hey dames, zo hey wat is die eerste week heftig zeg!. zelf bijkomen van de bevalling, verzorging van de kleine en kraambezoek. Vandaag eindelijk een rustige dag gehad dus effe bij lezen. nou, Amelia is nu bijna een week oud. Drinken gat nog niet helemaal ok. borstvoeding wil maar niet goed op gang komen. dus ze zit aan de bijvoeding. Hoop dat ze nu weer wat gaat bijkomen. Verder gaat goed en proberen we vooral te genieten van die kleine. @ Bevallende vrouwen: hoe was jullie eerste week? @ zwanger vrouwen: jullie zijn er bijna, Tip. ga nog effe naar de Hema en koop extr pakken hydrofiele luiers. die gebruik je overall voor en je hebt er echt veel nodig. en eerste weekje spuugt je kind veel dus ik zou zeggen sla nog even wat simple box pakjes in! ook zou ik adviseren om wat kunst voeding in huis te hebben want je weet niet of borstvoeding snel op gang komt.
He da's vervelend zeg, en schrikken ook, je hoort het wel vaker dat je na de bevalling sneller flauwvalt. Goed oppassen maar, meid!
@smyltje: jeetje, da's wel schrikken zeg! Doe het rustig aan meid! @banaantje: wat een leuke foto! @tima: jammer dat het drinken nog niet helemaal goed gaat, maar wel fijn dat je voor de rest lekker kunt genieten!
@smyltje, gelukkig hebben ze je op kunnen vangen, goed je rust pakken, als je straks alleen bent heb je het druk zat! @ banaantje, wat een heerlijk gezicht is dat hè, onze kleine meid ligt vaak ook zo vol overgave te slapen @Tima, ja de eerste week wordt je echt geleefd. Ik had zelfs 10 dagen kraamzorg, en ben pas echt weer wat rustiger in mijn hoofd geworden toen ik alleen was met de kleine meid. Natuurlijk vond ik het wel erg dat ze weg ging, maar ik voel me wel wat vrijer nu. Het kraambezoek is nu gelukkig niet meer elke dag, dus kan ik zelf weer wat plannen. Wat een mooie naam heeft je meisje gekregen! @ de zwangeren, geniet nog even van het getrappel in de buik, dat zeiden ze ook tegen mij, en ik dacht nog dat ik dat niet ging missen, maar moet zeggen dat ze gelijk hadden, mis het wel een beetje..
Smyltje; wat schrikken inderdaad. Heb je een lage bloeddruk ofzo of te laag ijzergehalte? Eeka; voor jou dus ook dinsdag ? Laten we collectief gaan bevallen die dag...dan hoop ik niet dat iedereen in de omgeving dat ook doet anders zijn de verloskamers in het ziekenhuis zodirect vol Banaantje; oh, nu ik dat zo lees komt het me weer zo bekend voor, die nachten met die kleine slapend op de borst, want o wee als je haar in haar wieg wilde leggen. Ook al sliep ze heel vast (dacht ik) zodra haar hoofd het matrasje raakte weer wakker. En dan slaap je zelf haast niet. Eén troost...het gaat over. Hier sliep ze na een aantal dagen zelfs op haar eigen kamertje en kon ik ook weer wat bijslapen. Maryloes; leuk die foto. Dat is zeker die speciale babyset voor in de Stokke. Ziet er comfortabel uit. Noukie; dat zeggen meer dames dat ze de baby in hun buik toch missen. Maar ik moet zeggen dat ik dat helemaal niet had, zal zo blij zijn als ik weer op mijn buik kan slapen en om kan draaien en enz.enz.. 10 dagen kraamzorg, dat is veel. Maar ik kan me voorstellen dat het ook wel weer lekker is om je eigen dag in te plannen. Geniet van de komende (hopelijk een beetje rustige) dagen Vraagje aan de reeds bevallen dames die al een kindje hadden. Wordt die niet wakker van het gehuil 's nachts? Zat ik me nml vannacht af te vragen...zodirect heb ik iedere nacht 2 kinderen wakker..ppfff. Zo kippetje met zwembroekje afgeleverd op het kdv, die heeft vast een hele leuke dag. En ik ga maar een beetje luieren (tja...dat is dan weer het voordeel van nog zwanger zijn...nu kan het nog!)
