@ smyltje & monique: wat schattig, post van 'je kindjes'! Toch leuk om te weten dat ze aan je denken @ fredje: idd, als je het niet vertrouwt, gewoon bellen hoor! Dat is echt niet raar... en hier is de baby bij vlagen ook ERG rustig... Dan sta ik er eigenlijk niet zo bij stil en denk ik 's avonds ineens , de baby nog niet gevoeld vandaag! Maar gelukkig heb ik nog niet hoeven bellen. Liggen en ontspannen werkt hier vaak goed, soms ook een beetje porren in je buik... klinkt wat onvriendelijk, maar ja @ bevalling: ik baal er eigenlijk steeds meer van dat ik in het zkh 'moet' bevallen... Vorige keer was het niet zo'n pretje, maar dat kwam omdat Lucas niet paste. Ik krijg steeds meer het gevoel dat het bij deze bevalling best wel thuis zou kunnen, maar ja... de vk's durven het niet aan. Helemaal goed natuurlijk, want zij moeten de risico's inschatten en je wilt geen onnodige risico's rondom een bevalling, maar ik vind het wel met de dag steeds 'jammerder' worden... had echt gehoopt ooit thuis te bevallen...
@mamamarije, activiteit van de baby is volgens mij nu wel weer goed..gelukkig! Beetje porren helpt hier idd ook wel!.. Misschien heb je het al eens gezegd , en misschien een beetje een domme vraag,maar waarom paste Lucas niet? Was hij erg groot?en wordt deze baby kleiner geschat?onze baby heeft tot nu toe een erg groot hoofd en vorige controle werd gezegd dat de kans op een keizersnede erg groot werd gezien de omvang van haar hoofdje! Was dat bij jou ook de reden? Maak me er best zorgen over...
@mamamarije: ik snap heel goed dat je baalt dat je in het zkh "moet" bevallen. Gewoon het idee dat je geen keuze hebt, maar dat er voor jou beslist wordt terwijl je zelf denkt dat het thuis wel kan. Heb dat zelf ook gehad (en nog af en toe), ook al weet ik dat het in mijn geval echt beter is...
@fredje: ik snap dat je je er zorgen over maakt. Maar ze houden je toch goed in de gaten? @mamamarije: ik snap dat je er van baalt dat je in t ziekenhuis moet bevallen en dat je voelt dat je geen keuze hebt. Maar het is idd wel goed dat ze je in de gaten houden. Je weet nooit wat er gebeurd!
@Mamamarije: Ik vind het juist een prettig idee dat ik in het ziekenhuis moet bevallen! Daar hebben ze alle middelen mocht het nodig zijn. @Bevallen: begin een beetje last te krijgen van koudwatervrees. Niet voor het bevallen op zich, maar wel dat ik weer overtijd ga, vreselijk lang zit te wachten, dan weer een hel van een bevalling heb en dan weer alsnog een keizersnee krijg! Begin me er nu toch echt een beetje druk om te maken. Ga het woensdag wel even aangeven bij de gyn....
