April mama's - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FB1984, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Kipkip: dat heb ik dus ook, ben ik van huis, shoppen of boodschappen doen, dan heb ik het gevoel dat het echt gaat beginnen! Zodra ik dan thuis ben en even rustig zit....niks aan de hand ;)

Heb sinds gister wel het gevoel helemaal beurs te zijn, dus doe even niks. Manlief van het weekend maar even helpen met de laatste klusjes. Laatste was opvouwen, nog even flink aan de poets en dan is het klaar.
    Vind het nog steeds een gek idee hoor...laatste weekend met z;n 3en!

@Mamamarije: wat fijn dat het zo goed gaat! Natuurlijk heb je dan even geen tijd voor zp!

Maar inderdaad....na jou geen babies meer geboren, maar verwacht volgende week een heuse babyboom!!!

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @kipkip: ja, is vocht wat ik vasthoud. Ik dacht altijd dat je dat dan aan allebei de voeten/handen zou doen, maar blijkbaar kan het ook aan één kant. Nou ja, het is niet anders, ik kan er het grootste deel van de dag nog steeds om lachen en ik ga maar regelmatig met m'n voeten omhoog zitten ;)...
    Je bent trouwens niet de enige die niet wist wat TSR is, ik moest ook even heel goed nadenken. Jammer trouwens dat het rommelen niet doorgezet heeft!

@mamavanjuul: wat leuk, zo'n waterbak! Heerlijk hoor, met dit weer met water kliederen. Geniet nog even van het laatste weekend met z'n drietjes!

@mamamarije: fijn dat het bij jullie zo goed gaat! Ben heel benieuwd naar de foto van je twee mannetjes :). En wat een lieve reacties van Lucas...

3. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Wat goed om te horen dat alles zo goed gaat MamaMarije!

4. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    even een knuf voor de dames die nog moeten bevallen!!

5. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Ha dames,

Heb vandaag weer controle gehad bij de VK. Alles was prima maar heb toch maar even het grote "uitgerekende datum-mysterie" nog maar aangesneden.
    Beetje vreemd verhaal maar zal t kort houden:

volgens laatste menstruatie: 25 april 40 weken
    volgens mijn eigen telling (heb getempt.): 29 april
    volegsn termijnecho: 2 mei

Iedere keer als ik bij de VK was toch weer een andere termijn te horen, nou deze week zeiden de echosopiste en de gynaecoloog ook weer iets anders.........raar maar waar. Dus nu effe gechecked, blijkt dat ze toch gewoon de eerste datum aannemen. Dus ik blijk maandag uitgerekend te zijn.

Dus nieuwe banner gemaakt....we zien het wel.

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Pollewopke; wat vreemd, ik had het idee dat ze de termijnecho aanhouden. Dat lijkt mij het meest betrouwbaar. Zo had ik altijd een korte cyclus en een late eisprong dus als ik volgens mijn laatste menstruatie zou tellen, zou ik eerder uitgerekend zijn maar de bevruchting heeft bij mij later plaatsgevonden dan zeg maar de meest voorkomende dag 14 van de cyclus. Maar leuk, nu lopen we gelijk op! En wat maakt het eigenlijk ook uit, baby komt toch wanneer de tijd rijp is en in veel gevallen is dit niet de uitgerekende datum :)

Mamamarije; komt vanavond de foto van jouw prinsjes?

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Whaaa...mijn voeten lijken net dingen met van die party knackworstjes :D Opeens vanmiddag, ongetwijfeld door het weer!
    Maar hier dus ook last van vocht!

