April mama's - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FB1984, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ja, zon bokkige gyn zou er ook nog wel bij kunnen haha. Bij de jongens in ziekenhuis bevallen. Bij Milan met medische indicatie en bij Lars poliklinisch. Ben er voor deze bevalling nog niet uit. Na al die ziekenhuisbezoekjes de afgelopen weken, neig ik naar thuis.

2. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    @smyltje en fredje: die waterige afscheiding kreeg ik ongeveer een week voordat ik ging bevallen, en bij mij hebben ze de vliezen pas met 8 cm doorgeprikt. Misschien een geruststellend verhaal? Bij twijfel toch even vragen aan vk natuurlijk.

Ik denk dat ik voorlopig maar voor de handkolf ga, als ik weer ga werken (1 juli) kan ik altijd nog kijken of het handiger is met een electrische. Bedankt voor de reacties!

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Daar kan ik helemaal inkomen, dat je nu neigt naar thuis... tja.. het blijft gevoelsmatig...

4. Tima

Tima Lid

23 dec 2010
    60
    0
    0
    @smylthe & fredje, hier ook al een paar dagen last van afscheiding met vocht verlies. genoeg voor een natte onderbroek maar niet om op te vangen.

denk dat het gewoon normaal is.. maar laat me maar weten als je VK wat anders zegt.

@hier verder aardig rustig.. gisteren avond rommelende darmen maar verder niks.. hoop toch echt dat ik niet overtijd ga.. wat er wel dik in zit.. ga zo beginnen aan mijn bak met ananas..

ja op een gegeven moment probeer je alles. :)

5. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    hallo allemaal,
    Eindelijk weer thuis sinds gister en even de puf om bij te lezen.
    Gefeliciteerd alle bevallen dames. Spannende dagen voor de dames die nog moeten bevallen, heel veel succes.

Zal proberen alles vanaaf beetje bij te lezen.

De bevalling heeft hier ruim een dag geduurt. Moest me om 8 uur melden in zh. Eerst aan de ctg en de gewone controles gehad. Ontsluiting was nog steeds net geen 2 cm werd er besloten eerst een ballonkatheter in te brengen en daarna de vliezen te breken. Dus werd wachten op de gyn en dan kon wel tot 13.00 uur duren. We zijn toen maar even een broodje gaan eten. Toen we wat later weer terug kwamen op de afdeling, had de gyn een gaatje om de balllonkatheter gelijk te plaatsen maar vond dat uiteindelijk niet nodig en kon de vliezen breken. Toen aan de weeën opwekkers gezet rond 11 uur. Na een paar uur weeën ook zeer pijnlijke vorderde de ontsluiting erg langzaam had om rond half 5 nog geen 5 cm, en besloot ik na lang twijfelen tot een ruggeprik omdat de pijn niet meer te houden was. Toen de anesthesist even later de kamer in wandelde was het niet meer nodig, kreeg persdrang en zat ineens aan de 9cm. En na ruim een uur persen is ons wondertje geboren.

Ons prinsje:
    Bekijk bijlage 143410

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Star, nogmaals gefeliciteerd. Fijn dat jullie nu allebei thuis zijn. En wat een mooie foto!

7. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @waterige afscheiding, ben net terug van de gyn..zij gaf aan dat als er echt een scheurtje in zit je meer malen per dag last met hebben van een natte onderbroek.. Bij een of twee maal per dag is er meestal niets aan de hand! Verder ruikt vruchtwater zoeter en heeft gewone afscheiding geen geur.. Dus je kunt het zelf een beetje testen! :)( vies idee om aan je onderbroek te ruiken!) Bij twijfel moest ik echter meteen bellen! Want zeker weten doen ze het natuurlijk niet!

@mamavanjuul..leuk hè dat Julia kan fietsen:)..kun je lekker veel wandelen vandaag., ze zeggen wel dat het goed is om de bevalling op te wekken dus wie weet! Laat Julia nog maar een stukje fietsen!...:D

@hier, controle wad goed..bloeddruk was iets hoger( onderdruk was 90 ) maar volgens de gyn niet zorgwekkend! Beeb haar hoofdje was gelukkig niet meer gegroeid..groei ligt nu op 40weken..dus 1 weekje voor..dat viel mee zei ze.. Ze had erger verwacht!:D..ik weer blij en toch een beetje gerustgesteld! Verder lag ze precies op schema..alleen haar beentjes zijn aan de korte kant..:D...
    Helaas is ze nog steeds niet ingedaald:(..jammer..iedereen zei dat mijn buik zo gezakt was dus had goede hoop..maar helaas.. als de vliezen breken moet ik dus meteen bellen..