@ fredje: Lucas paste niet omdat zijn hoofd te groot was voor mijn bekken. Hij daalde niet in op het eind van de zwangerschap. Dat hoeft niet per sé wat te zeggen, maar was achteraf bij mij wél een teken. Toen mijn vliezen spontaan braken, is hij een klein beetje scheef komen te liggen met zijn hoofdje, omdat hij plotseling is ingedaald. Hierdoor paste hij nog minder goed door het geboortekanaal. Gevolg: ontsluiting vorderde niet --> ruggenprik --> geen persdrang --> te lang persen (ruim 5 kwartier, mama uitgeput) --> vacuumverlossing... Heb toen veel bloed verloren door een 'spuitertje' van het knippen (dat is ook mijn medische indicatie nu, het bloedverlies van de vorige keer). Zijn hoofdje was 37 cm bij de geboorte. Hij was verder 52 cm. en 3850 gram. Voor een eerste kindje van een mama van 1.65 best wel flink. Ik had je topic al gelezen, maar ik dacht: laat ik mijn verhaal maar niet vertellen sorry! Ik wilde je niet ongerust maken, want het is namelijk zo ontzettend verschillend per vrouw en per bevalling!Maar nu je er toch rechtstreeks naar vraagt, bij deze ! Er is bij mij trouwens van te voren nooit sprake geweest van een keizersnee, ik denk wel dat ik er tijdens de bevalling niet ver vanaf heb gezeten. Het voordeel voor mij is nu natuurlijk dat deze baby wél is ingedaald. De baby wordt ongeveer op hetzelfde formaat geschat als Lucas, maar nu is er natuurlijk al 1tje doorheen geweest (en wat voor 1, hihi). Doordat de baby is ingedaald, heb ik er wel een stuk meer vertrouwen in. Voor jou denk ik ook dat dat belangrijk is, dat je probeert vertrouwen te hebben in je eigen lijf. Bespreek je zorgen met je gyn en kijk of je af kunt spreken dat hij je niet eindeloos laat 'proberen' op de natuurlijke weg te bevallen indien je dat niet wilt. Het is zeker de moeite waard om een natuurlijke bevalling aan te gaan, ik ben heel blij dat het bij mij geen ks geworden is toen, ondanks het verloop van mijn bevalling. Met name vanwege het herstel achteraf! En oh, oh, oh, oh wat was ik blij met mijn ruggenprik!!! hihihi Fijn trouwens dat je baby nu weer lekker actief is (geweest)! toch weer lekker om die bevestiging te hebben! *sorry voor mijn lange verhaal* @ bevalling: ja, het is idd fijn dat ze geen onnodige risico's lopen en mocht het allemaal goed gaan, ben ik ook in no-time weer thuis natuurlijk! Maar het leek/lijkt me zo mooi... thuis bevallen... (die stomme hormonen ook !!)
Ja, dat is ook zo. Verstandelijk gezien weet ik dat ook wel, maar gevoelsmatig... blegh... ik vind een ziekenhuis STOM zo ontzettend NIET-bijzonder, NIET-persoonlijk, NIET-romantisch... nu weet ik wel dat het daar niet om draait hoor, maar in mijn ideaal-wereldje die struisvogelpolitiek heet, krijg ik natuurlijk een supermakkelijke bevalling zonder complicaties en tja... die kan het beste thuis Maar goed... ik zal ophouden met zwetsen... @ overtijd gaan: ik ben er ook 'bang' voor hoor, denk dat ik de eerste van het groepie ben die overtijd gaat hier! heb er natuurlijk nog geen ervaring mee en dat is wellicht maar goed ook Kan me voorstellen dat jij er wel enorm tegenopziet Mamavanjuul!
@mamamarije,bedankt voor je verhaal! Wil inderdaad ook liever geen ks maar als ik de verhalen zo lees en hoor en de gyn vrees ik er wel voor... Weet niet hoe groot haar hoofdje nu is..hoop dat maandag nog te horen! Het probleem bij mij is idd ook dat ze nog niet is ingedaald en dit kan met de grote van haar hoofdje te maken hebben! Heb wel het idee dat ze de afgelopen dagen gezakt is dus hoop maandag te horen dat ze toch is ingedaald.. Dat zou een goed teken zijn!.maar goed, is toch ff afwachten..meer kan ik toch niet doen.. @Monique, ze houden me idd goed in de gaten en daar ben ik ook erg blij om.. Ze kunnen helaas niet met zekerheid zeggen hoe het gaat lopen! Dat ligt ook aan mij lichaam..denk dat die onzekerheid me ook zo ongerust maakt.. Ben maar 1.65 en draag normaal maatje36 dus ben niet zo breed gebouwd..maar goed, heb al gelezen dat dat ook weinig uitmaakt... We wachten het af Liefs
@mamavanjuul, kan me je koudwatervrees wel voorstellen..al is dit voor mij natuurlijk de eerste..maar zie de bevalling precies zo tegemoet! Ik heb dat gemist volgens mij, maar is de bevalling van Julia zo verlopen? Maar meid, bij een 2de schijnt het allemaal een stuk makkelijk tegaan.. Mijn zus had bij de eerste ook veel problemen en de 2de was zo geboren zonder knip of scheur!! Misschien helpt dit verhaal je een beetje.. @mamamarije, kan me voorstellen dat je het niet fijn vindt om verplicht in het ziekenhuis te bevallen! Zeker niet als je zo graag thuis wilt zijn!! Maar de beslissing van de artsen is idd niet zo gek als ik je vorige bevallingsverhaal lees! Hebben ze de groei van deze baby extra in de gaten gehouden?
