April mama's - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FB1984, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ mamavanjuul: herkenbaar hoor! ik kan ook niet veel hebben van Lucas momenteel... Daarom heb ik wat regelmatiger de tv aan en ook de pc! Momenteel heb ik dus een split-screen voor me :D De ene helft is voor mama (zp ;)), de andere helft voor Lucas die op mijn knie naar Nijntje zit te kijken, haha!
    Heel slecht, maar ja... ik kan eventjes niet anders hoor!

Verder maar een beetje aanrommelen en vanavond weer even stoom afblazen bij manlief... Tis gewoon best pittig, zeker als ik voor de 100.000ste keer moet zeggen dat ie GEEN stenen in het konijnenhok mag gooien, de vaatwasser NIET mag 'uitruimen' of ZELF de trap op moet klimmen. Ik word gek van het 'tille! tille! tille!'... :)

@ smyltje: gelukkig scheelt het dat ik geen mobieltje meer heb, anders werd ik ook GEK gesmst! Mail beantwoord ik gewoon selectief en de telefoon neemt mijn man op (mits hij thuis is)... vind het altijd zo irritant, dat gevraag! Heel lief dat mensen meeleven, maar als het er is, dan horen ze het echt wel hoor!
    Schoonmoeder ook elke keer als ze belt: 'goh, zit het er nog?'
    'eh ja, denk je nou echt dat we je zouden vergeten te bellen ;)?'
    Of iedereen die vraagt: hoe voel je je? 'Tja... dat weet ik eigenlijk zelf niet eens...wisselt echt per seconde met die hormonen!'

@ banaantje: heel benieuwd hoe het gaat met je!!

2. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    En en wie is de volgende???
    Bij wie rommelt het nu??

Ik had gisteren heftige krampen, maar ze waren niet regelmatig en in de loop van de ochtend was het over..
    ben benieuwd hoe het vanavond zal verlopen... heb ook de hele dag last van harde buik, echt pijnlijke... alles staat in ieder geval klaar :D

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het maakt niet uit wat ik doe met haar, het blijft maar door gaan:
    Mama mama mama mamie? Maaaamaaa!
    Ze gaat kleuren, stempelen, poppen aan en uitkleden op 5 cm van me. Nu, op dit moment, staat ze achter me m'n haar te kammen en speltjes er in te doen. Heel lief natuurlijk, maar ze kwekt maar door :cool:

Ondertussen nog steeds krampen, steken en zweet me kapot!!!

Ik kan het vandaag gewoon even niet aan, hahaha!

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier ook een &@(#*(# dag!!!!:x
    Vanacht maar 4 uurtje geslapen, en toen ik vanmiddag wilde gaan liggen bleef Jesley huilen... En mn vriend was weg!!

Toen hij eenmaal thuis was, kregen we ruzie! ben ik op bed gaan liggen, en was Jesley ook stil, maar kon niet slapen... Heb ongv 1,5 uur liggen janken op bed.. was aardig overstuur!

Om 19uur moet hij zn flesje weer en dan maar hopen dat ik lekker kan gaan slapen.

xx

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    mamavanjuul; gelukkig kan je er nog om lachen. Hier ook regelmatig dat ik het kippetje even "zat" ben. Gelukkig morgen ook naar mijn schoonouders en do en vrij naar het kdv. Soms vraag ik me wel eens af hoe dat zodirect met 2 kinderen gaat en een wisselend slaapschema. Nu is het zo fijn dat zij 's middags nog dik 2 1/2 uur slaapt maar die kleine slaapt natuurlijk net op andere tijden. Dan heb je ook echt geen tel meer voor jezelf. Maar goed, het schijnt dat andere moeders dat ook redden...;) en zodirect hopelijk in ieder geval weer een lijf wat meewerkt en wat meer energie.

FB; ik hoop dat jij ook een goede nacht hebt, dan ziet morgen het er weer heel anders uit. Sterkte en een knuffel!

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Dames die het momenteel zwaar hebben, dikke knuffel voor jullie!

@anmiri: hoe was de thuiskomst met Noah?

@banaantje: ben zo benieuwd hoe het met jou gaat!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heel herkenbaar hoor! Hou er wel rekening mee dat het ook nog door he hormonen kan komen he! Niks aan te doen, lekker uithuilen!!!
    Ook dit gaat over, zodra je straks in een ritme zit, gaat het allemaal een stuk lekkerder!
    Het is nu even puzzelen waar iedereen zich prettig bij voelt en dat duurt even. Wij zijn hier heel erg van de RRR. Rust, regelmaat en reinheid (nou ja, die ietsjes minder ;)).
    We leg(d)gen Julia altijd om dezelfde tijd in bed, moe of niet. Ook al was het een paar minuten. Zelfde tijden eten en altijd boven in bed, niet beneden. Was veel te druk voor haar.
    Enne....het is niet niks hoor, papa en mama worden! Daar sta je niet altijd bij stil, maar je hele leven staat op zijn kop!!!

