April mama's - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FB1984, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@familie/vrienden: word er ook een beetje gek van hoor.... M'n moeder zei zo stoer dat ze me niet elke dag zou bellen omdat dat wel heel irritant is..... Nou ik merk er niets van! Ik heb haar dus mooi elke dag aan de lijn. En dan nog net doen alsof ze ergens anders voor belt ook ;)

Mijn werk belde vanochtend ook, maar ik was druk met onze dochter in de weer en had dus niet opgenomen. Daarna belden ze weer toen ik De superlang stond, dus weer niet opgenomen. Blijkbaar hadden ze ondertussen ook nog op het huisnummer gebeld en toen die ook niet werd opgenomen hebben ze het nummer van mijn man zijn werk opgezocht en hem opgebeld omdat ze "bezorgd" waren..... Mijn man belde mij dus weer op of ik mijn werk even wilde bellen..... Heb ik gedaan en gelijk maar gezegd dat ik ze heus wel op de hoogte breng als er iets is...... Grrrrrrr

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @anmiri: wat een mooie foto van je 3 kids :)!!

@juli: lief, zo'n bezorgde collega's, maar ik kan me voorstellen dat je er een beetje moe van wordt ;)!

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ben ik blij dat ik daar nog geen last van heb, telefoontjes e.d. Wel via de mail enzo, of hyves, maar ja, daar reageer is pas op als ik er zin in heb :D

We waren Julia vanmiddag aan het ophalen bij mijn ouders, ga ik naar de wc, heb ik wat heel licht roze afscheiding, gekke buiken. Wilde het niet zeggen, maar m'n moeder zag het meteen natuurlijk.
    Nu nergens meer last van, behalve gekke buiken dan. Kan het niet anders omschrijven, geen harde buiken...tja gewoon gekke buiken.

Enn.....Julia heeft de naam verraden aan mijn ouders!!!
    Zegt ze: Oma mag wel even baby zusje voelen, oooh baby zusje heet ..... Dus mijn moeder schiet meteen in de lach, ik ook. Tja, daar konden we dus niet overheen praten. Dus nu weten mijn ouders de naam. Nou ja, het is niet anders :p
    Ze vonden het wel leuk, konden ze er vast aan wennen :D

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ mamavanjuul: vind het nog knap dat Julia het zo lang geheim heeft gehouden! :D ach, het duurt nu toch niet lang meer, dus je zult je niet meer bedenken, hihi

@ juli: het is idd wel pittig met Lucas nu... Weet alleen niet of dat door mijn grote buik komt, of door mijn korte lontje... Pfff.. kan soms weinig hebben van hem, voel me daar best schuldig over! Probeer dus ook maar extra vaak te knuffelen en dan lekker sámen tv te kijken enzo.. Die staat best vaak aan nu :)
    Enne.. traplopen, je wil het niet weten... ik loop na 1 trap te hijgen als een postpaard en dan hoef ik Lucas niet eens te tillen :$

@ bellen/smsen: wat irritant zeg... al dat gebel... Hier gaat het ook los nu :(... Zwager had gesmst 'of we ze nog lang in spanning gingen laten?' Alsof ik dit voor m'n lol doe! Zijn vrouw liep tenslotte ook overtijd van de derde, die weet hoe het is!!
    Schoonmoeder belde ook nog eventjes, vroeg meteen of ik dan ook wist hoe ze dan gingen inleiden enzo... 'Uhh, NEE dat weet ik NIET! Ik wil het ook nog niet weten!' Ga nou maar gewoon thuis tv kijken, als ik je nodig heb of als het geboren is, hoor je het wel :x

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ooooh wat irritant zeg! "Gelukkig" was ik bij Juul 12 dagen overtijd en gaan de meeste mensen bij ons in de omgeving daar ook wel weer van uit....

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoe zou het trouwens met Tima zijn? Die zou vanavond ingeleid worden! Ben benieuwd of we morgenochtend babynieuws hebben ;)

@ mamavanjuul: hihi, stel dat je nu voor de uitgerekende datum bevalt, denkt iedereen dat je een grapje maakt :D wel heerlijk rustig zonder allerlei nieuwsgierige aagjes...

hier hing net zelfs een collega van manlief aan de telefoon!! ;)

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Inderdaad ja, misschien morgen wel babynieuws van tima!

Hier is het (nog) erg rustig qua telefoontjes en sms-jes. Af en toe wat mailtjes of berichtjes via Hyves, maar ook dat valt eigenlijk wel mee. Maar ik kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment wel klaar mee bent als iedereen belt om te vragen of je nog niet bevallen bent ;)...

8. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Hier nu ik eenmaal bevallen ben ook wel veel belangstelling per telefoon/sms/enz...word echt helemaal gek van die smsjes de hele dag door van allerlei vrienden en familie hoe het met haar gaat. Lief bedoeld natuurlijk! Zij zijn ook gewoon benieuwd, maar ik heb ook mijn eigen ritme nu die ik probeer te vinden.