Pollewopke; hoe is het trouwens met jou? Je moest gister toch weer aan de CTG? Of ben je inmiddels al bevallen?
Goedemorge, Is er al nieuw babynieuws? Spannend hoor voor de nog zwangere dames. Hopelijk laten de ukkies niet lang meer op zich wachten... @smyltje; jeetje wat schrikken joh, gelukkig was de kraam er. Doe lekker rustig aan. *knuffel* @maryloes; wat een leuke foto, echt een poppetje! @banaantje; ook een leuke foto zeg, ook al met de armen in de lucht, Ryan ligt ook constant zo. Bekijk bijlage 145620 @tima; jammer dat de borst nog niet helemaal goed gaat, hier duurde het rond de 3á4 dagen tot het echt meer werd. Maar ben ondertussen overgestapt op kv. En hier waren de eerste weken ook heftig, eerste week in zh doorgebracht zelfs die week was heftig, was constant bij Ryan op de kinderafdeling. Plus bezoek, kolven om de 3 uur, was echt bekaf de eerste weken. Begin nu pas beetje bij te komen. @buikje; mis die hier soms ook nog hoor, dat getrappel of gehik in je buik. @Hier; wat elke x pc problemen, pc start wel op maar beeld komt niet op, scherm doet het wel, ligt waarschijnlijk aan de videokaart. Hopelijk blijfd hij het nu even doen. Gister kleine wezen wegen bij cb, hij was goed aangekomen, afgelopen vrijdag woog hij 2680 en gister 2990gr. Vreemd want vorige week woensdag was hij 2720gr. volgens de weegschaal van de kraamhulp. Ga nu maar uit van de weegschaal van cb, aangezien die daar nu steeds gewogen gaat worden. Ook heeft hij gelukkig al minder krampjes, denk het echt even de overgang was van bv naar kv. Vanmorgen opgestaan met een gevoelige borst even in de gaten houden, heb hem gelijk even leeg gekolft. Denk ik de kolf nog maar even in huis hou, wou hem vandaag anders terug brengen.
Goeiemorgen! Hier nog geen babynieuws.... Vannacht wel voor het eerst een uur wakker gelegen en liggen piekeren...want tja, wat nu? Ben maar naar beneden gegaan voor een kopje thee, maar die heb ik niet eens opgedronken, ben in slaap gevallen op de bank @Foto's: wat een dropjes allemaal zeg! Kan echt niet wachten hoor!!! @Kipkip: Ja, dat vroeg ik me ook af.....
Goeiemorgen allemaal! Ook hier nog geen babynieuws. Ik slaap 's nachts nog steeds heerlijk, wordt 1 en soms 2 keer wakker om te plassen en val dan weer lekker in slaap tot een uur of 8-9. Dus ik geniet nog even van alle rust! @foto's: echt leuk om te zien!
Waar ik over pieker...tja. Heb vorige keer geen fijne bevalling gehad en ben als de dood dat het nu weer zo'n hel wordt. Dus dat wil ik zeker bespreken vanmiddag. Met Juul was ik 41+5 en totaal uitgeput. Zowel fysiek als mentaal. Nu voel ik me prima, slaap nog goed! Dus ik wil zeker niet wachten tot ik me weer verrot voel. Ik bedoel, we zijn nu de 40 weken voorbij, ze roepen al vanaf week 30 dat ze ruim een week voorloopt op de groei, dus waar wachten we nog op? Maar....om wat te kunnen doen, moet de bmm op zijn minst zijn verweken, dus als dat niet het geval is, wat dan? Tja...daar lig je dan 's nachts. En in plaats van dat manlief mij steunt en gewoon begrip toont voor mijn "zorgen" gaat hij hier in mee en zet mij steeds voor een kruisverhoor met nog meer vragen. Ik snap dat hij er net zo mee zit als ik dat doen, want hij moet het tenslotte allemaal aanzien, maar het zou zo fijn zijn als ie gewoon eens zegt: schatje, je bent in goede handen, komt wel goed. Iedereen in onze omgeving is zo zenuwachtig...echt steun vinden doe ik niet..
