April mama's - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FB1984, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Lieve allemaal, sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, ik ben eindelijk thuis!! MET BABY!

Het is een meisje en ze heet Caitlin!!!!

Het was verschrikkelijk heftig allemaal, zal zo ff het hele verhaal posten hier...

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Banaantje: proficiat met jullie dochter Caitlin!!!

3. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ooowh, we wachtten allemaal al met smart op je banaantje!
    wat een mooie naam!

@foto's. mooooiiii!! :D

@ medicijnen. de VK zei ook tegen mij dat ik homeopatisch slaapmiddel mocht, de DA gaf mij iets mee wat volgens hun mocht. maar volgenjs de gebruiksaanwijzing en de HA niet. iedereen zegt wat anders!! ik neem het zekere voor het onzekere en neem maar niks.

4. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    OMG zie trouwens dat ik na mamamrije de volgende op de lijst ben! IK WIL!!!

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wow, weer zo'n mooie baby! Dat belooft wat hoor, het zijn allemaal van die mooie kindjes!

Gefeliciteerd Banaantje!!! Ben heel benieuwd naar je verhaal!

Hier is mijn humeur inmiddels tot het vriespunt gedaald! GRRR Mannen!!
    Manlief had een afspraak staan met een strater tussen 17.15 en 17.30. Om 17.10 is ie nog niet thuis, dus ik bel hem van ben je de afspraak niet vergeten en weet je wel hoe laat het is?
    Zegt ie: IK ben geen kleuter, ben binnen 2 minuten thuis!
    1: Alsof ie nooit wat vergeet (psz, afspraak gyn)
    2: Lekker op tijd om zelf 1 minuut van te voren thuis te komen.
    Zegt ie: wat denk je dat ik doe...computerspelletjes spelen ofzo?

Dus we gaan weer met een lekker sfeertje het weekend in...:(

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Die "mogen" niet omdat er nooit onderzoek is gedaan naar het effect. Daarom nemen ze het risico niet. De meeste medicijnen zijn wel getest.

Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt ;)

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Heel herkenbaar, hier ook zo eentje. Altijd alle tijd en als je er dan iets van durft te zeggen.... :(

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

haaaaai iedereen... baby zit nog hoog en droog hoor! (of nou ja.. jullie snappen m wel ;)...)

Wel lief dat jullie zo meeleven, hihi, maar dus nog geen bevalling hier!
    Idd wel naar de vk geweest, alles prima! Wel iets meer ontsluiting dan de vorige keer, maar nog te weinig om te strippen. Ze heeft wel een beetje lopen 'porren' zeg maar, om iig te proberen iets in gang te zetten. Mijn 'onderkantje' ;) is dus behoorlijk beurs momenteel.
    Het rommelt ook best flink. Vannacht vaak wakker geworden van flink pijnlijke harde buiken en vandaag ook veel krampen, steken, harde buiken, etc. etc, maar er zet niks door. Ook nog altijd dunne ontlasting... pfff... soms wel 6x per dag naar de wc!
    Ik kreeg bij de vk al het praatje: 'probeer afleiding te zoeken, reken niet teveel op dit weekend, etc. etc.', dus zij houdt er ook rekening mee dat ik over tijd ga... Naja, we wachten het maar af, maar ik wordt kreupeler met de dag!

@ banaantje: geweldig meid! nogmaals gefeliciteerd! mooie naam en ik ben heel benieuwd naar je verhaal, het zal idd heftig zijn geweest, dat geloof ik meteen!

@ mamavanjuul: grrr... mannen!! herkenbaar hoor... Hier gaat manlief 'vrolijk' volgende week nog 2x naar het noorden van het land. Maandag naar Groningen en donderdag naar Drachten, de maandag daarop ook nog naar Groningen! Dan issie dus ook lekker laat thuis, ik ga maar met Lucas bij mijn ouders eten en vragen of ze me daarna even helpen met het bad/bedritueel...

@ juli: pfff... kl*te zeg, zoveel pijn! Goed om hulp in te schakelen hoor, het is niet niks...

zal de lijst weer ff opzoeken...

