oooh lekker toch! Daar moet je van genieten En ja, het is nou eenmaal heerlijk weer, we hebben t echt getroffen
Hahaha, onze kleine Boedha! Goh, ze laat opeens meer tijd tussen de voedingen zitten, sta op knappen, hahaha! Had net de schrik van mijn leven....het vloeien was al aan het afnemen. Zat ik net op mijn knieen bij julia om nog even met haar te zingen, sta ik op, voel ik het gewoon stromen! Was net naar de wc geweest en had een maandverband ingedaan en die zat helemaal vol! Heb de vk maar gebeld die mijn na controle doet en die kwam meteen langs. Toen was het over, nu is ze weg en begint het natuurlijk weer. Durf haast niet eens te bewegen Nou ja, zolang ik geen koorts heb, kan er vrij weinig aan de hand zijn, maar normaal is het niet. Maar mijn baarmoeder is ook nog vrij hoog, maar dat schijnt normaal te zijn bij een keizersnee. Tjong...ook al is het de 2de keer, ben net zo onzeker als de 1e keer zeg!
Mamavanjuul, dat bloeden heb ik ook een aantal keer gehad, tegen mij zeiden ze dat ik teveel deed....?
@mamavanjuul: misschien idd een teken van je lichaam om het (hoe moeilijk ook) toch rustiger aan te doen. En echt hoor, doe dat nou maar want het is natuurlijk heftig voor je lichaam wat er allemaal gebeurd is. En als het nog erger wordt of je krijgt er iets bij ben je verder van huis.
Mooie foto mamavanjuul, wat zul je trots zijn op je meiden! Dat bloeden heb ik gehad als ik teveel had gelopen of iets had getilt. Je lichaam is wat dat betreft heel duidelijk in het aangeven dat het even teveel is. Hier helpt de infacol niet echt, heb het ruim de tijd gegeven om te werken, maar ga vandaag Cinababy proberen, want iedere avond tot half twee een onrustig kind wat echt pijn in haar buikje heeft rondlopen, is ook niet fijn. Gelukkig slaapt ze daarna wel door (tot 9.00 uur vanmorgen!), maar zo krijgen we niet echt een goed ritme.
Beetje bijgelezen maar meeste weer vergeten. Verder ook erg druk,dus kom zo af en toe wel wat binnen vallen. @bevallen dames; gefeliciteerd, lekker genieten nu. @nageltjes; hier scheur ik ze af of vijl ze. @in bed slapen; begin ik hier ook niet aan, vind het ook veels te eng. Uiteraard wel sochtends bij het wakker worden lekker even bij ons, dat dan weer wel. @eeka; Nog gefeliciteerd, en fijn dat het handje toch mee blijkt te vallen. @mamavanjuul; doe rustig aan, denk idd toch een teken van je lichaam dat je teveel doet. Hier gister de nacontrole gehad, had de afspraak vervroegt vanwege de pijn. Schijnt dat mn onderkantje gewoon erg langzaam geneest. Balen want word het wel een beetje zat zo, elke dag met die pijn. Gelijk afspraak gemaakt om spiraaltje te plaatsen over 6 weken. Eerste migraine aanval ook alweer gehad, pfff ben er 9 maanden vanaf geweest. Ryan is ook een beetje snotterig, ben dus ook al in de weer met zout oplossing.
