April/mei/juni 2018 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door maansneeuw, 4 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    J heeft vandaag z’n eerste prikjes gehad :( Zo zielig altijd. Gelukkig leek hij er weinig last van te hebben, nu hopen dat-ie er ook niet ziek van wordt :) Hij weegt nu 5430gr en is 58cm (geboren met 3550gr en 50cm).

De nachten gaan ook steeds fijner. Hij gaat elke dag tussen 20.30 en 21.00 naar bed en komt sinds een tijdje tussen 05.00 en 06.00 pas weer voor een flesje :) Daarna slaapt ie doorgaans door tot 09.00. Onze peuterdochter slaapt ook tot 08.00-09.00, dus prima zo :D

@Ukkie1 Al even niks van jou gelezen! Hoe gaat het? Nog steeds goed?

maansneeuw vindt dit leuk.
  2. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Wat fijn dat het zo goed gaat, J. Is ook goed gegroeid zeg! En heerlijk die nachten! Die prikjes zijn inderdaad vreselijk, L. Moet over 2 weken..

3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.222
    6.895
    113
    Vrouw
    Dat klinkt wel goed :) fijn zeg. Goed gegroeid en gelukkig geen last van prikjes.
    Hier nog niet echt een ritme. Overdag maak ik hem om de 3/3,5 u wakker voor zn voeding als ie zelf niet komt. En snachts om de 4 uur.

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Mwah. We hebben een hele zware tijd gehad. Koemelkvrij hielp tijdelijk. Hij heeft uren en uren gehuild. Nu een week medicijnen tegen de reflux en eindelijk komt er rust. Z'n darmen zijn nog steeds erg van slag en veel krampen maar tussendoor slaapt hij. De medicijnem geven ook wat krampen extra helaad. Ik heb ook weet een soort nachtrust. S'avonds erg onrustig, maar Om half 11 drinkt hij, dan om 3 uur en om 6 uur. Meestal slaapt hij in zn wiegje, soms bij mij. Overdag drinkt hij nog elke 2 uur...

Kippenei , teveel soja, tomaat en aardbeien geven ook reactie. Dus ik ben zoekende in m'n dieet. Maar blij dat ik hem kan helpen. Voeden gaat beter sinds z'n reflux minder wordt. Vandaag ion dein de huisarts wel iets opgehoogd in medicatie want helemaal over was t nog niet.

Verder krijg ik gelukkig veel lachjes als hij zich goed voelt en overdag kan ik m zo nu en dan wegleggen en heb ik tijd voor m'n peuter!

Hij woog vandaag 6210 gram. Dikzak :p Was even op t inloopuurtje om te wegen ivm de medicijnen. Hij krijgt over 1,5 WK z'n eerste prikjes.. indd sneu!! Zie er wel tegen op. Oudste was er wel ziek van elke keer...

maansneeuw vindt dit leuk.
  5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Ohhhhh maar zo vroeg is een ritme ook onmogelijk, joh. Komt vanzelf! Klinkt al erg netjes zo :)

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    #206 Sado, 29 jun 2018
    Laatst bewerkt: 29 jun 2018
    Ja zijn we erg blij mee! Wegens zijn vele afvallen op het begin was het de verwachting dat hij nu wat minder snel zou groeien maar hij is zelfs groter dan z’n zus op deze leeftijd :D (ze hadden hetzelfde geboortegewicht)

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    #207 Sado, 29 jun 2018
    Laatst bewerkt: 29 jun 2018
    Oh fijn dat het na de pittige tijd nu wel beter gaat! Hij groeit als een tierelier, zeg! :D
    Je moet wel een hoop laten staan nu dus, balen! Maar wat goed dat je de borstvoeding blijft geven, bikkel! :)
    Fijn dat er wat ritme in de nachten zit nu en jullie weer wat slaap krijgen :)

Hopelijk gaat de reflux na het ophogen helemaal over!

8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.222
    6.895
    113
    Vrouw

Pfff heftig hoor. Hoe gaat het met jezelf??

Ik vind t heel knap. Respect.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  9. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.222
    6.895
    113
    Vrouw
    Ja weet ik ook :) maar op aanraden van de kraam wel proberen dat zo te doen.
    Pff, 1e dag zonder kraamzorg maakt meneer het wel meteen pittig. Ergens vanmorgen wilde hij al een extra voeding, tenminste, dat dacht/denk ik. En het blok erna had ie ineens krampjes.. en dan twijfel ik weer of dat komt omdat ik extra gevoed heb..
    Hoop dat die onzekerheid nog gaat afnemen.

Wilde vanavond eigenlijk even met hem naar stal, maar dat maar doorgeschoven naar morgenochtend.

10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ja t gaat nu wel weer. Vorige week zat ik er compleet doorheen. Heb 2 dagen gehuild. Na een zware, spannende zwangerschap keek ik zo uit naar de tijd daarna. Ik was me prima bewust van hoe zwaar t kan zijn, maar al dat huilen is echt geen doen. Je zag dat hij zoveel pijn had echt doodzielig. En tegelijkertijd heb ik mezelf echt afgevraagd waarom ik een tweede wilde en vond ik hem gewoon niet leuk meer. Om me daaaar weer schuldig over te voelen. Maar niet slapen, 24/7 met een baby op m'n arm of aan de borst en dan er nog achter komen dat hij deels ziek is door wat ik eet.. dat is geen doen ;) Maargoed je vergeet t weer snel en nu gaat t steeds beter. T is ook fijn te weten dat t een allergie is en reflux, zodat je naar een oplossing kan zoeken. Er zijn nog sterkere medicijnen als dit niet voldoende helpt etc.