Wie zou de volgende zijn!? :).. Is al weer een tijdje geleden? Zou het stilte zijn voor de storm?:D

8. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @star, nogmaals gefeliciteerd en wat een prachtig kereltje!!

9. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @fredje: fijn dat de controle goed was en dat het hoofdje niet meer gegroeid is. Lijkt me toch wel een geruststelling! Wel jammer dat ze nog niet ingedaald is.

10. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    @ controle VK vandaag weer geweest, bloeddruk was iets gestegen maar prima volgens haar "heel normaal", hoofdje zat goed vast in t bekken en ingedaald, hartslag was mooi rustig en regelmatig. Mooi dat als je t hartje weer hoort, je eigen hartslag ook meteen heel rustig wordt

@ natte onderbroeken........oh gelukkig en ik dacht dat ik als enige aan mn onderbroek aan t snuiven was bleehhhhh!!!

@ vandaag voor het eerst echt een hele pijnlijke voor wee gehad: heel mn buik trok strak, zere rug onderin, hele flinke krampen, zat echt even te zuchten op de bank............maar daarna op wat krampjes na niks meer gevoeld

@ nieuwe papa: een hele nuchtere rustige aanstaande papa hier, hij kijkt wel iedere keer als ik wat moeilijker kijk me zo aan en is dan wel bezorgd ahhhh! Verder zei hij vanmiddag dat hij maar eens een fles rose prosecco zou gaan halen.......hij verwacht t al snel denk ik haha

@star, wat n prachtig kereltje zeg!!!

11. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    hahaha! same here :D

@star. wat een prachtig kereltje! hoe kijk je zelf terug op de bevalling?!

12. MamaMarije

@ star: wat een mooi ventje!! Hele mooie foto :D. Verhaal van je bevalling klinkt wel mooi, in eerste instantie heel heftig, maar dan alsnog relatief snel zelf bevallen! Idd, hoe kijk je er zelf op terug?

@ fredje: balen dat de kleine niet is ingedaald, maar dat het hoofdje niet verder gegroeid is, is een goed teken! En idd, bellen als je vliezen breken en gaan liggen hè! Dat moest ik ook, gelukkig braken ze bij mij 's nachts, dus tja... ;) dan lig je meestal al wel...
    En mensen zeggen wel meer hoor, alles om je gerust te stellen...
    Zo zei iemand tegen mij vandaag: "wat heb jij een bescheiden buikje" :$:D... Hoe vind je die dan, hahahahaha. Buikomtrek van 122 cm, 18 kilo aangekomen en een TOETER, hahaha, bescheiden buikje...

@ onderbroek snuiven: hahahaha, hier ook gedaan de vorige keer hoor! Nu nog geen neigingen gehad, maar indien nodig.... SNUIFFF! Niet dat ik er een herkenbaar geurtje uithaal, maar goed...

@ tima: hoe smaakt je ananas? Hier inmiddels van alle kanten tips... word er nu al gek van als ik hoor wat ik allemaal zou 'moeten' doen om het op gang te brengen, pfff...

@ juli: wat ben je stil meid! Je bent toch niet stiekem aan het bevallen hè?

@ mamavanjuul: en julia maar rondjes fietsen.... mama er achteraan hobbelen in de hoop... ;):D Heeft ze lekker gefietst vanmiddag?

13. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Even een kort ego berichtje.... allereerst dus nog geen baby! ;)

Vanochtend naar de VK geweest waar de harslag van de kleine TE LAAG bleek (iets over 100). We konden dus met spoed naar het zhuis waar ik aan de CTG moest. Moest voor een half uurtje, maar heb er uiteindelijk een uur aan gelegen. De basis harslag van onze uk bleek iets te laag (110 terwijl 120-160 ideaal zou zijn), maar verder was de uk wel goed aan het bewegen en was er genoeg vruchtwater.

