April mama's - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FB1984, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ in bed slapen: wij beginnen er ook absoluut niet aan! Hier zo'n voorbeeld van kinderen die nog veel te lang in bed bij de ouders slapen, want bij hun mama mogen ze altijd gezellig mee inbed. Is prima als zij dat wil, maar wij hebben er tot voor kort heel wat mee te stellen dat het bij ons niet mocht. Krijsen, urenlang... En de betreffende dame is al 6!! Dus met Liesbeth zijn wij ook consequent vanaf het begin.

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @msHair: goed te lezen:D ik wilde ook niet overkomen als hard maar het lijkt me vreselijk al dat drama als de kids eenmaal in bed slapen bij ouders. Ik ben t helemaal met je eens!

3. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd, je zal er 3 hebben, kan je zelf naast je bed gaan slapen;)
    Heb Noah wel naast me in de wieg voorlopig, word vanuit het ziekenhuis geadviseerd dit een half jaar te doen, bij jullie ook?

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    nee, vanaf 2 weken ligt Yuna al op haar eigen kamer, en vanaf 3 weken niet meer in de kinderwagenbak. Vanuit het ziekenhuis is hier niets over gezegd. Het was zelfs zo dat toen ik in het ziekenhuis lag die 5 dagen Yuna naar de babyafdeling ging 's nachts omdat ik mijn rust moest hebben. En dat vond ik niet vervelend. (alleen eerste nacht) Ze hebben tegen mij gezegd dat mijn nachtrust heel belangrijk is en dat ik daaraan moet denken, ook thuis. en aangezien ik van ieder geluidje wakker ben...

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hier slapen ze alleen bij ons in bed als ze ziek zijn. En dan ook niet de hele nacht, zo gauw het kan leggen we ze dan weer terug. Alle 3 de kindjes hebben ook vanaf dag 2 in hun eigen bedje op hun eigen kamertje geslapen.

's Ochtends komen ze vaak nog wel bij ons in bed en dat is dan wel weer heerlijk.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hey meiden,

Poeh he, ik kom echt nergens aan toe op het moment. Gisteravond ook heerlijk liggen uithuilen in bed. Ben nog zo moe en Emma is nog best wel hongerig waardoor ik het gevoel heb alleen nog maar te voeden.
    Daarnaast is onze kraamhulp ook een lekkere kwebbeltante en is Julia er ook nog.

Ik herken het ook wel van Kipkip: Ben Julia alleen maar aan het waarschuwen: Niet zo gillen, niet zo schreeuwen, niet aan je zusje komen, niet wiebelen met de kinderwagen etc etc.
    Als Julia haar zin niet krijgt, laat ze zich nu zo hysterisch vallen en gaat ze lekker gillen. Weet wel dat het even een fase is, maar ben al zo moe.

Emma drinkt nog om de 2-2,5 uur en vind het best wel vermoeiend. Weet wel dat ze nog maar een week is en een flinke dame, dus die hebben gewoon wat meer honger. Maar vooral 's nachts is het heftig hoor. Maar ja, nog even doorzetten, er zal vanzelf wat meer tijd tussen komen.

Het goede nieuws is dat ze vandaag, dus na 1 week, al op haar geboorte gewicht zit. Dus hoop dat ze vanaf nu wat minder gaat drinken!

vandaag is Julia bij mijn ouders, Guido naar het werk en ik even alleen met Emma en de kraamhulp. Even rust aan mijn hoofd, want zit nog bomvol hormonen, kan echt nog niks hebben...heel vervelend!

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ooh mamavanjuul: heel vervelend als je nog zo vol hormonen zit en alle drukte om je heen en weinig slaap! Inderdaad, nog even doorzetten en dan komt er vanzelf meer tijd tussen. Zet m op!

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ in bed slapen: hier doen we dat ook niet hoor! Benjamin alleen de eerste paar nachten op een aankleedkussen tussen onze hoofdkussens in, anders kwamen we echt niet aan slaap toe. Hij wilde niet in de reiswieg slapen! Sinds hij in zijn eigen ledikantje ligt, is het goed! Hier ook dus niet op onze kamer...
    Wat we hier nog wel eens doen: een kruikje om het bedje warm te houden tijdens het voeden. Daarna kruik eruit, baby erin en heerlijk slapen maar ;). Is ook niet prettig om als baby lekker warm in een koud bedje gelegd te worden, brrrr.... Wie weet hebben jullie er wat aan! En dan geen kokend-water-kruik, maar gewoon met heet water uit de kraan, warm zat.

@ mamavanjuul: *knuffel voor jou*! Hormonen werken niet echt mee he... en ik herken het hoor. Lucas was ook helemaal hieperdehiep van alle veranderingen en ik had/heb het gevoel dat we qua discipline weer helemaal opnieuw moeten beginnen.