8. Bjorn80

Bjorn80 Lid

19 dec 2008
    31
    0
    0
    GEBOREN!!
    17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - ks - 27w1d
    22-03-2011 - Jesley Jayden - zoon van FB1984 -
    24-03-2011 - Yuna - dochter van MoniqueP - 38w1d
    31-03-2011 - Zoë - dochter van Noukie1982 - 39w1d
    02-04-2011 - Aaliyah - dochter van Verrassingsei - 39w2d
    02-04-2011 - Roan - zoon van Steintje - 39w
    03-04-2011 - Liesbeth - dochter van Mrs Hair - 38w
    04-04-2011 - Ryan - zoon van Star2 -
    06-04-2011 - Caitlin - dochter van Banaantje81 - 37w5d
    11-04-2011 - Noreen - dochter van Ollebolle - 39w6d
    12-04-2011 - Nina - dochter van Maryloes - 39w4d
    14-04-2011 - ... - dochter van Tima -
    16-04-2011 - ... - zoon van Juli2009 - 39w6d
    16-04-2011 - Ninthe - dochter van Smyltje - 40w4d
    17-04-2011 - Benjamin - zoon van MamaMarije - 41w

6 jongens
    9 meisjes

Uitgerekende data:

17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv
    18 april 2011 - MamavanJuul (28)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV
    19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv
    20 april 2011 - Bjorn80(31) - 1e kindje - liefst thuis - bv
    24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - zkh - bv
    24 april 2011 - Chai (23) - 1e kindje - zkh - fv
    25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv
    30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv

2 Jongens
    3 Meisjes
    3 Verrassing/Geheim

Afspraken:
    26-04 - Eeka76 - controle vk
    29-04 - Bjorn80- controle vk

Vandaag weer controle gehad alles goed ukkie beweegt nog steeds heel erg. mama wordt er gek van ha ha en ik vindt het wel leuk.

Morgen beginnen we met de ananas en wonderolie :D

9. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Zo iedereen de baby nog binnen? Hier nog wel ;).

Bjorn; vergeet de bitterlemon en de seks niet :D!

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier nog dikke buik!
    Maar wel al vanaf gisteravond voorweeen. Gister voor het slapen gaan molletjes ingenomen en vannacht toch wel een paar keer wakker geweest van harde buiken en pijn in mijn rug. Wederom molletjes ingenomen en nu wederom harde buiken.
    Duimen jullie mee dat het doorzet??????

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: misschien toch nog voor dinsdag een spontane bevalling? Ik duim voor je!

Hier gisteravond last van menstruatie-achtige krampen van iedere keer een paar seconden (voorweeen?), maar ben op bed gaan liggen en eigenlijk heel vlot in slaap gevallen. Na een goede nachtrust eigenlijk weinig last meer, dus het lijkt nog niet door te zetten.

12. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mamavanjuul; de duimen draaien! En...helpt het?

Eeka; dat had ik gisteravond ook weer, ik denk iedere keer laat de pijn maar komen, laat het maar erger worden, maar dan val ik in slaap en zwakt het weer af.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heel herkenbaar!!!

Harde buiken blijven wel komen, maar net als je denkt: kom maar....dan zakt ie weer af! Grr!
    Maar goed....tis lekker weer, dus we duiken de tuin in met een goed boek. Manlief is boodschappen aan het halen met dochter...heb een extra lang lijstje gemaakt voor het geval dat, dus die zijn wel even zoet :p
    Tegen beter weten in misschien voor morgen een bbq afspraak gemaakt met mijn ouders en broer, hihi! Hoop zo dat ie niet doorgaat:p

14. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog geen beeb!!:)

@mamavanjuul, duim voor je dat het doorzet! Toch nog een spontane bevalling zou fijn zijn hè?.Geweldig hè, hoe hè voeten uitzien met dat vocht! Hier ook last van kleine knakworstjes:D..en mijn handen!:$ jeetje..heb geen gevoel meer in mijn vingers!

@eeka en kipkip, heel herkenbaar.. Lig nu ook op de bank met veel harde buiken maar zal dadelijk wel weer stoppen.. ;)Steeds als ik denk, poeh nu komen ze wel erg veel, zakt het weer af en heb er eigenlijk nooit pijn van! Beetje vervelend menstruatiegevoel maar verder kom ik helaas niet.. Wordt toch iets voor dinsdag denk ik!

15. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    @mamavanjuul. ik duim dat het doorzet!! hopelijk is zusje er snel.

16. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    even tijd voor mn bevallingsverhaal.

donderdagnacht had ik al voorweeën evenals vrijdag overdag. vanaf 22.00 begonnen de weeën echt. om 02.00 uur was de vk geweest en had ik 2 cm ontsluiting. om 6 uur was ze er weer en had ik krap 4. dit duurde laaaang! om kwart voor 10 hadden we in het zkh afgesproken. óf ik was ver genoeg om sowieso heen te gaan óf ze ging mn vliezen breken. in het zkh bleek dat ik net 4 cm had WAHHH zoo lang al bezig en nog maar 4 cm!!
    vliezen breken (sjezus wat is dat veel!). toen werden de weeen heftiger maar gingen ze helaas over in rugweeen. ik kon deze niet goed opvangen en wegpuffen. om 12 uur om pijnmedicatie gevraagd. deze kreeg ik uiteindelijk om een uur of 3 geloof ik. toen werd ik helemaal groggy haha. was al bekaf van een nacht doorhalen en 2 weken zo goed als geen slaap. toen vielen mn weeen helemaal weg en hebben ze me aan de weeopwekkers gelegd. uiteindelijk kreeg ik zo rond 16.30 het gevoel dat ik moest persen. de vk (inmiddels overgedragen aan de vk van het zkh) erbij geroepen en vanaf 10 voor 5 mocht ik meepersen. wat een oerkracht!! de persweeen vond ik zoooooveel beter te doen dan al die uren weeen ervoor!
    na 55 minuten (voor mn gevoel maar 10 :)) persen werd om 17.45 onze pracht Ninthe geboren. alles was meteen goed met haar! ze heeft lekker 45 min op mijn buik gelegen. ondertussen werd ik gehecht en konden we daarna gaan bijkomen. om 21.00 waren we thuis!
    al met al een lange aanloop met een mooi resultaat :D

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo....heftig hoor! Maar gelukkig geen gekke dingen en waren jullie 's avonds weer thuis! Mooie naam trouwens :D

Hier nog steeds harde buiken, soms trekt het door naar mijn onderrug, soms laag in mijn buik en soms hoog in mijn buik en soms....alleen een harde buik :p
    Ben weer lekker in bad geweest, maar het is dus niet afgezakt. Ga zo naar bed en zal weer 2 molletjes innemen voor de zekerheid. Kleine is wel lekker bewegelijk.
    Kan er echt geen peil om trekken :(

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Na wederom een onrustige nacht, geen baby :(
    Herkende nu de voor weeen wel van de vorige keer, dus had wel even een beetje hoop! Werd vannacht ook wakker met het zweet op mn voorhoofd, maar helaas kwam dat omdat ik het bloedheet had en ik wakker was geworden van...jawel GESNURK naast me!

NOu ja, we zien wel, als het niet doorzet, dan hoop ik dat het wat doet met de bmm, zodat we dinsdag gelijk van start kunnen!!!

Hoe is het met de andere dames? Nog wat vol te houden?

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dames, ik leef met jullie mee hoor... Mamavanjuul: Nog uiterlijk twee nachtjes! April is bijna ten einde, nog eventjes en iedereen heeft zijn kindje lekker bij zich!

20. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mamavanjuul; wat jammer weer! Eens zal het toch een keer echt moeten beginnen...en anders dinsdag!
    Ik begin ook steeds meer te rekenen op een mei kindje. Nou ja, dan hadden we nog geen verjaardag. Man is febr. jarig, ik in mrt, kippetje in april en dan wellicht nu nog 1 in mei.

Manlief is even aan het fietsen met het kippetje, ik ga even rustig douchen en dan eieren zoeken bij opa en oma. Vanmiddag even het zwembadje opzetten in de tuin. Net vakantie, heerlijk hoor. Dus wat dat betreft mag die ook nog even blijven zitten.
    Fijne dag allemaal.

Hoe is het met Eeka en Fredje?

Deel Deze Pagina