@ mamavanjuul: mooie foto! idd een kleine boeddha, hihi. Lekker toch, heeft ze veel reserves En een trotse zus zeg! en idd proberen rustig aan te doen, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan met een 2e tot wanneer heb je nog kraamzorg? @ eeka: fijn dat voor je gevoel de handafwijking van Sanne meeviel/meevalt. Jullie waren natuurlijk ook goed voorbereid, dat scheelt de helft denk ik! Je bent er dus niet echt van geschrokken als ik het goed begrijp, daar was je een beetje bang voor toch? Lukt het je een beetje om in bed te blijven? Idd, veel bloedverlies is niet niks hoor, lekker rustig aan doen zolang het kan! @ star: fijn dat je controle goed was, al is het balen dat je 'onderkantje' nog zoveel klachten geeft! Geduld dus... . Ik ga zeer waarschijnlijk ook een spiraaltje laten plaatsen, heb jij er ervaring mee? Ik vind het een beetje griezelig... zo'n ding in je lijf... @ nageltjes: hier scheur ik ze ook, gaat voorlopig prima. Straks idd knippen, ik kan niet wachten! Vond het bij Lucas een drama in het begin, maar het went heel snel hoor @ hier: de jongens zijn erg onrustig... Lucas slaapt overdag weer slecht, dus dan is luisteren een drama. Benjamin is ook wat van slag... Hij boert nog steeds slecht en áls ie boert, komt er meteen een flinke golf voeding mee. Overstrekt zich nog steeds veel, ben heel benieuwd wat de osteopaat zegt vanmiddag! Voordeel is wel: van elke keer die trap op en af hobbelen, wordt mama weer slank
Vond/vind het idd ook beetje eng hoor. Heb het nooit eerder gehad dus geen ervaring. Wilde eerst de prikpil maar daar schijn je erg dik van te worden, heb ook andere anticonceptie bekeken maar dat is ook allemaal niks. De pil vergeet ik steeds dus wil iets waar ik langere tijd geen omkijken naar heb. Kom dan toch steeds op de spiraal uit. Ben benieuwd idd, Ryan doet dat ook, hij vecht (vooral savonds) tegen zn slaap, ook overstrekken en met zn armen zwaaien. Heb hem al geprobeerd in te bakeren maar op zn rug slaapt hij heel moeilijk bijna niet eigenlijk, hij slaapt lekkerder op zn zij. Boeren gaat hier ook niet van harte, na paar minuten leg ik hem maar even in zn wipstoel en probeer het later weer. Vaak boert hij niet eens.
@spiraaltje, hier goede ervaringen mee! Ga nu waarschijnlijk ook weer voor, alleen zei mijn man vd week opeens dat hij ook wel een knip wil overwegen. Ik weet niet hoor, ondanks dat hier echt geen kindjes meer komen, vind ik hem daar nog wel wat jong voor.....
@maryloes: kan me voorstellen dat een knip toch wel heel definitief is en omdat hij jong is is t lastig. Snap ik wel, ook al weet je dat er geen kindjes meer komen. @spiraaltje: nee, dat lijkt me helemaal niets, ik heb de pil gehaald bij de apotheek. Die vergeet ik nooit. Was alleen even nieuw voor me dat ik m nu zelf moest betalen
Wij zijn er nog niet helemaal uit, ga liever niet meer aan de pil, want had best last van de hormonen. Manlief wil ook een knip laten zetten, maar dat vind ik zo definitief, misschien bedenken we ons over 2 jaar wel en willen we toch nog voor een tweede gaan.. Spiraaltje, ja, heb daar weer vervelende verhalen over gehoord over het plaatsen ervan, weet niet of het echt zo'n zeer doet?
Het plaatsen viel me reuze mee en ze zeggen dat als je al een keer bent bevallen het nog makkelijker gaat. Het voordeel van het spiraaltje vind ik dat je gewoon voor 5 jaar weer klaar bent. En op een gegeven moment werd ik ook niet meer ongesteld, heerlijk. Als ik bedenk dat ik nog jaren iedere maand ongesteld ga worden, is dat geen fijne gedachte.....
Wij zijn er ook nog niet helemaal uit..... Mijn man wil geen 3e denkt hij en ik denk dat we over 1 jaar of zo pas goed kunnen zeggen of we compleet zijn of niet. Ik heb een lange, onregelmatige cyclus (ong 1x in de 2 mnd ongesteld) en aangezien het nogal lang duurde voordat ik iets van een cyclus had na het stoppen met de pil weet ik nog even niet hoe we dit moeten aanpakken..... Ik was beide keren in 1x zwanger dus het moet wel veilig! haha. Denk dat ik binnekort maar eens een afspraak met de dokter maak.
Bed slapen: Ik blijf mezelf herkennen in de verhalen van Juli2009. Hier ging het vannacht ook niet al te best, ik heb om 03:00 's nachts de fles met afgekolfde bv gegeven (100ml!) en die heeft ze lekker leeggedronken maar daarna was ze klaarwakker! Dus voortaan doe ik toch maar gewoon de borst (dit was om uit te proberen of ze misschien beter sliep na fles ipv borst). Ze weigerde na die voeding weer om te gaan slapen, en ik was bijna een uur met haar bezig geweest om haar in slaap te krijgen en toen vond ik het wel mooi geweest. Mijn eigen nachtrust gaat er ook aan om haar in slaap te krijgen (had haar ingebakerd, en ook de truc met de kruik hadden wij al een paar weken geleden geprobeerd maar vannacht hielp het geen van beide). Dus tja...toch maar weer bij me in bed genomen en toen sliep ze binnen no time. En ik ook Het is eigenlijk wel tegen mijn principes, maar mijn nachtrust is me heilig... Als ze iets groter wordt leren we het wel weer af...
Anticonceptie: Ik hoorde pas in het ziekenhuis dat je niet aan de pil mag als je bv geeft, handig, ik wist dat niet (oeps). Dus ik ben nu nog aan geen enkele vorm van anticonceptie (we hebben wel rubbers aangeschaft ). Maar ik durf ook nog steeds niet te sexen met manlief!! *schaam* Durven jullie dat al wel weer? Het bloeden is hier al een tijdje gestopt maar ik vind de gedachte van sex echt niet fijn meer nu (ook omdat ik me onaantrekkelijk voel door mijn 13 kilo die er nog af moeten), en mijn libido is nog nooit zo extreem laag geweest, in de zwangerschap had ik momenten dat ik wel elke dag wou! Boeren: Caitlin wil de laatste dagen ook niet meer zo goed boeren maar spuugt wel meer, de eerste weken heeft ze bijna niet gespuugd maar de laatste dagen geeft ze af en toe een flinke golf voeding terug. Echt balen, en snap niet zo goed hoe het kan... Nageltjes: Onze kraamverzorgster zei dat je nageltjes met een kartonvijltje mag vijlen, mag al heel snel. Dus wij hebben van die kartonvijltjes in huis nu en laatst heb ik haar nageltjes gevijld tijdens het voeden en dat ging heel goed!
ik hoorde dat je 6 weken iig geen seks mag..?! misschien geldt dat alleen als je gehecht bent hoor.. dat weet ik niet. nagels vijl ik al hoor! anders krabt ze zichzelf helemaal open. en mij
GEBOREN!! 17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - ks - 27w1d 22-03-2011 - Jesley Jayden - zoon van FB1984 - 24-03-2011 - Yuna - dochter van MoniqueP - 38w1d - 3110 gram - 46 cm 31-03-2011 - Zoë - dochter van Noukie1982 - 39w1d 02-04-2011 - Aaliyah - dochter van Verrassingsei - 39w2d 02-04-2011 - Roan - zoon van Steintje - 39w 03-04-2011 - Liesbeth - dochter van Mrs Hair - 38w 04-04-2011 - Ryan - zoon van Star2 - 39.4wkn 06-04-2011 - Caitlin - dochter van Banaantje81 - 37w5d 11-04-2011 - Noreen - dochter van Ollebolle - 39w6d 12-04-2011 - Nina - dochter van Maryloes - 39w4d 14-04-2011 - Amelia - dochter van Tima - 16-04-2011 - ... - zoon van Juli2009 - 39w6d 16-04-2011 - Ninthe - dochter van Smyltje - 40w4d- 4150 gram - 52 cm 17-04-2011 - Benjamin - zoon van MamaMarije - 41w - 4100 gram - 53 cm 25-04-2011 - Lieke - dochter van Pollewopke - 40w - 3090 gram - 48 cm. 25-04-2011 - Evy - dochter van Fredje - 40w6d 25-04-2011 - Binck junior - zoon van Otje1975 - 27-04-2011 - Emma - dochter van Mamavanjuul - 41w2d 29-04-2011 - Stijn - zoon van Bjorn80 - 41w2d 30-04-2011 - Sanne - dochter van Eeka76 - 40w6d - 3775 gram 01-05-2011 - ... - zoon van Kipkip - 40w6d 9 jongens 13 meisjes Uitgerekende data: 24 april 2011 - Chai (23) - 1e kindje - zkh - fv 29 april 2011 - Karina (32) - 4e kindje - zkh - bv 2 Meisjes Afspraken: 05-05 - Benjamin - intake osteopaat 06-05 - Lieke - CB eerste afspraak thuis 06-05 - Lieke - Herhaling gehoortest rechteroortje 09-05 - Yuna - Vk 09-05 - Yuna - controle manueel/fysiotherapie 16-05 - Ninthe - eerste keer CB 17-05 - Benjamin - CB 1e afspraak 24-05 - Yuna - 2e afspraak CB