Die is idd wel in de gaten gehouden ja. Volgens mij niet specifiek i.v.m. de vorige zwangerschap, maar meer omdat het vermoeden bestond dat ik zw.suiker zou hebben. De vk vond namelijk dat ik én mijn buik te snel waren gegroeid. Gelukkig viel het allemaal mee, al valt de baby wél boven de bovenste groeilijn, het hoofdje én buikje lopen beide ong. 2 weken voor. De beentjes lopen dan weer 2-3 weekjes achter , het wordt er dus 1 met korte pootjes! Wel heel grappig, qua formaat dus precies Lucas, die heeft ook nog steeds korte beentjes!
@haha..grappig! Onze beeb loopt ook voor met haar hoofdje en het buikje..maar de beentjes liggen ook achter! Haha..we krijgen volgens mij dus allebei mollige beebjes met korte beentjes..haha.. Het hoofdje heeft ze duidelijkvan haar vader( hij is geboren met een omtrek van 40cm, arme schoonmoeder!)en die beentjes heeft ze dan duidelijk van mij..met mijn 1.65..haha.wordt elke dag nieuwsgieriger naar haar! Maar dat zal jij, en alle andere aanstaande mama's ook wel hebben!
@ fredje: OMG 40 cm... poe heee... dat is best een flinke bol! Weet je wel wie je aan moet kijken tijdens je bevalling, hihi, FIJNKNIJPEN die hand ... hij zal het weten ook! En die korte beentjes, zo grappig, Lucas heeft daardoor een hele snoepige bouw. Tis echt een klein directeurtje. Hij is heel wijs voor zijn leeftijd (intellectueel niveau van een kind van 2,5 volgens het cb ), maar dan lijkt het maar zo'n klein purkie! Die kleine dribbelpootjes, echt te schattig... Ik koop van broekjes ook altijd minimaal 2 maten kleiner dan shirts! Ook ivm dat grote hoofd, het paste nooit... *goed... zwijmelmodus over eigen kind... uitgeschakeld* Ik ben ook heel benieuwd naar de baby! Uiteraard naar het geslacht , maar ook heel erg naar het karakter! Zal het een zelfde 'soort' kindje zijn als Lucas of compleet anders? Hoe gaat het bevallen met twee kids? Hoe gaat Lucas reageren? Hoe ga ik het zelf allemaal handelen?
@mamamarije,, het lijkt me idd een super schattig mannetje!! Zoschattig met die korte beentjes..haha, kan me voorstellen dat je je afvraagd of de nieuwe beeb om hem gaat lijken..de bouw klopt in ieder geval tot nu toe wel hè,haha..je weet zelf dus ook nog niet wat het geslacht is! Extra spannend! Wist je het bij Lucas ook niet.. Ik moest het gewoon weten bij 20weken..haha..ben veel te nieuwsgierig! En idd,mijn mannetje zal het zeker weten tijdens de bevalling!..met zijn grote hoofd!:x haha..maar goed 40cm zal ze hopelijk niet meer halen..bij 37weken was het 34,2.weetniet hoe snel zo'n hoofdje groeit maar 3,8cm op 3 a 4 weken lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk..maar goed, zal het maandag wel horen..als ze nog steeds niet is ingedaald dan kunnen ze het nog eens meten..