Oh en ik word inmiddels ook gek van de kraamvisite...erg he...
    Er zijn echt zoveel mensen die toch allemaal langs willen komen uit alle uithoeken van Nederland, dat had ik niet helemaal verwacht...zelfs buurvrouwen hier van verderop die ik amper ken die een geboortekaartje hebben gekregen uit netheid omdat er 'hoera een dochter' op de gevel hangt. Misschien voelen ze zich verplicht om langs te komen of zo, terwijl wij er stiekem niet zo op zitten te wachten...moeilijk hoor! T/m a.s. dinsdag zitten wij al tjokvol met kraamvisites de hele dag door, ik weet niet of ik dat wel trek...

En anders trek ik me gewoon terug op de slaapkamer onder het mom van 'voeden'. Dat is het handige van borstvoeding, je hebt een goed excuus om weg te lopen haha! :p

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij denken er ook over om een kraamfeest te houden. Doen dan aparte kaartjes bij het geboortekaartje in voor genodigden.

Heb nu echt last van voorwerk....wederom steken onderin en een gekke buik. Soms harde buiken, maar vooral steken.
    Last van maagzuur....brrrr! Schopjes van zusje doen pijn, bleh niks aan! Nu gaan we de rottigste weken krijgen van de zwangerschap:
    Voorwerk en wachten totdat het doorzet....:(

Ben ook benieuwd hoe het met Tima is! Misschien is ze al mama :)

Ik ga maar weer eens naar bed, nog even tv kijken en dan lekker slapen! Tot morgen!

10. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamamarije, jeetje! Jij wordt wel heel erg 'lastig gevallen'zeg! Bij mij is het ook een ramp maar een aantal keer chagrijnig reageren doet wonderen:D..

@banaantje, ja de belangstelling voor de baby daar ben ik ook wel bang voor.. Vooral mijn schoonmoeder want die woont om de hoek! Hoop echt niet dat ze elke dag langs komt want dat ga ik niet lang volhouden;)..en kan me voorstellen dat de kras visite je tegen gaat staan! Poeh!

@tima..ben erg benieuwd!

@hier, zo naar bed! Weer een dagje voorbij zonder gerommel! Nu weer last van mijn darmen :x..daar blijf ik ook mee sukkelen! Nou, het voordeel is in ieder geval dat ze goed leeg zijn voor de bevalling:D..haha..slaaplekker allemaal en tot morgen...

11. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamavanjuul, vervelend maagzuur!pf..weet er alles van! Rennie is op dit moment mijn beste vriend:D al werkt het altijd maar even! En dan ook nog voorwerk! Hoop dat het doorzet! Duim voor je...slaap lekker!
    ,

12. Tima

Tima Lid

23 dec 2010
    60
    0
    0
    Meiden, ik reageer effe snel geen tij om te lezen
    Om 9 uur vetertje met hormonen gehad, binnen 1 min gelijk buikrampen
    Best pijnelijke harde buiken.. Reageer dus gelijk op het vetertje.
    Arts zei dat ik maar tot 2 cm ontsluiting nodig heb zodat ze de vliezen kunnen breken.
    Ik had niet verwacht dat ik zo snel op zou reageren... het is gewoon constante pijnelijke harde buiken.
    Maar heb maar 1 cm extra nodig dus hoop dat ze voor ontsluiting zorgen!!!!

Verder over inleiden etc. Als je onder normalen behandeling bent bij VK dan stellen ze inleiden heel lang uit.
    Dit omdat ze je bij inleiden moeten overdragen aan gyn en dan willen ze liever niet.

13. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Tima: spannend! In ieder geval fijn dat je lichaam reageert op de hormonen, nu hopen dat je snel 2 cm ontsluiting hebt zodat de vliezen gebroken kunnen worden! Succes!!!!

14. Tima

Tima Lid

23 dec 2010
    60
    0
    0
    Ze hebben net het vetrtje uit gehaald omdat ik te heftig reageerde.
    Ze gaan nu kijken of mijn lichaam het verder zeld op pakt zonder weeen opwekkersm
    Tot nu toe nog steeds weeen maar gelukkig niet meer zo heftig als met het vetertje.

Dat was me toch wat gewoon 2.5 uur weeen aan een stuk door
    Kan nog alle kanten opgaan, als me lichaam de weeen verder oppakt zou ik we'll eens vancht al kunnen bevallen.
    En anders morgen weer met veter proberen en dan inleiden.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    En...Tima....ben heel benieuwd hoe het afgelopen nacht is gegaan!

