April mama's - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FB1984, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hier ook nog steeds alles rustig. Vandaag uitgerekend, maar ik geloof niet dat ik vandaag ga bevallen. In ieder geval geen voortekenen hier, na vrijdagavond is het rustig gebleven. De kleine is wel superdruk dus daar geniet ik dan nog maar even van...

Dadelijk lekker even douchen en dan in de tuin zitten :D!

@kipkip: geniet vandaag nog even van het vakantie-gevoel. Na morgen schijnt de temperatuur flink naar beneden te gaan!

@mamavanjuul: jammer dat het niet heeft doorgezet. Gelukkig zijn het nog maar twee dagen tot dinsdag ;).

@fredje: hoe gaat het met jou? Jij moet je morgenavond al melden in het ziekenhuis, toch?

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    O ja, fijne Paasdagen allemaal! Geniet van het mooie weer!

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Iedereen die nog zwanger is.... pfff succes met de laatste loodjes!!
    Zeker wel zwaar hoor met dit weer?
    En al bijna weer mei:$ Gaat snel zeg!

xx

4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Fijne paasdagen allemaal, ;)

@mamavanjuul, jammer dat het niet heeft doorgezet. Spannend hoor, dinsdag is het dan zover.

@smyltje; fijn dat alles goed gaat, en wat een leuke naam.

@zwangeren; succes met deze allerlaadste loodjes, zal idd wel zwaar zijn met dit weer...Knuff voor jullie en hopen dat de beebs zich snel melden.

Vraagje:
    Wat doen jullie je kleintjes met dit weer aan? Vind het zo moeilijk, ik doe:

Overdags: als ik thuis ben doe ik een tshirt korte mouw aan met mouwlose romper, broekje en geen sokjes. Tis hier dan wel over de 25 graden binnen.
    Snachts:mouwlose romper, truitje lange mouw, broekje en geen sokjes. Dubbel gevouwen lakentje geen deken, blijfd hier veels te warm snachts. Hou nu wel veel zn temp in de gaten.
    Buiten:Tshirt met een vestje of shirt lange mouw, broekje met sokjes en lalentje, als er een windje staat een flanellen doek over hem heen plaats van fleece dekentje.

@voedingen; hier proberen we sinds gister naar de 6x100 te gaan en om de 4 uur, maar hij komt gewoon om de 3 en drinkt dan gewoon 100 op en hij komt snachts dan ook. Vind dat hij dan weer wat teveel krijgt. 7x100 is het dan en hij weegt nog geen 3500gr. Of kan dat wel? Dinsdag toch even bellen met cb, kijken wat zij vinden. Hij drinkt trouwens wel zn flesjes leeg.

Tussendoor met dit weer krijgt hij ook een klein beetje water.

Hoe leggen jullie de kleine eigenlijk neer als ze gaan slapen? Op de rug of op de zij?
    Ryan valt heel moeilijk in slaap op zn rug, dus leg hem overdags op zn zij dan slaapt hij zo. Snachts probeer ik dan wel op zn rug omdat ik het dan moeilijk in de gate kan houden.

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Star: Ik doe Liesbeth veel minder aan, ik heb niet het idee dat ze het te koud heeft, in tegendeel...

Ze heeft vandaag enkel een romper van katoen met lange mouwen aan. We zijn al naar buiten geweest, en dan ligt ze onder een katoenen dekentje. In bed heeft ze vannacht een katoenen pakje met lange mouw en lange broek aangehad, maar dan zonder romper. Ze ligt dan onder een dikkere deken met lakentje. Edit: Ik zie trouwens net dat Liesbeth een boel meer weegt dan Ryan, meer dan een kilo meer. Dat maakt misschien nog wel een verschil... En ze is ook een week ouder...

@ Voeding: Liesbeth krijgt borstvoeding. Ik heb niet het idee dat ze meer of vaker wil drinken dan normaal, maar ik heb begrepen dat borstvoeding zich aanpast als het zo warm is, en dat je dan meer van de 'vochtige' voormelk hebt. Maar ze plast goed, dus ik neem aan dat het wel goed zit... Veel controle heb je niet met borstvoeding, dus moet er maar op vertrouwen dat het goed gaat.

@ Slapen: Steeds op de rug, maar ze slaapt heel makkelijk in. Als Ryan makkelijker in slaap valt op z'n zij en je blijft erbij, lijkt het me niet zo'n probleem. Nog maar een paar jaar geleden werd sowieso op de zij slapen aangeraden, in verband met voorkeurshoudingen. Ik bedoel maar, je moet toch altijd je eigen gevoel volgen... Een vriendinnetje van me legt haar kindje op de buik in bed, omdat het kind anders écht niet wil slapen... Tja, je moet toch wat.

6. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Slapen: WIj varieren het, in het ziekenhuis werden de kindjes steeds op de zij gelegd dus dat doen wij ook, afwisselend met ruggetje. Maar volgens mij vindt ze haar zij fijner, sowieso is ze nog wel eens misselijk en komt er nog wel eens wat melk omhoog en dan kan ze dat makkelijker kwijt op haar zij. We trekken lakentje wel strak over haar heen zodat ze niet op haar buikje kan draaien.