Kijk, ik ben al mama, ik krijg er een kindje bij. Dat vind ik wel een heel verschil. Bij Julia werd ik ook mama en ik vond het een aardverschuiving. Alles staat op zijn kop, er komen gevoelens los die je niet kent. Dat heeft een impact hoor, dat moet je niet vergeten. Maar dit geldt ook voor de papa, alleen....die ervaart het weer totaal anders, want die heeft het kindje niet gedragen. Aan de andere kant: Hij heeft de vrouw waar hij het meeste van houdt, wel heel veel pijn zien lijden. Dat is ook een hele ervaring geweest. Dus schenk een lekker wijntje in en praten praten praten!
    ;)

@Hier, Juul ligt op bed, wat een rust! Guido zei al, misschien voelt ze aan dat er wat gaat gebeuren en is het daarom steeds mama en eist ze zoveel aandacht op. Heb nog steeds kramp, maar geen harde buiken.

@Noah: Ooooh wat fijn dat het kereltje thuis is, zal wel een feestje zijn!

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Tja, wat moet je anders he :p
    Soms denk ik ook wel eens: Hoe gaan we het straks doen met 2...maar ja, dat zal allemaal wel goed komen. ;)

9. Tima

Tima Lid

23 dec 2010
    60
    0
    0
    merk dat we het allemaal beetje zat beginnen te worden:)

@all bestaande Mamma's: respect hoor, ben al blij dat ik zelf de dag door kom en is toch wel extra zwaar als je een kleine hebt rondlopen.

@hier, nog steeds harde buiken en nu weer krampen in mijn rug/zij.
    ach ja ..effe kijken of het doorzet of weer alleen mar voor werk is.

vraag me af als er zoveel voorwerk wordt gedaan of de daadwerkelijke bavalling dan sneller gaat:)

@ banaantje: hoop dat alles goed gaat en dat je al bevallen bent!

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@mamavanjuul: herkenbaar hoor..... Moet bekennen dat het mij momenteel ook allemaal een beetje zwaar valt. Mijn man loopt al te grappen dat we onze dochter maar mee moeten nemen naar het ziekenhuis tijdens de bevalling omdat ze aan me vastgeplakt zit en we het niet redden als we haar eerst moeten losmaken ;)

Het is hier inmiddels wel duidelijk dat ze voelt dat er iets gaat gebeuren. Papa bestaat niet meer en ze zou het liefst in mama kruipen. "mama spelen" en "mama tilluh" zijn hier momenteel ook favoriet. Voel me wel een beetje schuldig dat ik haar soms zo vermoeiend vind.... Dan denk ik maar weer niet zeuren, zij kan er ook niets aan doen en nu kan je haar nog ALLE aandacht geven.

Begin wel heeeeeeel erg benieuwd te worden hoe ze straks op haar broertje reageert en hoe het allemaal gaat met 2 kids. Heb m'n handen al vol aan eentje dus hoe ga ik in hemelsnaam voor een 2e zorgen ????

En (ik vind het eigenlijk zelf te belachelijk voor woorden) maar ik denk ook wel eens, ik ben zo gek op ons meisje hoe kan ik nou net zo gek zijn op deze baby :):):)

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heel herkenbaar Juli, heb je stukje net even voorgelezen aan mijn vriend en die is ook heel verbaasd over dat die kleintjes het feilloos aanvoelen.

Ik vraag me inderdaad ook wel eens af of ik net zoveel van dit babymeisje kan houden als ik van Julia doe. Ga ik weer zonder te mopperen 's nachts mijn bed uit omdat ik weet waar ik het voor doe?
    Kan ik weer net zoveel geduld opbrengen tijdens die huiluurtjes???

1 ding weet ik wel: Bij krampjes zal ik niet zo snel weer in paniek raken :D
    Dat is dan wel weer een voordeel...

12. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    @ollebolle. jouw banner klopt niet?! er staat dat je 39 weken zwanger bent maar 14 april uitgerekend ben...?! ik ben vandaag 39 weken maar ben 12 april uitgerekend..

13. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn uitgerekende datum is gebaseerd op de gemiddelde dagen van mijn menstruatie-periode. De gemiddelde vrouw zit op 28 dagen, de mijne op 31 dagen...

vandaar dat mijn datum later is.....

ik had het bij diverse sites uitgerekend met mijn gemiddelde en kwam steeds uit op 14 april...

14. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    maar dan ben je nu geen 39 weken hoor haha. er staat nu nog 7 dagen te gaan. 5april+7dagen=12april en geen 14 :p

15. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bestaande mama's, jeetje, heb echt respect voor jullie zeg! Poeh! Ben nu al ontzettend moe..en zo'n kleintje erbij lijkt me echt vermoeiend!

@banaantje, hoe zou het zijn???...

@fb, jeetje meid! Ff een baaldagje!hoop dat je straks ff lekker kunt slapen..