ik heb nog steeds hoop dat ik uiterlijk 12-04 ga bevallen ach, hopen mag altijd toch?! heb anders alvast een lift geregeld voor dinsdag naar de VK toe. voor het geval ze wel gaan strippen o.i.d. gaat mn vriendin mee. fijn idee! maar stiekem hoop ik dat ik dan al bevallen of bezig ben
In het kort: Jaa, was echt vreselijk (achteraf dan hoor, op het moment zelf heb je het niet in de gaten). Heb 3 dagen weeen gehad, door verkeerde inschatting van de VK. Die meende dat ik geen weeen had, omdat er geen ontsluiting was, maar dat kwam doordat Julia een sterrekijker was en niet ingedaald. In het ziekenhuis braken de vliezen spontaan en bleek ze er in gepoept te hebben. Tussendoor ik koorts gekregen, baby zakkende hartslag dus dat werd een keizersnee. Op de OK had ik het even heel zwaar en moest ik na de bevalling gelijk door naar de hartbewaking (uitputting) waardoor ik Juul pas om 1 uur 's nachts kon vasthouden (om 21 uur geboren). Ik bleef hoge koorts houden en toen bleek dat ik een ontsteking had aan mijn baarmoeder. Juul daardoor ook met koorts geboren (was na 2 uren weg) en heeft 5 dagen op de kinderafdeling gelegen ivm preventief antibiotica en ik 5 dagen op de kraamafdeling. Ow ja...was 12 dagen overtijd Dus vandaar dat ik nu bij de gyn loop. Gewoon wat meer controle voor mijn geestelijke gesteldheid eigenlijk....heb niet zoveel vertrouwen in ht "voelen" van de VK Hier loopt ze ook "voor" zo'n 6 dagen en heeft ze juist lange benen. Heeft Juul dus ook....voor de rest vrij gemiddeld. Alleen Juul praat heul heul veel voor haar leeftijd arme papa en mama, haha! Smyltje: wat fijn dat je vriendin mee gaat! De 12de kan nog steeds
Wat een rust hier vanmorgen! Waar is iedereen? Hier ligt de kleine ruim een week voor. Hoofdje ligt een week achter, buik een week voor maar de bovenbenen liggen zo'n 5 weken voor !! Nou heeft mijn vriend ook hele lange benen, dus daar zal 't wel door komen. @mamamarije en mamavanjuul: heftige bevallingsverhalen! Ik probeer maar niet teveel over de bevalling na te denken (ook ik ben zo'n struisvogel ), maar ik kan me voorstellen dat jullie wel regelmatig aan jullie eerste bevalling denken. @smyltje: nog twee dagen tot de 12e, dus het kan nog steeds!
vannacht veel voorweeen en pijnlijke buik en rug. slecht geslapen dus! nu nog steeds wat last van mn rug, maar het zet niet door.. nog meer rommelende dames???
Goeiemorgen! Iedereen is vast van het zonnetje aan het genieten! (hoop ik... durf eens te zeggen dat je aan het bevallen bent, IK BEN EERST !!) Hier nog altijd geen baby. Begin het 'over tijd lopen' nu al zat te zijn en ik ben nog niet eens over tijd. Volgens mij gaat het een hele gezellige periode worden zo... . Ik zal manlief alvast waarschuwen dat ie vooral veel moet meebuigen... En gisteren kwamen bij mijn man al de eerste smsjes binnen... alles rustig aan het front? is er al nieuws? is de baby er al...? Kwam van mijn zwager, die heeft zelf notabene 3 kids! Zou toch beter moeten weten, maar ja.... Vanochtend wel lekker druk geweest in huis, gestofzuigd, was gedraaid, gestreken, gevouwen, opgehangen, etc. etc. opgeruimd uiteraard (altijd nodig)... Man is voetballen, Lucas op bed, dus het is nu rustig hier, heerlijk! @ smyltje: idd, je weet het nooit hoor! het kan van het ene op het andere moment beginnen natuurlijk @ mamavanjuul: jij ook al zo'n fijne bevalling... pfff en dan ook nog in een ks eindigen, dat is niet leuk! Ik hoop echt voor je dat het nu allemaal voorspoedig gaat verlopen en dat jullie beiden snel herstellen! Zonder teveel ziekenhuizen en dokters enzo... @ fredje: nee, we wisten bij Lucas het geslacht ook niet! Zo leuk, die verrassing... al heb ik wel bij beide 20-weken-echo's heel intensief naar het scherm getuurd, ik was ook zoooo benieuwd! Maar manlief hield stand en wilde het echt niet weten, ja... dan moet ik ook maar in het ongewisse blijven, anders kan ik het niet voor me houden! Mijn voorgevoel bij Lucas was goed, nu wachten we het af of het dit keer weer goed is!
Hier ook niks hoor Vannacht wel een paar keer wakker geweest van harde buiken en heb ik nog steeds. Worden wel iets gevoeliger, maar nog steeds niet pijnlijk. Was inderdaad van het zonnetje aan het genieten met een boekje! Guido is Julia aan het leren fietsen....ergens, geen idee waar ze uithangen Het is hier heerlijk weer vanmiddag even naar de kinderboerderij!