april mama's 35 weken! nu echt aftellen, spannend!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nanon, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Spannend moontje duim voor je.

Bloeddruk was net goed en lig weer aan de ctg. Kleine heeft ook nog eens de hik. Klinkt erg grappig.

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mooi zo! Hier hikt ze ook vrolijk er op los..

3. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Grappig gevoel is dat. Kleine is ergaan t bewegen ook en drukt flink op mn blaas. Moet t nog ff ophouden tot ik van de ctg af mag pfff

4. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Hier ook een baby met een klein buikje. Ik ga nu ook elke week voor een groeiecho, alleen hebben ze bij mij al besloten dat ze de baby gaan halen in week 35 of 36. (dit ook ivm minder goed functionerende nieren)

Weten ze eigenlijk waarom het buikje aan de kleine kant is? Bij mij is de navelstreng doorbloeding goed en kunnen ze het niet verklaren. :( Erg jammer want hierdoor is de baby aan de kleine kant.

Verder is alles bij ons al af. In het weekend hebben we de familyfix nog gehaald en zijn nu bijna klaar met de klusjes in huis.

De koffer staat ook al klaar, maar er komt elke keer weer wat bij. Ik ga het maar weer openmaken en alles goed sorteren..

Succes iedereen.:)

5. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    wij hebben n meisje met een veel te klein hoofdje maar na de groeiecho bleek dat het gewoon een compleet klein kindje is.... verder wel gezond.
    ik heb nu 2 groei echo"s gehad en steeds ander resultaat

6. Nanon

Nanon Actief lid

11 apr 2011
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!!

Ons ventje heeft een te groot buikje, ik heb afgelopen wee ook de poppenkast gehad van doorsturen naar het zh ivm vermoeden zwangerschapsvergiftiging.... iedereen in paniek behalve ik, voelde me helemaal niet ziek...(bleek achteraf niets te zijn gelukkig)
    Dus hup naar het zh, echo gehad en vertelde de arts dat zijn buikje te groot was, dit was bij de 20 weken echo ook al het geval, ( toen ooke xtra echo's gehad in het zh en suikertesten) maarja, als ze de papa aan kijken dan verklaard dat een hoop 2 meter en 130 kilo! uiteindelijk bleek ons mannetje gewoon een flinke jongen te zijn, en ze vermoeden een grote baby bij de bevalling... mijn buik is trouwens niet groot, valt heel erg mee. maar mag as donderdag toch weer komen voor een suikertest... heb helemaal geen zin aan dit gedoe maarja, moet maar even weer!

de laatste loodjes dames!!
    Kunnen jullie trouwens nog wel goed slapen? ik slaap op de bank tegenwoordig, kan niet meer op bed liggen, wordt helemaal gek, kortademig en rugpijn.... naja dan maar op de bank.. we hebben gelukkig een superfijne bank, en als ik overdag ga slapen doe ik dat wel op bed.

7. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb ook steeds meer problemen met slapen, zere onderrug weet niet hoe ik liggen moet. Maagzuur, honger.. Manlief heeft last van mijn gesnurk wat ik sinds een tijdje doe dus de nachten hier zijn ook niet super.

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Kwekkie, ze weten het niet. Elke keer zijn de controles goed. Mijn bloeddruk (onderdruk) blijft rond de 88 - 92. Ik krijg nu elke 2 weken een groeiecho en de kleine is in 4 weken tijd van 1100 naar 1800 gram gegaan. (week 30 - 34). Dat was een goed teken maar de kleine zit nog steeds in de onderste boog. De 1e x was dat er zelfs onder. Ik was zelf bij de geboorte 2750 gram zei mijn moeder en mijn man is geboren in Indonesie en wij denken dat hij ook geen grote baby was omdat hij nu ook maar 167 cm. is en ik 161 cm.
    De gyn. zei vorige week bij de groeiecho dat ons kleintje zijn eigen koers vaart en dat die tussen de 20 en 30 weken even een zijstraatje heeft genomen.
    Maar volgende week weten we weer meer!!

Jij veel succes met de geplande bevalling. Bij mij hebben ze het nog niet over inleiden gehad omdat ze daar liever mee wachten als het niet nodig is.

9. babyphat

babyphat Actief lid

18 dec 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan ook niet goed slapen hoor... Lig soms uren wakker, plassen, draaien, maagzuur, zuchten hahha... En als ik mezelf omdraai heb ik t idee dat het hele bed door zijn voegen zakt ;) Vriendje ligt dan ook onrustig te slapen dus wil hem ook weer niet wakker maken..

Ga er nu maar gewoon uit en ben dan nadat ik mijn zoontje naar school heb gebracht zo moe dat ik dan wel van 9-11 slaap...