@hier, voel me vandaag prima! Net terug van Ikea en nog ff wat kleine onnodige dingetjes aangeschaft! Haha!verder nog helemaal geen krampen of zo.. Vreemd hè dat ik die eigenlijk ook heel graag wil!:)Ben echt jaloers op de rommelende dames, haha! Hoop dat ik snel iets ga merken van een aankomende bevalling maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik de laatste zal zijn! Denk dat het komt omdat ik nog nergens last van hebt! Maar goed, we wachten maar af.....

Liefs

16. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha dames, het gaat echt goedkomen hoor met een 2e!!! Volgens mij heeft iedereen die gevoelens wel...kan jullie verzekeren na 3 kids dat het gevoel er is vanaf de 1e minuut:)

Noah is thuis! Arts had niet veel bijzonders te melden en wij niet te vragen. Hij had het wel een beetje koud eerst na 11 en halve week een warm ziekenhuis..van 18 tot 21 wakker geweest en nu heerlijk aan het slapen in de wieg:)
    Ben bekaf, hele dag heen en weer gerend, daarna visite van opa en oma natuurlijk. Kids druk en wouden al hun vriendjes Noah laten zien, dit heb ik nog maar even afgehouden, voorlopig nog teveel kans op ziek worden en rs virus.
    Was heel rustig vanmiddag in ziekenhuis, heb met een big smile afscheid genomen ipv tranen wat ik gedacht had. Was er aan toe denk ik:Dheerlijk zo!

17. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Anmiri wat hartstikke fijn dat Noah thuis is bij jullie, eindelijk, weer een grote mijlpaal bereikt!

Hier:
    Maar weer ff achter de notebook gekropen. Ik kan niet slapen. Gisterochtend kreeg ik gel en direct daarop kreeg ik weeen die steeds heftiger werden. Ik had verwacht dat ik dikke ontsluiting zou hebben maar niets bleek minder waar. Ik heb in totaal 8 uur lang hele heftige weeen gehad en toen die begonnen af te nemen zat ik op 2 vingers ontsluiting, NET geen 2cm dus NET niet genoeg om de vliezen te breken! Ze durfden me geen tweede gel meer te geven, omdat mijn lijf veel te heftig reageerde op de eerste gel. Ik vond het wel een opluchting dat ik die tweede gel niet meer kreeg inderdaad want ik vond die eerste al een verschrikking.

Nu zit ik dus tussen 2 vuren in: te onrijp voor weeenopwekkers/vliezen breken en te ver om nog een gelletje te geven. Ik wacht dus nu op morgen, gelukkig zijn in die tussentijd de weeen zo zwak geworden dat ik wel redelijk zou kunnen slapen (als ik niet zo zou liggen piekeren nu...zucht).

Met een beetje geluk hoef ik morgen geen gel meer maar kan ik direct aan de weeenopwekkers. Ik zag het gistermiddag echt even niet meer zitten; de weeen waren zo krachtig dat ik echt het gevoel had van: "Als dit nog maar het begin van de ontsluiting is, hoeveel erger gaat het dan nog worden??" want ik wist af en toe niet waar ik het zoeken moest.

Hierdoor zie ik wel extra op tegen morgen, want ik ben als de dood dat de weeen aan het infuus nog heftiger gaan worden dan die van gisteren door de gel. Ik zou echt niet weten hoe ik nog ergere weeen op zou moeten vangen... :(

18. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @anmiri, geweldig dat noah thuis is!:D Geniet van de komende tijd!!!

@banaantje, jeetje meid.wat vervelend dat de ontsluiting niet opschiet!:( Duim voor je dat je morgen geen tweede keer gel krijgt naar meteen aan de weeënopwekkers mag:)! En meid, kom op! Ook jij kunt het! Hou vol en probeer ingedachten te houden dat het niet meer lang zal duren voordat je je kleintje in je armen kunt sluiten!

@hier, hoezo slapenloze nachten:(! Was weer om het uur wakker en ben nu klaar wakker!pf! Ga toch nog maar ff liggen..wie weet val ik nog in slaap! Verder geen germmel hier...nog steeds niet te merken!..

Liefs

19. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Banaantje, wat jammer dat het zo lang duurt, succes vandaag!!

Noah heeft heerlijk geslapen, laatste fles om 12 uur en om 6 uur 15 de eerste:)Zelf ook redelijk geslapen, zat af en toe ineens rechtop wakker denkend: Oh ja Noah is thuis:)heerlijk!!

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: balen zeg dat je zo heftig reageert op de gel maar dat ie eigenlijk weinig heeft gedaan! Ik duim voor je dat het vandaag beter gaat en dat je heel snel jullie uk in de armen kan sluiten!

@fredje: pfff, lastig die slapeloze nachten! Heb je vanmorgen nog wat kunnen slapen?

@anmiri: wat lekker dat Noah goed door heeft geslapen vannacht! Kan me voorstellen dat het nog een beetje wennen is dat hij nu lekker thuis is bij jullie.

Deel Deze Pagina