@banaantje: idd schrikken zeg! Maar ik snap t wel, je lichaam moet echt bijkomen. Ook rustig op staan he meis, succes! @luiers: ik had al gehoord dat je die nodig had. Dus ik had al heel veel in huis. En idd ik gebruik ze ook heel erg veel! Echt heerlijk die dingen. @eerste week: de eerste week de hele week op bed gelegen en iedereen vooral kraamverzorgster alles laten doen. Moest ook wel door mn hechtingen. Maar halverwege de week werd ik al best ziek, dus ik denk dat je mijn eerste week niet echt in acht moet nemen. @banaantje: wat een super lieve schattige foto. En wat een donkere haartjes heeft ze zeg! Echt super lief! @kraamzorg: bij mij is ze ook langer geweest, ze is nog een extra dag geweest toen ik uit het ziekenhuis kwam om alles ff in goede banen te leiden. Ben ik wel blij omgeweest. @buik: ik mis mijn buik totaal niet! Mijn buik was klein, vierkant en hard, en ik ben blij dat ze eruit is . @star: ook zon schattige foto. Yuna doet het ook steeds zo met haar handen in de lucht, zal wel lekker zijn alleen als ik zo wakker word slapen mn armen:S
Ik mis mijn buik ook totaal niet. Het is zo lekker om weer op mn buik te kunnen slapen! Kijk er ook echt naar uit om over een week of 4 weer een eerste rondje te kunnen hardlopen! @kipkip, onze jongens worden 's nachts niet wakker van Nina. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het hele goede slapers zijn, ook van vuurwerk, onweer worden ze niet wakker. De eerste nacht was ik daar wel even bang voor, maar ze snurken lekker verder.
Heel herkenbaar!!! Vorige week aangegeven dat ik het fijn zou vinden dat hij max. 2 pilsjes drinkt ivm ventueel naar het zhuis rijden en zo.... Nou kreeg me een hele rare blik!!! Oh zei hij, was je van plan om te bevallen dan? Ja hoor mop, ik weet precies wanneer het begint en kan het nog plannen ook. Ik was behoorlijk gepikeerd aangezien ik zelf ook best graag een wijntje lust. "Onvoorstelbaar zeg, ...ik al 9 maanden rekening houden met de kleine en dan ist voor jou te veel gevraagd om minder te drinken in die 3 weken dat t kan gebeuren????" Heb uiteindelijk wel excuses gekregen Grrrrr, mannen
@mannen: ooh jeetje, nou gelukkig had hij wel zijn excuses aangeboden pollewopke. soms... haha. @buikslapen: oooh dat heb ik ook zooo gemist. Kan nu sinds een week weer op mn buik slapen, had eerst veel stuwing, dan wil je t ook niet, maar t is zo lekker!
Ook hier nog geen baby!!! Hahah heb midden in de nacht naar de maan staan staren en mn vriend toch nog effe gechecked of hij open stond voor een potje..... Maar helaas geen van beiden is gelukt. Hij voelde zich er echt niet fijn bij om iets te gaan doen als hij bij wijzen van die kleine zou kunnen voelen. Jammer, dus ga vandaag maar effe voor de bitterlemon en zo. Lichamelijk gaat het allemaal nog prima gelukkig, fiets nog door de stad en lees me suf in de tuin, heb geen last van t zonnetje. Ben nu na die echo van maandag wel heel nieuwsgierig, het is nu toch weer wat tastbaarder geworden. CTG van gisteren was goed. Begin was effe spannend want de assistent kon de hartslag niet meteen vinden. Dus effe peentjes zweten maar verder allemaal prima volgens het boekje.
