April/mei 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Rapunzel, 16 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Nou vanmiddag ging het dus heel lekker, not! :roflmao: Ik heb vanmiddag met haar op schoot gezeten, flesje tegen haar mond aangeduwd, tegen haar gepraat, gewiegd, tikjes op haar rug gegeven maar mevrouw bleef gewoon doorslapen :rolleyes: na 10/15 minuten is ze eindelijk gaan drinken. Hier moeten we nog ff wat aandacht aan besteden want anders zijn we straks de nachten wakker en dat is niet de bedoeling :p
     
  2. FVG

    FVG Actief lid

    8 mrt 2019
    313
    377
    63
    Hoelang zijn jullie schatjes wakker? F. is hier soms 1,5u wakker en dat vind ik al heel lang. Ze zeurt dan niet van vermoeidheid ofzo

    Hebben jullie al een avond/bedroutine? Vanaf wanneer begin je daarmee?
     
  3. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Niet echt in de gaten gehouden. Hij slaapt aan het eind van de ochtend t/m eind van de middag ongeveer (maak hem tussendoor wel wakker voor zijn flesje). Na zijn ochtendfles is hij even wakker en aan het begin van de avond ook. Ik ga nu rond 8 uur/half 9 na zijn flesje samen met hem slapen. Dan is hij nog even wakker, ligt dan naast mij op bed en is op zoek naar tiet. :roflmao: Daarna slaapt hij wel prima in zijn bedje.

    Ik ga nu eerder naar bed anders zit ik toch beneden op de bank met hem op mijn borst te slapen.
     
  4. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    @loezzzje hoe gaat het nu met haar ritme, heb je er al wat verandering in kunnen krijgen? :p

    @FVG L. kan heel lang wakker zijn :rolleyes: 1,5-2 uur is niet bijzonder voor hem, en 1x per dag is hij ook gewoon 3 uur wakker :eek: krijg hem dan met geen mogelijkheid in slaap, ook al is hij wel moe. Vind het ook allemaal te lang hoor, maar het lukt hem gewoon niet om sneller weer te slapen.
     
  5. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Gister sprak ik de verpleegkundige en die zei dat ze gehoord had dat L. al wat meer slaapt ‘s nachts. De arts zei ook; het ritme gaan ze vanzelf wel ontwikkelen. Ze merken ook dat het donker wordt buiten en dat het weer licht wordt. Het heeft geen zin om een baby overdag wakker te houden. Dus ik hoop maar dat ze het uit zichzelf gaat snappen :p
     
  6. Cinsam

    Cinsam Fanatiek lid

    12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Hee ik had dus even gemist dat er een nieuw groepje was gemaakt. Zit ook weinig op zp beetje te druk voor nu blijkbaar. Voor B duurde de dagen zo lang. En nu vliegen de dagen niet normaal meer. Of ik het hier bij ga houden weet ik nog niet. Zit ook in de fb groep en er is een klein Whatsapp groepje, ik probeer af en toe eens langs te komen. kleine man doet het super goed op zuigelingen geitenmelk. De bv is helaas niet gelukt. Na 4 dagen zijn we over moeten stappen op bij voeden. Na 3 weken heb ik de handdoek in de ring gegooid met kolven er kwam zo weinig voor wat ik er voor deed. Maar het is goed zo. En geeft nu ook wel meer rust en kom ook aan meer rust toe. Kan het voeden nu ook eens uit handen geven.
     
  7. FVG

    FVG Actief lid

    8 mrt 2019
    313
    377
    63
    Hoe is het hier, dames?
    Alles goed met jullie schatjes?
     
    Julias vindt dit leuk.
  8. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Zeker! L doet het super! Heel tevreden, nachten gaan goed, ze kan heerlijk slapen en wij dus ook :D ze komt heel wisselend, dus ik voed nu echt volledig op verzoek zonder kolven of bijvoeden meer. Ze drinkt verbazend snel en houdt het meeste binnen. Soms geeft ze een mondje terug. Ik heb echt niks te klagen met haar. Ze is zo makkelijk tot nu toe ❤ heel wat anders dan de oudere 2 dames!

    En hoe is het bij jou @FVG ?
     
  9. FVG

    FVG Actief lid

    8 mrt 2019
    313
    377
    63
    Ooh wat fijn om te horen dat alles zo goed gaat en jullie het goed doen.
    F. doet het hier ook redelijk. Heb wel het gevoel dat het elke dag wat minder gaat met voeden. Ze heeft veel last van teruggeven, krampjes (reflux?). Volgende week staat er een bezoek aan de osteopaat gepland want misschien toch iets geblokkeerd met de snelle bevalling zei mijn vroedvrouw. Tijdens de voeding moet ze van mij veel boeren maar die komen moeilijk en dan heeft ze geen geduld. Net zoals ze gewend is aan de snelle melkstroom in het begin en ze ongeduldig is als die vertraagt. Het is al een eigenwijsje maar wat zie ik haar graag! Vrijdag gaan we op controle!
     