@Voeding: Caitlin krijgt hier ook volledige borstvoeding dus heb geen idee hoe het met flesvoeding zit. Ik heb ook geen idee hoeveel Caitlin binnenkrijgt, dat is best onzeker af en toe en een gok. Maar zolang ze het goed blijft doen en ze er steeds gezonder uit gaat zien zoals nu dan zal het wel snor zitten.

@Kleding: Ik doe ongeveer hetzelfde...'s nachts een truitje extra aan maar op dit moment ligt ze in haar rompertje alleen. Ik voel dan aan d'r beentjes of die warm aanvoelen en haar nekje, zo ja dan laat ik het lekker zo. Als ze koud of juist zweterig word dan doe ik meer/minder kleertjes aan. Maar vind het zo moeilijk! Eerst kleedde ik haar veel te warm met dit weer.....

Eeka & mamavanjuul: Succes met jullie laatste loodjes, vervelend dat die voortekenen er steeds zijn maar het dan toch niet doorzet. Nog heeeel even geduld, en geniet van het feit dat jullie nu nog even de handen vrij hebben met dit prachtige weer!

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

even een reactie tussendoor op de vragen van Star, ik lees zo alles bij :D

@ kleertjes: overdag een romper korte mouw met een shirtje lange mouw, geen broekje of sokjes. In bed een lakentje met dubbelgeslagen dekentje. Vandaag is het erg warm, dus heeft hij in bed alleen een romper korte mouw aan.
    's nachts een romper korte mouw, shirtje lange mouw en broekje, ook geen sokjes.

@ slapen: hier altijd op de rug. Benjamin slaapt niet graag op zijn zij, op zijn rug wel prima. We moeten hier wel letten op zijn voorkeurshouding die hij lijkt te gaan ontwikkelen, dus veel links stimuleren.

@ voeding: hier ook volledige borstvoeding, alleen zijn we natuurlijk nog maar net een week bezig. Vandaag drinkt Benjamin erg vaak. Hij heeft tussen kwart voor 9 vanochtend en half 1 vanmiddag iets van 8x een borst leeggedronken. Of het door het warme weer komt of dat ie aan het regelen of clusteren is, weet ik eigenlijk niet zo goed. 's avonds en 's nachts komt ie om de 4uur stipt, dus ik vind het wel best :D

8. MamaMarije

Zo, weer even bijgelezen :)

@ mamavanjuul: jeetje zeg... het voorwerk is wel echt bizar bij jou! En echt enorm balen dat het maar niet door wil zetten :( *dikke knuffel voor jou!* en ik hoop dat je nog een spontane bevalling krijgt voor dinsdag! Je moet maar zo denken, die meiden hebben het gewoon hartstikke goed bij jou ;)

@ zwangeren: heftig met dit weer! gelukkig kan het echt niet lang meer duren voordat we allemaal onze mooie kindjes kunnen vasthouden! We moeten eens even nadenken waar we ons clubje naartoe gaan verplaatsen als we allemaal bevallen zijn! We kunnen natuurlijk niet in het 'zwangerschaps-gedeelte' blijven!

@ Benjamin: tis zo'n heerlijk manneke... ik ga zo mijn eerste foto even spammen :D. We hebben geprobeerd de twee prinsjes samen op de foto te zetten, maar Lucas vond er geen bal aan om hem vast te houden, hahaha. Aaien en kusjes geven is prima, maar op schoot... neuh...;)

9. MamaMarije

Een badfoto van vandaag...

10. MamaMarije

En de favoriete houding van ons prinsje, hier toevallig naar links, vaak naar rechts... maar het overstrekken is echt extreem!

Als ik deze foto zie, denk ik echt: ach goss.... bleef je maar altijd zo klein... hij hoeft echt niet op te groeien van mij hoor :)!

11. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@kleertjes, Nina heeft overdag een mouwloze romper aan met shirtje met lange mouwen. 's Nachts trek ik haar nog een broekje aan. Ze slaapt onder een dekentje met laken. In de wagen leg ik haar zonder jas onder een dekentje met laken.

@voeding, hier een hele slechte drinker. We waren de jongens gewend die in 2 minuten hun fles leeg hadden, dus dit is even wennen. We bieden haar nog steeds 90 cc aan, waarvan ze gemiddeld zo'n 70 cc opdrinkt. Ze komt overdag om de 4 uur en 's nachts slaapt ze 6 uur aaneengesloten. Afgelopen donderdag is de vk haar nog komen wegen en bleek ze in 2 dagen 120 gram gegroeid, dus blijkbaar doet ze het er goed op.

@slapen, Nina slaapt op haar zij tussen een zij-slaper. Ze ligt sowieso liever op haar zij, ook omdat ze nog wel eens misselijk is.

