April mama's - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FB1984, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mamamarije; van harte gefeliciteerd!! Eindelijk, geniet ervan.

Ik kom later even bijschrijven, mijn moeder komt even op visite (en even met kippetje spelen zodat ik even wat dingetjes kan doen ;))

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nee de pijn viel echt reuze mee!:D
    Ik heb er ook 1 op mn zij, en daar heb ik echt liggen kronkelen met tranen in mn ogen van de pijn....
    Dus was best zenuwachtig!

Maar ik dacht gewoon heel de tijd,achh ik ben bevallen, dit kan ik ook!!
    *stoer* hahaha

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Lieve foto trouwens, zo ligt Jesley ook vaak bij mij.
    (nu ook, half slapend)

Maar zit jij daar buiten in de tuin??
    Ik durf dat nog niet echt aan, ben bang dat hij t snel te koud krijgt...

Hoe doet de rest dit??

xx

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Bij mijn ruggeprik voelde ik de weeen nog heel erg:( Helaas....

5. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Gefeliciteerd met alle nieuw geboren baby's, het is een hele klus om alles bij te houden hier op de site, maar ook het bzig zijn op de pc en het hier in huis alles op rolletjes te houden, dus het zal soms wel even duren voordat ik weer wat kan lezen en schrijven.

het gaat hier erg goed, de borstvoeding gaat super, en roan doet het ook goed, hij woog bij de geboorte 3190gr en afgelopen vrijdag kwam het CB hier thuis n toen woog hij 3560gr echt gegroeid.
    we hebben wel een aantal regeldagen achter de rug met veel tranen van mij en een broer die erg uit zijn doen was door alles. ook zijn we meestal tussen 4 en 10 uur sávonds aan het clusteren, roan komt dan veel vaker om een vooraad aan te leggen om snachts wat langer door te slapen. heelaas doet hij dat onder onze etens tijd en wil hij meestal gelijk met ons ook weer gevoed worden, dan eten we maar om de beurt, het is even niet anders.

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @FB: ja daar zit ik in de tuin, ze heeft ook al vaak in de tuin geslapen. Gaat erg goed. Gewoon haar kleertjes aan gedaan en dekentje en lakentje en dan slaapt ze heerlijk, natuurlijk uit de wind en niet in de zon. Ze heeft ook al bij mn ouders in hun wiegje geslapen:D

@noukie: ik snap hoe je je voelt. Ik heb me er ook schuldig over gevoeld over geen borstvoeding meer geven. Maar ik was bij de dokter laatst en weet je wat die zei: "borstvoeding is leuk als het voor de moeder ook leuk is, en dat is niet altijd het geval. En dan moet je lekker stoppen. Dan geniet de moeder ook meer van haar kindje. Iedereen doet zo panisch over borstvoeding, lukt t niet dan niet." Echt meid, zo geniet jij ook niet van Zoë, en dat is toch het belangrijkste!? Het is toch niet de bedoeling dat jij alleen maar huilt en je rot voelt, dat voelt zij ook hoor. Je kan beter een happy moeder zijn zonder bv dan bv geven en je rot voelen.

7. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamavanjuul, lekker zo'n dagje uitslapen! Voel je je meteen een stuk fitter hè?zie dat jevandaag bent uitgeteld! Sta je er erg bij stil? Voor mij is het morgen zover..heb toch nog steeds de hoop niet verloren dat het vannacht gaat beginnen..het is dan vollemaan, haha!:D

@noukie, vervelend voor je meid dat de bv pijnlijk is! :(Maar ben het eens met de andere dames! Stoppen als het niet gaat!

@anmiri, hoe is het nu met Noah? Is alweer een tijdje thuis nu hè? Ik ga ook voor die Ruggeprik! Haha..als het tenminste kan! :D

@fb, hoe kan dat dat de Ruggeprik bij jou niet heeft gewerkt? Hadden ze niet meer medicatie kunnen toedienen?:(

@eeka, lekker van de zo aan het genieten!?:D ik ga je voorbeeld volgen...

@steintje, wat fijn dat roan het zo goed doet! Is al flink gegroeid zeg!:)

@hier, om 3 uur weer controle vandaag.. Zal niet hel bijzonder zijn..denk dat ik binnen 10minuten weer buiten sta! ;)Ga wel aangeven dat ik onze meid erg weinig voel de laatste dagen dus misschien krijg ik nog een extra ctg..verder wil ik alvast de inleiding bespreken.. :)Wil absoluut niet langer wachten dan 41weken omdat ik heb gelezen dat de risico's voor de baby toenemen en het inleiden bij 41 weken niet meer risico's met zich meebrengt dan bij 42 weken. Ben benieuwd wat de reactie is...

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ Steintje: fijn dat het zo goed gaat nu! regeldagen zijn rot hè? Ben heel benieuwd of Benjamin daar ook last van gaat krijgen. Met Lucas hebben we het niet zo gehad, gelukkig. En tja.. dat Gylano daar ook wat van mee krijgt is wel heel logisch. Tis voor hem ook een enorme verandering! Merk het aan Lucas nu al, hij is me een partij hyperdehiep en luistert voor geen meter ;)

@ hier: gaat allemaal lekker! Onrustige nacht achter de rug, dat wel, maar toen Benjamin maar eenmaal bij mij mocht liggen, vond ie het prima. Resultaat... mama slaapt bijna niet... Hij hoeft inmiddels al geen mutsjes of kruikjes meer, dus dat is heerlijk. Vandaag ook zijn eerste badje, zo schattig!
    Heb een super kraamhulp, bv begint op gang te komen, Benjamin heeft al overgangsontlasting en valt gelukkig nog niet teveel af.

@ noukie & monique: idd, niet schuldig over de borstvoeding voelen hoor!! Ik snap de emotie zeker wel, maar als het niet wil, wil het niet. Het moet niet ten koste gaan van mama, want dat gaat ook ten koste van de kleine. Op flesvoeding worden ook heeeel veel kindjes prima groot!

@ fb: zeker stoer zeg, die tattoo laten zetten! Mooi resultaat! En rot dat jouw ruggenprik idd niet werkte... dan heb je er weinig aan ;)

@ fredje: goed dat je het inleiden gaat bespreken. Als je je er zo'n zorgen over maakt, is dat de juiste beslissing. Inleiden kan idd prima met 41 weken, al hangt de methode dan volgens mij wel heel erg af van de rijpheid van de baarmoedermond. Weet je daar al iets van? Hebben ze al een keer getoucheerd of niet? En ach, wie weet... het kan natuurlijk altijd gewoon spontaan gebeuren!

@ mamavanjuu"l: *knuffel voor jou* vandaag uitgerekend! Ookal hield je er rekening mee dat je overtijd zou gaan, DE datum passeren is niet leuk...

9. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    @steintje, komt niet altijd goed uit he dat clusteren haha, hier ook iedere keer in de avond, zaterdag zelfs haast heel de ochtend en 's avonds weer.

@mamamarije, fijn dat het zo goed gaat! Toch wel lekker dat hij zo lekker bij je heef geslapen. ook al slaap je dan bijna niet, het is wel een keer genieten (als hij het maar niet elke dag gaat doen toch? haha)

@ fb, het deed dus niet zo veel pijn die tattoo? Mijn vriend en ik gaan er 28 mei aan geloven. Waar heb je m laten zetten? Wij gaan naar een kennis van mij in Brielle. Mijn vriend heeft zijn zoon al op zijn onderarm, dus de andere arm is voor de kleine meid.

@ ruggeprik, ik dacht altijd dat ik er één wilde, maar ik vond mijn weeën goed te doen (tot de laatste cm!). Ik kon er al geen een meer krijgen, omdat ik het geluk had dat het vrij snel ging en bij de 2e keer toucheren zat ik al op 6 cm. Maar als ik ko kiezen als ik er lang over zou doen, dan zou ik ook gelijk voor een ruggeprik gaan, waarom pijn lijden als het niet hoeft.

@inleiden, ik zou ook wat angstig worden om lang overtijd te gaan, en bij 41 weken moet dat toch gewoon kunnen?

@ mamavanjuul, duim voor je dat het vandaag gebeurd, zou wel mooi zijn!

@ hier, een afspraak gehad bij de huisarts. Heb een beetje een rare huisarts. Laat veel aan de patiënt zelf over. Hij heeft bij Zoë gekeken, en zag 1 wit stipje en een witte waas op haar tong. Uiteindelijk krijgt ze na lang wikken en wegen druppeltjes hiervoor. Hij heeft naar mij niet gekeken. Nee, mijn tepels zijn niet kapot, ze doen alleen verrekte zeer, en steken in de borst. Ik kan die druppels nu ook gaan smeren. Doorgaan met kolven als ik dat wil en stoppen met de bv als ik dat wil. Ik denk dat ik maar rustig over ga stappen op kv. Want als je direct stopt met bv dan kun je toch zelf flinke stuwing krijgen? Iemand ervaring? Jij misschien Monique?

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hey meiden!

Jaa....vreemde dag zo! Maar had er wel rekening mee gehouden omdat op elke echo die ik heb gehad de datum verschilde. We hebben toen de eerste datum aangehouden en de 2de aan familie enzo verteld en die is woensdag. De datum van de groeiecho was de 16de...
    Net nog wel de stad ingeweest, met heel veel moeite...het rommelt aan alle kanten vandaag namelijk.
    Heb last van lichte en onregelmatige weeen, de ene keer onder in mijn buik en de andere keer in mijn rug. Is vanmorgen begonnen en houdt nu al de hele dag aan. Ik hoop dat het doorzet....

@Afbouwen: Ik heb bij juul afgebouwd, om de 2 dagen een voeding er af, want stuwing is niet fijn! Vooral niet schuldig over voelen hoor, want ze hebben de eerste melk gehad en die is toch het belangrijkste. En daarbij, flesvoeding is tegenwoordig ook heel goed!

@Fredje: Hoe was de controle??????

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Grrrr...nu ik lekker relaxed zit op de bank, zakt alles natuurlijk af!

12. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamamarije, fijn dat het zo goed gaat met Benjamin!:) Alleen vervelend dat je weinig slaapt hebt nu!is het nog een beetje vol te houden?.. Lijkt me idd geweldig om de kleine voor het eerst in het badje te doen!!:) hoe vind zijn grote broer het eigenlijk??

@mamavanjuul, oh spannend! Hoop dat het doorzet! :D

@controle, alles was prima met de kleine. :DZe hebben nog een extra ctg gemaakt en ze was idd aan de rustige kant maar niks ernstigs.. Moet morgen toch terug voor een extra ctg!eens kijken of ze dan meer zin heeft om te bewegen, haha..:D helaas ligtze wel nog steeds niet ingedaald! Wel al dieper dan de vorige keer..maak me er toch een beetje zorgen over..:)

@inleiden, we hebben afgesproken dat ik met 41weken wordt ingeleid..deden ze ook helemaal niet moeilijk over..:D schijnt met 41weken een vrije keuze te zijn die ze niet mogen weigeren! Met 42 weken is het verplicht.. Ben wel opgelucht?.volgende week dinsdag gaat het dus sowieso gebeuren, (zo spannend!!?,)maar hoop eigenlijk dat ze eerder van zich laat horen!:)

@mamamarije, ze hebben nu nog geen inwendig onderzoek gedaan. Dat doen ze donderdag en dan gaan ze idd bepalen hoe ze gaan beginnen met inleiden!:) Ben erg benieuwd..hoop toch al een verweekte bmm te hebben en misschien al wat ontsluiting maar aangezien het niet echt flink rommelt hier verwacht ik vrij weinig!

13. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik idd ook altijd!! Als ik iets aan het doen ben krijg ik veel last van harde buiken en als ik ga liggen is alles verdwenen..:(..maar Een oplossing, blijven bewegen..:D..
    Duim voor je dat het toch nog wil doorzetten vandaag..mijn hoop is ook gevestigd op de volle maan vannacht, haha..:D

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou..zo rustig als ze was de afgelopen dagen zo druk is ze vandaag! Word de hele tijd in mijn zij getrappeld en af en toe voelt het alsof mijn blaas er aan de onderkant uit komt :)

Spannend Fredje!!! In ieder geval nog een weekje en dan hebben jullie ook je ukje :D

15. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @fredje: ja, ik heb heerlijk buiten gezeten. Vanmiddag nog even bezoek gehad van mijn vader, gezellig :)!
    Wel fijn dat je weet dat je over maximaal een dag of 8 je kleine uk in de armen kunt sluiten! Maar misschien gaat het toch nog wel eerder gebeuren ;)!

@mamavanjuul: balen zeg, dat het rommelen weer af is genomen... En leuk, al dat gestamp in je zij en blaas :D!

@mamamarije: fijn dat het zo goed gaat! Hopelijk kun je vannacht wel slapen...

16. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hier ook over op de kv. Vind het ook erg jammer dat niet is gelukt. Maar was elke voeding wel 5 kwartier of langer bezig. borst, flessen en kolven, zelfs de nachten. Brak me helemaal op, was echt oververmoeid.

Bv afbouwen; Ik ben op advies van de vk 1á2 x p.d. gaan kolven en dan alleen de druk eraf. Heb wel wat last gehad van stuwing maar niet heel erg.

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Even een vraagje.

Jesley is heel de dag al een beetje uit zijn doen.
    Eigenlijk vanaf vanmorgen 9 uur is hij al wakker.
    Alleen om 11 uur heeft hij een half uurtje geslapen... Bij mij op mn borst.

Hij is niet echt 'vervelend' hoor. Hij weet alleen even niet wat hij met zichzelf aan moet. Beetje wakker zijn, soms even huilen...

Hij ligt nu sinds een half uurtje weer eindelijk te slapen, weer bij mij op mn borst in slaap gevallen en ligt nu op een kussen op de bank naast me.

Nu moet hij eigenlijk rond 19uur zijn flesje weer.
    Maar zit er aan te denken hem lekker te laten slapen, totdat hij zelf wakker word...
    Alleen ben ik ook wel bang dat hij dan helemaal van slag is en uit zijn ritme gaat.

Maar vanaf morgen gaan wij toch waarschijnlijk van 7 naar 6 flessen veranderen, dus zullen de tijden ook iets gaan veranderen.

Wat denken jullie???

xx

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @FB: ik denk dat t wel kan dat je m ff laat liggen. Vooral nu je toch gaat veranderen van voeding naar 6 flessen. (Wij doen al een week 6 flessen) Dan kom je vanzelf weer in een goed ritme.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    We gingen vanmiddag nog even kijken voor een buiten tafel en toen begon het weer. Moest af en toe echt even een pilaar vastpakken, want man o man! Allemaal messteken en kramp, niet normaal! Dit heb ik nog nooit gehad. Het leek wel of mijn blaas er uit kwam!

Nu even onderuit op de bank....harde buiken blijven nu wel komen...

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    oooh mamavanjuul: spannend!! Het gerommel wordt erger, misschien is t nu wel begonnen!!

Deel Deze Pagina