Gefeliciteerd @indy90 een voorspoedig herstel gewenst! En veel geniet momenten met je kleine.. Ik heb weer een beetje bijgelezen. Krampjes zijn hier ook goed aanwezig. Deze flink zelfs. Hopelijk zitten we nu ook gewoon in de 6 weken piek en zwakt het hierna weer af. Ons meisje is nu bijna 7 weken. Gek idee dat ze eigenlijk pas op dit moment geboren had hoeven worden terwijl we nu alweer een heel deel aan haar aanwezigheid gewend zijn. Met de komst van de krampjes vind ik het borstvoeden ook even wat lastiger. Ze wil zo graag aan de borst met krampjes maar vervolgens wordt het alleen maar erger. Gelukkig gaat het snachts wel redelijk. Grote zus is hier snipverkouden met ook wat kortademigheid en koorts. hopelijk kunnen we onze kleine meid hiervoor beschermen en wordt ze in ieder geval niet of nu niet al te ziek.
Hoi dames dat is even geleden. Na de bevalling heb ik met alle drukte even niets meer gevolgd. Druk met 3 kleintjes hoor, maar wat voel ik me rijk! Zo @Lill jouw geduld is wel op de proef gesteld zeg, ben je de laatste weken een beetje doorgekomen? Wat fijn dat hij er nu eindelijk is! Hoe gaat met met jou en de kleine? @Ukkie en @maan dat klinkt vermoeiend met de krampjes en de vele voedingen. Ik lees ook over klakkend drinken en loslaten, is het zeker weten geen spruw? Hier gaat t goed, N. is een maand oud. ze is lief, rustig en tevreden. Ze is nu aan het oefenen op haar lachje, zo schattig. Ze slaapt veel, had algauw 4u tussen de voedingen zitten. En de nachten doet ze ook goed. Dinsdag nacontrole bij de vk. Ik zit zelf nog te zoeken naar kleding die ik een beetje fatsoenlijk aan kan.. zodat die buik niet zo opvalt. Jullie nog tips?
Met ons gaat het op zich goed, al had ik nooit kunnen denken hoeveel impact zon kleine heeft op je leven. Ik woon praktisch in mn slaapkamer, heb veel moeite gehad de bv goed op gang te krijgen. Dus zat aan kolven, bijvoeden met kv en gewoon voeden. Echt slopend. En de hormonen en kraamtranen maken me compleet labiel. Ik ben soms zo bang voor mn eigen kindje. Wil het allemaal zo perfect doen voor hem. Maar als ie me aankijkt ben ik zielsgelukkig. Of als er een voeding goed gelukt is en hij gaat slapen. Afgelopen nacht en aankomende nacht komt mn moeder me helpen. 1e 4 nachten heb ik alleen gedaan en heel slecht kunnen slapen. Vooral de 2e nacht was een hel. Ik zag ook steeds erg tegen de nachten op. Maar goed. Nu even hulp. Mn kraamzorg uren vliegen er wel als een speer doorheen. Gelukkig kan ik wat extra krijgen.
@Lill fijn dat je mama weer is staat is je een beetje te helpen! Klinkt als pittige nachten. Maar je moest het ook helemaal alleen doen natuurlijk. Petje af hoor! Bewonderingswaardig dat je door wil zetten met de bv hoor maar weet dat het geen must is he. Als je er zelf ongelukkig van word is flesvoeding ook goed.
Oeh dat is heftig! Ik had dat bij m'n eerste maar jij stond er ook nog eens alleen voor in de nachten. Je bent sterk hoor! Gelukkig komt je mam helpen nu, want alleen en met kolven etc is echt niet te doen! Heb je wel een fijne kraamzuster en fijne kraamweek verder? Heb je ook maar 4u per dag gehad? Wees maar niet bang dat je het niet perfect doet, zo te horen doe jij alles voor je kleintje en dat is precies de moederliefde die hij nodig heeft.
Ik heb een hele fijne kraam gelukkig ze ziet dingen op tijd. Heeft ervaring en grijpt in waar nodig. Heel prettig Heb gelukkig wel meer dan 4u per dag. Daar zou ik het niet op trekken denk ik
Ja weet ik zeker afgelopen nacht ging het gelukkig heel goed en hebben we geen KV hoeven aanbieden. maar het is sowieso kijken hoe lang dit gaat, misschien kies ik wel voor kv als ik weer ga werken.. ik zie het wel
Ik kan wel janken. Al 7 dagen kraamzorg alleen maar bezig met die kl*te voeding op orde krijgen. Ik woon in mn slaapkamer en ga van diepe dalen (slechte productie) naar hoge toppen (afgelopen nacht goed aanhappen en borsten drinken). Vandaag dacht ik: top. Dit gaat hem worden. Productie loopt. Gaan met die banaan.. maar meneer is zo gefrustreerd dat hij niet meer fatsoenlijk wil aanhappen.. waarschijnlijk door alle veranderingen steeds.. de kraam zou uren gaan afbouwen maar zit hier nog steeds... ik ben gesloopt. Ik ga vannacht nog kolven en dit in de fles geven omdat aanhappen nu zo'n drama is.. maar morgen moeten er wel knopen doorgehakt worden. Ik ben nog steeds gek op de kleine man, maar de kraamweek genieten noemen... tot nu toe niet echt :'(
Lieve schat, waarom laat je geen lactatiekundige meekijken? Zij kan je goed adviseren over aanleggen. Ook over houdingen.en kan z'n tongriempje bekijken. En als je er echt zat bent is er nuttilon, helpt enorm tegen Voedingsstress xx
@Lill kop op en zorg goed voor jezelf. Ik sluit me aan bij @Ukkie1 wat betreft kraamweek. Ik vond bij beide dochters de kraamweek niet genieten. De roze wolk waar iedereen het over heeft heb ik nooit zo ervaren, ook al vond ik mijn beide dochters meteen prachtig. Maar ik kan je wel zeggen het wordt alleen maar leuker!
Vandaag mijn uitgerekende datum! Gek joh. Onze kleine man is al weer 11 dagen bij ons. Weinig nieuws te melden hier. O. Doet het zooo goed! Het is zo'n lief en tevreden mannetje. Met mij gaat het ook boven verwachting goed. Mijn vriend gaat woensdag weer aan het werk. Dus dan moet ik het helemaal zelf gaan doen. Maar dat komt ook wel goed. Gisteren al een dagje alleen geweest met m.