April mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door SuperSony, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Leuk dat je het verteld hebt! Wij gaan op mijn verjaardag uit eten met onze ouders en gaan het dan vetellen bij 5w5d. Heb er nu al zin in!

Een echo heb ik bij de gynaecoloog omdat ik met Clomid ben zwanger geworden. Mocht bij ruim 6wk maar vanwege mijn werk en vrije dagen van de gyn is dat bij 7w5d geworden.. Daarna gaan we het de rest van de familie en vrienden vertellen! Als de eerste echo goed was, mag ik verder onder controle bij een verloskundige.

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    @Peace: welkom en gefeliciteerd :D

@bibi: hoe voel je je nu? Gaat het wat beter?

@Elines: ik heb ook heel lang getwijfeld maar me vandaag toch aangemeld. Je kan er nog even rustig over nadenken natuurlijk.
    Bij ons weet onze harde kern het al. Iedereen heeft zo meegeleefd en is heel enthousiast. Ik ben wel blij dat ik het in december heb kunnen vertellen op de manier die ik in gedachten had.
    Leuk hoor, om daar over na te denken!

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Leuk, zo'n lang lijstje al! :D

Ik vind de eerste 12 weken ook het meest spannend, gelukkig zitten we (bijna?) allemaal al op 1/3e van dat. ;)

Hier weten m'n moeder, broertje, zus, zwager en de ouders en broer van m'n vriend het. Over iets minder dan drie weken ben ik weer in Nederland, en dan ga ik het aan m'n oma vertellen. :) Als alles bij de eerste echo goed is (hoop 'm tussen 27 en 30 augustus te kunnen plannen), vertel ik het eerst aan m'n vader en stiefmoeder, daarna plaats ik een berichtje op Facebook (heb niet zo'n nauw contact met de verdere familie).

Met kwaaltjes valt het mee.. Af en toe steken in de buik en bij vlagen misselijkheid.. Vandaag gezwommen maar voelde niet helemaal fijn..

Hoop niet dat de misselijkheid me er sterk van weerhoudt om te eten, want heb al ondergewicht en wil Junior wel geven wat hij/zij nodig heeft..

4. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

@Evelientje: ik krijg met 7 weken al een echo, omdat ik een medische indicatie heb ivm extreme vroeggeboorte van mijn dochtertjes. Komende zwangerschap zal daardoor ook alles behalve onbezorgd worden, totdat ik in ieder geval voorbij de 30 weken ben...

@Babyliz: wat eng meid al dat bloedverlies... Wanneer mag je langs voor een echo? Ik duim voor je en hoop dat het gauw stopt!

@Elines: wat leuk dat je het de ouders hebt verteld, die zijn vast nu al apetrots :)
    Wij hebben het nog niemand verteld. Vorige keer pas met 10 weken, nu denk ik dat we het vertellen als we een goede echo hebben gehad. Nu alvast een leuke manier bedenken.
    Hoe gaan de andere dames dit aanpakken??

@ Else: wat een verhaal op je blog, maar wat fantastisch dat je nu dan een positieve test in handen hebt. Geniet van je zwangerschap!

Klachten: hier ook veel darmkrampen, moe, emotioneel en snel geirriteerd.
    Morgen de gyn bellen voor een afspraak, vind het echt heel spannend. Vorige werd namelijk een miskraam bij 9 weken, het hartje was nooit gaan kloppen.

5. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Bekijk bijlage 342040
    Wij hebben deze net besteld om het te vertellen. We zeggen dat dit mijn verjaardagscadeau is van mn man ;)
    Als cadeau hebben we ook nog rompertjes besteld met I love opa&oma en super aunt/ super uncle!

6. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben het alleen mijn zus verteld. Verder vertellen we het pas rond de 11/12 weken.

Ik ga morgen de verloskundige bellen. Moet je perse de dokter bellen dat je zwanger bent? En ik hoorde dat echo's voor de 8 weken inwendig gedaan moeten worden, klopt dit? En is het een naar iets een inwendige echo?

7. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    De huisarts hoef je niet te bellen, alleen de vk is genoeg.
    Ik heb al verschillende inwendige echo's gehad (follikelmetingen) en je voelt er niks van hoor! Als je even een klein beetje mee duwt/perst bij het inbrengen doet het echt geen pijn. Je moet jezelf er alleen even overheen zetten!

8. ProudMom

Hahaha die is leuk!!

9. ProudMom

Ik zou wel je huisarts op de hoogte brengen dat je zwanger bent. Zij zetten het dan in hun systeem, wel zo handig als er zich gezondheidsproblemen voordoen waarbij je de hulp van je huisarts nodig hebt.