@ anmiri: sneu voor Noah! Een doorgesneden ui onder het bedje zetten helpt ook heel goed! je hele huis meurt naar ui, dat wel, maar het neusje blijft open tijdens het slapen ;)
    Gewoon lekker uithuilen en je rust pakken nu het nog kan! Super dat ze al op haar geb.gewicht zit!

9. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @handje van Sanne: het valt me niet tegen hoe het eruit ziet. Ze heeft een smal handje met 2 vingertjes. Deze vingertjes zitten aan elkaar met een vliesje. EƩn vingertje is aan de bovenkant dikker en heeft twee nageltjes die aan elkaar gegroeid zijn. Ik heb nu nog geen foto, maar misschien later deze week...

Ik ga mijn boterham eten en dan verplicht rusten hier. Ik ben door het bloedverlies nog erg moe en heb van de verpleging in het zkh, mijn eigen vk en kraamverzorgster te horen gekregen dat ik de komende 1,5 week nog heel veel moet rusten. Dus dan doen we dat maar...

@karina en kipkip: jullie ook gefeliciteerd! En inderdaad wel grappig karina dat er zo weinig tijd tussen onze bevallingen heeft gezeten...

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@eeka: goed nieuws dat het handje mee lijkt te vallen! Jullie waren natuurlijk ook goed voorbereid en ik denk dat dat al de helft scheelt.... Idd veel rust nemen hoor!! Bij de 1e had ik 1,5 liter verloren en ik was echt weken erna nog duizelig en vermoeid. Het schijnt ook best lang te duren voordat je lichaam al dat bloed weer heeft aangemaakt (ik had toen geen bloed gekregen).

@mamamarije: kruikje kan ik idd ook nog even proberen hier (had ik zelf kunnen bedenken...). Vannacht was weer niet zo fijn... Van 24:00 tot 2:00 krampjes, om 4:45 voeding en daarna kwam hij weer niet zelf in slaap. Ik heb het 30 min geprobeerd en toen was is zooooo moe dat ik hem toch maar weer even een kwartiertje bij me genomen heb. Binnen 2 min sliep ie.... Om 6:45 was onze dochter al weer wakker.... Ik duik dus nu ook maar even mijn bed in!

Onze dochter is trouwens poeslief :) Hier nog geen problemen met niet luisteren of zo.... Vanaf volgende week gaat mijnman weer werken, ben benieuwd hoe het dan gaat!!!

11. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    @ nieuwe babies: welkom

@ bevallen mama's: gefeliciteerd met de kleintjes.

@ eerste dag zonder kraamhulp en zonder vriend: heerlijk helemaal zelf de dag opgestart, Lieke gewassen en aangekleed, lekker gekroeld op bed en lekker gewandeld rond het blok. Wow, wie had 3 weken geleden gedacht dat ik zo relaxed met een baby overweg zou kunnen. Wat leer je dan veel en snel he!!!

12. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    GEBOREN!!
    17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - ks - 27w1d
    22-03-2011 - Jesley Jayden - zoon van FB1984 -
    24-03-2011 - Yuna - dochter van MoniqueP - 38w1d - 3110 gram - 46 cm
    31-03-2011 - Zoƫ - dochter van Noukie1982 - 39w1d
    02-04-2011 - Aaliyah - dochter van Verrassingsei - 39w2d
    02-04-2011 - Roan - zoon van Steintje - 39w
    03-04-2011 - Liesbeth - dochter van Mrs Hair - 38w
    04-04-2011 - Ryan - zoon van Star2 - 39.4wkn
    06-04-2011 - Caitlin - dochter van Banaantje81 - 37w5d
    11-04-2011 - Noreen - dochter van Ollebolle - 39w6d
    12-04-2011 - Nina - dochter van Maryloes - 39w4d
    14-04-2011 - Amelia - dochter van Tima -
    16-04-2011 - ... - zoon van Juli2009 - 39w6d
    16-04-2011 - Ninthe - dochter van Smyltje - 40w4d
    17-04-2011 - Benjamin - zoon van MamaMarije - 41w - 4100 gram - 53 cm
    25-04-2011 - Lieke - dochter van Pollewopke - 40w - 3090 gram - 48 cm.
    25-04-2011 - Evy - dochter van Fredje - 40w6d
    25-04-2011 - Binck junior - zoon van Otje1975 -
    27-04-2011 - Emma - dochter van Mamavanjuul - 41w2d
    29-04-2011 - Stijn - zoon van Bjorn80 - 41w2d
    30-04-2011 - Sanne - dochter van Eeka76 - 40w6d - 3775 gram
    01-05-2011 - ... - zoon van Kipkip - 40w6d

