Gevonden, gisteren om 18.37 gepost: Linda: Waauuuww, voor het eerst sinds de bevalling heb ik vanmiddag onze Daan vast gehouden!!! Wat heerlijk...wow!!!!! Heb hem echt 3 minuutjes ofzo vast gehad na de bevalling, toen kwam Jesse al (die was we 12 minuutjes later...het hele bevallingsverhaal volgt een keertje..nog even geen tijd voor ) We zijn nu thuis dus, met Jesse. Ons mannetje doet het geweldig, echt, wat een scheetje! Hij komt voor de voedingen ongeveer om de 4-4.5 uur en vaak zodra wij hem ongeveer willen wekken voor de voeding, komt hij zelf. Super dus! Ook het gaan slapen gaat vooralsnog goed, hij dut lekker in na een tijdje zonder te huilen ofzo. Ik weet 't, dat kan natuurlijk echt nog wel komen, maar voor nu is het heerlijk, haha. Ohja, ik heb ook kennisgemaakt met de eerste spuitluier, hahaha. Bij de luier verschonen heeft hij nu al 2 keer richting de kraamhulp geplast, haha. Lekker nog niet naar ons, lief van 'm hè? Verder met Daan gaat het goed! Hij is volledig van de beademing en morfine af. Hij krijgt nog wel paracetamol. Hij houdt nu ook de borstvoeding deels binnen en heeft vandaag voor de eerste keer ontlasting gehad via de stoma! Hij is nu op de afdeling chirurgie. Dat is echt weer een hele stap in de goede richting! Geen intensive care of high care meer, maar een babykamer waar hij dus gewoon vastgehouden en geknuffeld mag worden. Ik ga nu weer gauw stoppen, dadelijk Jesse voeden (en dan mezelf voeden haha)
haa, dankje voor jullie felicitaties!! @ iloon: Dankjewel dat je mn posts hier hebt neergezet! kwam maar aan een paaar topics toe.. probeer af en toe weer er te zijn maar tis even druk enzo
Graag gedaan Lin, ik hou het wel een beetje in de gaten voor je Ik snap dat je effe ergens anders mee bezig bent, dus ik zorg wel dat de info hier terecht komt! Gaat het een beetje met jullie?
Ff snel: Alles gaat wel goed! Ofja, Daan's voedingen gaan ten aanzien van de laatste dagen niet vooruit, dat is wel jammer. Niet erg, maar wel jammer want dan zou het herstel sneller/beter gaan. Maar goed, we mogen niet klagen want hij doet het verder fantastisch! Jesse is een heerlijk ventje tot nu toe, hopelijk houdt hij dit mooi zo vol! Borstvoeding loopt ook super goed, kolf binnen een klein kwartiertje 80 cc per borst voor Daan Fijn dus! En Jesse drinkt heerlijk een half uurtje (15 min per borst) en valt dan lekker in slaap. ik ga gauw een keer een foto plaatsen, maar komt er steeds niet van...
Okee dus het gaat wel goed met kolven! Welke kolf heb je? Ik wil ook graag bv gaan geven als het lukt! Zou fijn zijn als Daan naar huis mag, kunnen jullie eindelijk genieten!
lin fijn dat het na omstandigheden goed gaat!!! en dat drinken komt vast ook snel! vind het kanp hoe je het allemaal doet hoor lieverd! kijk het is eenmaal niet anders maar toch respect lieverd
linda wat fijn om te horen dat het naar omstandigheden goed gaat. en dat jullie lekker kunnen genieten van jullie mannetjes. jammer idd dat het drinken niet vooruit gaat,maar hij drinkt!! dat is het belangrijkste En dat je geen tijd hebt om hier te komen snappen we,geniet van je gezin
Ha meiden, Onze Daan doet het nog altijd goed. Goede hoop dat hij morgen misschien wel weer wat vooruit is gegaan met de voeding want vandaag was het ook al iets verbeterd. Verder werden we flink verrast toen we binnenkwamen; Daan is uit zijn couveusebedje!! Hij ligt nu in een warmtebedje, dat houdt in dat hij op een warmte-gelkussen ligt. Hij mocht uit de couveuse omdat hij zich goed op temperatuur kan houden. Super dus! Vandaag ook weer lekker geknuffelt met ons mannetje, heerlijk!! Morgen nemen we onze Jesse mee naar Daan. De hulp daar heeft zelfs speciaal voor Jesse een bedje naast Daan geregeld waar ie in kan liggen tijdens het bezoek aan Daan. Dan kunnen we voor het eerst onze mannen eens echt vergelijken! En dan zijn de broertjes ook eindelijk weer eens samen! Ook wel heel speciaal dus! @ ilona: Ik huur een kolf van de kraamzorg Ideaal, krijg 110 euro vergoed van de verzekering en kost iets van 2.40 ofzo per dag. Dus kan even voor uit. En als ik na die periode nog door wil kolven dan kijk ik nog wel welke ik kooop. Nu heb ik in ieder geval een die ze in het ziekenhuis ook hadden, en die was blijkbaar erg duur (dan hebben we het over een bedrag rond de 1500 euro! haha) Maar volgens mij heb je electrische kolven die goed zijn zo rond de 300 euro (dubbele kolf) Deze is wel heel fijn. Ook dubbel, dus 2 borsten tegelijk. Wel ideaal. maar ze adviseren om écht pas na de bevalling zon kolf te kopen omdat het maar de vraag is of de voeding op gang komt en zo. Daarnaast zou ik, als we maar 1 kindje hadden, niet kolven want dan is gewoon voeden aan de borst ideaal en mocht bijvoeden een keer nodig zijn, geven we gewoon flesvoeding.
o wat een knappe kereltjes linda! die hebben jullie netjes afgewerkt daar mag je met recht trotse papa en mama van zijn
De kogel is door de kerk, t wordt ivf.. Sorry dat ik gister niet meer gereageerd heb, t was toch echt emotioneler als ik dacht.. We kunne meteen starten, dus gister ook meteen boed laten prikken en de hele uitleg gekregen. 6 april start ik met de Deceptyl en krijg ik ook meteet de prikles.. Tim gaat gelukkig mee. Ik ben echt niet zo'n held met prikken.. Bloedprikken was ook weer moeilijk, ik heb voorbeeldige armen/bloedvaten, maar ook zo'n stress ineens dat ik bijna van me eigen ga.. Dus moet ik voor de puntie nog een keer heel duidleijk aangeven dat ik daar zo heftig op reageer, zodat ze het infus met .. uh.. met.. verdoving-iets (weet het niet meer..) vlot zetten zodat ik de minste tijd heb om mezelf op te werken.. Vanmorgen de formulieren voor Genk ingevuld, de puntie gaat wel in het Geertgen, het lab-gedeelte en de terugplaatsing in Genk. Anywayz, tis heel wat, maar ben blij dat we de beslissing genomen hebben. Knuf Sookie