Hier een redelijk slechte nacht gehad, veel harde buiken en gerommel. En heel veel gedroomd! En natuurlijk besluit Julia dan juist vanmorgen dat 6.45 een mooie tijd is om wakker te worden :(

Nou ja, straks visite en dan maar weer lekker tegelijk met Juul naar bed:)

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Tima; nog geen babynieuws helaas. Ik hoop dat het snel gaat nu of misschien heeft ze haar baby al in haar armen.

Hier ook een hele fijne nacht..pfff... Kippetje is vandaag jarig maar ziek. Ze had vannacht 40,4 koorts en vanochtend maar een zetpil gegeven en toch even naar het kdv gebracht want ze was wel harstikke vrolijk. Moet maar even kijken hoe lang het goed gaat. Tot die tijd ga ik even slapen want ik denk dat ik maar een uur of 4 heb geslapen heb vannacht.

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @tima: ben benieuwd hoe het met je gaat!

@kipkip: gefeliciteerd met je dochter :)! Wel sneu dat ze nu ziek is, maar misschien knapt ze op van de zetpil? Hopelijk heb je nog een tijdje kunnen slapen vanmorgen.

@mamavanjuul: slaap ze vanmiddag ;)!

Andere dames nog aan het rommelen? Mamamarije, heb je nog veel bloedverlies en harde buiken gehad vannacht?

Hier heerlijk geslapen van 23.30 tot een uurtje of 7 en daarna ook nog een uurtje weggedoezeld :). Nu wel weer wat steekjes in m'n bekken, maar verder geen klachten. Dadelijk even naar de supermarkt voor wat boodschappen en dan komt mijn moeder op bezoek.

18. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    oeh, geen nieuws verder van tima.. spannend!!

hier vannacht alleen wat harde buiken en krampen.
    stap ik net onder de douche, krijg ik een smsje. nou ja, ik eerst douchen en daarna lezen. is het mn moeder, of ze me kan bellen. dus ik sms terug: over 5 min, kom net onder de douche vandaan. belt ze 5 min later -> je reageerde niet meteen (10 min na sms dus haha) dus ik had goede hoop!! pfffff hihi.
    maar uiteindelijk belde ze om door te geven dat ze het nu wel wilt weten als de bevalling begint. eerst wilde ze het pas weten zodra ik naar het zkh toe zou gaan. maar omdat ik nu overloop, wil ze het toch wel graag eerder weten.
    dus ik zeg: mam, je smst en belt zoveel, dat je het toch wel eerder zou weten dan haha. moeders :p

hoe is het met mamamarije??

19. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hallo allemaal,

Even gauw de tijd om achter de laptop te kruipen.

@maryloes; gefeliciteerd....wat een poppetje zeg!

@anmiri; wat een lieve foto van je kids.

@tima; spannend hoor, heel veel succes!

Alle andere dames die nog moeten bevallen ook succes natuurlijk.

Hier gaat alles goed met de kleine. Het is een heel tevreden mannetje.:) Ben de bv nu aan het afbouwen, nam heel veel tijd in beslag met kolven en kwam bijna niet aan me eigen rust toe. Vind het wel erg jammer.:( Ryan werd ook gauw te moe aan de borst en dronk hem dan ook niet leeg en kreeg dan de fles ook niet meer op. Wel het idee dat hij meer krampjes krijgt van de kv.. Gelukkig komt hij wel goed aan hij zit al over zn geboorte gewicht heen.

Gister laatste dag kraamzorg gehad, dus sta er vandaag weer alleen voor. Gelukkig brengt schoonmamma dochter nog even naar school scheelt toch weer. Zelf nog veel last van de hechtingen, hopelijk word dat gauw minder, leef nou zo een beetje op pcm.

@kipkip; gefeliciteerd met je dochter.

20. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tima, spannend! Nog geen babynieuws!

@smyltje, leuk hè die moeders! ;)Die van mij willen ook graag weten wanneer ik naar het zh ga.. Maar wij bellen pas als ze geboren of bijna geboren is omdat we gewoon zeker weten dat ze anders al die uren in het zh gaan zitten..en ik ook graag het eerste moment samen met mijn man wil delen en niet met de hele familie erbij..haha..:D

@kipkip, gefeliciteerd met klein kippetje!:D Hoe oud is geworden vandaag? Zielig dat ze ziek is! Hoop dat ze zich dadelijk beter voelt!

@mamamarije, nog gerommel vannacht? Hoop dat het geeft doorgezet!

@eeka, heerlijk zo'n nacht..hier was het weer drama..maar heb gelukkig bijgeslapen van 8tot 11..heerlijk..voel me nu wel goed! Vandaag een dagje niksen met mijn mannetje..hij is ook lekker thuis..heerlijk!

@mamavanjuul, ook al een slechte nacht! Zou inderdaad lekker met Julia terug het bed ingaan..heerlijk! Kun je toch nog een beetje bijslapen..

Deel Deze Pagina