Tsja als je t zo beschrijft heb ik svonds ook wel een beetje een ritueel. (Idd om de dag douchen samen) dan op zijn tijd of als ie eerder komt flesje, verschonen, 2e deel flesje (of als ie sliep eerst verschonen dan flesje). Dan nog even bij mijn moeder zitten tot ik mn pyjama aan heb en tanden heb gepoetst en alles naar de slaapkamer heb gebracht, en dan gaat hij in zijn bed en ga ik ook naar bed.
Ja s'avonds wassen wij hem als grote broer op bed ligt. Hij is daarna vaak onrustig. Slaapt dan uiteindelijk bij mij op schoot en als wij naar boceb gaan gaat hij mee. Vaak kan ik m wel zo wegleggen dan. Lastige is alleen die onrust, soms is t vrij snel klaar savonds maar vaak i hij uren aan t huilen etc. En dan wordt t erg laat. Ik probeer vandaag goed te zien wanneer hij moe is en m dan in te bakeren. Vanmorgen 2 uur geslapen in z'n eigen bed! Helaas veel krampen bij wakker worden dus weinig gezelligheid. Gedronken en toen hij ging halen ingebakerd en weer in slaap geholpen. Hij werd echt woest dus even bij me genomen .en toen voel hij direct in slaap. Ligt nu in de kinderwagen te slapen..
@Lill denk wel zo een 4x per dag soms maar heel eventjes en soms echt erg en lang. En bij jullie? Hier zit er qua fles wel aardig ritme in. Overdag om de 4 uur en snachts 1x 5. Maar qua slapen is het allemaal nog niet zo best. Meneer wil overdag het liefst de hele dag aan mij hangen. Dan slaapt hij wel maar als ik hem weg leg zijn het vaak maar hele korte slaapjes. Hij is ook wel veel wakker overdag. De laatste avondfles geef ik boven in ons bed. Daarna leg ik hem in zijn eigen bed en dan is hij meestal zo vertrokken.
Ze is overdag nog bij me, smorgens en savonds. Als ie overdag heel veel heeft gehuild en ik kapot ben blijft ze soms snachts. Ze woont 5 min verderop, dus ze is er zo als er iets is. Vraag me soms wel af hoe ik t ooit helemaal alleen zal moeten doen... Ik stel zulke hoge eisen aan mezelf. Das gewoon niet reeel. Maar ik kan er niet mee ophouden. Kan dingen niet loslaten, ben te veel bezig met: wat als..
Tot 4 dagen geleden was t 2x kort. Meestal een kwartier en dan was ie heel makkelijk te troosten. Maar momenteel idd ook wel 3 a 4 keer. Ene keer een minuut of 20 en andere keer ruim een uur. Maar tis wel echt krijsen dan..
Moet je t alleen doen dan? Toch superfijn dat je moeder dit kan doen. Wij hebben een partner waar we soms t even aan uit handen kunnen geven. Jij hebt je moeder. Dat is toch ook voor je zoontje bijzonder, zo een close contact met oma straks? Ik ben met m'n ouders samen opgegroeid. Maar m'n oma woonde in t zomerhuis dus ik liep daar zo naar binnen. Ze is nu 83 en nog steeds bijzondere band met haar. We Facebooken elke dag
Nou ja, mn moeder zal weer moeten werken op den duur En ik vind t wel heel fijn dat mn moeder straks ook een goede band met hem zal hebben. Ik laat hem ook met een gerust hart even bij haar achter Ik hoop gewoon dat ik er snel wat relaxter mee kan worden. Die 1e 4 nachten hebben best veel kapot gemaakt bij mij merk ik
Ik snap je wel hoor. Maar je moet niet zo streng zijn. Je baby is nog geen 4 weken oud!! En straks zal je t wel alleen moeten en dan gaat t echt. En fouten maken mag ook hé. Niemand doet t perfect. Xx
Verstandelijk weet ik dat. Maar gevoelsmatig... ik wil iets al oplossen voor het zich aandient. Even irritatie betreffende A zn vader. Vorige week kon ie niet eens de moeite opbrengen om langs te komen of te appen, maar nu is het ineens 'onze zoon' en 'ons knaapje' als ie appt.. schijnheilig stuk vreten
Oooh kan me voorstellen dat je daar woest van wordt!! Vraag ff hoeveel poepluiers en slapeloze nachten hij al heeft gehad van jullie knaapje. Pff.
Ik kan me dat zooo niet voorstellen. Snap ook best dat je daar woest van word. Is het niet een idee hem ermee te confronteren? Of wacht je liever tot je wat meer inzicht (en bewijsmateriaal)hebt over een tijdje.
Ja ik wil het gewoon de komende tijd aankijken. Kijk ik ben ook degene die heeft gezegd dat ik hem geen 4x per week over de vloer wil. En het is voor hem vast ook raar een kindje te hebben. Het is gewoon erg lastig om A te moeten delen met iemand die ik niet (meer) mag. Alles ligt bij mij meteen op een weegschaal
Pff. Meneer komt de laatste dagen elke 2,5u voor voeding. En krijgt dan 120ml. Over de dag verdeeld krijgt ie dus veel te veel. Voeding ophogen heeft geen zin want dat drinkt ie niet op, maar heb t gevoel dat het hem niet voldoende vult ofzo. Morgen maar even met het cb oppakken..
Misschien een sprongetje? Mijn dochter kon ook oneindig drinken tijdens sprongetjes. Had dan ook fikse hoeveelheden Speentje geven helpt ook niet iets? Ik weet dat je voeding wat kan indikken, sommige (wat hongerige) kindjes vinden dit fijn. Zelf geen ervaring mee.... Zou het inderdaad even met het CB bespreken?
Nee zn sprongetje is ie uit. Toen was t helemaal rampzalig. Elke keer halve voedingen tussendoor willen. Dat is nu wel klaar gelukkig