9. MamaMarije

#209 MamaMarije, 8 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2011
    GEBOREN!!
    17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - ks - 27w1d
    22-03-2011 - Jesley Jayden - zoon van FB1984 -
    24-03-2011 - Yuna Mia - dochter van MoniqueP -
    31-03-2011 - Zoë - dochter van Noukie1982 - 39w1d
    02-04-2011 - Aaliyah - dochter van Verrassingsei - 39w2d
    02-04-2011 - Roan - zoon van Steintje - 39w
    03-04-2011 - Liesbeth - dochter van Mrs Hair - 38w
    04-04-2011 - Ryan - zoon van Star2 -
    06-04-2011 - Caitlin - dochter van Banaantje81 - 37w5d

Uitgerekende data:
    10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv
    12 april 2011 - Smyltje (26) - 1e kindje- zkh- bv
    14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv
    15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv
    17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv
    17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh
    18 april 2011 - MamavanJuul (28)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV
    19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv
    24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - zkh - bv
    25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv
    30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv

3 Jongens
    5 Meisjes
    3 Verrassing/Geheim

Afspraken:
    11-04 - Eeka76 - controle vk
    13-04 - MamaMarije - controle vk
    14-04 - MamavanJuul - controle gyn

Heb Caitlin toegevoegd! Alleen door mijn hormonen wist ik de precieze datum eventjes niet meer, ik dacht de 6e, toch banaantje? :):)

@ mrs hair: wat een mooi plaatje!! heel mooi kindje hoor :)

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @mshair: mooie foto!! Echt super schattig!

@mamamarije: oooh ja ik dacht even dat je misschien aan t bevallen was ja. Jij bent altijd zo op t forum te vinden:D

@banaantje: gefeliciteerd!!! Mooie naam!!! Benieuwd hoe jij het ervaren hebt.

11. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Hoe het is gegaan:

Ik ben dus ingeleid vanwege al die rare klachten, ik had dus inderdaad pre-eclampsie alleen dan zonder de hoge bloeddruk. Om alle ellende voor te zijn ben ik dinsdagochtend ingeleid met gel. Deze gel zorgde ervoor dat er bij mij een weeenstorm op gang kwam die 8 uur lang heeft geduurd. Na deze 8 uur had ik net geen 2cm ontsluiting en mijn bmm was nog niet helemaal verweekt. Omdat mijn lijf te heftig reageerde op de gel durfden ze geen tweede keer gel te geven, maar de vliezen breken kon ook nog niet! Dus lieten ze me een nachtje 'aanrommelen', ik baalde als een stekker maar gelukkig waren die felle weeen weg dus kon ik toch nog een beetje rust krijgen.

De volgende dag, 6 april, in de ochtend kreeg ik te horen dat er nog weinig was veranderd, ik was een heel klein beetje verder maar nog steeds niet rijp genoeg. Maar ze gingen het toch proberen om de vliezen te breken. Ik mocht rond 09:00 uur naar de verloskamer en daar hebben ze de vliezen gebroken. Daarna kreeg ik infuus met weeenopwekkers en toen ging het als een speer. Ik kreeg alweer een weeenstorm (terwijl het infuus op de laagste stand stond...) en na no time zat ik op 8cm ontsluiting toen ze de eerste keer kwamen toucheren. Ik mocht direct meepersen! Na 48 minuutjes persen kwam ze ter wereld: Caitlin. Ze had navelstreng om haar nek en was nog wel even in nood geweest maar herstelde goed. Placenta kwam ook heel vlot dus toen leek alles in orde!!

Er werd gesproken dat ik direct naar huis mocht. Alles stond klaar, de rolstoel stond al voor me, we wachtten nog even op het avondeten in het ziekenhuis voordat we vertrokken. Het avondeten kwam heel laat en dat is mijn redding geweest: ik had namelijk extreem veel bloedverlies bleek.... Ik had een fluxus en er waren grote resten in mijn baarmoeder achtergebleven die ze er niet uit kregen. Was ff paniek in de tent...ik voelde me steeds minder lekker worden en smeekte om me 'onder zeil te leggen' omdat ik alweer heftige weeen kreeg en ik was die zo zat!!! Er werd een gynaecoloog van een congres afgehaald (want de gyn die bij bevalling was was inmiddels alweer vertrokken) om mij te helpen en die man legde me aan een echo, allerlei zware medicatie en ging met 80kg vol gewicht mijn baarmoeder 'uitdrukken' van buitenaf. Er spoot toen ruim een halve liter bloed en stolsels uit van onderen, echt heel akelig. Maar daarna voelde ik me weer stukken beter.

Het slechte nieuws was alleen dat ik bijna 2 liter bloed had verloren door al dat gedoe en ik dus nog 2 nachten extra in het ziekenhuis moest blijven. Ik heb dus totaal 4 nachten in het ziekenhuis moeten liggen en met name de laatste nacht trok ik dat echt niet meer, ik moest toen blijven vanwege die stomme pre-eclampsie en ze wilden zeker weten dat dat goed zou herstellen omdat je blijkbaar ook na de bevalling nog complicaties kan krijgen.

Maargoed inmiddels is alle ellende voorbij en hebben we onze prachtige baby. Dat is waar het om draaide. En borstvoeding gaat steeds beter!! Ze krijgt het al aardig door :D

12. MamaMarije

@ banaantje: so hee meid... jij hebt het idd flink te verduren gehad! pfff... fijn dat het allemaal achter de rug is, maar het zal je nog geregeld even door je hoofd spoken, wat een heftige dagen!
    Nu lekker genieten van je meisje en als je flinke kraamtranen krijgt, er gewoon uitgooien hoor!
    Fijn dat je bv gaat lopen nu :D

13. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Ja klopt, de 6e! Ik was die dag precies 37 weken en 5 dagen (banner van mij hier op ZP liep 1 dag verkeerd).

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wow Wat een bevallingsverhaal zeg! Jullie zullen inderdaad goed geschrokken zijn! Inderdaad, veel over praten en straks lekker die tranen laten vloeien!

@Mamamarije: ik dacht echt dat je bezig was :D

@Hier: Pff.....ik weet niet waar hij last van heeft! Het schijnen mijn hormonen te zijn ofzo :x
    Julia vraagt al de hele dag of we gaan fietsen, maar ja, dat lukt mij niet meer. Dus ik zei onder het eten: ik ben toch melk vergeten, dus dan kunnen jullie wel even samen op de fiets naar de winkel (echt 5minuten fietsen) Jaaaa daaag, daar heb ik geen zin in! Zegt ie. Juul in tranen....zucht! uiteindelijk toch gegaan.
    Dus ik snel keuken opruimen, tafel afruimen, woonkamer dweilen en ja hoor, we komen gewoon binnen denderen.
    Dus ik zeg: op zich had ik net gedweild, waarop hij zegt: oh, dus mogen wij niet binnen komen....:x
    GRRR, ik heb niet last van mijn hormonen maar HIJ!!!

Maar goed, moest ik ff kwijt!

Zal Julia klaarmaken om naar bed te brengen;)

15. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Mrs Hair wat een superlief geboortekaartje en wat een poepie is Liesbeth zeg!! :D Onze meiden schelen maar een paar daagjes.

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @MamavanJuul: Klinkt alsof je het even heel zwaar hebt... Ik leef met je mee, hopelijk klaart de lucht snel.. Gezellig een bakje koffie en lekker knuffelen op de bank, het doet wonderen.

@ Banaantje: Wat heb jij een heftige bevalling doorgemaakt!!! Ik durf nou eigenlijk mijn eigen verhaal niet meer te posten, ga me bijna schuldig voelen...

17. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Welnee ik ben juist superbenieuwd naar je bevallingsverhaal! Kan er alleen maar van genieten als het bij anderen wel goed gaat, ik ben gewoon een complicatiemonster ;)

18. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Banaantje; wat een heftig verhaal zeg. Gelukkig is het nu allemaal voorbij en ben je lekker thuis met die kleine. Maar ik kan me voorstellen dat je daar even van bij moet komen.

Mamavanjuul; lekker he die mannen. Die van mij gooit het altijd ook lekker makkelijk op mijn hormonen. Ben blij dat hij dat zodirect niet meer kan gebruiken, haha.

Schiet aardig op zo met ons lijstje. Ben benieuwd of iedereen in april bevalt of dat er ook mei kindjes gaan komen.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ach ja, mannen zo af en toe :(

Ik denk echt dat ik mei wel ga halen, vind 1 mei wel een mooie datum: dag van de arbeid :p

Zolang het maar niet 30 april is, dan hebben we al 3 verjaardagen!!!

@mamamarije: Misschien zet het gerommel juist nu wel door! Je bent in ieder geval de eerst volgende op het lijstje :D

20. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    jeetje banaantje, wat een verhaal!! gelukkig gaat nu alles goed met jullie

Deel Deze Pagina