LH-piek en ovulatiepijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MC86, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hoi meiden,

Ik ben deze maand eens serieus met ovulatietesten begonnen. Ik ben te laat begonnen omdat ik dacht dat mijn cyclus wel weer langer zou zijn en heb mijn LH-piek net gemist (de teststreep werd lichter).

Na de laatste ovulatietest (gisteravond) met de lichtste 2e streep begonnen mijn ovulatiepijnen (niet te missen bij mij). Klopt het inderdaad dat de ovulatiepijn pas na je duidelijke LH-piek komt, waarop de eisprong volgt?

Liefs

2. eeva

eeva Niet meer actief

Bij mij klopt het... eerst een positieve ovulatietest ~ diezelfde dag nog sávonds ovulatiepijn ~ de dag erna temperatuurverhoging... dus mijn eitje sprong de dag van de positieve test en ovulatiepijn!
    Ik heb ook maar 1 dag een positieve ovulatietest, zou dus heel goed de piek kunnen missen (daardoor gebruiken vele meiden 2x een ovulatietest op een dag)

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Thanks voor je antwoord!
    Ik heb inderdaad gisteren 2x getest, omdat ie gistermiddag dus licht was. Mijn 2e test was gisteravond, en hij was toen lichter.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De LH-piek zet de eisprong in gang, de eisprong volgt ongeveer 24-48 u na de LH-piek. Het is dus logisch dat ovulatiepijn na de piek komt!

5. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Kan zijn dat je piek nog gaat komen...
    afgelopen ronde werden mijn testjes donkerder rond dag 14... toen weer lichter (ze waren niet posi geweest) en toen 2 dagen wit en toen werden ze weer donkerder... tot ik op dag 22 in eens een knal positieve test had (zie album)

6. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Dat is apart! Maar jij hebt ook een wat langere cyclus zie ik.. Nou ja, ik geloof het wel :p Ik heb mijn pijn gehad en ga er dus inderdaad vanuit dat m'n eitje is langs geweest. We gaan het weer merken na de laaaaange wachtperiode..!

Deel Deze Pagina