Laatste loodjes!!!

10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    wat leuk een afteltopic!
    officieel mag ik pas vanaf morgen mee doen haha maar kan niet wachten nu al af te tellen haha!

moet eigenlijk nog best veel doen.. hoop dat ik t red , probleem is ik kan niet veel meer door BI en luiheid!

volgende week nog de woonkamer verven, moet echt gebeuren nu!
    dan nog de box opzetten en bekleden
    moet nog een rolgordijn opgehangen worden in het kamertje
    schroefjes halen voor het wiegje (ben ze kwijt, oeps!)
    vluchttas klaarzetten.
    eerste pakje nog wassen!
    en klossen hebben we niet... maar weet niet of we ze halen :p bij mn zoontje ook niet gedaan:D

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    MOET je bed eigenlijk op klossen ookal beval je beneden op een apart hoog bed of in het ziekenhuis? Weet iemand dat? Ik wil eigenlijk in het zkh bevallen maar kan zo´n bed krijgen wat je zo kunt opzetten als je toch thuis bevalt.. maar moet je eigen bed boven dan ook hoog?

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    katek de kraamzorg zei hier dat het bed 70cm hoog moest zijn.. iets korter maakte ook niet uit.
    bij mn zoontje hadden we geen klossen onder het bed, en ze hebben er toen helemaal niets over gezegd.

13. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Wat betreft het bed, onze kraamzorg had het zelfs over een hoogte van 80 cm! Nou ga ik in het ziekenhuis bevallen, 100% zeker, maar ook dan moest het bed zo hoog. Heb een boxspring en het is simpelwel niet mogelijk om die fatsoenlijk op klossen te krijgen. Kratjes bier (leeg dan wel he) was ook een optie, maar aangezien ik dan zelf zo'n beetje een trappetje nodig heb om mijn bed in te komen......dat leek me nou ook weer niet de bedoeling. Kortom, mijn bed is en blijft zoals hij nu is en officieel is dat te laag. Heb best respect voor de arbo-regels, maar niet ten koste van mijn eigen comfort.

Voor mij duurt de bevalling nog ietsje langer dan de meesten die ik hier voorbij heb zie komen, heb nog wat vrije dagen voorafgaand aan mijn verlof, dus kan zo'n beetje gaan genieten van de rust die ik nu nog kan pakken. Kan me nog steeds niet voorstellen dat ik straks moeder ben, het is mijn eerste kindje. Tot nu toe zie ik nergens tegenop en heb ik ook nog niet echt het gevoel van spanning.....

We gaan aftellen ladies!!!

14. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Oh jeej de klossen! Hier ook helemaal vergeten. Of ik dacht eigenlijk dat het niet nodig was omdat ik in het ziekenhuis ga bevallen;)
    Heb er ook echt geen zin in moet ik zeggen, vond het de vorige keer erg lastig in en uit bed gaan op die manier.

15. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Ik lees gezellig mee! Vandaag 35 weekjes.
    Het kraamzorgbureau zei dat ik in week 36 een ondersteek, rugsteu en idd klossen moet halen. Ook ik beval zeer waarschijnlijk in het ziekenhuis. Gaan jullie dan ook alsnog een ondersteek en rugsteun (??) halen?
    Ik heb gelukkig al verlof, veel last van BI en vindt het wel spannnend allemaal! Ben vorige week namelijk al (een gedddlte van?) mijn slijmprop verloren. Ook al een week zeurderige buikpijn en soms steken, volgens de vlk door de indaling. Mijn urine was goed.

16. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik ga die klossen echt niet halen hier was een extra matras dr op ook best... we gaan toch niet thuis bevallen...nouwja is de bedoeling dan haha

17. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    sja gratis klossen of een extra matras aanschaffen.. dan ga ik toch maar voor de eerste optie ;) Moet morgen toch bellen met de kraamzorg dus dan vraag ik wel even hoe of wat.. Ben benieuwd, heb er eigenlijk ook geen zin in..

18. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    wij hebben een bed wat toch niet zo 123 op klossen kan... en matrassen zat hier in huis haha :D

19. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    april2012mama hier geen ondersteek of rugsteun.. beval als het goed is ook gewoon in het ziekenhuis dus vind klossen ook niet nodig.. als ze moeilijk doen gooien we er een eenpersoons matras op..

20. babyapril

babyapril Lid

5 feb 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik kom me alvast melden. Ben volgende week 35 weken. Maar sinds deze week snap ik wat ze met de laatste loodjes bedoelen. Slecht slapen, rugpijn en paniek omdat ik bang ben dat ik dingen vergeet te halen of doen. Nog 1,5 week tot mijn verlof.......

Deel Deze Pagina