April/mei/juni 2018 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door maansneeuw, 4 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KoosAtillaLuna

    KoosAtillaLuna Bekend lid

    27 jun 2013
    821
    168
    43
    We zijn nu de voor en nadelen tegenover elkaar aan het zetten voor het laseren lipbandje idd. Maar de grootste problemen komen waarschijnlijk door dat hoge smalle gehemelte en dat wordt daardoor noet opgelost. Dus we vragen ons af of het dan wel zinvol is om te doen.
     
  2. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Zo zeg, wat een feest vandaag. Kleine man sliep slecht. Dus met de fles rond 7u drama. Te moe om fatsoenlijk te blijven drinken, onrustig, elke keer de fles eruit slaan, even in de draagzak gehangen. Viel ie half in slaap, maar hij had niet genoeg gedronken, dus weer wakker en boos. Toch nog zn fles leeg gedronken. Weer in de draagzak gehangen.. nou echt.. schreeuwen, boos, trappelen. Niet normaal.
    Heb het maar even genegeerd, en voor mezelf gezegd dat ik een kwartier zo zou lopen. Anders dan haalde ik hem eruit. Hij kon geen honger hebben en geen vieze luier. Waren geen krampen.. dus echt verzetten tegen zn slaap ofzo.
    Na 5 minuten ging ie van t ene op t andere moment uit... en nu ligt ie in zn bed te slapen. Pfff... gezellig hoor :roflmao:
     
  3. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Herkenbaar. O. Maakt elke avond zo'n feestje. Hij wil dan echt helemaal niets is helemaal kapot maar slapen ho maar. Gelukkig heeft hij dat niet de hele dag..
     
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Fijn dat het herkenbaar is :roflmao: A slaapt over t algemeen ook heel goed. Denk last van de warmte ofzo
     
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.747
    15.178
    113
    Is ook niks, die warmte, zeker voor die kleintjes niet... Gelukkig is die ellende bijna voorbij!

    Hier inmiddels de tweede werkweek. Ik mis m’n kleintjes overdag maar vind werken echt weer heerlijk!

    @Ukkie1 Jij ook inmiddels weer aan het werk, toch?
     
  6. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Nog 1 weekje vrij.... Ik kijk er echt gingantisch tegen op!! Gister vloog t me ineens aan pffff. Maarja t moet en t komt vast goed als t zover is ;)

    @Lill dat doet J. Echt elke avond -.- continu wakker maar dan moe, drinken, niet drinken, wel drinken, bijten... Echt heeeeel irritant
    Draagzak, na 30 min lopen slaaptie eindelijk en 15 min later weeeer wakker.....

    We waren begonnen met s'avonds ook in bed slapen...xmaar de oudste werd er te vaak wakker van. Dus dat gaat helaas niet...

    Verder doetie t overdag wel goed. Avonden en nachten zijn nog zeer pittig helaas. Maargoed hij huilt echt veeeeel minder. Dus dat is superfijn .
     
  7. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Jouw kleine is idd al weer ruim 3 maanden :eek: gaat snel zeg :)
     
  8. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw

    Hopelijk gaan je nachten ook snel beter. Snap wel dat je tegen werken opziet. Kun je overdag een beetje bijslapen/bijtanken dan?


    Hier lijk ik een oplossing te hebben gevonden. Althans. Heb t nu 1 voeding geprobeerd.
    Ik vond dat ie wat lang deed over zn flessen, en werd dan dus bij t einde van de fles onrustig. Slaan met zn armen enzo.
    Heb dr brown flessen, maar heb nu een difrax speen maat M erop gedaan. Hij heeft betere grip dus er lekt minder langs zn mond. Zn fles was nu in 20 minuten leeg. Hij maakte mooie lange halen, en!! Meteen na zn fles ging ie uit. Dat heb ik al 2 weken niet meer meegemaakt :)
    En nu ligt ie in zn kinderwagenbak te slapen
     
    maansneeuw en Ukkie1 vinden dit leuk.
  9. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Ooh da's fijn!!

    Hier is de fles wel echt drama. Ik had de brown. Brede hals kon hij niet goed vacuüm krijgen dus smalle speen gekocht. Ging te snel dus premature speen erop. Nog te snel.
    Nu Difrax S fles met kleinste speen en Nog verslikt hij zich!!!!! En binnen max 5 min is z'n fles leeg ...

    Geen idee wat meer nog meer moet proberen. Nu maar paar x er dag oefenen en tja .Hij zal er toch vanaf vlgd week uit moeten drinken als ik werk.
     
  10. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Zo.. dan drinkt ie idd wel heel snel. Sterke zuigreflex dus?
     
  11. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Ja.... Echt lastig. T gaat veeeel te hard allemaal. Terwijl mijn borstvoeding ook snel toeschiet. Dus snap t niet zo...
     
  12. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113
    Halloa meiden. Zal me ook weer eens melden en mee gaan lezen.. :p

    @Ukkie1 wat fijn dat het met J al een stuk beter gaat. Dat hij al veel minder huilt is al erg fijn.

    @Lill haha wat een vreetkees heb jij zeg! Lekker laten eten.. kom je nog wel bij je paard? Of staat dat op een laag pitje?

    @Sado wow die van jou al 3 maanden :eek: wat gaat het snel. En alweer aan het werk ook?! Ik moet er nog niet aan denken. Lijkt me vreselijk.. :roflmao:

    @indy90 ook hier de bekende avond ritueel van niks is er goed en ik wil van alles maar ook niks.

    Hier gaat het eindelijk goed na een bezoek aan de osteopaat. Wat een verschil! Hij was zo onrustig en soms dagen van 12 a 13 uur wakker. Hij heeft reflux. Helaas groeit hij daardoor maar weinig. Per week zo'n 90 gram.. zijn curve buigt steeds verder af.
     
  13. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Geef je borst of flesvoeding? Zou hij geen koemelkallergie kunnen hebben? Nu ik daar zoveel over lees, denk ik daar gelijk aan. Misch iets om na te gaan? Sinds ik zuivel, soja en ei laat staan is de reflux zga over... Icm met rust dan ;) als ik iets verkeerd eet is t gelijk mis namelijk.
     
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.747
    15.178
    113
    We gaan al hard richting de 4 maanden zelfs! Oh wat gaat het snel. :eek:
    Ja, zit al in m’n tweede werkweek. Keek er ook tegenop hoor, maar vind het heerlijk nu. En extra genieten van de vrije momenten nu :D

    Poeh heftig met reflux.... :( Fijn dat het nu beter gaat door de osteopaat! Krijgen jullie wel een beetje (nacht)rust nu?
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  15. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Ja ik ga gemiddeld nog zo'n 2x per week naar stal. Voor mijn doen heel erg weinig. Merk ook dat ik t lastig vind om goed gericht te trainen. Mis de concentratie ofzo. Sinds vorige week ook weer aan t rijden. Maar wel steeds kort.

    Balen dat ie zo slecht groeit. Is daar niks aan te doen?? :eek:
    En ja, vreetkees issie al vanaf t begin. Daarom kreeg ik de bv ook niet genoeg op gang voor hem
     
  16. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113
    Ik geef borstvoeding, wel via fulltime kolven, en sinds hij niet veel aankomt, krijgt hij 2 flesvoedingen als extra. Ja dat kwam pas ook in me op, ik zal me er eens in verdiepen. We zijn al gestart met ranitidine tegen zuurbranden. Volgens de osteopaat was zijn slokdarm al licht aangetast door al dat zuur. Lijkt wel te werken.

    Wow 4 maanden bijna, wat gaat het snel zeg. Is hij tevreden? Gaat het allemaal goed? Ja de osteopaat heeft al heel wat rust gegeven, hij slaapt al beter. De nachten gaan gelukkig meestal perfect, en overdag gelukkig ook steeds beter.

    Ja hier hetzelfde hoor, paarden staan beide op rust, vinden ze vast niet erg met dit weer ;) moet er deze weken wel iedere dag heen, want mijn ouders zijn op vakantie. Ja ik hoop dat er aan de groei wat te doen is, ik geef zoveel bv wat hij maar wil. En daarbij nog 2 fv. Dus daar ligt het niet aan. Hij weegt nu 4280. En dat voor 7 weken. Maar goed hij had ook een geboorte gewicht van 3010..
     
  17. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Wat naar dat hij reflux heeft @mutskuh zou inderdaad ook eens naar koemelkalergie kijken.

    Ik ben gister met O. Naar de dokter geweest. Hij ging elke keer loco tijdens de fles en zijn darmen borrelden er over. Het maag darm stelsel schiet direct in werking zodra hij aan een fles begint en hij kreeg daar in combi met die lastige ontlasting ongelooflijke krampen van. We hebben lactulose gekregen om de ontlasting wat soepeler te maken. Meneer had gister direct al een prachtige luier en vandaag ook weer! Ook heb een een fase 2 speen gekocht voor op de fles. Hij deed namelijk dik 3 kwartier over zijn fles de laatste tijd en dat is met die krampen ook weer niet fijn.

    Wat een verademing! Hij sparteld nog steeds wel wat tijdens de voeding maar niet meer keihard krijsen en doet nu een mooie 20 a 25 min over de fles. Hopelijk blijft dit zo.

    Heb hem vanmorgen even op de weegschaal gehad. 5,1 kilo alweer! :| Hij word zo snel groot!
     
  18. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Oh ik ben dus niet de enige die er al een grotere speen op heeft gedaan.. ik dacht; das veel te vroeg. Maar hij deed idd ook vrij lang over zn fles en werd dan heel boos en ging lopen spartelen met zn handen. Wat voor flessen gebruik je?

    Wel.fijn dat de dokter jullie heeft kunnen helpen :) hopelijk worden de krampen nu ook snel minder. (Enne... 5,1kg? Kom ik aan met mn buffel van 6 kilo, misschien nog wel.wat zwaarder.. ik.durf niet meer te wegen :roflmao:)

    Hebben jullie al een soort van ritme? A is echt nog all over the place. Soms 3 u tussen flessen, soms 4 uur. Dan drinkt ie hem wel leeg, dsn weer niet. Het maakt me nu nog niet zo veel uit maar als ik straks ga werken is soort van een ritme wel prettig
     
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.747
    15.178
    113
    @mutskuh Jahoor, gaat super hier! J is super tevreden en slaapt, drinkt en groeit fantastisch :) Niets om over te klagen!

    Oef dat klinkt niet fijn @indy90! Gelukkig gaat het nu al meteen beter.
    Welke flessen gebruik je? Wij hebben Philips Avent, begonnen met 0, na de kraamweek op 1 overgegaan en met een week of 5/6 op 2, daar zit ie nu nog op. Zat toevallig van de week te denken of ie niet toe is aan nummer 3 :)

    @Lill Hier heel duidelijk een ritme. Overdag 4 voedingen om de 4u15min a 4u45min. Héél soms een kleine uitschieter naar 5 uur. Zijn flessen gaan - op een kleine uitzondering na - altijd op.
    ‘s Nachts slaapt-ie 11-12 uur aaneengesloten, dus dan geen voeding.
     
    Lill vindt dit leuk.
  20. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik gebruik de dr braun fles. Had eerst difrax want vind die dr braun flessen zo lelijk.:p maar ging veeel te snel Hij kokhalsde erover. Sinds de dr braun doet hij dat niet meer en drinkt hij veel rustiger.

    Die kleine van jouw groeit goed @Lill

    Hier al een vrij goed ritme. Overdag om de 4 uur. Tussen 11 en 12 de laatste fles en dan word hij tussen 6 en 7 wakker. Vandaag was het zelfs 8 uur. Hij krijgt 5 x 120+4 voeding. Lijkt hier nog altijd tevreden mee te zijn.
     

Deel Deze Pagina