niet, maar blijf het wel aanbieden

Heb je al geprobeerd een spel ervan te maken?
    Wij doen alshij niet eten
    Oo dat eet papa/ mama het op hoor...
    Neeee jesley jij mag niet hihi
    Is van papa/mama
    Moet je kijken hoe snel hij eet :p haha

17. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Spelletje werkt soms wel, soms ook niet.. Pas wou hij zijn boontjes niet eten en er zaten er nog wat in de pan, die zat ik op te snoepen.. En ja dat wilde hij ook wel even doen, zat ie zo alle boontjes uit de pan nog op te snoepen haha (heeft ie er uiteindelijk meer op dan dat wat op zijn bord lag maar goed), maar die op zijn bord lagen hoefde hij echt niet! Of boontjes zo naar binnen zuigen, dat is ook leuk, maar ja dat werkt niet met alles ;)

Maar als hij niet wil proeven dan helpen spelletjes ook niet.. Of soms een beetje gek doen met eten, dat wil ook wel ns helpen, maar als hij het er niet lekker uit vindt zien, dan helpen spelletjes en gek doen echt niet haha..

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Haha lekker eigenwijs dus ;)
    Komt misschien wel weer

Jesley is zo eigenwijs dat hij telkens tomaatjes wilt eten, en er elke keer weer achterkomt dat hij ze niet lust :p

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Robin eet zn groenten niet zo goed. Worteltjes vindt hij wel echt heel lekker. Hij eet juist altijd als eerst zn vlees, en daarna nog wat aardappeltjes. Pasta vindt hij heeeel lekker, en rijst ook. Maar wel zonder saus....
    Omelet vindt hij ook lekker, dus dat doen we ook vaker en dan een groente-omelet maken.

20. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Liv krijgt aardappels en groente geprakt, anders eet ze alleen de groente en aangezien ze al amper brood eet heeft ze zo toch wat koolhydraten binnen. Ze is echt van de hollandse pot, pasta en rijst gerechten eet ze slecht maar ze is weer te eigenwijs om restjes aardappel/groente te eten als wij iets anders eten. Manlief houd helemaal niet van aardappels en groente dus we eten dat maar 2/3 keer p week dus Liv eet ook maar 2/3 keer per week goed.
    Als we pasta/rijst/mie oid eten zorg ik er wel zltijd voor dat ik er voor Liv een bakje tomaatjes/komkommer oid bij heb, dat eet ze tenminste altijd op. Gekke kind is ook dol op sla hahaha. Ik heb nog geen fruit of groente ontdekt wat ze niet lekker vind, ze is overal dol op. Fijn natuurlijk maar koolhydraten krijg ik er amper in.
    Wat betreft drinken wil ze altijd koppies thee.

Deel Deze Pagina