April mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door SuperSony, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik heb onwijze jeuk aan de zijkant/onderkant van m'n linkerborst maar 'kan er ook niet bij'.. :(

2. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

#222 ProudMom, 6 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2013
    @Aranka:
    Je moet doen wat goed voelt, maar ik zou het zelf nog niet vertellen (nog zo pril). Het werk is wat risicovoller ivm eventueel boze clienten, maar je kleintje ligt tot 12 weken nog beschermd achter je schaambeen. Voel je daarom niet verplicht.
    En in ons CAO werd trouwens het aantal zwangerschapsweken genoemd waarna je je onregelmatige diensten mocht laten vervallen, dat was pas na de 22w uit mijn hoofd. Kijk het even bij jouw CAO na.

Liefs

3. Evelientje

Evelientje Bekend lid

3 mei 2013
    527
    78
    28
    Even een update, net een afspraak bij de vk gemaakt.

April Mama's Overzicht

Uitgerekende Datum
    1 April
    - Meijtje | 29 jr | 2e kindje (voor ml 4e) | Nog onbekend
    - Babyliz | 23 jr | 1e kindje | Nog onbekend

4 April
    - Else31 | 31 jr | 1e kindje | Nog onbekend
    - Mariannetje | 28 Jr | 1e kindje | Nog onbekend
    - Evelientje | 33 jr | 2e kindje | nog onbekend

5 April
    - Micchan | 19 jr | 1e kindje | Nog onbekend, maar wordt uiteindelijk voor u een vraag, voor ons een weet!
    - Tess2013 | 27 jr | 1e kindje | blijft ook voor ons verrassing

6 April
    - Miepens | 33 jr | 2e kindje | willen we wel weten

7 April
    - Bibi28 | 28jr | 1e kindje | geslacht weet ik nog niet
    - Zahra2 | 30 jr | 2e kindje | nog onbekend
    - Marlous28 | 31 jr | 2e kindje | nog onbekend, willen we wel weten

8 April
    - Kira88 | 25 jr | 1e kindje | willen we wel weten (denk een jongen!)

10 April
    - Sprokkel | 37jr | 2e kindje | geslacht blijft ook voor ons onbekend
    - Peace | 28 jr | 2e kindje | nog onbekend

11 April
    - Elines | 29 jr | 2e kindje | nog onbekend

13 April
    - CupCake88 | 24 jr | 1e kindje | Nog onbekend
    - ProudMom | 28jr | 3de kindje

Afspraken lijstje
    8 Augustus
    - miepens | 2e echo bij fertiliteitsarts
    - Babyliz | 2e echo bij fertiliteitsarts (6w2d)

15 Augustus
    - Babyliz | intake VK

16 Augustus
    - Else31 | 1e echo gyn (7 weken)
    - Tess2013 | 1e echo gyn (6w6d)

19 Augustus
    - Meijtje | intake vk
    - Zahra2 | intake en 1e echo gyn
    - Mariannetje | Intake en 1e echo VK (7w3d)

20 Augustus
    - Sprokkel | 1e vroege echo (bij 7 weken, wegens onregelmatig)
    - Evelientje| intake vk (7w4d)

26 Augustus
    - Meijtje | 1e echo (bij particulier 8W 6D)

27 Augustus
    - Bibi28 |1e echo ( bij 7weken en 2 dagen)
    - Kira88 | 1e echo (precies 8 weken) & intake verloskundige

28 Augustus
    - ProudMom | 1e echo bij 7 wk

30 Augustus
    - CupCake88 | 1e echo bij 7w5d (bij gynaecoloog)

4 september
    - Marlous28 | 1e echo + intake bij 9w3d bij VK

25 september
    - Marlous 28 | termijnecho bij 11w3d bij VK

4. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Zal je zien.. Zit je bij de dokter:buikpijn weg! Hij heeft m'n bloeddruk gemeten, gevoeld en urine test gedaan en alles was goed.

Maar moet het wel in de gaten houden.. Nouja gelukkig niks ernstigs, Liep echt krom vanmorgen!

Denk een beetje alle spanningen, vanmorgen ook gesprek gehad op m'n werk dus beetje dubbel allemaal. Wel verteld dat ik zwanger ben. Ml en ik hebben op internet gevonden dat ze iemand die zwanger is niet mogen onstlaan, ook niet bij re-organisatie. Dan moet je boventallig verklaard blijven tot na je zwangerschapsverlof. Als dat zo is (laten we uitzoeken door rechtsbijstand) heb ik nog bijna een jaar! Hoop het!

5. Evelientje

Evelientje Bekend lid

3 mei 2013
    527
    78
    28
    @ cupcake, dat klinkt niet fijn. Ben je inmiddels al bij d huisarts geweest?

@ Micchan, inderdaad naar de huisarts van je vriend bellen lijkt me de handigste en makkelijkste weg.

@ stelpie, ik ben ook geen sporter, dus aan mijn advies heb je ook niets.

@ Meijtje, balen dat je het noodgedwongen vroeg moest vertellen, maar wel fijn dat je zo'n positieve reactie kreeg van je leidinggevende. Hopen dat ze zich niet meer bedenkt.

@ Kira, leuk dat je tegelijk met je vriendin zwanger bent. Lijkt me leuk die tijd me elkaar te kunnen delen.

@ Aranka, ik zou ook nog even wachten met vertellen, want die frummel zit inderdaad nog wel even veilig achter het schaambeen.

6. Evelientje

Evelientje Bekend lid

3 mei 2013
    527
    78
    28
    Cupcake, gelukkig is er niks ernstigs naar voren gekomen.
    En dat zou inderdaad mooi zijn als je zo wat langer in dienst kan blijven :).

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Fijn dat alles goed was, Cupcake!

8. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    jeetje Cupcake! Jezelf wel de rust geven.. hopelijk dat de buikpijn dan ook minder wordt!

Ik heb mezelf net aangemeld voor MvM.. Werd gelijk gebeld en toevallig moest ze deze avond al in ons dorp zijn.. dus komt ze gelijk langs haha. Beetje overvallen ermee.... maar ik wil niet alle weken meedoen tot de 12e week (denk zelf een weekje of 3)... dat mag toch ook wel?

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @vertellen ja baal ik wel van. Ik zou heel september op vakantie zijn en het daarna pas vertellen, maar het is nu niet anders. Was of vertellen of dagelijks iemand verzorgen met een chemokuur. Dan maar vertellen..... Het is verre van ideaal. Ik weet niet eens of het goed zit en het hartje gaat kloppen.

@aranka ik had het liever nog niet vertelt, maar ik kwam er niet onder uit. Als je er zelf goed bij voelt, kun je het altijd vertellen. Als het mis gaat, weet de leidinggevende ook waarom je 'niet jezelf bent' en er met je hoofd niet bij bent. het heeft 2 kanten. Je hoeft het nog niet te doen, maar natuurlijk mag het wel

10. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Goed dat je je hebt opgegeven Marianne! Het lijkt me dat je zelf mag bepalen hoe lang je mee wilt doen toch? Het meedoen kan zelfs tot 16 weken volgens mij, alleen opgeven kan tot 12 weken.

Ja, ik heb heel de dag op de bank gelegen en m'n baas belde dat ik morgen om 11uur pas hoef te beginnen omdat ik vandaag dat gesprek had op m'n enige vrije dag en ik altijd zo flexibel ben. Dat is wel lekker, als ik nou ook nog eens kon uitslapen!?!!

11. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    MVM;
    Vorige keer meegedaan bij de MA. Vond het zelf wel naar dat ik ze moet bellen omdat het mis was gegaan. Heb nu besloten om vanaf 10 weken te bellen. Dan ben ik in ieder geval over de tijd van MA heen van vorige keer. Maar ik wil zeker meedoen.

Werk;
    Vorige keer had ik het verteld en de week erop had ik de MA. Ze hebben me fantastisch opgevangen op het werk. Iedereen wist vervolgens natuurlijk van mijn zwangerschapswens. Daar zitten nadelen aan maar ook heel veel voordelen. Ik ben nu ook heel open geweest ver mijn ziekenhuisbezoeken en eigroei/sprong. AS maandag moet ik weer werken na twee weken vakantie en ik ga ze direct vertellen dat ik zwanger ben. Al is het pril. Het team waarin ik werk neemt namelijk dan mijn piketdiensten over en bepaalde dingen zoals de trainingen voor mijn werk hoef ik niet meer te doen.

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @chanan goed dat iedereen zo betrokken is geweest. Het is inderdaad een goede keuze.

@cupcake heerlijk!! Lekker bank liggen :) En uitslapen, wat een luxe :D Hier manlief kaakonsteking en sinds ik zwanger ben laten de katten ende kleine meid mij niet meer met rust. Ze slaapt sowieso maar een uur overdag. Dus bankhangen of uitslapen (of snachts slapen) is er voor mij niet bij ;)

Wie heeft er trouwens nu ook al last van de darmen dat je maar 1x in de 3 dagen maar kan (als dat al lukt pffff) ik zit nu al verstopt

13. Aranka88

Aranka88 Lid

1 apr 2013
    25
    0
    0
    Ik ga nog wel even wachten met het vertellen denk ik. Zal dan voor ik het kan vertellen nog 2 keer een nachtdienst moeten draaien en dat overleef ik wel. :)
    Wel een fijn idee dat het al verder is dan de cb test aan gaf. :) geeft me wel een rustiger gevoel :)

14. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL

Wow wat fijn zulke collega's! Daar heb je echt wat aan :), dan snap ik ook wel dat je er zo vroeg al vertelt!

15. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    @meitje ik heb ook last van m'n darmen! Was zelfs de reden dat ik stiekem hoop kreeg dat ik zwanger was voor nod, heb ik namelijk anders nooit last van! Ik geloof dat iemand al lijnzaad had geopperd dus dat ga ik maar eens proberen.

16. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    Ja echt super. Ik weet van vorige keer dat ik heel erg moe was continue. 1 collega wist er toen nog vanaf en die heeft heel wat overuren van me overgenomen. Ze zal wel blij zijn dat ik het maandag aan de rest ook vertel. Hoeft ze dat in ieder geval niet in haar eentje te doen. Met mijn piketdiensten kan het zo zijn dat ik midden in de nacht opgeroepen wordt. Lijkt mij niet goed voor de ontwikkeling daar binnen en voor de rust van mij. Ik heb min collega's achter me staan. Ik hoop dat de chefs er hetzelfde over denken. Haha. Maar ik denk het wel.
    Ik was na de MA na twee weken aan het werk en ik ben sowieso niet iemand die gauw zeurt of ziek is. Denk dat ik daarom wel wat krediet heb opgebouwd.

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik kon altijd al moeilijk poepen.. Max. 1 keer per twee weken ofzo, behalve als ik ziek ben :p

18. kira88

kira88 Actief lid

7 mei 2013
    213
    1
    18
    NULL
    NULL
    @chanan, wat een lieve collega's! Zo zouden ze op alle werkvloeren moeten reageren. Wel zo prettig!
    Zelf ben ik zelfstandig ondernemer, ik ben fotograaf, dus ik hoef opzich niks te vertellen. Verder werk ik sinds kort als gastouder, er moeten nog wat contracten met ouders getekend worden, dat gebeurt waarschijnlijk begin september, dus dan kan ik het begin oktober daar vertellen. Maar ik weet zeker dat alle ouders er alle begrip voor hebben :) Ik blijf dan ook net zo lang op de kids passen als mogelijk is. Zeker bij de BSO gezinnen, dat zijn maar zo weinig uurtjes en ik vind het heerlijk om lekker met die kids op pad te gaan. Misschien denk ik er over een maand of 6/7 wel anders over hoor, maar dat zien we dan wel weer hihi.

@?? (weet ff niet meer wie het zei) het is idd super leuk om samen met mijn vriendin zwanger te zijn. Ik vind het wel heel lastig dat ik nog niks tegen haar kan zeggen, dus hopelijk vliegen de komende 3 weken voorbij en hebben we een goede echo. Kan ik lekker met haar gaan shoppen! En ik ben fotograaf, dus zij wilde sowieso al een fotoshoot bij me gaan doen. Ik denk dat ik vriendlief even een spoedcursus fotografie kan geven, kan hij een fotoshoot maken van mij en mijn vriendin samen ;)

Over moeilijk poepen gesproken kan ik erg meepraten. Nu heb ik altijd al een vervelende stoelgang, maar het slaat nu echt alles...

Ik pers er 1 keutel uit per 3 dagen en m'n opgezwollen buik verteld me dat er veel meer zit, maar het komt er echt niet uit.
    Nu ben ik maar trouw elke ochtend aan de smoothies en ik las wat over lijnzaad, dat ga ik morgen even halen.
    Mocht het donderdag nog niet beter gaan, dan bel ik toch even de huisarts of hij me niet ergens mee kan helpen...

@MvM, ik heb me afgelopen vrijdag aangemeld. Maar dus nog niets gehoord.

Mijn moeder kon niet zwanger raken en heeft hormoonspuiten gekregen die gemaakt werden met behulp van MvM, dus ik voel me echt verplicht hier aan mee te werken.

19. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @stelpie lauw water op nuchtere maag, pruimen, lauwe koffie zijn ook hulpmiddeltjes, maar steeds als ik denk dat ik moet valt mn kleine meid om, of ben ik aan het werk (no way dat ik dat daar doe, moet 1 wc met collega's delen, of op een toilet waar al die clienten ook op gaan......), of boodschappen aan het doen en ik ken het echt niet op openbare plekken pffff

20. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Hi meiden,

Ik ga ook een april mama worden! Ik had vanochtend pardoes een positieve test in handen. Joepie! Ik voel wel dat er iets gaande is in mijn buik en met vlagen heb ik totaal geen zin in, vooral, avond eten. De afgelopen periode vaak het gevoel van een kater te hebben gehad en met vlagen een metaalsmaak in mijn mond. Dat was het eigenlijk wel. Heel anders dan met mijn eerste zwangerschap, daar had ik eigenlijk vrijwel meteen al kwaaltjes. Als ik het goed heb berekend, dan is 13 april mijn uitgerekende datum. Ik weet nog niet wanneer ik contact op ga nemen met de huisarts. Ik ben nog even in dubio waar ik het beste contact mee op kan nemen, aangezien ik bij mijn dochter zes weken te vroeg ben bevallen ivm te vroeg gebroken vliezen. Dat zal ik dus maar even vragen aan de doktersassistente ofzo. Die kan het me vast vertellen. Spannend allemaal weer hoor!

Deel Deze Pagina