@Mamamarije, wat een moppie! Grappig dat je zegt dat hij wel zo klein mag blijven......ik heb juist het tegenovergestelde. Ondanks dat het weer hartstikke leuk is, zo'n kleine frummel, kan ik niet wachten tot ze iets groter is!

Zwangere dames, heel veel succes! Aankomende week een babyboom!

12. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Ohhh ik ben jaloers!! Caitlin komt onregelmatig, varierend van 2 uur tot 3 uur...helaas. Ze heeft 1x met een pauze van 4 uur 's nachts gedaan, dus toen konden we even lekker doorslapen, maar jammer genoeg is dat niet altijd zo :(

13. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Schattige foto's MamaMarije, superleuk kereltje!! Dat overstrekken doet Caitlin ook vaak, ze tovert dan een 'kippenborstje' tevoorschijn zoals wij het noemen, haha.

14. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mama's..lekker genieten van jullie kleintjes met dat weer hè? Heerlijk!:D ben zo jaloers!

@mamamarije,wat een mooi foto's! Echt een heel knap mannetje hoor!:)

@eeka, moet me morgen idd al om half vijf melden in het ziekenhuis.. Krijg dan inwendig onderzoek en als ik zelf ng geen 3 cm ontsluiting heb wordt er een ballonkatheter geplaatst..ben erg benieuwd! :)Dinsdag kunnen dan hopelijk de vliezen worden gebroken en krijg ik een infuus.. Allemaal erg spannend! Ben nu. Zenuwachtig!:)

Verder veel last van harde buiken vandaag! Poeh! Toch elke 4 à 5 minuten maar doen niet echt pijn..beetje kramp in mijn rug en menstruatiepijn maar allemaal nog zonder puffen heel goed vol te houden...:) Ben benieuwd of het toch iets doet of dat het doorzet!!

@mamavanjuul, poeh, lijkt mer erg vermoeiend al dat voorwerk! Hoop voor je dat het vandaag toch echt gaat doorzetten!

15. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    @kleding. overdag vandaag alleen een romper korte mouw! ze is bloedheet. de kraamhulp zei ook dat je er goed voor moet waken dat je ze niet te warm kleedt. 's nachts romper lange mouw en broekje met sokjes. wel een dekentje met laken.

@voeding. overdag komt ze wat vaker, maar 's nachts nu al 3 nachten goed! vannacht 23 uur, 02 uur en 06 uur!

ff spammen met ons prinsesje :)

16. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Fredje, spannend morgen! Heel veel succes, zet em op!

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @fredje: logisch hoor dat je zenuwachtig bent, zou ik als ik in jouw schoenen stond ook zijn hoor! Maar mocht ik je morgen niet meer "spreken" hier op het forum, dan alvast heel veel succes gewenst en hopelijk kun je je snel melden met babynieuws!!!

@alle baby-foto's die ik voorbij heb zien komen: lief!!!! *ik wil ook onze uk zien en vast kunnen houden...*

18. MamaMarije

@ fredje: alvast heel veel succes voor morgen als ik je niet meer zie hierzo! Zet m op!

19. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Ha dames,

Voel me een beetje gek vandaag.....het rommelt aan alle kanten en komt wel vaker en pijnlijker nu. Maar weet niet of dit nu weeen of het voorwerk zijn. Ik kan best wel wat pijn hebben en kan ze nu wel aan. Moet wel effe zuchten soms.......maar zou dit het zijn???
    Tja mn mama liep ook heel de dag met rugweeen en dacht dat ze wat rugpijn had, zou het bij mij dan ook zo gaan?

Spannend hoor....ook voor jullie die nog bezig zijn.

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Mamamarije: wat een heerlijke foto, inderdaad: niet te snel groot worden ;)

@Smylte: Wat een heerlijk meisje zeg...kan niet wachten!!!

@Fredje: om half5 al!!! wat een rare tijd...erg vroeg zeg!

@Hier: Tja...dat voorwerk, heb ik dus bij juul echt 4 weken gehad. Dus weet niet beter. Maar het vooruitzicht dat ik hierna nog maar 1 dag hoef doet veel goed. Hele dag rustig in de buik geweest. Maar mijn ouders en broer waren hier vanavond te eten, heb net Juul op bed gelegd en krijg me toch een knetter harde buik! Niet normaal!
    Ik hoop dat het nog begint voor dinsdag, maar denk het niet.
    Zit nu mijn mijn voeten in de biotex, haha! Die zijn helemaal zwart aan de onderkant, zo kan ik natuurlijk niet liggen overmorgen, hahaha!

Maar ik had het er vanavond met mijn moeder over en die heeft ook nooit een spontane bevalling gehad. Ook ingeleid omdat ze zelf geen goede weeen aanmaakte. Misschien toch genetisch bepaald?
    Ach ja...nog 1 dagje!

Neem mijn laptop mee en heb wel internet, dus kan jullie op de hoogte houden :D

Deel Deze Pagina