Bij mij werden de echo's tot +-11 weken inwendig gedaan, dit is niet naar hoor.
    Gewoon ontspannen liggen en je voelt er niet veel van.
    Vooral gaan genieten van je beeb op het scherm!! ;)

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Aaaah, die is echt onwijs leuk! :D

11. kira88

kira88 Actief lid

7 mei 2013
    213
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Cupcake; Wat een leuk shirt zeg!!

@MvM; Ik heb me aangemeld, weet niet of ik het al die weken volhou, maar kan het altijd proberen :) Ik ben zelf verwekt met behulp van MvM, dus dan voel ik me toch wel verplicht om iets terug te doen...

@kwaaltjes; Hier alleen pijnlijke borsten en soms een beetje een licht gevoel in mijn hoofd en lichte misselijkheid, maar verder eigenlijk vooral last van de enorme vermoeidheid..

Hier weet mijn moeder het. Gisteren heb ik enorme ruzie gehad met vriendlief omdat ik dan vindt dat mijn vader het ook moet weten, maar hij wil dat niet.. In elk geval wachten we de echo even af en dan gaan we het in elk geval aan de harde kern om ons heen vertellen... :)

Ohja, die ruzie.. Wij hebben nooit ruzie, dus ik geef m'n hormonen maar de schuld ;)

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Vervelend van de ruzie, kira.. :( Is er ook nog een reden waarom hij dat niet wil?

13. ProudMom

#133 ProudMom, 5 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2013
    Vandaag de gyn gebeld, 28 augustus krijg ik mijn eerste echo bij 7w+3 :)

Leuk he dames die hormonen!! ;)
    Ik ben ook al dagen een stuk prikkelbaarder en heb hier ook sneller ruzie.
    En dan ook nog zo'n fijne man die in het heetst van de strijdt rustig zegt ' last van je hormonen schat??'. Nou dan is het helemaal gebeurt en ben ik pas echt boos. :p

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wauw, spannend! :D

Wij gaan vandaag op zoek waar we terecht kunnen, en dan hopelijk heel snel een afspraak inplannen..

15. kira88

kira88 Actief lid

7 mei 2013
    213
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hij houdt het het liefste stil tot 12 weken, omdat dit nou eenmaal zo hoort.. Ik ben het daar niet zo mee eens.. Mocht het mis gaan vind ik het wel zo prettig om familie en vrienden om me heen te hebben zodat ik steun kan krijgen.
    Het loopt wel los hoor :) Hebben inmiddels afgesproken dat we na de eerste echo wel kijken hoe het dan voelt. Dus ik denk dat we het dan wel kunnen vertellen.

Zijn ouders zijn tot eind september in Frankrijk (zijn daar altijd van begin april tot eind september). En we gaan het ze dus sowieso niet persoonlijk vertellen. Misschien dat dat het pijnlijke stukje is. Maar het is hun beslissing om naar Frankrijk te gaan zo lang.. En onze band met mijn schoonouders is sowieso alles behalve goed, dus ik denk dan dat ze het er zelf naar maken om die afstand te creëren. Maargoed :D

@Proudmom, spannend hoor, de eerste echo gepland! :)

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Aaah op die manier.. Zo dacht ik er om eerlijk te zijn voor de zwangerschap ook over, nu wil ik het het liefst van de daken schreeuwen.. We gaan het vertellen na de eerste echo :) (Als alles dan goed is, natuurlijk) Inderdaad ook vanwege de steun, mocht er daarna nog iets mis gaan..

Oh ja, da's wel vervelend, het niet persoonlijk kunnen vertellen.. Maar als de band sowieso al niet goed is.. Ach, zal wel los lopen inderdaad! :)

17. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

28 jan 2009
    413
    0
    0
    ik ga me na mijn vakantie aanmelden voor mvm. Aankomende vier weken zit er toch niet in.
    Morgen mijn echo. Ben zo benieuwd. Van het weekend ging even door mn kop dat het ook wel een tweeling zou kunnen zijn. Ik had namelijk twee grote eitjes dit keer. Zal het? Zo benieuwd.
    Morgen gaan we met zn drietjes naar de echo. Fingers crosses hier.

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wauw spannend Mooibuikje! Ik duim voor een prachtige echo morgen :D

19. bibi28

bibi28 Lid

26 jul 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hellooooo Dames, hier net terug van huisarts, ik heb bloed laten trekken. Vanavond mag ik bellen voor uitslag. en plastest gedaan, ik heb urine infectie .. niet schadelijk komt vaak voor bij zwangere vrouwen. Medicijnen ervoor gekregen.. Voor de rest vragen gesteld.. Mocht de bloedtest positief zijn moet ik terug komen deze week voor moederboek en vragen die mij worden gesteld etc..

Ben benieuwd.

Hoe gaat het met de klachten dames?
    Groetjes,

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Spannend bibi!

Hier gaat het goed met de klachten. Erg moe en bij vlagen misselijk, maar voor de rest gaat het prima. :)

Deel Deze Pagina