April mama's 2011 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door cvm1985, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Haha ja mijn neefje jeeft dezelfde koopfiets als dir ik gekocht had en ze komt zeker tien cm tekort om de grond te raken, schiet niet op dus.
    Liv had al een keukentje maar een goedkoop plastic lel wat steeds omviel, dus die hebben we gisteren weggegooid. Nu tijd voor een echte!!! Moet manlief tegenhouden want die eil m nu al geven en in elkaar zetten hahaha

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    zal effe in hoekie zetten

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Pfff nou Liv was gewoon zeven uur wakker vandaag, nieuwe tijd dus...bah had gehoopt dat ze een uurtje langer zou slapen haha. Ze slaapt nu al drie nachten vanaf middernacht bij ons in bed wat we normaal nooit doen maar ze word anacjts compleet overstuur wakker. Vanmorgen zei ze "oortje pijn mama" dus dat zou een oorzaak kunnen zijn...maar overdag topvrolijk en niets te merken en als.ze bij ons ligt is het ook goed. Even aankijken maar.

Straks naar de schaapskooi, daar kun je vandaag eieren zoeken, knutselen en lammetjes aaien. Gaat ze vast geweldig vinden! Daarna door naar mijn ouders. Fijne dag allemaal!

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik spring er weer even in hoor... sorry ladies...
    erg gezellig weekend gehad.
    Taart gemaakt voor bedrijf schoonvader en echt laaiend enthousiast iedereen. Dit keer funcakes biscuitmix gebruikt ipv "eigen mix" en viel erg goed in de smaak!!!.

Verder hebben opa en oma hele weekend op kids gelet en konden wij even lekker ons ding doen.
    Zaterdagavond wezen uit eten (smiddags was ik shoppen mt schoonbroer) en zondagmiddag/avond heb ik taart gemaakt (manlief was met schoonzussen zwemmen in zoutbad, goed voor psoriasis) en savodns met zijn allen pizza besteld.
    Kids dus erg weinig gezien maar zij genoten van de aandacht van opa en oma en omgekeerd hetzelfde.....
    Top dus.....

Nu al in de voorbereidingen voor alinas verjaardag en ben het twijfelen of ik van het oorspronkelijke plan (broodjes hamburger/frikandel) afwijk en een mega ketel macaronisalade maak met stokbrood erbij.... weet het nog niet.....

Proficiat aan de jarigen die ik gemist heb!!!!!

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoera mijn prinsesje is jarig! En helemaal blij met haar cadeau :)

Vica, gefeliciteerd met Vince!

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    CMV en Vica: Gefeliciteerd met jullie peuter :D

@Hier: vanmiddag met Lars naar de diëtist. Maar ik zal gelijk zeggen dat ik me geen zorgen maak maar dat we daar zitten op verzoek van de KA... De kilo die er af was ivm buikgriep is er inmiddels al weer aan, dus het komt best goed met ons mannetje ;)

7. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    Gefeliciteerd jarige !!!!

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Gefeliciteerd Vica en CVM met jullie jarigen!

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Liv en Vince!
    Hoeraaaa

10. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    AWW, zo cute! gefeliciteerd Livje!! Veel plezier vandaag!

Hiererdepiep, Vica gefeliciteerd met Vince!! Ook veel plezier vandaag!

Jorietje, ik ben benieuwd wat voor raad de diëtist heeft voor Lars! Goed dat je er zo nuchter tegenover staat. Je weet iid volgens mij zelf wel dat ie het prima doet..ook het snel weer herstellen van de buikgriep is volgens mij een heel goed teken.

Vorige week met K naar het cb geweest, hij is een flinkert met 13kg en 86cm, komt in verhouding nu tussen 0-1 lijn dus iets aan de flinke kant..maar scheelt niet zo veel. Hij eet gewoon goed en gezond, dus dat is prisma. Hij deed alle opdrachten zo goed dat zijn voorschool indicatie is teruggetrokken. Alle woordjes in het boekje en lichaamsdelen benoemde hij in het Nederlands..ook dingen waarvan we niet wisten dat hij kende..Iek *trots*

Hier zo druk gehad met Krystians verjaardag, feestje en Pasen dat ik geen tijd heb gehad om bij te lezen. Alles is iig geweldig geslaagd, vooral zijn feestje was echt een succes, alle kindjes hebben zich super vermaakt. Echt een super ruimte die we hebben gehuurd, ballebak, glijbaan, poppenhoek, bar misschien doe ik volgend jaar weer daar!

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jesley sinds vanacht ziek!!
    Vanmiddag huisarts geweest...
    Hij zijn pseudokroep aanvallen!
    Pfff wat ben ik geschrokken vanacht zeg :(

Vanmiddag met slapen weer 2x
    Word een lange onrustige nacht ben ik bang voor!

Iemand tips?

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vince en Livje: Van harte gefeliciteerd!!! :D :D

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Liv, van harte gefeliciteerd!

Wij vieren het zaterdag pas en ivm mogelijke verwarring voor de kids nu ook nog geen slingers of kados.

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @FB: Ik heb even gegoogled, want ik wist niet wat het was.
    Maar, bah wat klinkt dat eng! Ik zou me ook dood schrikken!
    Ik heb helaas geen tips voor je. Wat zei de huisarts wat je moet doen als hij een aanval heeft?
    Veel beterschap en sterkte ermee!

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    FB: in de hete douche kamer zetten (niet eronder !) als hij zo'n aanval heeft sachets. Alle drie mijn kinderen hebben het wel eens (gehad).
    Sterkte! Heb je wel wat gekregen aan medicatie?

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mini: ja was echt schrikken!
    Gelukkig bleef ik rustig, maar t liefst wilde ik naar de auto rennen richting ziekenhuis.
    Ik maakte mn vriend wakker om te zeggen dat t niet goed was.
    Jesley zag papa en begon te praten waardoor de benauwdheid meteen zakte!

Me2: geen medicatie gekregen!
    Net voor t slapen wel een parectamol gegeven, omdat hij niet helemaal lekker is en zelf aangeeft dat hij auw hoofd heeft.

17. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Oeff kan me heel goed voorstellen dat het erg schrikken was FB, arm manneke :(. Hopelijk blijft het bij deze ene keer. Beterschap voor m!!
    Hoe ging het vannacht?

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vanacht 1x zo'n aanval gehad, maar lang niet zo erg als die nacht ervoor.
    Hij was er zo weer uit en minder paniekerig.
    Zn slaap ook ingehaald, hij is net 15 min wakker
    Heerlijk! Had ik ff nodig

19. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    FB: Hopelijk gaan de aanvallen snel over, lijkt me doodeng (zeker als je het voor de eerste keer meemaakt)

@Hier: Gister naar de diëtist geweest, ze had eigenlijk weinig te melden. Hij eet en drinkt goed (normaal gesproken dan, momenteel even wat minder eten komt door de leeftijd). Ze gaf alleen aan dat we hem wel wat minder drinken kunnen geven en ook zo'n anderhalf uur voor etenstijd niks meer geven zodat hij hopelijk meer gaat eten. Dat hadden we zelf ook al wel bedacht haha.. Kortom we gaan vrolijk door met hoe het nu gaat, we mogen hem af en toe best wat vette dingen geven (ook bijv frietsaus bij de friet) Hij kan het hebben, sterker nog hij schijnt het nodig te hebben...

Kinderarts bij ons raadde juist aan erg zuinig te zijn met dat soort (vette) dingen. Diëtist zei dat ze dat niet prettig vond dat de KA dat zegt, maar dat ze het vaker hoort van ouders en die ouders + kind stuurt de KA vervolgens door naar de diëtist omdat kindjes te mager zijn.. Volgens mij moeten de KA en diëtist ns samen om de tafel gaan zitten, dat zou de diëtist een hoop werk besparen ;)

Uiteraard geldt voor alles met mate, dus niet nu ineens 5x per week friet met frietsaus e.d. Maar dat waren we toch al niet van plan...

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    voor de jarige alsnog gefeliciteerd :)

luckey: lekker toch dat de kinderen het leuk hebben gehad en jullie ook eens jullie eigen ding konden doen

titania: ik heb toen op de site van jullie feestlocatie gekeken en zag er echt top uit, fijn dat het feestje zo geslaagd was!

fb: schrikken zeg zo'n aanval, goed stomen en zelf rustig blijven werkt het best.. hopelijk is hij snel de oude en krijg je weer wat nachtrust

hier: vandaag op het CB geweest, meneer was 86.5cm en 12.5kg
    hij deed echt alles perfect, kletste erop los, ging thee zetten voor de arts, telde tot 10 (deed hij uit zichzelf, hoeft nog niet natuurlijk).. maar toennn, ze moest naar zijn hartje luisteren en meneer raakte totaal in paniek "nee geen slang neus".. germ het is echt te merken dat die opname veel impact op hem heeft gehad :(

Deel Deze Pagina