Gelukkig hoef k pas halverwege augustus weer aan t werk dus hopelijk nog even genieten!!

Ik las op fb dat t met jou nu ook beter gaat! Super fijn!!

11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.222
    6.895
    113
    Vrouw
    Pfoe nou, kan me de wanhoop niet voorstellen. Ik had vanmiddag al een flinke huilbui omdat A. Vandaag niet zo'n lekkere dag heeft en ook nog eens 3 kwartier liep te schreeuwen van de krampjes. En niks hielp. Voel me dan zo machteloos.

Laat staan als je dat dus dagen hebt..
    Heb je verder wel goede steun aan mensen om je heen?

Ukkie1 vindt dit leuk.
  12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    M'n man werkt 4 dgn en is verder niet laat thuis. M'n zoontje gaat een dag naar de gastouder. Verder niet zo veel hulp. Ouders wonen wat verder weg en werken allebei. Ze bieden wel aan op te passen zodat ik even weg kan maar dat wil ik zelf ook niet .. niet als hij zo van slag is. Maar ik red me wel hoor ;) alleen icm de. Peuter alleen thuis met een huilbaby,.. dat valt af en toe tegen

13. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Jeetje @Ukkie1 wat heftig zeg !
    En ja die peuter.... Weet er alles van.
    Knap dat je de bv doorzet !

14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.222
    6.895
    113
    Vrouw
    Ik vind jullie echt toppers. Ik kan bijna niet meer nadenken en zie scheel van de slaap omdat hij 1 dagje loopt te rommelen. Kan me echt niet indenken dat ik daar ook nog een peuter naast zou hebbrm

spruitjes vindt dit leuk.
  15. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Gister eerste bezoek gehad van het consultatie bureau. Meneertje helemaal goedgekeurd en hij woog gewoon al 3800 gram! (Geboorte gewicht 3400) Hij doet het dus super. Ze noemde me nog even een super relaxede moeder. Toch leuk om te horen. :oops:

Gisteravond heb ik mijn mini achter gelaten. Ik had al ruim voordat ik zwanger was kaarten weten te bemachtigen voor ed sheeran en vond dat ik toch moest gaan. Hoewel ik O natuurlijk liever niet achterlaat heb ik echt een fantastische avond gehad. Vandaag ga ik lekker de heeeele dag knuffelen met mn mooie mannetje. ♡♡

Lill en spruitjes vinden dit leuk.
  16. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    @Lill ik vond de eerste keer toch ook zwaarder ofzo. Nu weet je zowieso wat meer en ben in echt wel makkelijker en minder onzeker. En t scheelt dat ik een man heb. Al heb je daar soms ook last van hahaha.
    Je doet goed hoor, niet zo onzeker over jezelf.

Hoe is t nu met de vader van A? En hoe gaat t met je moeder heb je steun aan haar?

Lill vindt dit leuk.
  17. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Wat goed van je!! Heerlijk. Ik zou eens weg moeten meer m'n man. Maarja. Kolven, fles pakt hij matig etc ... Beetje spannend nog ...

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Vind ik ook! Ondanks dat we er een peuter bij hebben en ook zo onze uitdagingen met J gehad hebben (ziekenhuisopname wegens te veel afvallen, kma en dus weken vol ontroostbaar huilen, etc) vind ik het makkelijker. Ik weet beter wat ik moet doen en sta overal veel relaxter in. :thumup: Niet meer meteen stressen als iets niet volgens het boekje gaat.

Lill vindt dit leuk.
  19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hahaha nou idd !! Ik heb toch ook best net enige regelmaat 'last' van m'n man. Zeker als die sochtends zit te lantefanteren in bed terwijl ik om 9.00 wil kolven. Hij moet dan terug zijn van uitlaten. En dan boos worden als ik hem voor de 20e keer zeg dat hij uit bed moet .

Maar is verder ook wel heel lief hoor :)

Lill vindt dit leuk.
  20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Is ook lastiger he.... Twee weken na de geboorte van C gingen wij ook weer lekker samen uit eten, is nu toch meer geregel. C gaat om 19.00 naar bed, J tussen 20.30 en 21.00, vind het dan ook niet fijn om ze beide te laten logeren en m’n ouders dus met die verschillen ‘op te zadelen’. :rolleyes:
    Ach, we laten nu bijv vaak wat bezorgen als C al op bed ligt, hebben we toch fijn een avondje met z’n tweeën (J ligt dan vaak in de box te slapen) :) Echte avondjes uit komen vast gauw weer

Hoewel je baby volgens de officiele richtlijnen na een nacht van 5 uur ‘doorslaapt’ (en dat doet J al een hele tijd), vind ik dat J vannacht voor het eerst écht doorgeslapen heeft: 20.45-06.00, heerlijk :D
    We hebben ook helemaal niets van de prikjes gemerkt :)

Lill vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina