Ja, ik doe ook mee! Gefeliciteerd allemaal! Wat blijft het toch altijd spannend en bijzonder he. Wij hadden net eerste gesprek gyn achter de rug en morgen stond de tweede gepland met een echo en uitslagen erbij. We grapten al dat die misschien niet nodig zou zijn als we flink zouden klussen. Tadaaaa, gisteren twee x lichte streepjes en vandaag weer. Dus hebben de gyn maar afgebeld Krijgen bij 7 weken al een voortgangsecho, dus dat is 20 augustus. Vind het wel heerlijk om hier even te kunnen delen, voel ik me ineens een stuk meer zwanger! En ik had knallende borsten, ongipijntjes en beetje moe. Oh ja, en een jeukende hoofdhuid..maar dat had ik vorige zwangerschap niet SUCCES allemaal!!
@sprokkel...wat leuk!! Jij ook van harte! Geniet er lekker van en je voorgevoel heeft je zeker niet in de steek gelaten. Gelukkig maar dat dat je allemaal bespaard is. Ik vind het ook fijn om hier het te delen en er over te praten. Alleen mijn man, uiteraard, en mijn ouders en zussen weten het. Mijn ouders en zussen leefden zoo mee, zij wisten alles zeg maar. Ach gelukkig ook maar, heb ze echt hard nodig!
mijn (schoon)ouders en zussen weten het ook al. Ik heb mijn moeder direct gebeld. Je hebt ze tenslotte ook nodig als het mis gaat. ik vind het ook fijn om hier gezellig te kletsen. Ik voel me er iets meer zwanger door aangezien er op dit moment nog niets te zien is. Ook zijn de kwaaltjes nog niet meer geworden maar dat kan altijd nog komen.
@mooibuikje: Super dat het met IUI is gelukt! Ga je ook meedoen aan moeders voor moeders? Ik krijg morgen een inwendige echo met 5w en 1 dag, dus na morgen heb ik ervaring Een vruchtzakje zou wel te zien moeten zijn, maar het vruchtje is nog te klein. @sprokkel: Wauw dat is nog eens een fijne 'verrassing' Super! Gefeliciteerd Hier morgen dus al een echo omdat ik een bbz zou kunnen hebben. Heeel spannend...
Wow, gefeliciteerd allemaal meiden! Wat leuk!! @Sprokkel: grappig, we zijn precies even ver! Het lukt me steeds niet om een ticker te plaatsen... Ik moet ook de hele dag door plassen, verschrikkelijk. Vanochtend de 3e test gedaan en die was wel ietsje donkerder! Pfffff zo onzeker allemaal! Hebben jullie het al verteld???
Het plassen hier is ook zoo vervelend! pfff... Heb ook een voller gevoel steeds... had vandaag een broek aan die strak zat.... merkte wel dat ik het niet prettig vond om die aan te hebben... Morgen ga ik de verloskundige bellen voor een intake! Heb het nog niemand verteld... we willen het liefst nog even wachten tot de 1e echo... (tenzij de kwaaltjes zo erg worden dat ik het wel moet vertellen)
Hai meiden! Ten eerste allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Zou ik mij "onder voorbehoud" mogen melden bij jullie? Waarom onder voorbehoud? Door mijn pcos zijn mijn cycli langer..nu was mijn eerste ong.dag van mijn laatste ronde op 17-6, als ik daar vanuit ga ben ik al 6 weken en ben ik uitgerekend op 24 mrt.. maar cb gaf gisteren 2-3 aan.. als ik er vanuit ga dat de bevruchting pas 2 weken geleden heeft plaatsgevonden, dan ben ik nu pas 4 weken en dan ben ik pas uitgerekend op 7 apr.. Ga met mijn banner maar even van dat laatste uit dan kan het hopelijk alleen maar meevallen Maar goed.. zou t dus voorlopig toch leuk vinden om een beetje bij jullie mee te kletsen Zahra2, 30 jr., 2e kindje, 11e maand (ronde 7 door pcos) 19 augustus: Intake/1e echo bij gyn.
@marlous, dat ben ik helemaal met je eens. Mocht het idd mis gaan dan heb je ze nodig en mocht het goed gaan, daar gaan we natuurlijk vanuit, wil je ook je vreugde delen! @babyliz, ja ga zeker meedoen aan mvm! Mede door hen ben ik nu zwanger. Ik heb me hier nog niet voor aangemeld ook niet bij vk. Ik wacht mijn afspraak van volgende week af. Als dat allemaal oke is dan bel ik ze beide om gelijk een afspraak in te plannen. Zo spannend je echo vandaag! Ik ga voor je duimen!!! Hou ons op de hoogte meid. @mariannetje, dat plassen is zo herkenbaar! Vooral snachts als je net lekker diep slaapt haha. Het is voor een goed doel. Ik heb ook enorm last van m'n darmen waardoor ze soms zo opzetten dat ik even m'n knoopje open moet doen haha. @zahra2, welkom meid en jij ook van harte gefeliciteerd. Denk zelf gezien je test dat je 7 apr dient aan te houden. Klets vooral gezellig mee. Nemen jullie al wel foliumzuur meiden. Heel belangrijk, niet vergeten. En zijn jullie (.)(.) ook wat gevoeliger en groter?
Hoi dames, Ten eerste van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Ik wil me ook graag aanmelden bij jullie groepje. Sinds vanochtend weet ik dat ik zwanger ben. Volgens een calculator ben ik uitgerekend op 4 april 2014. Ik kan het eigenlijk nog niet zo goed bevatten. Op 11 dpo (zaterdag) had ik nog een negatieve test. Maar ik werd maar niet ongesteld en ik voelde me anders en had elke nacht de raarste dromen, dus vandaag maar weer getest en ja hoor positief! Zijn jullie al gewend aan het idee zwanger te zijn? @ veel plassen: ja ook last van. Lastig aangezien we momenteel op vakantie zijn en m'n moeder ook mee is en we het nog even geheim willen houden. @ Foliumzuur: dat slik ik al sinds ik gestopt ben met de pil. M'n verloskundige toen ik m'n zoontje kreeg hamerde daar nog op na zijn geboorte voor een eventuele volgende, dus ik heb haar raad braaf opgevolgd.
Evelientje gefeliciteerd! Hier vrijwel geen kwaaltjes. Wel iets sneller moe (misschien), en mijn borsten zijn wat gevoelig/pijnlijk aan de zijkanten en lijken al iets gegroeid, yeeeeh haha , daar ben ik blij mee want ik was altijd tevreden erover totdat ik klaar was met borstvoeding geven , oh ja, en iets meer trek.. haha.. wel grappig.. net ruim 13kg afgevallen en weer op mijn streefgewicht.. ben ik zwanger ! En rare, levendige dromen, vrij onrustig slapen. Plassen valt nog mee vind ik. Foliumzuur slikte ik al idd.
Ben wel benieuwd of jullie ook aan sport doen, zo ja wat? En ga je nu met dezelfde intensiteit door voorlopig? Ik zelf doe vooral aan hardlopen en cardiofitness, gisteren wel hardgelopen, maar wel veel rustiger aan en minder ver. Had een beetje last van bandenpijn (volgens ha, moest ik toch ff langs vandaag dus gelijk ff nagevraagd) dus ben benieuwd hoe lang ik het nog volhoud..
Ik sport wel, maar minder intensief dan eerst. Ik had begrepen dat je hartslag niet boven de 140 mag komen, dan is het goed. Bestaat er ergens een duidelijke lijst van wat je niet mag eten? Vind alleen maar hele verhalen erover, maar geen snelle checklist. Net bij dietiste geweest, want heb al overgewicht. Wil dus niet te veel aankomen. Zij zei opeens dat ik geen honing mag... Nog nooit gehoord. Iemand?
Hallo dames, Hier ook net zwanger! kan het niet geloven! is mijn eerste !! Wel ben ik erg onzeker, ik ben bang dat ongesteld heid aanbreekt! Pfff kan daar door niet genieten ... Ik heb al afspraak gemaakt met huisarts maandag ochtend... voor plastest en bloedtest. Ik heb met clear blue getest. gaf aan zwanger en 2-3 weken! Gynacoloog bel ik vrijdag als alles goed gaat.. Ik zal dan en afspraak maken met haar. Voor de rest slik ik geen foliumzuur, moet dat? voor wat dient dat? ohjaa ik zou ook graag lijst willen met wat je wel mag eten en wat niet... Alvast bedankt!
iedereen die er bij gekomen is van harte gefeliciteerd @zahra nee intensief niet, maar ik fiets, wandel en met mn werk doe ik alles met de trap (thuiszorg/ aanleun). dus ik zorg wel voor een uur beweging per dag. @bibi28 foliumzuur vermindert de kans op openrug/ openschedel en helpt bij ontwikkeling van de hersentjes, dus vandaar dat mensen het slikken. wat je mag en niet mag. in ieder geval geen biefstuk en salami, ei doorkoken of bakken, kijk uit met bepaalde vissen want daar kunnen metalen in zitten. als je het google krijg je vast een waslijst hahaha. @supersony alleen gehoord dat kinderen dit niet mogen omdat er een bepaalde bacterie in kan zitten waar ze hartstikke ziek van kunnen worden.(spierverlamming) @babyliz hoe is het gegaan met de echo? Hopelijk zit het goed!
Welkom alle nieuwe zwangeren Hier nog steeds alles goed! Denk wel elke keer als ik naar de wc ga of ik niet iets van bloed zie ofzo :S Maar tot nu toe blijft frummeltje plakken Voel me moe, veel plassen, met vlagen mijn (.)(.) en 's avonds een opgezette buik (heb nu ook maar een trainingsbroek aangedaan) Vanmorgen gebeld met de VK en ik mag 19 augustus komen voor een intake en gelijk een 1e echo!! Spannend!!!!!
Alle nieuwe dames GEFELICITEERD!!! Ik heb vandaag toch de vk maar gebeld voor een afspraak. Dan heb ik in ieder geval iets om daar naar uit te kijken. Nu word alleen straks terug gebeld want dan kom ik direct bij het goede team terecht. Zij hebben mij ook begeleid bij de eerste zwangerschap. Ik doe eigenlijk niet echt aan sport. Ik fiets en wandel wel heel veel. Op dit moment ben ik 's avonds er snel moe en heb 's morgens een misselijk gevoel.
@mariannetje leuk hoor dat je gelijk echo heb haha ik heb dan alleen mijn intake. Vanaf hoeveel weken kun je het hartje horen?? vorige keer was ik bij de gyn, dus toen had ik met 8 weken een echo en zag je het hartje kloppen.
mariannetje ik loop 100keer naar wc.. om te kijken of ik geen bloed verlies zooi irritant stresserend... meiertje bedankt voor info
Hoi meiden, ik meld me ook aan. Volgens mijn berekening ben ik 5 april uitgerekend. Vrijdag eerste positieve test te pakken, zo onwerkelijk!!! Ik moet ook enoooorm veel plassen. Ik begin ook wat misselijk te worden, maar nog niet zo erg gelukkig. Had contact opgenomen met vk uit de buurt, wilde intake pas met 9 weken. Ligt het aan mij of het is dat best laat? In overleg met de dokter ga ik wellicht toch voor een andere vk, in het ziekenhuis. Groetjes