Jorietje, hm ik geef je kinderarts hier dan wel gelijk in! Er een een groot verschil tussen verzadigde vetten en onverzadigde vetten! Frietsaus of een lepel olijfolie over de groenten, vette vis or avocado is toch wel een verschil. Qua calorieen komt het op hetzelfe neer, maar dat is tenminste voedzaam. Af en toe kan geen kwaad natuurlijk, maar ook kinderen kunnen ook verhoogd cholesterol krijgen, je hoeft er niet perse overgewicht voor te hebben. Iig goed dat jullie er nuchter in staan nogmaals, maar ik vraag me af waar de diëtist z'n diploma vandaan heeft.
kinderen krijgen heus niet meteen een verhoogd cholesterol of worden ongezond als ze een keer per week frietsaus krijgen, kibbeling, pizza ofzo.. het kan echt geen kwaad als je dit met mate doet.. en voor een verhoogd cholesterol (zonder familiaire aanleg) moet je behoorlijk ongezond eten
Titania: klinkt als een geslaagd feest! FB: bij ons schrijft de kinderarts bij pseudo kroep ibuprofen voor tegen de ontsteking en goed blijven stomen tijdens zo'n aanval! Hoop dat hij er vannacht geen last meer van heeft. Bij ons doorgaans 2 nachten. Jorietje: wel irritant dat tegenstrijdige advies van KA en diëtist. Volg wat je zelf het beste lijkt. Nikske: fijn dat N weer is goedgekeurd en ik zie het helemaal voor me dat thee maken voor de arts! Hier de komende 2 dagen plat. Heb gisteren vruchtwaterpunctie gehad. Viel net als vorige leer reuze mee. Vanmorgen al eerste uitslagen gehad (dat is toch wel geweldig van t in Zwitserland wonen, in NL is de snelle uitslag toch nog een week tegenwoordig). Die zijn gelukkig goed. En wij krijgen ook een baby girl! Heb ik twee Koningskoppels!
Dat bedoelde ik ook niet. Ik vind ook niet dat het echtkwaad kan, maar ik vind het apart dat frietsaus als een voorbeeld van goed vet of iets wat een kind juist nodig heeft wordt gegeven. Een paar keer per week niet, maar er zijn genoeg ouders die hier in doorslaan..en dan loop je wel die kans. Soms dus zonder dat je het merkt.(dus overgewicht) Jorietje is iig goed bezig en legt de nadruk op alles met mate, maar ik heb wel vaker dingen gelezen in topics hier over diëtisten die ouders van te magere kindjes aanraadden slagroom te geven ed. Het is niet de manier om kinderen dikker te krijgen, maar wel op gezondheids risico's. Oa cholesterol. Dat is waarom ik denk dat de kinderarts dit juist afraadde.
dat klopt inderdaad daar heb je absoluut gelijk in, maar ik vind het ook altijd vreemd hoe ouders hierin door kunnen slaan.. ik kan me daar gewoon geen voorstelling bij maken.. naud eet namelijk ook "ongezonde" dingen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik hem dat 3x perweek geef bijvoorbeeld
Grappig dat we vorige keer bij de April mama's bijna allemaal jongetjes kregen en nu de meisjes de overhand weer hebben
Nikske.... tot tien tellen wauw..alina kan volgens mij niet eens tot 3 tellen haha. Mag woensdag naar cb.. Vette hap... hier ook mayo bij de friet hoor maar eten dit eens per 2-3 weken ofzo. Me2.... geweldig nieuws. ...
@Me2: Wat ontzettend leuk zeg! Gefeliciteerd! En fijn natuurlijk dat de vruchtwaterpunctie goed was. @Nikske: Inderdaad knap van Naud, dat tellen! Dat doet Robin ook nog niet (niet dat ik weet althans) @Eten: Inderdaad lastig als de KA en dietist tegenstrijdige adviezen geven. Ik ga er toch van uit dat ze allebei weten waar ze het over hebben. Ik zou wel, zoals Titania zegt, eerder voor onverzadigde vetten kiezen, maar dat is ook omdat ik zelf wel een beetje kennis heb van voedingsstoffen e.d. Robin krijgt ook af en toe ongezonde dingen (vooral bij opa en oma....), maar frietjes eet hij nauwelijks (vindt hij niks aan) en frietsaus al helemaal niet (als er iets op zn frietje of frikandel zit hoeft hij niet meer). Zelf kies ik liever voor de gezonde tussendoortjes en 'normaal' avondeten.
Me2: Leuk een meisje! @Vette hap: Diëtist zei ook niet met zoveel woorden dat we Lars nu ineens een berg frietsaus moeten geven hoor, maar die keren dat wij friet eten, mag hij er gerust een toefje frietsaus bij.. Het is door mij een beetje uit de context gehaald misschien, maar wij zaten natuurlijk met haar te praten over wat we zoal eten en toen kwam ook de vette hap voorbij En dan schijnt frietsaus weer net wat beter te zijn dan mayo... Het is echt allemaal compleet nieuw voor me, want ik heb me daar nooit zo mee bezig gehouden en ga nu ook echt niet doorslaan door op alle verpakkingen te kijken, want dan heb ik geen leven volgens mij.. Wij doen gewoon wat we denken dat goed is voor Lars (en onszelf) en als Lars dan ook nog wat aan wil komen in gewicht is dat alleen maar fijn Wel gaf ze nog aan dat we als boter voor op brood beter de dieetvariant kunnen pakken dan bijv blue band goede start... In de dieetvariant zitten meer goede vetten dat in bijv blue band goede start (die wij zelf ook al jaren gebruiken). Ik denk altijd maar boter is boter, maar dat is te makkelijk gedacht blijkbaar
Me2 wat een goed nieuws, en heel leuk een meisje, vooral voor Fee! FB jeetje wat zal je geschrokken zijn! Hopelijk knapt Jes goed op! En alweer 28 weken...wauw! Jorietje, idd de tips in je achterhoofd houden en lekker zo.doorgaan, ze te horen doen jullie t prima qua voeding. Liv krijgt ook frietsaus bij de patatjes, zo vaak eten we t niet en ze krijgt misschien een theelepeltje per keer (ze vind t heerlijk en eet t liefst alleen de saus, niet de frietjes dus dat vind ik niet zo nodig) Liv heeft gisteren een superdag gehad, nieuwe schoenen vd ene oma en een grote bak met goudvisjes en alle toebehoren van andere oma. Van ons het ikeakeukentje waar ze helemaal weg van is. Zondag vieren we het echt met alle familie.
Me2: leuk weer een meisje!! Ongezond: jesley wilt vaak wel sausie bij zn eten, maar dit wisselen we af. (Verse) appelmoes, mayo, curry. Niet elke dag natuurlijk! Ook vraagt hij steeds vaker om kaakie en snoepies, mmm Gelukkig kan hij t hebben. Ben benieuwd wanneer wij cb moeten. Vanmorgen woog hij 11,7 kg met kleding en schoenen aan.
naud is ook een echte snoepkont geworden, het liefst zou hij snoep hebben als ontbijt haha.. ik vind het niet zo'n probleem, zolang zijn fruit, boterhammen enzo er ook ingaan mag hij best snoepen
Robin vraagt altijd om 'auto' wat Autodrop is Hij krijgt er 1 of 2 per dag (op de dagen dat ik thuis ben). Meer vind ik niet nodig en zeker niet elke dag. Dan geef ik hem liever (yoghurt)rozijntjes of een kinderkoekje.