April/mei/juni 2018 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door maansneeuw, 4 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringetje

    Ringetje Lid

    27 feb 2017
    53
    34
    18
    NULL
    NULL
    Wij zijn thuis uit het ziekenhuis. Heel fijn! Sinds zondag. Grote zus is heel blij maar moet ook merkbaar wennen. Ze slaapt ineens slecht. Best pittig. Maar ons klein meisje is (nog) heel rustig. Ze drinkt en slaapt. Merkte wel dat het reisje naar huis en het wennen thuis al veel vraagt.
    Vind het wel spannend of ze genoeg groeit. Ze krijgt volledige borstvoeding geen bijvoeding meer. Donderdag maar even binnen lopen bij het weeg uur van het CB. Ze zit op 8 a 9 voedingen heel netjes, mits ze goed aankomt. In de avond wat cluster gedrag tel ik maar als 1 voeding.
     
    maansneeuw vindt dit leuk.
  2. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Uitgerekend
    April
    Mei
    19 - Star2017 - 28 jaar - 2e kindje* - meisje
    Juni
    6 - Lill - 29 jaar - 1e kindje - jongen
    14 - itsann - 30 jaar - 1e kindje - meisje


    Bevallen
    April
    20 - Sado - 25 jaar - 2e kindje - jongen
    24 - ukkie1 - 25 jaar -2e kindje - jongen


    Mei

    5 - maansneeuw - 27 jaar - 1e kindje - meisje
    6 - Ringetje - 36 jaar - 2e kindje - meisje
    17 - Joyce2086 - 31 jaar - 2e kindje - meisje


    Juni
     
  3. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    @Ringetje ooh pittig!! Hoe is t met jou?
    Wat goed dat je zo goed hebt gekolfd en haar nu kan voeden!! Maar kan me voorstellen dat je de groei dan spannend vind.
    Hier sliep de oudste ook een week zeer slecht. Hij is 2,5. Nu gaat t goed, hij wordt van t huilen snachts ook niet wakker meer :)

    Hier gaat t redelijk. Nachten zijn echt zwaar,. Hij heeft veel krampen. Smorgens en s'avonds clustert hij een paar uur, dus dan zit ik continue met m aan de borst. Smiddags slaapt hij vaak wel even en ik dus ook als t lukt, gelukkig slaapt de oudste nog smiddags.

    Maar die hitte... Manmanman wat een DRAMA.kleine is er van aan de diarree, oudste is chacherijnig en wil buiten spelen... Kan niet met die hitte en zon. Van mij mag t 10 graden kouder...
     
  4. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Zo, ik ben er ook bij nu, hoor. Beetje lang in de bubbel gebleven, wel meegelezen :)
    Maar hier dus ook alweer 3 weken aan het moederen. Veel gebroken nachten (en dagen :p) met ontroostbaar kindje, we vermoeden inmiddels verborgen reflux, niet leuk!
    Maar verder gaat het gelukkig heel goed. Donderdag eerste bezoek aan het consultatiebureau (al wel een keer wezen wegen), ben benieuwd hoe ze groeit!
     
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.350
    113
    He vervelend! Is er iets te doen aan (verborgen) reflux?
     
  6. Ringetje

    Ringetje Lid

    27 feb 2017
    53
    34
    18
    NULL
    NULL
    Met mije gaat het zich goed alleen nu een borstontsteking ontwikkeld sinds gisteren. Flink pijnlijk en flinke koorts. Nu aan de antibiotica.

    Lig met dit weer op momenten te rillen onder het dekbed. Gelukkig heeft mijn vriend vakantie kan hij onze oudste vermaken. Mijn energie is snel op. Met een paar dagen zal het wel weer ok zijn. Bij onze oudste heb ik ook gehad, toen wel in het ziekenhuis gelegen ook om andere reden nog.
     
  7. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    @Ringetje hoe is t nu??

    Hier wordt straks bij m'n kleine vriendje z'n tongriempje geknipt .:( Zie er zo tegenop. Maar hij heeft ontzettend veel buikpijn, kan de borst niet goed pakken, laat enorme winden en boeren.. is absoluut geen gelukkige baby en dit lijkt t probleem. Dus.... Spannend!! Hoop vooral over een weekje een blijer kind te hebben en snachts allemaal wat te kunnen slapen!
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.350
    113
    Ohhhh, wat stom en vervelend, sterkte ermee!

    Zou het niet eventueel (ook) een allergie kunnen zijn? Het winden laten, buikpijn, onrust en slecht slapen ken ik namelijk ook van voor we op andere melk over gingen met J...
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  9. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    @Sado ja, dat kan indd ook nog.. maar hij hapt duidelijk hoorbaar lucht mee tijdens t voeden. Fles kan hij nauwelijks uit drinken. Heeft zuigblaartjes en wel meer duidelijke symptomen. Dus hiip dat t helpt!! Anders ga ik koemelk vrij maar vind dat best pittig. En ik eet nauwelijks vlees dus als ik geen kaas en yoghurt meer kan eten blijft er wel weinig over ;) prima als t nodig is hoor. .aar hoop dat dit gaat helpen
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.350
    113
    Hier gaat het nu gelukkig erg goed!

    Een ruime week geleden overgegaan op Pepti na een vermoeden van koemelkallergie (enorme eczeem, veel ontroostbaar huilen, erg veel onrust, zowel ‘s nachts als overdag weinig en licht slapen, buikpijn, enorm wisselende ontlasting). Ging een paar dagen erg goed maar toen waren de klachten opeens grotendeels weer terug. Sinds woensdagmiddag zitten we - op dokters recept - op Nutramigen en dit lijkt ‘m dan te zijn! Eczeem weer bijna helemaal weg, pijn over, goede luiers, niet meer huilen, en vooral de nachten zijn super! We zitten nu al een paar dagen op 21.00 naar bed en dan rond 03.00 een voeding. Normaal slaapt ie na die voeding tot een uur of 06.00 maar vanmorgen tot 08.15, heerlijk:cool:
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.350
    113
    Arme jongen, wat vervelend :(
    Hoe gaat die ingreep precies? Heb er nooit van gehoord!
     
  12. Ringetje

    Ringetje Lid

    27 feb 2017
    53
    34
    18
    NULL
    NULL
    Dat is bij onze oudste dochter ook gedaan. Was zo gebeurd. Meteen daarna proberen aan te leggen helpt. Hopelijk krijg je daarna een ander ventje!
     
  13. Ringetje

    Ringetje Lid

    27 feb 2017
    53
    34
    18
    NULL
    NULL
    Hier hebben we een baby die nu al een week niet poept. Ze lijkt er geen last van te hebben. Gisteren wel even aan de kinderarts voor gelegd, wordt voor nu nog als normaal voor borstvoeding gezien maar als ze na het weekend nog geen ontlasting heeft gehad moeten we opnieuw bellen. Onze oudste kun soms ook wel 1.5 week niet poepen om dan tot aan d'r nek vol te zitten. Maar toen was ze wel alweer een paar weken order dan onze prematuur met een gecorrigeerde leeftijd van bijna -3 weken.

    @Sado hopen dat deze voeding helpt en dat ritme klinkt als heerlijk!!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  14. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    @Sado, ooh wat fijn zeg!! Hopelijk is t nu klaar met alle onrust voor je kleintje. Wel fijn om zo een duidelijke oorzaak te hebben lijkt me.

    Knippen zelf viel mee. Duurt geen minuut. Hij ligt in een doek gewikkeld, ik moest zn hoofdje vasthouden. Zij doet een soort spateltje onder z'n tong en tikt t op, dan knipt zij z'n tongriempje i, drukt t even dicht en dan klaarm hij wilde gelijk weer drinken en was snel getroost. Daar wilde hij gelijk aan de borst.
    Moet nu elke keer voor de voeding t wondje soort masseren, dat net gedaan en vond hij echt helemaal niet leuk .wilde ook niet drinken daarna. Slaapt nu weer gelukkig. Zo maar weer eens proberen aan te leggen.
    Ik heb goede hoop dat dit de ergste onrust bij n gaat wegnemen. T was wel flink strak zei ze en dus zinvol om te doen.

    @Ringetje jeetje zeg, wat een gedoe! Dat is wel jong indd voor zo weinig poep. Hopelijk mag je t haar t weekend uit ene flinke luier halen ;)
     
  15. Ringetje

    Ringetje Lid

    27 feb 2017
    53
    34
    18
    NULL
    NULL
    Beter nog we hebben er net tussen de poep uit een badje kunnen vissen. Een ontspannen warm bad deed wonderen.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  16. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Jaaa! Gooo baby!
     
  17. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Uitgerekend
    Juni

    6 - Lill - 29 jaar - 1e kindje - jongen
    14 - itsann - 30 jaar - 1e kindje - meisje


    Bevallen
    April
    20 - Sado - 25 jaar - 2e kindje - jongen
    24 - ukkie1 - 25 jaar -2e kindje - jongen


    Mei

    5 - maansneeuw - 27 jaar - 1e kindje - meisje
    6 - Ringetje - 36 jaar - 2e kindje - meisje
    17 - Joyce2086 - 31 jaar - 2e kindje - meisje

    23 - Star2017 - 29 jaar - 2e kindje* - meisje

    Juni
     
  18. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Ik meldt me later even! Heel druk geweest afgelopen week! Hoop meer tijd te vinden komende dagen! Mag alweer voeden nu, dacht even bijlezen.:roflmao:
     
    maansneeuw en Ukkie1 vinden dit leuk.
  19. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Voeden, voeden, voeden , voeden. :o::o::roflmao:
     
    maansneeuw vindt dit leuk.
  20. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Nou idd op sommige momenten wel ja!
     

Deel Deze Pagina