In principe hoeven we ons geen zorgen te maken, maar voor de zekerheid moeten we toch morgenochtend terugkomen voor een nieuwe CTG.... . Ik had ook veel harde buiken was op de CTG te zien, maar echt weeen activiteit wilden ze het nog niet noemen. Mijn pijnlijke/gevoelige buik komt waarschijnlijk doordat de baby helemaal ingedaald is (is er helemaal klaar voor volgens de gyn) en hij ligt min of meer met zijn rug/billen links en met zijn voeten rechts tegen de placenta aan te duwen. Een beetje een vreemde ligging schijnt? :( Als ik mijn buik aanraak wordt hij ook bijna direct hard....

Maakten ons nog niet echt heel veel zorgen en vonden het juist wel prettig dat er goed gekeken werd naar de beeb. Maar de gyn belde daarna mijn VK om verslag uit te brengen en toen meldde hij ook nog even dat hij de beeb wel erg klein vond voor deze termijn (39+1). Pfffff fijn dat ik dat NU pas hoor met 39 weken!!!! Ik was nogal uit het veld geslagen dus we zijn na dat telefoontje gewoon weg gegaan. Thuis de VK nog maar eens gebeld en volgens haar moet ik me niet te veel zorgen maken en zal het morgen allemaal wel loslopen.....

Zit mezelf nu dus helemaal gek te maken. Mijn vriendin had een makkelijke zwangerschap, ging met 37 weken naar het zhuis voor een draaipoging, kindje bleek klein en een lage hartslag te hebben. Na een spoed kz ging ze zonder kindje naar huis...... (volgende week 1 jaar geleden).

Ik ben er klaar mee, als ze mij morgen niet gerust kunnen stellen, ga ik daar wel in de hal bivakkeren tot de weeen beginnen :D

Hopelijk zijn jullie laatste loodjes iets minder stressvol..... hou jullie op de hoogte!

14. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Was het maar waar!!!! (jij bent natuurlijk eerst! :))

**Ook even een knuffel voor jou. Overtijd gaan is ook helemaal NIET leuk. Hopelijk wordt je niet te veel gestalkt met de oh zo goedbedoelde zin "Is het er nou nog niet?" Grrrrrr**

15. MamaMarije

ow jeetje zeg... wat een heftige dag! En idd, dat ze nu ineens beginnen over de groei van het kindje.... lekker laat!

Groot gelijk dat je hier onzeker van wordt en dat je duidelijkheid gaat 'eisen', helemaal na zo'n ervaring met je vriendin

*krijgt er kippenvel van*...

Ik ga voor je duimen meid en ga er vanuit dat het allemaal goed komt en loos alarm blijkt!! Wie weet heb je nu wel heel snel je mannetje in je armen!

*dikke knuffel voor jou!*

16. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    @juli. jeetje, dat was schrikken!! en groot gelijk hoor! als je niet gerustgesteld bent, gewoon de hal gaan bivakkeren, het is jouw lijf en jouw (nou ja, jullie :)) kind!!

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @juli: snap dat je hierdoor onzeker bent! Lekker laat om nu nog over de groei van jullie kindje te beginnen. Hopelijk laat je je morgen niet zomaar wegsturen maar krijg je duidelijkheid!!
    *duim voor jullie*

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje Juli!!!! **hele dikke knuffel**
    Inderdaad, niet eerder weggaan totdat je duidelijkheid hebt morgen!!!

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo...zit eindelijk zeg!

Pfff....leuk dat Julia kan fietsen, maar ben kapot! de hele dag achter haar aangelopen en maar rondjes fietsen en mama er achter aan lopen.
    Alles ter bevordering voor de ontsluiting, hihi!
    Maar man o man, mijn voeten en rug en bekken en alles eigenlijk:p

Was wel grappig, de buurjongetjes waren ook buiten aan het spelen (2,5 en 4) en zodra ze ons zagen, gingen ze ook hun fietsjes ophalen. Stond ff met de buurman te praten, terwijl de kids aan het fietsen waren. Zei tegen hem: over een jaar of 15 staan ze hier op de hoek van de straat met hun brommers ipv fietsjes met zijwieletjes :D

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hahahaha :p:D!

Deel Deze Pagina