April mama's - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FB1984, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Ollebolle en Smyltje gefeliciteerd met jullie dochters!!! Ik hoop dat jullie snel een fotootje plaatsen :D En bevallingsverhalen zijn ook altijd welkom!

Noreen -> mijn zus heet Doreen, leuke naam hoor!
    En Ninthe vind ik ook prachtig, en exclusief!

Hopelijk is MamaMarije de volgende met blij babynieuws!

Liefs van mij

2. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    mamavanjuul: Als ik jou was zou ik gewoon bellen hoor. Je klinkt er niet heel gerust op. Ze maken dan even een CTG denk ik en dan ben je meteen een stuk geruster als de baby daar mooi uitkomt.

Caitlin was vannacht erg onrustig...ze had een regeldag gehad en wilde constant drinken en weigerde in de wieg te slapen. Dus ze heeft de halve nacht in mijn armen gelegen maar dan slaap je zelf echt niet goed. Inmiddels gaat het gelukkig iets beter, hopelijk vannacht een betere nacht te gaan. Vandaag de meeste kraamvisite achter de rug, dus nu eindelijk wat meer quality time voor onszelf!

3. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Wauw mooie tatoo's FB, en wat een leuke foto van jullie mannetje!

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi dames!

@ ollebolle: gefeliciteerd met je dochter!! Mooie naam voor een mooi kindje (uiteraard ;))!

@ anmiri: gefeliciteerd met jullie nichtje! Wat bijzonder zeg... op de uitgerekende datum van Noah... Die moeten wel een speciale band krijgen later!

@ hier:... Nou, jullie hebben het al geraden! Ik ben vanochtend om 8.56 bevallen van onze zoon Benjamin! Het was een hele vlotte bevalling (voor mijn doen, hihi, ik schrok er achteraf een beetje van...). Vannacht om kwart over 2 werd ik wakker van de weeën, ong. om de 10 minuten. Na 2,5 uur manlief wakker gemaakt, toen kwamen ze ong een half uurtje om de 2-5 minuten. Dus vk gebeld, 4 cm ontsluiting en dus naar het zkh. Daar aangekomen na ong. een uurtje of 1,5 de vliezen gebroken (helaas meconium!) en toen schoot het meteen (terwijl ze toucheerde!) naar 6 cm! Daarna werd het pas echt een kl*tegevoel... Heb bij 8 cm. gevraagd om een pethidine-injectie, maar de vk zei dat het zo snel zou gaan, dat die pas zou werken als de kleine er al zou zijn... Tja... dan maar niet :). Uiteindelijk snel naar 10 cm en enorme persdrang, 7 minuutjes geperst en daar was tie! 4100 gram... :cool: flinke kerel dus, beste bos haar ook, hahaha.
    Om 15.00 vanmiddag waren we thuis en heeft Lucas kennis gemaakt, helemaal geweldig! Mijn ouders hadden zijn naam al geoefend, dus Lucas roept de hele dag 'bennemin, bennemin, mama kijken'! Ach... snoepig....
    Hele toffe kraamhulp ook, dus met een beetje geluk wordt het een leuke kraamtijd! Opa & oma's hebben ook al kennis gemaakt!

Nou, weer genoeg gel*ld...
    Kga meteen maar weer eens mijn eerste bv-vraag stellen in het borstvoedingsgedeelte :). Toch best een hoop ervaring hier, maar alles is dan ineens toch ook weer nieuw....

@ rommelende dames: ik leef nog steeds met jullie mee hoor!! Hooguit nog een paar weekjes en dan zijn we allemaal mama :D

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wauw Mamamarije!!!! Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!!!
    Ik dacht al, wat ben je stil, hihi!
    Maar inderdaad, een vlotte bevalling en wat fijn dat jullie alweer thuis zijn joh! Daar teken ik ook voor hoor!

En wat lief van Lucas!!!! Nou lekker genieten van je gezinnetje:D

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    GEBOREN!!
    17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - ks - 27w1d
    22-03-2011 - Jesley Jayden - zoon van FB1984 -
    24-03-2011 - Yuna - dochter van MoniqueP - 38w1d
    31-03-2011 - Zoë - dochter van Noukie1982 - 39w1d
    02-04-2011 - Aaliyah - dochter van Verrassingsei - 39w2d
    02-04-2011 - Roan - zoon van Steintje - 39w
    03-04-2011 - Liesbeth - dochter van Mrs Hair - 38w
    04-04-2011 - Ryan - zoon van Star2 -
    06-04-2011 - Caitlin - dochter van Banaantje81 - 37w5d
    11-04-2011 - Noreen - dochter van Ollebolle - 39w6d
    12-04-2011 - Nina - dochter van Maryloes - 39w4d
    14-04-2011 - ... - dochter van Tima -
    16-04-2011 - ... - zoon van Juli2009 - 39w6d
    16-04-2011 - Ninthe - dochter van Smyltje - 40w4d
    17-04-2011 - Benjamin - zoon van MamaMarije - 41w

5 jongens
    9 meisjes

Uitgerekende data:

17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv
    18 april 2011 - MamavanJuul (28)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV
    19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv
    20 april 2011 - Bjorn80(31) - 1e kindje - liefst thuis - bv
    24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - zkh - bv
    24 april 2011 - Chai (23) - 1e kindje - zkh - fv
    25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv
    30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv

2 Jongens
    3 Meisjes
    4 Verrassing/Geheim

Afspraken:
    19-04 - Eeka76 - controle vk
    19-04 - MamaMarije - controle vk
    19-04 - Pollewopke - controle vk
    21-04 - MamavanJuul - controle gyn
    21-04 - MamaMarije - consult gyn ivm inleiden + CTG
    22-04 - Bjorn80- controle vk

Ayyaya.....vandaag Otje uitgerekend en daarna ben ik aan de beurt :cool:

7. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ja eindelijk! Van harte met Benjamin! Fijn dat alles goed is gegaan!

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @mamamarije: van harte gefeliciteerd!!! /nu lekker ff genieten:D

@anmiri: zo dat is zeker speciaal, blijf je er elk jaar aan herinnert:D elke keer even weer aan denken.

@FB: mooie tatoo hoor, deed dat niet onwijs pijn? Ik heb jou stukje even overgenomen qua opbouw, vond ik wel overzichtelijk:D

Speen: Yuna heeft ook sinds 2 dagen af en toe haar speentje in.Alleen op voor haar moeilijke huil momentjes. Verder wil ze hem niet. Grappig dat Jesley dat ook heeft!

Kruik: Wij gebruiken de kruik ook al een tijdje niet meer. Ze slaapt nu ook in haar ledikantje en niet meer in haar kinderwagenbak. Echt super schattig.

Buik: mijn buik is best wel weer strak. Ik pas al mijn kleren nog. Echt super strak buikje heb ik weer. Eindelijk iets dat mij ook meezit!

Foto: deze is van een week geleden bij mijn ouders:

9. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje Benjamin! Fijn te lezen dat het vlot is gegaan en dat Lucas zo enthousiast is.

@Monique: mooie foto! En fijn joh, dat je al je kleren alweer past.

@fredje: hier maar weinig gerommel. Soms wat steken in m'n bekken, af en toe wat menstruatie-achtige krampjes maar eigenlijk niet echt iets noemenswaardig. Je weet natuurlijk nooit, maar ik heb zo'n idee dat de kleine nog wel even op zich laat wachten...

10. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    GEBOREN!!
    17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - ks - 27w1d
    22-03-2011 - Jesley Jayden - zoon van FB1984 -
    24-03-2011 - Yuna - dochter van MoniqueP - 38w1d
    31-03-2011 - Zoë - dochter van Noukie1982 - 39w1d
    02-04-2011 - Aaliyah - dochter van Verrassingsei - 39w2d
    02-04-2011 - Roan - zoon van Steintje - 39w
    03-04-2011 - Liesbeth - dochter van Mrs Hair - 38w
    04-04-2011 - Ryan - zoon van Star2 -
    06-04-2011 - Caitlin - dochter van Banaantje81 - 37w5d
    11-04-2011 - Noreen - dochter van Ollebolle - 39w6d
    12-04-2011 - Nina - dochter van Maryloes - 39w4d
    14-04-2011 - ... - dochter van Tima -
    16-04-2011 - ... - zoon van Juli2009 - 39w6d
    16-04-2011 - Ninthe - dochter van Smyltje - 40w4d
    17-04-2011 - Benjamin - zoon van MamaMarije - 41w

6 jongens
    9 meisjes

Uitgerekende data:

17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv
    18 april 2011 - MamavanJuul (28)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV
    19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv
    20 april 2011 - Bjorn80(31) - 1e kindje - liefst thuis - bv
    24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - zkh - bv
    24 april 2011 - Chai (23) - 1e kindje - zkh - fv
    25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv
    30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv

2 Jongens
    3 Meisjes
    3 Verrassing/Geheim

Afspraken:
    19-04 - Eeka76 - controle vk
    19-04 - Pollewopke - controle vk
    21-04 - MamavanJuul - controle gyn
    22-04 - Bjorn80- controle vk

Even de aantallen en de afspraken aangepast :)!

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Goh...de meisjes zijn wel goed vertegenwoordigd zeg :p

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mooie foto monique!!!

13. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamamarije, gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!!jeetje 4,1 kilo...een hele kerel al hè?:) En wat een vlotte bevalling zeg!! Dat zou ik ook wel willen! Geniet van de kraamtijd!:)

@eeka, geen gerommel wil niets zeggen hoor! Kan zomaar gebeuren,,, maar heb zelf ook wel het gevoel dat het nog even gaat duren,. Al word ik nu steeds ongeduldiger met al dat babynieuws!:D

@Monique, wat een schattige foto!!:)

@hier, alles weer rustig! Heb vandaag eens een flinke wandeling gemaakt! Schijnt te helpen, haha!!:D Nou ben benieuwd of er iets gaat gebeuren want tot nu toe nog niks!

Slaap lekker allemaal!

14. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    MamaMarije: Joepieeee! Gefeliciteerd met Benjamin, leuke naam :D En een kereltje, net als ons wisten jullie ook niet of het een jongetje of een meisje zou worden he, hartstikke leuk dat Lucas nu een broertje heeft, kunnen ze lekker samen spelen! En wat goed om te horen dat alles zo snel is gegaan, heerlijk hoor. Geniet!!

Eeka: Wacht maar af hoor meid, je zult zien, straks begint het ineens, en voor je het weet ligt er een baby in je armen. Het gaat ineens zo snel!! Vind het nog steeds zelf amper te bevatten dat ik gewoon moeder ben nu, het is zo snel gegaan en elke dag vliegt voorbij nu. Sterker nog, mijn kraamtranen vloeien rijkelijk, omdat elke seconde wel een halve lijkt, de kleine meid verandert nu al zo snel en de herinnering aan de bevalling e.d. vervaagt ook al zo snel!

15. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamamarije, gefeliciteerd met jullie zoon!!

Net even bij mijn nichtje wezen kijken:) ze is enorm haha! Ze is 7 pond maar man wat een verschil met Noah, haar handen en voeten zijn wel een keer zo groot:D Met mijn zusje alles goed, die raad iedereen een ruggeprik aan, heerlijk vond ze het!

16. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Gefeliciteerd mamamarije! Eindelijk! Wat een flink mannetje, en nu lekker genieten. Er is ook nog mooi weer voorspelt dus helemaal top!
    Even ego bericht maar ben een beetje van mijnroze wolk afgevallen. Heb veel pijn tijdens en na de bv. Dan lijkt ook alles op de hele dag daarom te draaien en loop ik te huilen. Ben al gaan kolven en Zoë dat met de fles gaan geven, want kon het niet meer opbrengen. Mijn vriend vindt het prima als we overgaan op fv, maar ik voel me er zo rot over! Ik heb genoeg voeding ener zijn echt wel voedingen geweest die pijnvrij waren en dan kon ik er echt van genieten. Heb al een keer een lactatiekundige laten komen, en het aanhappen van de kleine is goed. Ik ga zo de huisarts bellen voor een afspraak, misschien is het toch een verkapte vorm van spruw. Inmiddels ben ik even zo moe dat ik toch maar wil gaan overstappen naar kv. Alleen moet ik dan een manier verzinnen om met het schuldgevoel om te gaan. Ik wil graag weer echt genieten van ons wondertje. einde ego-bericht ;)

17. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@Monique, wat een mooie foto. Een schatje! Fijn dat het verder goed gaat.

@Anmiri, gefeliciteerd met je nichtje!

@Noukie, knuffel meid! Niet fijn dat die roze wolk er even niet is. Goed dat je bij de huisarts langs gaat. Ik snap heel goed dat je je schuldig voelt over eventueel stoppen, maar het voeden moet wel leuk blijven en als je steeds pijn hebt kan dat natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.

@Hier, het is nog maar zo kort geleden, maar het is alsof Nina er altijd al is geweest. Het gaat hartstikke goed. Sinds gisteren zijn we van de kruikjes af en ze is ook al weer op haar geboortegewicht. Vannacht heeft ze van 23.30 tot 05.00 uur geslapen. Voelt als een hele nacht, heerlijk! Vandaag voor het eerst naar buiten, zo'n zin in.

De jongens gaan vandaag weer in hun oude ritme van school en kdv, dus we hebben een heerlijk dagje met zn 3tjes!

Geniet allemaal van het mooie weer en veel succes voor de rommelende dames!

18. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @mamamarije; van harte gefeliciteerd met jullie zoon benjamin, geniet ervan!

@monique; leuke foto.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Goeiemorgen! Zo, weer heerlijk uitgeslapen vandaag!
    Kleine meid is lekker bij opa en oma en het is heerlijk weer! Dus straks lekker de bedden verschonen en alles buiten ophangen.
    Mijn broer komt zo langs voor een bakkie, gezellig!

@Noukie: Je hebt je best gedaan meid! Als het geen spruw is, dan heb je alles gedaan wat je kon. Voedingen moeten relaxed zijn en daar moet je van kunnen genieten.

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @Noukie: even een knuffel voor jou! Balen zeg dat de bv pijn doet :(, maar zoals Maryloes al zegt moet het wel leuk blijven. Wanneer heb je een afspraak bij de huisarts?

@maryloes: fijn te lezen dat het goed gaat met jullie :)!

@anmiri: hoe gaat het eigenlijk met Noah? Alles goed?

@banaantje: geniet er lekker van! Gelukkig dat het bezoek inmiddels wat minder wordt, zodat jullie samen als gezin kunnen genieten!

@mamavanjuul: hoe is het met jou?

@hier: geen babynieuws, moet gewoon nog even geduld hebben ;). Misschien dadelijk even de ramen wassen beneden (heb ik gelukkig geen trapje voor nodig maar kan ik zo bij). Vanmiddag ga ik lekker buiten zitten lezen, benen omhoog en drinken erbij en ik kom m'n middagje wel weer door :D...

Geniet allemaal van het mooie weer!

Deel Deze Pagina