April/mei/juni 2018 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door maansneeuw, 4 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Nou, hier nu wel inderdaad. Ik vermoed een sprongetje, al is het wat vroeg. Maar jeetje, ik heb de hele nacht niet geslapen omdat madam nergens wou liggen/slapen, behalve bij mij. En belachelijk veel drinken, en lang ook, terwijl ze op een gegeven moment niet echt meer wat doet behalve sabbelen voor mijn gevoel. Man, o, man, zo vermoeiend! Hopelijk is het gauw voorbij.. Afgelopen week ook al twee regeldagen gehad volgens mij, dus ik ben wel even toe aan wat 'normale' dagen :$
     
  2. Ringetje

    Ringetje Lid

    27 feb 2017
    53
    34
    18
    NULL
    NULL
    Dit herken ik heel erg. Net een zeer lange voedingssessie gehad. Steeds maar weer wisselen van borst. Af en toe tussendoor in bedje proberen te leggen. Maar dan weer flink smekken en huilen. Zo maar weer eens een poging doen.
     
    maansneeuw vindt dit leuk.
  3. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    :cry: ik moet even flink klagen hoor.

    6 weken is deze kleine uk morgen. En al 6 weken is t drama. Nauwelijks slapen , hij slaapt na z'n nachtvoeding niet meer. Huilen, scheten, kramp, onrust, weer drinken, Poepbroek. Maar slapen, ho maar. Ook niet bij mij, papa, in ons bed.... Overdag wil hij elke 2 uur drinken en ik kan hem echt geen 5 minuten weg leggen zonder krijsen. Draagdoek werkt wel maar ik kan lichamelijk t gewoon niet, de hele dag met een draagdoek door huis hobbelen met hem. M'n armen en polsen doen pijn van t vele vasthouden. Ik ben doooodmoe. Ik vind t echt even niet meer leuk!!! :(:( kleintje is alleen maar onrustig en verdrietig.

    Verwaarloos m'n Peuter voor m'n gevoel omdat ik continue met de baby bezig ben. Probeer als m'n man thuis is maar even met hem te spelen maar vind t echt niet meevallen hoor!!!!
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.178
    113
    Vreselijk.... Màn, wat kan dat je opbreken, he....

    Had je stoppen met koemelk al geprobeerd? Ik vind het nl ontzettend klinken als de kma allergie van J, zeker het slechte slapen, ontroostbaar zijn en krampen en pijn hebben.
    Ik weet dat je eerder zei het best een effort te vinden om met koemelkproducten te stoppen maar je weet gauw genoeg of het effect heeft! Hier was 24 uur na overgaan op andere melk al het eerste resultaat zichtbaar.

    Sterkte ermee, iig, dit moet enorm pittig voor jullie zijn!!!
     
  5. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Ik hoopte dat t tongriempje goed zou helpen. Opzich gaat t een stuk beter qua drinken, maar t lost niet alles op...

    Koemelk wil ik wel proberen. Maar bij Bv is t zo dat t een week minstens duurt voor je resultaat ziet, kan tot 4 weken duren, omdat koemelkeiwit nog in mijn lijf zit.... Dus moet t wel een tijd volhouden. En t zit niet alleen in zuivel maar ook in koekjes, sauzen, broodbeleg etc.
    T is echt wel even zoeken naar wat dan WEL kan
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.178
    113
    Oh, logisch ja, even vergeten dat het natuurlijk ook nog even duurt voor het uit jóuw lijf is...:(
     
  7. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Wil t voor hem doen hoor, zo niet :) maar baal er gewoon enorm van!!! Ik eet graag kaas en yoghurt, drink melk in m'n koffie, dat soort dingen.
     
  8. Ringetje

    Ringetje Lid

    27 feb 2017
    53
    34
    18
    NULL
    NULL
    @Ukkie1 pittig hoor! Deels herken ik het van onze oudste. In ieder geval het wanhopige gevoel dat het je kan geven als niets lijkt te werken wat je probeert. Onze oudste was heel snel gefrustreerd als baby en sliep heel slecht. Er was bij ons geen sprake van een koemelk allergie. Heb je het er op cb of met de huisarts al eens over gehad?
     
  9. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Ja, ben bij de huisarts geweest om even oren etc te laten checken... Hij gaf t advies m gewoon een paar dagen en nachten te laten huilen op z'n eigen kamer, dan doorbreek ik t ritme en zal t wel over gaan... We zitten niet op 1 lijn ;)

    Ik vind t zwaar, maar kan m'n kleine man niks aan doen! Idioot.
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.178
    113
  11. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Ellendig :( tongriempje helpt iets met aanhappen maar verder weinig. Ik eet sinds gister koemelkvrij maar dat heeft natuurlijk even tijd nodig... Continue krampen, ben echt wanhopig. Twijfel wel om te stoppen met BV, wellicht doetie t beter op de fles....

    Met jou?
     
  12. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.178
    113
    Ach arme jongen, nog steeds veel last dus :( Wat moet het voor jullie ook moeilijk zijn om te zien :(
    Hoe gaat het met jouzelf, trek je het nog een beetje, meis?
    Hoop echt dat het gauw beter gaat voor jullie!


    Gaat hier goed! Morgen weer even langs de huisarts om het verdere verloop van de eliminatie- en provocatietest van J’s koemelkallergie te bespreken. Hoop dat het provocatiedeel ons bespaart mag blijven en we de machtiging voor de zorgverzekeraar direct krijgen.... Niet de gebruikelijke gang van zaken maar gezien KMA in mijn familie zit, Pepti niet werkte bij J, maar hij het op Nutramigen super doet lijkt het mij genoeg zeggen. Hoop dat de huisarts dat ook zo ziet!
     
  13. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    @Sado hmm ik zit er wel doorheen eerlijk gezegd. Denk er ook echt hard over te stoppen met de borstvoeding. Maar ben ook bang dat t dan wellicht NOG erger word... T is vreselijk hem zo te zien. En tegelijkertijd ben ik t soms zo zat, dat ik gewoon weg wil van hem, kan er soms niet meer tegen. Voel me daar zo rot over.... Zucht. Weet gewoon niet waar te beginnen en wat te doen.

    Klinkt fijn! Ik hoop t ook voor jullie. Als hij het duidelijk zoveel beter doet, waarom zou je hem dan eerst moeten pesten met weer pijn, uitslag etc.... Is t echt heel duur die voeding? Kan je t wel krijgen zonder recept of helemaal niet?
     
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.178
    113
    Heel logisch hoor en hoef je je zeker niet schuldig om te voelen, het is niet makkelijk allemaal!
    Ik weet niet of flesvoeding het verschil gaat maken... Ik zou zeker zoveel mogelijk naar je gevoel luisteren.

    Deze voeding is inderdaad alleen op recept te krijgen en vrij prijzig. Er gaan op dit moment 2 potten per week door a €20 p pot en dan zitten we nu natuurlijk nog niet eens aan de grootste hoeveelheid melk. Op het hoogtepunt zit ik denk ik aan 3 potten per week, dus zo’n €250 p maand.
     
  15. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    @Sado ja, misch dat ik een pot pepti koop en t probeer ... Kan eventueel blijven kolven, dankan ik nog terug. Maarga even overleggen met de lactatiekundige .
    Welke voeding heb jij nu? Zag dat Pepti ook al 35 per pot is. Maar zit dan denk meer in?
     
  16. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Nou, hier een totaal ander kind. Ik laat nu 2 dagen koemelk volledig staan.... Nauwelijks krampen meer, is vrolijk wakker, slaapt, kan m in de box of kinderwagen leggen.. geen krijsbui meer gehad. Zn billetjes waren rood en geirriteerd, ook bijna over. Hij drinkt rudtig aan de borst. Ik ben enorm verbaast. Dat dit zoveel verschil maakt, zo snel. Enorm spijt dat ik t niet eerder heb gedaan.. maarja das achteraf. Hoop keihard dat dit zo blijft gaan want dit is 100 x beter!!
     
    Sado, indy90, Secretangel en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Ringetje

    Ringetje Lid

    27 feb 2017
    53
    34
    18
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen @Ukkie1 hopelijk kun je zelf nu ook een beetje bijkomen
     
  18. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Pfoe.. klinkt als hele heftige weken @Ukkie1 maar je geeft dus nog wel de borst en neemt nu zelf niks meer met koemelk?
    Das ook wel pittig lijkt me?
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  19. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen @Ukkie1! Zo'n verschil met alleen koemelk achter wege houden! Hoop voor je dat het zo blijft en de krampjes weg blijven!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  20. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Ja klopt. Hmm t is even omschakelen. Opzich mag je nog een hoop en is er goeie vervanging. Ik mis alleen kaas en chocola!!! Maar t is wel nog iets erbij...

    Net wel een poosje onrustig en krijg t dan gelijk benauwd. Merk dat t er echt in heeft gehakt afgelopen weken, ben zo wanhopig geweest... Maar nu slaapt hij weer :)
    Vandaag ook gewogen en gemeten. 5420 gram en 56 cm. Flink gegroeid!! Er zit wel een soort extra bolletje in z'n balzak. Daar moet ik een echo van laten maken. T zit er al vanaf t begin en werd afgedaan als vocht, z'n scrotum was ook een enorm gezwollen. Huisarts heeft t ook gezien, vond t ook vocht .maar nu is t geslonken Allemaal maar dat bolletje blijft. Maak me opzich teen zorgen, hij plast goed en t doet absoluut geen pijn als je er aan zit. Maar toch hoop ik dat ik snel terecht kan ;) dan weet ik t maar.

    Zucht. Hij gaat zo hard, m'n Minibaby is al weer weg!!
     

Deel Deze Pagina