Ook hier nog geen baby!! Ze ligt nog lekker te duimen in de buik! Haha..heb haar net weer ff kunnen bewonderen! @foto's, wat een schatjes allemaal!! Verheug me zo op onze kleine meid! En zo lief hoe ze met de handjes in de lucht liggen te slapen!! @luiers, mijn zus heeft me die tip idd gegeven en heb er nu een stuk of 40 haha! Dus zal er een eind mee komen!.. @hier, net bij de gyn geweest om de inleiding te bespreken! Had al 1cm ontsluiting en een iets verweekte bmm.. Jippie! Maar natuurlijk nog niet genoeg om de vliezen te breken...maandag om half 5moet ik me melden op de verloskamer en als ik dan nog steeds 1cm heb krijg ik een ballonnetje Ingebracht. Iemand hier ervaring mee? Ben benieuwd! Ze heeft me vandaag ook gestript dus hoop dat het iets doet en het ballonnetje niet meer nodig is maandag.. Dinsdag gaan ze er van uit dat ze de vliezen kunnen breken..( als ik natuurlijk 3cm heb!)..en dan gaat het allemaal binnen 24u gebeuren zeiden ze!! Spannend zeg!! Ben nu al nerveus..haha.. Oh ja, en de baby is eindelijk ingedaald!!! Jippie!! @mamavanjuul, lig ook vaak te piekeren over de bevalling dus kan me voorstellen dat jij het helemaal doet gezien de vorige ervaring..maar ga er maar vanuit dat deze een stuk beter zal gaan.. Hoor je meestal bij een 2de kindje! En geen enkele bevalling is het zelfde! Succes vanmiddag bij de verloskundige! Duim voor je dat de bmm al verweekt is!! @pollewopke, wat fijn dat je nog kunt fietsen zeg! Ik kan nog geen auto meer rijden! Met buik past er niet tussen, haha! En hier wil mijn man ook niet meer..haha..hij vindt het eng! Fijn dat de ctg helemaal in orde was!
Ik weet zeker dat ik mijn buik wel ga missen, had ik de vorige keer ook heel erg. Ga alleen de extra kilo's niet missen! Weer normaal kunnen draaien, zonder dat in etappes te hoeven doen @Mannen: Tja...koudwatervrees ofoz, ik weet het niet hoor! Hier ook al 3 dagen discussies die nergens over gaan. Over bier drinken, het huishouden, de bevalling, etc. Zo, heb net even heerlijk uitgebreid onder de douche gestaan, alles is netjes bijgewerkt Wenkbrauwen geepileerd, nagels even bij gevijld. Ben er klaar voor Pfff...ben zo zenuwachtig voor de controle vanmiddag! Heb even een eisenlijstje gemaakt, en ik hoop zo op een inwendig onderzoek! Wil weten waar ik aan toe ben!
Mamavanjuul; kan me heel goed voorstellen dat je je druk maakt. Mijn eerste bevalling was er 1 volgens het boekje (behalve een placenta die niet los kwam) maar ik ben soms ook zo nerveus om weer te bevallen. Ik had gedacht dat dat bij nr. 2 veel minder zou zijn omdat je weet dat je het al een keer hebt gedaan maar dat is dus niet zo. En wat ik zeg; dan had ik nog een goede bevalling...ik hoop voor je dat dit een veel mooiere ervaring wordt! En waarschijnlijk kan het ook niet veel erger worden. Fredje; wat spannend, kun je je in ieder geval ergens op voorbereiden. En wat goed dat ze inmiddels is ingedaald, wie weet doet het strippen wel wat en beval je dit weekend al?! Pollewopke; fijn dat de ctg weer goed was en je je nog goed voelt. Geniet nog even lekker van het mooie weer en het Paasweekend. Als die kleine er eenmaal is zit je in het begin voornamelijk binnen dus kan het maar beter wat minder weer zijn. Maryloes; fijn dat de jongens doorslapen. Ons meisje slaapt heel licht dus vrees het ergste. Oh ja, daar kan ik me op zo verheugen om weer mobiel te zijn en lekker te kunnen gaan sporten. Nou ga maar even kijken of het in de tuin uit te houden is.