9 jongens
    13 meisjes

Uitgerekende data:
    24 april 2011 - Chai (23) - 1e kindje - zkh - fv
    29 april 2011 - Karina (32) - 4e kindje - zkh - bv

2 Meisjes

Afspraken:
    05-05 - Benjamin - intake osteopaat
    06-05 - Lieke - CB eerste afspraak thuis
    06-05 - Lieke - Herhaling gehoortest rechteroortje
    09-05 - Yuna - Vk
    09-05 - Yuna - controle manueel/fysiotherapie
    17-05 - Benjamin - CB 1e afspraak
    24-05 - Yuna - 2e afspraak CB

Ha meiden heb ook even de lijst aangevuld, Lieke weegt inmiddels al 3200 gram dus ze is goed gegroeid deze week.

13. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Zo de kraamhulp is er vandoor, even alleen met zoonlief. Ik heb een ontzettende leuke kraamhulp. We hebben vandaag alle kaartjes verstuurd en ondanks de afgelopen korte nacht heb ik nog niet gerust vandaag. Ik loop nog steeds over van de adrenaline. Zoonlief is ook zo zoet dat ik vaak vergeet dat hij er ook nog is. Maar dit zal wel snel gaan veranderen want ik heb zo het idee dat de krampjes niet lang op zich laten wachten. Zijn voeding is ook inmiddels opgehoogd want hij trekt die flessen echt helemaal leeg dus zal wel wat meer te verduren krijgen. Ga nu nog even cakejes maken voor kippetje om morgen uit te delen op het kdv.

Mamavanjuul; een beetje bij kunnen komen vandaag?

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo...inderdaad even bij kunnen tanken vandaag!
    Emma heeft nu om de 2,5 uur, 3 uur en 4 uur een voeding gehad, heerlijk! Ik hoop dat dit doorzet!
    Vanmiddag even bijgeslapen, moet elke dag verplicht naar bed!

Wij doen ook een kruikje in bed tijdens de voeding. Lekker warm als ze terug komt in bed.
    We gaan vannacht ook een mutsje op doen, wellicht dat ze dan nog warmer ligt en nog langer slaapt!
    Ze ligt nu lekker in haar wipstoeltje om haar heen te kijken, de schat!
    Zal snel eens een foto plaatsen!

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @kipkip: dan zul je lekker slapen vannacht en moe zijn! Wel leuk cakejes maken voor het kdv. Zullen ze lekker vinden:D

@mamavanjuul: ik hoop voor je dat Dan zul je snel meer uurtjes maken zelf.

Vraagje: de eerste 6 weken mag je niets aan de vingernageltjes doen is mij vertelt. En daarna? Ga je dat knippen? Lijkt me best apart? Dames met ervaring?? Ben benieuwd.

16. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0

Onze kleine meid had na dag 1 al heel haar gezicht open gekrabt. Ze houdt graag haar vingers in haar gezicht tijdens de voeding, erg handig die kleine knuistjes voor dat minimondje haha. Onze kraamzorg heeft ze daarom gevijld. Ik heb het gisteren ook een keertje gedaan........ging eigenlijk prima als je het maar zachtjes doet denk ik dan???

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @pollewopke: thnx, misschien dat ik dat probeer ja. Yuna heeft zichzelf al heel vaak tot bloedens aan toe open gekrabt. Blij dat ik er nu wat aan mag gaan doen. Ikherken t met die handjes ja, haha handig! Gaat t verder goed met lieke?

18. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@nageltjes knippen, na 6 weken kun je inderdaad nageltjes knippen. Tis de eerste keer beetje eng en natuurlijk uitermate voorzichtig doen, maar gaat eigenlijk prima. Alhoewel, ik heb bij Milan een van de eerste keren in zn vingertje geknipt. Hij gaf geen kik, maar was niet zo handig van me;). Inmiddels ben ik er een ster in haha.

@hier, vanmiddag zijn de jongens opgehaald door opa en oma voor een logeerpartij. Vrijdagmiddag komen ze terug. Heerlijk dus even alleen met ons meisje.

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @maryloes: thnx voor de tip, ik ga t allebei eens rustig proberen. Wat fijn dat jullie nu even met jullie meisje zijn!Heerlijk even genieten. Veel plezier!

20. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Met Lieke gaat het goed, voor alsnog een droonkind. Huilt alleen als ze honger heeft en komt uit zichzelf zo om de 3 1/2 a 4 uur. Verder lekker al 3 keer een rondje mee gelopen vandaag. Erg fijn dus.....we mogen niet klagen haha

Deel Deze Pagina