Ik vraag mezelf af of meerdere mensen dit kennen en of iemand weet waarom. Mijn zoontje van 3 maanden huilt namelijk in zijn slaap, sommige weken/dagen meer dan andere. Hij huilt dan heel kort (paar sec.) even, en dan is het weer 5 tot 10 min stil en dan huilt hij weer 1 of 2 x etc. Dit kan ooit wel 3 kwartier aanhouden. Als ik dan ga kijken zie ik dat hij gewoon slaapt en ook tijdens het huiltje blijven zijn oogjes dicht. Weet iemand waar dit vandaan komt? En kan ik hier ook iets aan doen? Ik laat hem nu maar gewoon liggen, omdat mijn zoontje toch al een moeilijke slaper is welke het ook nodig heeft zich in slaap te huilen (helaas...) Alvast bedankt voor jullie reacties!
Dit zou ik geschreven hebben kunnen hebben, mijn zoontje heeft namelijk precies hetzelfde... ik lees even mee!
hier ook ja! Max huilt ook vaker in zijn slaap en als ik het speentje dan stilletjes in zijn mond duw is hij weer stil. misschien slapen ze toch niet helemaal?
Nou ik ben in ieder geval niet de enigste!! Maar wel super toevallig dat ze ongeveer even oud zijn. Je zou haast denken dat het de leeftijd is, maar de 12-weken sprong (in zover ik hierin geloof) is al voorbij volgens het boek. Speentje gebruik ik hier zelden, meestal wil de kleine die ook niet. Ik ben ook bang dat als ik iets doe ik hem wakker maak terwijl hij (wellicht niet zo diep) wel ligt te slapen, en maar heel kort huilt... Blike1987 wat doe jij als dit gebeurd?
Savira heeft het ook wel eens, vooral in de eerste maanden maakte ze veel geluidjes tijdens het slapen. Nu droomt ze volgens mij gewoon af en toe en hoor je haar echt soms even snikken (heeeel zielig om te horen ) Als we dan bij dr gaan kijken ligt ze echt heeel diep te slapen Ik vertelde het mijn vader en die zei dat als ze wat ouder is ze ook rustig in haar slaap zal gaan schaterlachen
ja je zou het bijna denken he... dat het de leeftijd is hihih "sprongetje" heeft Max al gehad...en heftig! maar goed, dat is voorbij en dat huilen doet hij nog steeds dus...
yossie: Meestal probeer ik hem te troosten met een speentje, als dit niet lukt pak ik hem eruit en troost hem, als hij nog moe is valt hij meestal binnen een paar minuten weer in slaap op mijn arm. (lukt niet altijd hoor)
Mijn zoontje heeft het ook wel eens. In het begin had ik zoiets, even afmaken waarmee ik bezig ben en dan kom ik. Is vaak ook een heel zacht huiltje. Wilde ik kijken, was het al stil... Dus nu wacht ik zoiezo even als hij huilt, of het moet hard huilen zijn, dan is hij gewoon wakker... Misschien soort dromen dacht ik aan..?
hi dames, mijn dochter heeft ook wel eens zoiets, een paar huiltjes of een beetje jengelen in haar slaap maar ik wacht dan even af of het echt doorzet of niet, meestal slaapt ze daarna gewoon weer door.. misschien een droom? of hij wordt gewoon eventjes wakker (baby hebben een korte slaapcyclus toch) en slaapt weer verder
Volgens mij had Nick dat ook, ik dacht ook dat het gewoon het verwerken van de dag is. Als ie er niet wakker van wordt, lekker laten gaan.
Dromen kan geloof ik pas vanaf de 9 maanden, dus dat is het iig niet. De dag verwerken zou ook kunnen, maar het is ook op dagen dat we eigenlijk niets gedaan hebben, hebben ze dan toch iets te verwerken? Tussen de slaapcyclussen door wordt onze kleine ook nog wel eens wakker, hij huilt dan kort en slaapt weer verder. Ik wacht dus ook altijd even voordat ik ga kijken Maar dit is echt anders, hij is absoluut niet echt wakker, en het lijkt ooit wel een hele slaapcyclus dus 45 min. aan te houden.
Waarom denk je dat ze pas vanaf 9 maanden dromen? Dromen doen ze al vanaf het begin alleen zijn er vaak nog niet bewust van van de emoties in dromen. Het huilen in de slaap dat is vaak het verwerken van de dag en dus dromen. Het ECHTE dromen komt later pas, dat ze doorhebben dat ze dromen en dan kunnen ze ook wakker schrikken van bijvoorbeeld een nachtmerrie.
Corina83, ik las overal op internet dat ze pas dromen vanaf de 9 maanden. Maar wat jij zegt klinkt ook logisch, want dat zou het huilen tijdens de slaap wel verklaren, dus toch een manier om de dag te verwerken, door te dromen, het is dan wel geen leuke droom. De 1e keer dat ik het zag was ook na zijn 1e inentingen, dus dan kan ik me voorstellen dat hij huilt tijdens zijn droom. Maar dus ook op dagen dat er niets bijzonders is gebeurd...