  10. FVG

    FVG Actief lid

    8 mrt 2019
    313
    377
    63
  11. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat vervelend dat het drinken n juist minder goed lijkt te gaan... Goed dat je bijna op controle kan dan, dan kun je het nog even navragen. De kraamzorg dien ik nu had ze in dat een boertje bij bv niet altijd hoeft. Alleen als ik merk dat L wat lucht heeft gezogen dan laat ik haar actief boeren. Misschien is dat iets om mee te nemen? Hier werkt dat in ieder geval wel goed. Ze heeft ook nauwelijks last van krampjes, sus misschien is zij gewoon minder gevoelig qua lucht en darmen ofzo en hebben we gewoon geluk...
     
  12. FVG

    FVG Actief lid

    8 mrt 2019
    313
    377
    63
    Het boeren is echt een moetje hier! Ze zuigt veel lucht mee tijdens het drinken (wel goede aanhap nu terug) en heeft last als die in haar darmpjes komt. Dus per voeding moet ze echt wel minstens 3 boertjes gelaten hebben of ze heeft krampjes of alles komt er terug uit na een bepaalde tijd. :( Achjah, ze groeien er wel uit of de osteopaat kan het mischien oplossen.
     
  13. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Zoooo Hallo allemaal! Ik heb dit groepje ook gevonden hoor! :roflmao:
     
    Louise11110 en Loeki82 vinden dit leuk.
  14. urfebe

    urfebe Fanatiek lid

    25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Jaaa ik ben er ook bij! Ik had de tag in het begin helemaal gemist!
     
  15. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    @urfebe en doordat jij um liked kijk ik hier ook weer eens :oops:
     
  16. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Leven we nog dames.... :roflmao: Het is stil hier.

    Hier nog steeds moe in de namiddag en avond. Ritme, wat is dat? o_O L. slaapt het liefst op mijn buik. We beginnen de avond wel eerst in zijn eigen bedje. Verder slaat hij geen enkele fles over. Hij wordt om de 3 en soms om de 4 uurtjes wakker voor zijn flesje. Afgelopen week ben ik met hem naar de consultatiebureau geweest. Meneertje woog toen 4800 gram.:eek: Flink klein mannetje. Hij zal nu wel 5 kg wegen.

    Al met al gaat het goed. Gelukkig gaat de oudste nu weer volledig naar school. Geeft ook wat meer ruimte. Begint jullie baby nu ook gekke geluidjes te maken?
     
  17. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Nou ik krijg echt totaal geen meldingen meer... Maar ja hier gaat het ook goed! Donderdag staat hier het CB gepland. Ben ook benieuwd wat ze nu zal wegen. We hebben een aantal nachten volledig door mogen slapen, maar daar is ze weer van teruggekomen... L is nog steeds erg tevreden en begint nu wel echt oogcontact te maken! Veel geluid maakt ze nog niet. Ook geen duidelijk ritme in slapen of voedingen. Nu in de nacht komt ze wel zo rond 5uur, maar verder is het ver te zoeken. De ene keer zit er 1,5uur tussen een voeding verzoek en dan weer 5uur. En uiteindelijk geef ik er toch maar gewoon aan toe wetende dat ze gewoon tevreden zal zijn daarna. De krampjes zijn nu wel duidelijk aanwezig, maar we kunnen ze samen goed aan gelukkig. Ben echt zo blij met haar! ♥️
     
  18. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    #38 Lisa890, 16 jun 2020
    Laatst bewerkt: 16 jun 2020
    Oh dames echt schaamtelijk hoe laat ik me nu pas kom melden hier :oops:

    Ik lees dat het ook goed gaat met jullie allemaal hier! :thumup::thumup: Alleen inderdaad niet veel actie hier op deze pagina, vast allemaal te druk bezig met die baby's :roflmao:

    Alles gaat goed hier, maar oh wat is een baby in huis vermoeiend :o::roflmao:
    A. Heeft echt zóveel huidhonger, ze lijkt alleen maar rustig te slapen als ze op mij ligt. De zeldzame keren dat ze in de box of in bedje slaapt duurt het max een halfuur of ze is weer wakker.. o_O
    Het is ook veel te warm weer nu om haar in de draagdoek te stoppen (waar ze ook heerlijk slaapt) dus ik krijg mijn huishouden maar met moeite rond, en ik wil zoveel doen maar het lukt gewoon amper :confused:

    Borstvoeding verloopt wel geweldig goed, ze is op 5 weken 1 kg bijgekomen :eek: :D
    Bij mijn zoon hield ik de bv amper 1 maand vol, nu 6 weken bezig en ik moet er niet aan denken van ermee te stoppen, toch best trots :)

    Ze maakt ook echt oogcontact sinds een week of 2 en lacht ook zo mooi terug nu ❤ niet meer die reflex lachjes maar een echte lach, oh wat mooi :oops:

    Slapen doet ze bij ons in bed, puur voor het gemak, ik hoef geen enkele keer op te staan door de borstvoeding. Dus zelfs al drinkt ze 3x op een nacht, ik mag niet zeggen dat ik veel slaaptekort heb.
    De overstap naar haar eigen ledikant wordt wel een moeilijke kan ik me nu al inbeelden, maar dat zijn zorgen voor later, voor nu is het lekker rustig zo :p

    Nog even een foto hoe onze meid er intussen uitziet :) check dat lachje!

    Bekijk bijlage 654181
     
    Loeki82, Louise11110 en Julias vinden dit leuk.
  19. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ooohhhh te schattig!!!
    Ondanks de vele huid honger klinkt alles wel heel fijn!
     
    Lisa890 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina