April/mei/juni 2018 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door maansneeuw, 4 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KoosAtillaLuna

    KoosAtillaLuna Bekend lid

    27 jun 2013
    821
    168
    43
    Hier nog helemaal geen ritme. Soms slaapt ie 3 uur en soms 45 minuten. Soms zit ik totaal op 12 voedingen en soms 7. Maar ritme komt vanzelf wel.

    @Lill gaat ie straks naar kdv? Daar krijgen ze meestal heel snel een ritme nl. Komt echt allemaal goed. En vaak zit er nu altijd wel een soort van ritme in hoor. Ff tijden opschrijven paar dagen en dan merk je t vanzelf. Wanneer moet je weer werken?

    Ik ben aan het proberen om de slaapjes overdag ook in zijn cosleeper te doen, maar tot ni toe geen succes :rolleyes:
     
  2. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Hahaha overdag in de cosleeper lukt hier ook nog niet. Zodra ik de slaapkamerdeur open doe vliegen zn ogen open :roflmao:

    Er zit ook wel een soort van ritme in. Zn ochtendvoeding zit tussen half 7 en 8. Middag tussen 11 en 1. Dan ergens tussen 4 en 6. Dan tussen 8 en 10 weer en dan snachts nog ergens. Maar tis nogal een rekbaar ritme hahaha.

    Hij gaat straks naar een gastouder. En ik begin de 1e week van september weer met werken :eek: maar heb een nieuwe baan waar ik om 8u al begin, dus zal hem om half 8 bij de gastouder moeten hebben. Dus dat word wel rond 6u opstaan denk ik :roflmao:
     
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Slaapjes overdag zijn hier gewoon in de box beneden. :)
    Ben m’n dochter ook pas overdag in bed gaan leggen vanaf het moment dat ze twee vaste slaapmomenten had. Dat was met een maand of 8/9 denk ik. Daarvoor ook gewoon in de box.

    Omdat J maar 4 voedingen krijgt is het ook wat lastiger, hij slaapt niet van voeding tot voeding maar is gezellig veel wakker. Hij heeft 3-4 slaapjes overdag denk ik zo. Tussendoor wakker en lekker aan het kletsen, ‘spelen’ of gewoon lekker rondkijken.
     
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    A slaapt echt niet in de box. Althans hij valt niet zelfstandig in slaap. Maar gaat gewoon huilen als ie t niet meer leuk vind
     
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Jaaaaa, J heeft voor het eerst gerold vandaag. Mijlpaal! :D
     
    maansneeuw en KoosAtillaLuna vinden dit leuk.
  6. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Wat leuk!!! Van buik naar rug of andersom?
     
    Sado vindt dit leuk.
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Buik naar rug! Dat is in de meeste gevallen eerst! :):)
     
  8. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Ik heb weinig verstand van baby's :roflmao:
     
    Sado vindt dit leuk.
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Hahaha komt vanzelf die kennis :D

    Hoe gaat ie bij jou?
     
  10. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Gaandeweg leer ik vanzelf. Hahaha.
    Hier gaat ie verder goed. Meneer heeft vandaag al zn slaapjes uiteindelijk in zn bed gedaan :D jeeeej
     
    KoosAtillaLuna vindt dit leuk.
  11. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Hier net weer CB geweest. Alles prima, alleen hij was doodmoe dus tilde z'n hoofd niet op. Maar kan hij thuis wel ;)

    Hij weegt 7,3 kg en is 64 cm lang. Grote kerel dus wel! Maar z'n broer woog met die leeftijd 8,7 kg dus eigenlijk valt t nog wel mee ;) haha.

    Verder gaat t steeds beter. Helaas mogen we nu niet inbakeren na de entingen dus benieuwd hoe t slapen gaat komende 24 uur..... Hopelijk geen koorts dan mag hij er weer in.
     
  12. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Hopelijk gaat t gewoon goed vandaag.
     
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Fijn dat het beter gaat! Hopelijk geen last van de prikjes :)
     
  14. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Gaat hard! Hoe is het tot nu toe gegaan na de prikjes? Hopelijk hebben jullie een goede nacht.
     
  15. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113

    Helaas helaas helemaal mis. Geen koorts maar huilen huilen huilen ..... Hopelijk duurt t geen dagen ;)
     
  16. KoosAtillaLuna

    KoosAtillaLuna Bekend lid

    27 jun 2013
    821
    168
    43
    Gaat t al beter? Niet inbakeren hebben wij bij onze dochter nooit gedaan na vaccinaties. Pas als bleek dat ze verhoging of koorts had deden we het even niet. Slaap is ook heel veel waard en zonder inbakeren sliep ze echt njet!
     
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Hoi allemaal, hoe gaat het hier?

    Gaat hier prima. Inmiddels 3 weken werken achter de rug en weer helemaal in m’n ritme. :thumup:
    We hebben J gisteren voor het eerst vast voedsel gegeten: worteltjes! De eerste paar hapjes vond ie natuurlijk erg gek maar ging er daarna wel goed in :D Vandaag at ie ze ook met veel plezier.
    Morgen ook eens wat fruit proberen, benieuwd wat ie daarvan vindt :)
     
  18. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Hier gaat t steeds iets beter. Entingen zonder problemen doorlopen, ook ingebakerd snachts.

    De krampen blijven helaas wel komen. Vind ik echt ellendig. Geen krampen? Blije baby .maar t zit m zo vaak in de weg... En helaa ook snachts.. :( daardoor regelmatig zeer weinig slaap.deze week weer gaan werken, even wennen en janken haha maar nu is t goed hoor. Kolven was even een uitdaging, dag 2 leek t wel op. Nauwelijks productie en lege borsten. Maar inmiddels weer op peil ;)

    Inbakeren bouwen we nu af en vanmiddag zelfs geslapen in een gewone slaapzak. Wel kort, want hij poepte z'n luier daarna vol :p maar t is een begin.

    @Sado doe je niet aan Facebook?
     
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Heb Facebook, maar blijf hier liever anoniem :)

    Fijn dat het beter lijkt te gaan! Rot van die krampen steeds, zeg..... Loop je nog bij een arts met hem?

    Moeilijk he, opeens weer gaan werken. Zeker na zo’n enorm lange tijd. Want jij bent ook halverwege je zwangerschap al gestopt, toch?
     
  20. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.041
    113
    Hier gaat het goed! N komt net uit sprong 2.. dus heerlijk bij tanken. Vorige week nog een x naar de osteopaat geweest, opvallend dat hij daarna nauwelijks spuugt en veel beter boert en dankzij medicijnen minder pijn lijkt te hebben. Hij begint ook weer veel beter te groeien. Groeide per week gemiddeld 90 gram op volledige bv. Dat is niet veel natuurlijk. Niet gek ook als je de helft weer uit spuugt. Maar na het bezoek aan de osteopaat was hij op 1 week 260 gr gegroeid. Iedereen blij!

    Haha @Sado grappig die fruit en groente hapjes de eerste keren. Gelukkig ging het er met gemak in. Jammer dat je niet op fb in de groep zit maar begrijp het wel.

    @Ukkie1 wat balen dat hij nog last heeft van zn buikje. En wow lekker in slaapzak in eigen bed! Knap van hem, en van jou ook natuurlijk :thumup: hoe gaat het met zn spugen?
     

Deel Deze Pagina