aptamil, waar te koop?

Discussie in 'Voeding' gestart door charlotte11, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charlotte11

    30 jul 2007
    14
    0
    0
    Ben zwanger van mijn derde, geheel onverwacht dat wel...!
    Mijn oudste is 14, en jongste is 9.
    Nu heb ik bij de jongste 9 jaar terug dus, aptamil gegeven omdat het een huilbaby was en deze voeding zoeter en zwaarder is.
    Wil dit ook graag gaan geven bij de derde, maar ik zie het nergens meer in de winkels. Is deze voeding soms verdwenen of heeft het een andere naam gekregen?
    Ook met googlen kom ik er niet echt uit.
    IS het nog verkrijgbaar in nederland of niet?
    Weet iemand misschien hoe het zit?

    groetjes, Lotte
     
  2. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Het is dus uit de handel meid..
    Ik heb dit gevonden..

    aptamil 13-10-05

    nutricia probeert al jaren de markt te beheersen. Toen mijn dochter 14 jaar geleden is geboren gebruikten wij Aptamil (voor enige jaren geleden over genomen door nutricia) De ziekenhuizen in Winschoten en 1 in het westen van het land (ik dacht mij te herinneren Zeist) schreven aptamil van de toen nog duitse fabrikant voor om dat dit goedkoop was toen ongeveer 10 gulden tegenover een gulden of 15 van nutricia. En omdat babyvoeding aan wettelijke eisen moet voldoen en aptamil daarom net zo goed was als nutricia. Ik werkte indertijd zelf als afdelingschef in een supermarkt waarbij ik ook de verzorging had van het babyvoedingvak.Regelmatig kwamen er vertegenwoordigers langs van nutricia die vroegen waarom wij aptamil nog in het assortiment hadden. Op mijn iedere keer dezelfde antwoord dat het ziekenhuis hier in Winschoten het voor schreef en mijn eigen dochter er ook groot mee werd zonder problemen, gaven zij aan dat het troep was. Als je dan vroeg waarom, kreeg je als antwoord: vind je het blik niet lelijk (was niet als nutrilon gelamineerd maar er zat een papieren wikkel omheen) en het is niet zo goed. Maar wat er dan beter aan was konden zij me toen ook niet vertellen. Wel wisten ze te vertellen dat er weer voedingsdeskundigen naar het streekziekenhuis in Winschoten werden gestuurd om die rare lui daar maar eens om te praten om aptamil niet meer te adviseren maar nutrilon. Want wat je in het ziekenhuis voorgeschreven krijgt daar houdt je je meestal het verdere verloop aan. Ik weet dat ze daar ook vaak mensen heen hebben gestuurd om ze om te praten, maar omdat ze daar ook uitgaan van feiten zijn ze daar nooit gestopt met het adviseren van aptamil. Onder het motto van if you can't beat them, join them hebben ze milupa aptamil overgekocht, ook al omdat het in Duitsland marktleider was.Ze waren volgens mij verbaasd hoe goed het produkt liep en hebben het hier in nederland van de markt gehaald, zodat ze weer een concurrent minder haddenin zowel zuigelingenvoeding als in potjes. Dit is dan ook de reden waarom ze nu alle prijzen kunnen verhogen want concurrentie bestaat in nederland niet meer en wordt het tijd dat er eens een keer een grote belangrijke speler bijkomt in de babyvoedingsmarkt
     
  3. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik dacht dat Aptamil een Belgisch merk was? Robin kreeg het in het ziekenhuis in Antwerpen...
     
  4. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Als ik me niet vergis kun je het hier in België nog krijgen. In ieder geval vorig jaar toch nog.
     

Deel Deze Pagina